تفنگ جالب و خلاقانه ای که با قطره های اشک کار می کند [تماشا کنید]

تفنگ جالب و خلاقانه ای که با قطره های اشک کار می کند [تماشا کنید]

در حال حاضر پیشرفت علم و فناوری سرعت بسیار زیادی به خود گرفته و هر روز شاهد اختراع محصولی جدید در گوشه کنار دنیا هستیم. در این میان دستگاه هایی پدید می آیند که دیدنشان هر کسی را به حیرت وا می دارد. ما نیز در این مقاله قصد داریم به یکی از همین موارد بپردازیم.

«یی فِی چِن» دانشجویی است که از دانشگاه آیندهوون هلند فارغ التحصیل شده است. وی در هفته طراحی آلمان، تفنگی را به نمایش گذاشته که قطرات اشک جمع آوری شده را شلیک می کند. او در تایوان به دنیا آمده و همواره با معلم های خود مشکل داشته است. این مسئله هنگامی که او برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد به کشور هلند مراجعه کرد نیز کاملا نمایان بود.

tear-gun-coneptual-product-design-yi-fei-chen-dutch-design-wekk-2016_dezeen_col_1-w750

وی در رابطه با زندگی خود می گوید: “سختی های زندگی کردن به عنوان یک خارجی در کشوری دیگر، فشار زیادی در محیط درسی ایجاد می کند. این فشارها تا ۱۸ ماه ادامه داشت تا اینکه در یکی از ارائه های میان ترم به اوج خود رسید.”

یکی از معلم ها به او گفت که باید در مدت زمانی کوتاه کارهای بیشتری را حاضر کند؛ مسئله ای که چِن آن را غیر ممکن می دانست. این مسئله و موارد دیگری که برای او پیش آمد، باعث شد که اشک های وی سر یکی از کلاس ها جلوی همه سرازیر گردد. همین مسئله بعدها الهام بخش شد و ایده ساخت تنفگ یاد شده را در ذهن چن شکل داد.

tear-gun-coneptual-product-design-yi-fei-chen-dutch-design-wekk-2016_dezeen_col_0-w750

برای استفاده از این اسلحه باید سه مرحله طی شود: کاربر در ابتدا ماسکی همراه با ظرف سیلیکونی را می پوشد تا اشک ها جمع گردند. سپس اشک ها در یک بطری منجمد می شوند همه چیز برای شلیک اشک های یخ زده مهیا خواهد شد. ویدیوی زیر چگونگی کارکرد اسلحه را به شما نشان خواهد داد. از شما دعوت می کنیم به تماشای آن بنشینید.

منبع: dezeen
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود