افراد پرمشغله باید از چه رژیم های غذایی تبعیت کنند؟

افراد پرمشغله باید از چه رژیم های غذایی تبعیت کنند؟

آیا در گروه افرادی قرار دارید که شب ها تا دیروقت بیدار هستید و در شبانه روز شش تا هفت فنجان قهوه و نوشیدنی های انرژی زا برای افزایش سطح انرژی خود میل می کنید؟ تقریبا هر شب با دوستان تان بیرون از منزل به سر می برید و غذاهایی چون پیتزا و همبرگر میل می کنید و بعد هم با خوردن یک شکلات به آخرین وعده غذایی خود پایان می دهید؟

مطالعات انجام پذیرفته بر رژیم غذایی و سبک زندگی مردم آمریکا نشان داده که ۷۰ درصد از مردم این کشور با اضافه وزن و چاقی دست و پنجه نرم می کنند. در این میان افراد بسیار موفق در بیزنس های گوناگون نیز به چشم می خورند. افرادی که در زمینه های شغلی موفقیت های بزرگی را نیز بدست آورده اند.

بسته به آنکه اولویت تان در زندگی چه چیزهایی باشند، موفقیت برای تان معنا پیدا می کند. ممکن است برخی موفقیت را در کار و برخی دیگر در زندگی خانوادگی قلمداد کنند. اما بهتر است بدانید که آنچه میل می کنید می تواند بر هر دو مسیر نام برده تاثیراتی بگذارد.

بزرگ ترین چالش اکنون زندگی شما در مواجهه با سلامت و رژیم غذایی تان چیست؟ برخی در پاسخ به این سئوال می گویند که عادت دارند در ساعات پایانی شب مقادیر قابل توجهی خوردنی میل کنند و برای شان بسیار دشوار است که از این عادت خود دست بردارند. بر اثر همین عادت نیز در حدود ۱۵ کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرده اند.

شما در این روند تنها نیستید

چه یک تاجر موفق باشید و چه یک مادر خانه دار، ممکن است تصور کنید که همراه شدن سلامت و موفقیت در شغل با هم مغایرت دارند. احتمالا تا به حال بارها برای تان پیش آمده که برای به انجام رساندن یک پروژه کاری، مقادیر فراوانی کافئین، نوشیدنی های انرژی زا و شکر مصرف کرده باشید تا بتوانید، به مغز خود برای عملکرد بهتر سوخت رسانی کنید.

در واقع شما با این کار سلامتی تان را فدای انجام یک کار بزرگ کرده اید. بزرگ ترین دلیلی که در پس چنین کاری وجود دارد، عدم داشتن وقت کافی است. برخی از متخصصان، مراجعه کنندگان خود را وادار به پیروی از یک رژیم سلامت غذایی کرده و صرفنظر از آنکه فرد در کجا باشد، وی را مجاب به انجام فعالیت های بدنی و ورزش نیز می کنند. یکی از پیشنهادهای آنها حذف وعده های غذایی در ساعات پایانی شبانه روز است.

1

اگر می خواهید در تمام روز حال عمومی بهتری را تجربه کنید بهتر است پرخوری های آخر شب خود را کنار گذاشته و از مصرف غذاهای پرحجم و شیرین در این زمان نیز پرهیز کنید.

با کاهش مصرف کربوهیدرات و جایگزین کردن چربی های سالم می توانید به بدن در سوزاندن چربی ها و افزایش سوخت و ساز کمک کنید.

2

رژیم غذایی یک فرد بسیار پرمشغله باید چگونه باشد؟

مصرف مواد قندی کمتر: مصرف مواد قندی، آرد و کربوهیدرات های فرآوری شده را کنار بگذارید.

مصرف کمترین میزان کربوهیدرات: اگر می خواهید که وزن تان کاهش پیدا کرده و از نفخ شکم نیز رهایی یابید، بهترین کار این است که میزان مصرف روزانه کربوهیدرات را به ۸۰ گرم کاهش دهید. با این کار به بدن کمک خواهید کرد که برای بدست آوردن انرژی از ذخیره چربی موجود خود استفاده کند.

پروتئین کافی: برای برطرف کردن میزان گرسنگی تان بهترین گزینه این است که به اندازه کافی پروتئین مصرف کنید.

مصرف بالای چربی های مفید: برخلاف تصورتان، چربی باعث چاق شدن شما نمی شود. بلکه به خاطر داشته باشید که می تواند در سوزاندن چربی بدن تان نیز کارآمد باشد. اگر به اندازه کافی پروتئین مصرف کنید و میزان کربوهیدرات را پایین آورید، می توانید چربی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

انواع ترکیبات «اُمگا ۳»، روغن نارگیل، برخی از انواع کره ها، زرده تخم مرغ، چربی بدست آمده از حیواناتی که تنها از سبزیجات تغذیه می کنند و انواع آجیل هایی چون گردو، ماکادامیا یا فندق استرالیایی بسیار مفید هستند.

سبزیجات فراوان: هر اندازه رنگ این سبزیجات سبزتر باشد بهتر است. سبزیجات سبز دارای نوعی ترکیب شیمیایی گیاهای به نام «فیتوکمیکال‌ها» هستند که در مقابله با بیماری ها بسیار موثر عمل می کند. تنها مراقب دریافت بیش از اندازه کربوهیدارت در سیب زمینی سفید باشید. یادتان باشد که سیب زمینی سرخ شده در گروه سبزیجات قرار نمی گیرد.

تعادل در مصرف میوه: میوه هایی همچون انواع بری ها که قند کمتری دارند گزینه های مناسبی به شمار می روند. از آنجا که میوه ها نیز دارای مقادیر قابل توجهی قند هستند، باید در مصرف آنها نیز تعادل وجود داشته باشد.

ماهی: نخستین و بهترین منبع دریافت «اُمگا ۳» ماهی است. ماهی هایی که همچون «ساردین» اندازه های کوچک تری دارند، جیوه و مواد سمی موجود در آنها نیز کمتر است. انواع ماهی های سالمون نیز گزینه های بسیار مناسبی به شمار می آیند. اره ماهی یا سایر ماهی هایی که از دریاهای شیلی صید می شوند به دلیل دارا بودن مقادیر فراوان ید در آنها، بدترین انواع ماهی به شمار می آیند.

گوشت و مرغ: بهترین انواع آن، حیوانات گیاهخوار هستند. اگر تهیه چنین انواع گوشت برای تان پرهزینه است لااقل از انواع غیر هورمونی آن استفاده کنید.

اورگانیک: در نظر داشته باشید که غذاهای تازه و محلی باید اصلی ترین بخش رژیم غذایی تان را تشکیل دهد.

آنچه باید از آن پرهیز کنید: همان طور در مورد قبلی نیز اشاره شد تا آنجا که برای تان امکان دارد به مصرف غذاهای اورگانیک، روی آورید. از نگهدارنده ها، افزودنی ها خصوصا رنگ های افزودنی و شیرین کننده های شیمیایی پرهیز کنید.

زمانی که مصرف مواد قندی را کم یا به طور کامل حذف می کنید تنها در طول ۲ تا ۳ هفته نخست، دشواری هایی را متحمل خواهید شد و سپس به این روند عادت می کنید. در این چالش بنا نیست که غذا خوردن را کنار بگذارید بلکه باید غذاهای مفید را در ساعات مناسب تری میل کنید.

منبع: thisisinsider
بدون نظر

ورود