نگاهی به درون خانه های چند میلیون دلاری و خارق العاده ای که زها حدید آن ها را طراحی کرده است

نگاهی به درون خانه های چند میلیون دلاری و خارق العاده ای که زها حدید آن ها را طراحی کرده است

کسانی که در زمینه معماری ساختمان فعالیت دارند و یا به این رشته علاقه مند هستند، بدون شک زها حدید معمار برجسته مسلمان را می شناسند. این هنرمند عراقی بریتانیایی، آثار شگفت انگیز زیادی از خود به جای گذشته و توانسته به عنوان نخستین زن، جایزه معماری پریتزکِر که به نوعی نوبل معماری به شمار می رود را از آن خود نماید.

متاسفانه باید بگوییم که وی اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی در حالی که تنها ۶۵ سال سن داشت، دار فانی را وداع گفت. یکی از آخرین کارهای او مجتمعی است که در منطقه منهتن نیویورک قرار دارد. نمای پیچیده شیشه ای و فلزی مجموعه تحسین و ستایش هر کسی را به همراه خواهد داشت.

درون ساختمان بیش از ۳۹ واحد مسکونی تعبیه شده که گرانترین آن ها ۵۰ میلیون دلار قیمت دارد. در حال حاضر تقریبا نصف واحدها به مرحله قرارداد رسیده اند. اکنون دو واحد ۱۵ و ۴.۹ میلیون دلاری از این مجتمع به روی عکاسان باز گشته و تصاویری از آن ها منتشر شده است. ما در این مقاله قصد داریم نمای داخلی آخرین کار زها حدید را به شما نشان دهیم. تا پایان همراه باشید.

100-w750
آپارتمان چهار خوابه ای که عکس آن را در بالا مشاهده می کنید، ۴۱۸ متر مربع وسعت دارد و ۱۵ میلیون دلار قیمت گذاری شده است.
101-w750
آشپزخانه از سنگ مرمر همراه با لبه هایی گرد بهره می برد که آن را همانند نمای ساختمان جلوه می دهند. زها حدید برای خلق این مکان با طراحی ایتالیایی به نام بوفی همکاری کرده است.
102-w750
جنیفر پُست طراح داخلی خانه، از مبلمان سفید و صامت همراه با آثار هنری معاصر رنگارنگ استفاده کرده تا آپارتمان را شکل دهد.
103-w750
در گوشه نیز فضایی اداری همراه با چشم اندازی فوق العاده در نظر گرفته شده است.
104-w750
در کف حمام اصلی سنگ مرمر به کار رفته و درون آن یک جکوزی ۲ متری دیده می شود که نشان از لوکس بودن خانه دارد.
105-w750
خانم پُست در این رابطه اظهار داشته: “من همواره در زمینه معماری و طراحی فضای داخلی خلاقیت و ابتکار به خرج می دهم. من در اینجا چشم اندازی طرح می کنم که با تفکر یکی از بزرگترین معماران همزیستی داشته باشد. همین مسئله سبب می شود که همه چیز را به طور ویژه در نظر بگیرم و بررسی کنم.”
106-w750
آپارتمان دوم کوچکتر است و ۱۵۸ متر وسعت دارد. شما باید برای خرید آن ۴.۹ میلیون دلار هزینه کنید تا بتوانید فضای داخلی طراحی شده توسط وِست چین را در اختیار داشته باشید.
107-w750
اقای چین برای طراحی داخلی از مبلمان و آیتم های مینیمالیستی و در عین حال مدرن استفاده کرده است. این واحد دو اتاق خواب دارد که در بالا تصویر یکی از آن ها را مشاهده می کنید.
108-w750
هنگامی که درب آپارتمان باز می شود، طراحی خلاقانه و خاص زها حدید پدیدار می گردد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود