با ۹ نمونه از عجیب ترین و خلاقانه ترین سالن های سینما در سراسر دنیا آشنا شوید

با ۹ نمونه از عجیب ترین و خلاقانه ترین سالن های سینما در سراسر دنیا آشنا شوید

دیدن فیلم های سینمایی یکی از بهترین تفریحات و سرگرمی های امروز به شمار می رود. بسیاری از خانواده ها و یا جمع های دوستانه قرارهای خود را در سینما می گذارند و از این طریق وقت خود را می گذرانند. برای آن که بتوان یک فیلم را در آرامش و آسایش نگاه کرد، باید به سینمایی مراجعه نمود که امکانات لازم را داشته باشد و بتواند نیازهای هر فرد را تامین نماید.

مواردی که در بالا گفته شد، همیشه در الویت قرار ندارند. گاهی اوقات افراد سالن های فانتزی و خاص را به سینما های لوکس ترجیح می دهند. به همین دلیل عده ای سالن هایی ساخته اند که دیدنشان هر کسی را شگفت زده می کند. ما در این مقاله قصد داریم جالب ترین و عجیب ترین سالن های سینما در جهان را به شما نشان هیم. تا پایان همراه باشید.

۱- سینمای مخصوص کودک در کالیفرنیای جنوبی

1791489_1280x720

یک سینمای زنجیره ای در مکزیک، قصد دارد نخستین سالن ویژه کودکان را به راه بیاندازد. در این جا والدین به تماشای فیلم می پردازند و کودکان نیز بازی می کنند. هر سالن به طور مجزا به فضای بازی رنگارنگ مجهز شده و برای خردسالان نیز مکانی با حضارهای مخصوص در نظر گرفته شده است.

سازه های مخصوص بازی ۱۶ متر طول و ۷.۵ متر عرض دارند و شامل دو سرسره، فنر مخصوص، چرخ و فلک و کیسه های سرگرم کننده پر شده با فوم هستند. اولین و دومین نمونه از این سالن ها، در پیکو ریورا و ویستای کالیفرنیا افتتاح خواهند شد.

۳- سینمای شناور در تنگه مالاکا

Capture

سینمای آرچیپلاگو در سال ۲۰۱۲ میلادی توسط شرکت «Film on the Rocks Yao Noi» و به دست اولی شیرن معمار مشهور  ساخته شد. برای ساخت این بنا در تنگه مالاکا، از شناورهای چوبی که با استفاده از تور به یکدیگر وصل شده بودند استفاده شد. این کار با توجه به مهارت داشتن بومی ها به علت پرداختن به پرورش خرچنگ انجام گرفت.

معمار سالن سینما در این رابطه اظهار داشته که قصد او ساخت بنایی با حس عرفانی، بدون تعهد و چیزی شبیه به چوب روی آب بوده است؛ قطعات ماژولاری که به سستی متصل شده اند و همانند چند جزیره کنار هم، یک مجموعه و سالن را شکل می دهند.

۳- سالن های سینما به شکل کانتینر

سینما

کشور روسیه برای آن که بتواند امکانات سرگرمی مناسبی در شهرهای کوچک به وجود بیاورد، در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۰۰ عدد از سینما های کانتینری را به بخش های مختلف فرستاد. کمپانی روسی «Teterin Film» نخستین آن ها را در لیودینوفو واقع در جنوب مسکو افتتاح کرد. بنابراین جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفری شهر می توانستند امکان دیدن فیلم ها را پیدا کنند.

یک سوم جمعیت کشور روسیه به سالن های سینما دسترسی ندارد؛ بیش از ۶۶۸ شهر و جمعیتی نزدیک به ۵۰ میلیون نفر.

۴- سالنی با تِم دهه ۵۰ میلادی

Capture

این رستوران و سالن سینما که ما را به یاد فیلم سینمایی پالپ فیکشن می اندازد، سال ۱۹۹۱ میلادی در استودیوهای دیزنی در هالیوود (دنیای والت دیزنی) به صورت مجموعه ای از ماشین های دهه ۵۰ ساخته شد.

«Disney Imagineers» در طراحی آن سعی داشت که همه چیز شبیه به حال و هوای آن دوران شود. گارسن ها نیز سعی داشتند همانند افراد خدماتی رستوران های ماشین رو (Drive-in) عمل کنند؛ آن هم در حالی که کفش اسکیت پوشیده بودند.

هنگام غذا خوردن نیز فیلم های کلاسیک دهه ۵۰ و ۶۰ مانند «فرانکنشتاین با هیولایی فضایی رو به رو می شود»، «طرح شماره ۹ بیرون از فضا» و «حمله یک زن ۵۰ فوتی» پخش می شد.

۴- سالن سینما در قایق

Capture

این قایق که در رودخانه «ourcq» یکی از پارک های پاریس قرار گرفته، از سال ۲۰۰۸ میلادی فیلم های هندی و کوتاه پخش می کند. اینجا به پاتوقی برای کارگردان ها، تهیه کنندگان و نویسندگان تبدیل شده است. قایق یاد شده میهمانی های مختلف را میزبانی می کند. کابین اصلی و رمانتیک قایق، یک اتاق پروژکتور است که از سقف جمع شونده بهره می برد.

۶- سالن سینمای هنری

Capture

سالن سینمای فانوس در اسمیتفیلد شهر دوبلین، فضایی رنگارنگ، مینیمالیستی و شیک را به وجود آورده است. گروه معماری برنده جایزه «DTA» توانسته چنین سالن خلاقانه ای را بسازد. این سالن سینما در سال ۱۹۸۸ فیلم های ایرلندی، خارجی، هنری و کلاسیک را نمایش می داد. با این حال در سال ۱۹۹۶ تعطیل گشت و ۱۶ سال بعد با فضای جدید بازگشایی شد. این مکان ۴ سالنه، دارای کافه ای است که دیدنش به جای سینما، شما را به یاد موزه های زیبا می اندازد.

۷- سینما به شکل جکوزی

maxresdefault (3)

در این سالن سینما که در بریتانیا قرار دارد، تیوب هایی مملو از آب داغ تعبیه شده که می توانند ۶ نفر را درون خود جای دهند. شما باید برای آگاهی از اخبار مسئولان سینما و اطلاع از محل استقرارشان، مرتب به وب سایت در نظر گرفته شده سر بزنید.

۸- سالن سینما در کاروان

Capture

این سالن سینما در یک کاروان «موریس مینور» قرار گرفته و تنها می تواند از ۸ نفر پذیرایی کند. بنابراین می توانیم آن را کوچکترین سالن سینمای جهان بنامیم. ایده چنین مکانی زائیده افکار طراحی به نام «پل او کانر» بوده است.

ماشین او ۲ متر ارتفاع و ۵.۵ متر طول داشته و می تواند ۸ بزرگسال را درون خود جای دهد. در این سالن از انرژی خورشیدی استفاده می شود و یک پروژکتور فیلم ها را نشان می دهد. حتی یک نفر نیز وجود دارد که در زمان های استراحت به شما پاپ کورن می دهد.

۹- سالن سینمای آخر الزمانی

Capture

بعید به نظر می رسد که کسی بتواند به این مکان برود. اگر هم چنین چیزی اتفاق بیفتد، فیلمی برای نشان دادن وجود نخواهد داشت. یک عکاس اهل استونی به نام «کائوپو کیکاس»، این سینمای اسرار آمیز و متروکه را در صحرای سینای مصر پیدا کرده است. بر اساس گفته های عکاس، سینما توسط فردی فرانسوی و متمول در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی ساخته شده و اکنون وضعیتش به این شکل درآمده است.

این مکان شب افتتاحیه داشته و تعداد زیادی حضار درون آن بوده اند، اما در طول برنامه ژنراتور به طور ناگهانی از کار می ایستد. افراد محلی مصر و مقامات رسمی این کشور چندان با افکار سینمایی اروپایی ها موافق نبودند و همین مسئله نسبت به آن ها سوء ظن ایجاد کرده است.

منبع: oddee
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود