پخت و پز در ماشین لباسشویی؛ روشی جالب و شگفت انگیز برای آماده سازی مواد غذایی

پخت و پز در ماشین لباسشویی؛ روشی جالب و شگفت انگیز برای آماده سازی مواد غذایی

علم و فناوری به حدی پیشرفت داشته که می توانیم تاثیر آن را روی تمامی حوزه ها مشاهده کنیم. از جمله بخش هایی که به تازگی تحت تاثیر تکنولوژی قرار گرفته، صنعت غذا است. در همین راستا فردی توانسته کار بزرگی انجام دهد و این صنعت را متحول نماید.

آقای گازیت کیسه های غذایی تهیه کرده که می توانند در ماشین لباسشویی قرار داده شوند. این کار باعث می شود که در وقت صرفه جویی گردد و غذا همزمان با تمیز شدن لباس ها آماده گردد. روش ابداعی بر پایه نوعی آشپزی به نام «کیسه پزی» کار می کند. در این فرایند بسته های غذا در آب گرم قرار داده شده و می پزند. کیسه پزی باعث می شود که مواد غذایی بسیار ترد گردند و همه جای آن ها به طور یکدست پخته شود.

کیسه های آقای گازیت از پوشش ضد آب «Tyvek» ساخته شده که از نفوذ مواد شوینده به درون آن جلوگیری می نماید. کیسه پلاستیکی مهر و موم شده درون آن نیز از هر گونه نفود جلوگیری می کند.

وی در رابطه با دستاورد خود اظهار داشته: “به جای آنکه دستورات کیسه پزی را دنیال کنید و برای دو ساعت و نیم در دمای ۵۸ درجه سانتیگراد یک قطعه گوشت را بپزید، کافی است ماشین لباسشویی خود را روی برنامه طولانی مدت سنتتیک (synthetics) قرار دهید. برای پخت سبزیجات نیز کافی است برنامه کوتاه مدت کتان (Cotton) را برای دستگاه خود تنظیم نمایید.”

کیسه های نمونه ای که آقای گازیت تهیه کرده، حاوی مواد غذایی مختلف، دمای مورد نیاز برای پخت آن ها و ارزش های غذایی هستند؛ درست شبیه برچسب هایی که روی لباس ها مشاهده می کنیم. وی پس از تحقیق درباره استقبال از غذاهای راحت مانند وعده های نیمه آماده چنین پروژه ای را شروع کرده است. بر اساس گفته های او، در طول جنگ جهانی دوم هنگامی که زن های زیادی مشغول به کار شدند و وقت کمتری برای انجام کارهای خانه داشتند، این نوع غذاها بیش از پیش محبوب گشتند.

یافته های وی می تواند برای افراد بی خانمان و فاقد سرپناه نیز مفید باشد، زیرا مراکز شستشویی وجود دارد که به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و از این به بعد می توانند به کمک روش یاد شده به این گونه اشخاص خدمت رسانی نمایند. البته خود سازنده اعتقاد دارد که هدف از این پروژه تنها کمک به بی خانمان ها نیست. کیسه های جدید می توانند سبک زندگی ما را تغییر دهند و تاثیر شگرفی روی اقتصاد و فرهنگ ما داشته باشند. در ادامه از شما دعوت می کنیم به تماشای تصاویری در این رابطه بنشینید.

25

26

27

منبع: dezeen
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود