۹ راهکار روانشناسانه که به کاهش وزن تان منجر خواهند شد

گول زدن معده را بیاموزید

۹ راهکار روانشناسانه که به کاهش وزن تان منجر خواهند شد

اگر اطلاعات کافی و لازم در مورد کاهش وزن در سبک زندگی فردی وجود نداشته باشد، روند لاغر شدن وی بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

همان طور که پیش از این نیز اشاره شد برخی از رژیم های غذایی که در برهه ای به مد روز در می آیند تنها در کوتاه مدت پاسخگو هستند و با بازگشت به روند پیشین فرد نه تنها وزن گذشته را باز خواهد یافت بلکه در مواقعی به افزایش وزن وی نیز منجر خواهد شد.

پیروی از رژیم های غذایی نامناسب نه تنها به سلامتی فرد آسیب خواهد زد بلکه وی را ناامید کرده و این تصور در او به وجود خواهد آمد که هرگز قادر به لاغر شدن نیست. با تمام این تفاصیل، با دانستن برخی از راهکارهای مفید خواهید توانست وزن خود را کاهش داده و در نگه داشتن وزن مطلوب نیز توفیق داشته باشید. همان طور که از قدرت ذهن آگاهی دارید و به خوبی می دانید که تا چه اندازه می تواند در پیشرفت افراد نقش داشته باشد، بهتر است بدانید که همین قدرت در روند کاهش وزن نیز بسیار کارآمد است.

در ادامه شما را با برخی از این راهکارهای روانشناسانه پیشنهادی «کورا» (وب‌گاه) آشنا خواهیم کرد تا بتوانید در کنار حفظ سلامتی و بدون آسیب رساندن به اندام های بدن خود، با صبر و شکیبایی به وزن ایده آل خود دست پیدا کنید. با ما همراه باشید:

بازنگری بر آنچه تا کنون در مورد کاهش وزن می دانستید

1

برای داشتن بدنی ایده آل لازم است که تعادلی در بدست آوردن انرژی داشته باشید. یکی از کاربران «کورا» در این مورد می گوید: “بدن نیازمند میزان معینی انرژی است بنابراین باید در دریافت این انرژی همواره تعادلی وجود داشته باشد.” زمانی که با میزان دریافت متعادل انرژی از طریق خوراکی ها آشنا باشید دغدغه کمتری برای دریافت آنها خواهید داشت.

مقدار خوراکی مورد نظر را قبل از خوردن آن معین کنید

2

«نیل اُناوا» نویسنده کتاب «۷ دقیقه با شلوارهای جین تنگ» توصیه می کند که هرگز یک بسته کامل از یک خوردنی را تا آخر میل نکنید. وی در کتاب خود می نویسد: “مغز ما به شدت دیداری است. زمانی که مقدار خوراکی داخل یک بسته را به طور کامل نبینید، هرگز ذهنیتی از آن مقدار نخواهید داشت و همین امر منجر به خوردن کمتر آن خوراکی خواهد شد.”

همواره مقدار مصرف خوراکی هایی را که میل می کنید در نظر داشته و همان مقدار را در داخل یک ظرف یا دستمال کاغذی بریزید. این کار از پرخوری شما جلوگیری به عمل خواهد آورد.

رژیم غذایی سلامتی را دنبال کنید

3

علاوه بر آنچه گفته شد، «نیل اُناوا» به رژیم های غذایی سنتی علاقه ندارد و از آنها طرافداری نمی کند چرا که این نوع از رژیم ها جریان فکری افراد را محدودتر می کنند.

زمانی که وزن کم می کنید و رژیم غذایی خود را کنار می گذارید عمدتا به وضعیت غذایی نامناسبی که در گذشته داشتید باز خواهید گشت، دیگر ورزش نمی کنید و در نهایت وزن اضافه خواهید کرد.

معده خود را با ایجاد احساس سیری در آن گول بزنید

4

«نیل اُناوا» توصیه می کند در زمان هایی که احساس گرسنگی می کنید سبزیجاتی همچون هویج و کرفس میل کنید. این سبزیجات نه تنها کالری محدودی دارند بلکه مملو از فیبر نیز هستند و می توانند به راحتی احساس سیری را در شما به وجود آوردند.

تمرین های ورزشی خود را به فعالیتی سرگرم کننده تبدیل کنید

5

«جارد هاس» یکی از متخصصان سیستم اطلاعاتی جغرافیایی، بر آن باور است که اگر تمرین های ورزشی خود را به امری سرگرم کننده تبدیل کنید، این امر سبب خواهد شد که آن را به صورت روتین و دائمی ادامه دهید.

هاس می گوید: “اگر از دویدن متنفر هستید ندوید حتی اگر مطمئن باشید که دویدن باعث کاهش وزن شما خواهد شد. عدم علاقه به یک فعالیت ورزشی سبب خواهد شد که آن را پی گیری نکنید و نتیجه پایداری را از آن بدست نخواهید آورد.”

به علاوه انجام گروهی فعالیت های ورزشی می تواند انگیزه بیشتری را در شما به وجود آورد و اگر آن ورزش را بعد از ساعت کاری خود دنبال می کنید، بیشتر از آن لذت خواهید برد.

آگاه باشید که چه عواملی به چاقی می انجامند

6

پژوهش های انجام شده اثبات کرده اند که سبک زندگی افراد در مقایسه با عوامل ژنتیکی نقش بیشتری در چاق شدن ایفا می کنند.

یکی از کاربران «کورا» به نام توماس، تحقیق علمی را به اشتراک گذاشته که نشان داده افزایش باور تاثیر فراوان ژنتیک در چاقی می تواند باعث کاهش انگیزه افراد در داشتن سبک زندگی سلامت شود.

وی نتیجه گیری می کند افرادی که گمان می کنند چاقی بر اثر عادات ناسالم پدید می آید، بیشتر خود را مجاب به انجام فعالیت های بدنی می کنند.

با پرسیدن سئوالات چالش برانگیز، در خود ایجاد انگیزه کنید

7

با پرسیدن برخی از سئوالات چالش برانگیز از خود و خودتاییدی های کارآمد، به کاهش وزن تان کمک کنید.

به عنوان مثال «نیل اُناوا» به صحبت کردن با خود باور دارد و پرسیدن سئوالاتی از قبیل آیا می توانی وزن کم کنی؟ آیا آمادگی چنین چالشی را داری؟ ئ سئوالتی از این قبیل را در ایجاد انگیزه بیشتر موثر می داند.

با خودتان مهربان باشید

8

«نورا اولا جان» که خود داروساز و از علاقمندان به موضوعات مرتبط با سلامت است می گوید: “برای رهایی از گرایش های نادرست باید خود را در افقی روشن ببینید. مدت زمانی نه چندان طولانی همچون ۶ ماه تا یک سال آینده خود را ببینید که ظاهر بسیار بهتری دارید و احساس رضایت بیشتری نیز از خود پیدا کرده اید.”

بیشتر بخوابید

9

زمانی که به اندازه کافی نمی خوابید، تمایل شما به خوردن غذاهای پرچرب و شیرین نیز افزایش پیدا می کند چرا که چنین غذاهایی به صورت ناگهانی انرژی فراوانی را در اختیارتان قرار می دهند.

بزرگسالان برای آنکه بتوانید از وسوسه خوردن مواد غذایی چرب و شیرین جلوگیری به عمل آوردند، بهتر است حداقل ۷ ساعت در طول شبانه روز بخوابند.

منبع: thisisinsider
بدون نظر

ورود