۱۵ حقیقت تکان دهنده و باورنکردنی در مورد کوکائین که احتمالاً‌ آنها را نمی دانستید

۱۵ حقیقت تکان دهنده و باورنکردنی در مورد کوکائین که احتمالاً‌ آنها را نمی دانستید

کوکاءین یک ترکیب فعال در برگ گیاه کوکا است و بعد از ماریجوآنا دومین ماده ی مخدری به شمار می آید که در ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرد. کوکایئن از طریق بینی و با استنشاق کردن، تزریق کردن آن با سرنگ در داخل رگ یا کشیدن آن به صورت سیگار مصرف می شود. حمل کردن، کاشتن و توزیع این ماده ی مخدر تقریبا در تمامی کشورهای جهان غیرقانونی است. در ادامه شما را با حقایق جالبی که در مورد این ماده ی مخدر وجود دارد آشنا خواهیم کرد.

۱- اسم های خیابانی کوکائین

58f4f9e5c3618877408b4601-w700
برخی از اسم های خیابانی جالب و متداول کوکائین در بین مصرف کنندگان عبارتند از «کوک»، «برف»، «خانم»، «خاک طلا»، «برفک»، «کرَک» و «کوکائین خالص».

۲- کودکانی که با اعتیاد به کوکائین به دنیا می آیند

Baby-Crying-w700
متاسفانه سالانه هزاران کودک با اعتیاد به کوکائین به دنیا می آیند. اگر مادر نوزاد در طول دوران بارداری کوکائین مصرف کند احتمال این که نوزاد او نیز با اعتیاد به این ماده ی مخدر به دنیا بیاید بسیار زیاد خواهد بود.

۳- کوکاکولا و کوکائین

coca-cola-w700
در ابتدا در هر بطری نوشابه ی کوکاکولا ۹ میلی گرم کوکائین وجود داشت که در ترکیب با کافئین به محرکی قوی تبدیل می شد. در سال ۱۹۰۳، به طور رسمی کوکائین از ترکیبات کوکاکولا حذف گردید اما هنوز یک نوع برگ کوکای بدون کوکائین برای اضافه کردن طعم به نوشیدنی های غیرالکلی مورد استفاده قرار می گیرد.

۴- شرلوک هولمز درمانی

paget_illustration-w700
شرلوک هولمز نیز از کوکائین استفاده می کرد. در داستان های سِر آرتور کونان دویل آمده است که در مواردی که هیچ مورد تحقیقاتی و جنایی وجود نداشت، شرلوک هولمز مجبور بود برای سرگرم کردن ذهن خود کوکائین مصرف کند.

۵- شکل های کوکائین

20150855ce22870fded-w700
رایج ترین شکل کوکائین به صورت «هیدروکلرید کوکائین» است که به شکل پودر و «کوکائین خالص» که به آن «freebase» گفته می شود خواهد بود. این پودر معمولا با آب ترکیب شده و به صورت تزریقی یا بالا کشیدن از طریق بینی استفاده می گردد. متداول ترین شکل خیابانی کوکائین پودری سفید رنگ است که توسط قاچاقچیان با پودر تالک (talcum)، شکر، نشاسته و دیگر مواد محرک ترکیب شده است.

۶- کرَک کوکائین

Cocaine-drug-w700
از آن جایی که این ترکیب کوکائین در هنگام استعمال به شکل سیگار صدایی شبیه شکستن می دهد به آن «crack» به معنای شکستن گفته می شود. این ترکیب از مخلوط کردن پودر کوکائین با آمونیاک، جوش شیرین و آب بدست می آید. سپس این ترکیب حرارت داده می شود تا هیدروکلراید از آن جدا شود و ترکیب باقی مانده در کتر از ۱۰ ثانیه فرد را نشئه خواهد کرد. از انجا که کرَک کوکائین بسیار ارزان بوده و به سرعت فرد را نشئه می کند در اوایل دهه ی ۱۹۸۰ که به بازار آمده بود طرفداران زیادی داشت و به معظلی برای کشورها تبدیل شده بود. در آن دوران تنها در ایالات متحده ۶۰۰.۰۰۰ نفر از این نوع کوکائین استفاده می کردند.

۷-کوکائین بسیار اعتیادآور است

29E6521F00000578-3136284-Cocaine_use_disrupts_the_immune_system_increasing_the_risk_of_ca-a-18_1435077348438-w700
کوکائین یکی از مواد مخدری است که به سرعت فرد را به خود معتاد می کند چنان که حتی با یک بار مصرف نیز امکان اعتیاد به آن وجود دارد. با اولین بالا کشیدن کوکائین از طریق بینی میل به استعمال دوباره ی آن به وجود می آید و هر دفعه باید مقدار بیشتری مصرف کرد تا به احساس نشئگی قبلی دست یافت.

۸- کوکائین ترکیب شیمیایی مغز را تغییر می دهد

cerebro-w700
شاید باور نکنید اما ثابت شده که مصرف کوکائین می تواند به بیماری های روانی دائمی در فرد منجر شود. اگر کسی زمینه ی بیماری های روانی را داشته باشد با مصرف کوکائین این بیماری ها در او تشدید خواهند شد و به شکل بدتری نمود پیدا خواهند کرد. در نتیجه ی مصرف کوکائین ممکن است فرد دچار شخصیت دو قطبی شود و قادر به ادامه ی زندگی نباشد.

۹- بازار کوکائین

Darren_Info_article_SovHealth_Cocainenarconomics_B_20160912_WS-2-w700
جالب است بدانید که گردش مالی تجارت کوکائین از گردش مالی شرکت مایکروسافت، مک دونالدز و کلوگ (Kellogg) به طور جمعی نیز بیشتر است.

۱۰- اعتیاد آورتر از کوکائین

Chocolate-cupcakes-w700
شکر فرآوری شده از کوکائین نیز اعتیادآورتر است و کیک های فنجانی می توانند به اندازه ی کوکائین شما را معتاد خود کنند.

۱۱- ردپای کوکائین

cocaine-and-rolled-dollar-bill-w700
بر روی درصد بسیار بالایی از اسکناس های دلار و میزهای تعویض پوشاک نوزاد ردپای کوکائین دیده می شود.

۱۲- کوکائین اسپیدبال

iStock_000001093323Medium-w700
یکی از کشنده ترین انواع کوکائین «اسپیدبال» (speedball) نام دارد که ترکیبی از هروئین و کوکائین است.

۱۳- کوکائین مُسکنی سهل الوصول

Cocaine-for-kids-w700
در سال های اول قرن بیستم و قبل از آن که مصرف و توزیع کوکائین به طور رسمی ممنوع شود از این ماده به عنوان مُسکن درد استفاده می شد که می توانستید قرص های آن را در هر فروشگاهی پیدا کنید. پزشکان نیز که از تاثیراتت مخرب کوکائین آگاهی نداشتند از آن برای کنترل ورم بدن، تقویت استخوان های شکسته، التیام زخم هایی که به شدت عفونت کرده و کرم زده بودند تجویز می کردند.

۱۴- اولین مورد ثبت شده ی اعتیاد به کوکائین

gr1_lrg-w700
اولین مورد ثبت شده ی اعتیاد به کوکائین مربوط به یک پزشک آمریکایی است که از این ماده ی مخدر برای بیهوشی بیماران استفاده می کرد. این پزشک و جراح آمریکایی ویلیام هالستد نام داشت و بعد از قرار گرفتن در معرض کوکائین مجبور شد به مصرف آن روی آورده و اولین مورد ثبت شده از اعتیاد به کوکایین لقب گرفت.

۱۵- اثرات کوکائین بر روی سلامتی انسان

Synapse_in_brain-cocaine2-w700
کوکائین سیستم مرکزی اعصاب انسان را تحریک می کند و مصرف طولانی مدت آن ممکن است به ایجاد تغییرات دائمی در مغز فرد منجر شود. همچنین امکان حمله ی قلبی و سکته در این افراد زیاد بوده که در برخی موارد مرگ آن ها را به دنبال خواهد داشت.
منبع: ohfact
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۳ نظر

ورود

  • john اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۶

    یه مطلب هم در مورد ماریجوانا برین که معضل جوان های مملکت شده

  • مم اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۶

    حاجی عوارض گل و ماری رو بگو
    کوکایین کجا بوده این موقع سال

  • زهرا اسفند ۲۴, ۱۳۹۶

    ینی اگه یبارم مصرف کنیم عوارضشو میبینیم فقط یبارااا بعد میگن واسه افسردگی خوبه این درسته؟؟؟؟

    • امیرحسین خرداد ۱۸, ۱۳۹۸

      والا من بعد از سه بار مصرف اصلا معتاد نشدم الان هم از اون موقع یه سال میگذره نمیشه گفت اعتیاد یه جور کرم هست که دوست داری حس قبلیو دوباره حس کنی

      • reza مهر ۱۵, ۱۳۹۸

        خب این کرمی که میگی همون اعتیاد دیگه!الان بعد یک سال کرمش رو گرفتی سری بعد میشه چند ماه بعد چند روز و… / البته کلی گفتم امیدوارم شما اینجوری نشی!

  • عرفان بهمن ۱۵, ۱۳۹۷

    بابا ناموسا درباره ماری جوانا هم یه مطلبی بزارین

  • مراد بهمن ۱۶, ۱۳۹۷

    مطالبی که گذاشتید ارزش علمی پایینی دارد اصلا کوکائین مخدر و اعتیاد آور نیست، روانگردان است.
    جرمی برت (شرلوک هولمز) در سری تلویزیونی ماجراهای شرلوک هولمز
    شرلوک هولمز نام یک کاراگاه خصوصی خیالی است که متولد یورکشایر انگلستان است.پس شرلوک هولمز وجود خارجی نداشته که کوکائین مصرف کند.

    • علی بهمن ۵, ۱۳۹۸

      دست خوش کاکو
      کوکایین خیلی خوبه

    • م دی ۷, ۱۴۰۰

      ? دمت گرم

  • رضا دی ۶, ۱۳۹۸

    یه سوال چرا کسایی که کوکاءین درست میکنن لخت میشن؟

  • Rez آذر ۸, ۱۳۹۹

    عزیز اون آشپز خونشونه کسایی ک تو اشپزخونه ی ساخت کوکایین مشغول ب کار میشنو بخاطر گرون بودن کوکایین لخت میکنن ک جاساز نکنن و از آشپزخونه بیرون نبرن ….

  • Jan'kocholoo تیر ۱, ۱۴۰۰

    تو ایران به سختی گیر میاد و خعلی هم گرونه!از مسئولین عزیز خواهشمندم در این رابطه اقدام نمایید تا جوانان هرچه راحت تر و سریعتر بتونن بهش دست پیدا کنن^_^ با تچکر”جان کوچولو”