۱۵ چهره مشهور و موفق امروزی در دوران نوجوانی و اوایل جوانی خود چه می کردند؟

۱۵ چهره مشهور و موفق امروزی در دوران نوجوانی و اوایل جوانی خود چه می کردند؟

برای نسل هزاره به نظر غیر ممکن می رسد که در نوجوانی و دهه ی ۲۰ سالگی خود زندگی روبراه و شغل مناسبی داشته باشند و همزمان نیز تناسب اندام و سلامتی خود را حفظ کنند. با این وجود با توجه به داستان زندگی افراد مشهور و موفق در این سنین می توان دید که برخی از آن ها از ابتدا می دانسته اند دنبال چه هستند و خیلی سرراست و در کوتاه مدت به موفقیت دست پیدا کرده اند در حالی که برخی دیگر راه درازتری را برای رسیدن به موفقیت پیموده اند.

البته در کل این افراد ممکن است که در حال حاضر ثروتمند، مشهور  و قدرتمند باشند اما شرایط در اویل دوران جوانی آن ها کاملاً متفاوت بوده است. در ادامه می خواهیم نحوه ی رسیدن این افراد به جایگاه کنونی و شرایط آن ها در دوران نوجوانی و اوایل جوانی را برای شما تشریح کنیم. شاید شما نیز از این مسیر پیشرفت و ترقی الهام گرفتید.

۱- جی کی رولینگ به فستیوال «الفنت فایر» (Elephant Fayre) می رفت

rowling-w700
جی کی رولینگ را به عنوان مغز متفکر سری فیلم های «هری پاتر» می شناسید اما باید بدانید که وی تا سن ۲۵ سالگی به نوشتن داستانی این چنینی فکر هم نمی کرد. او زمانی که تلاش می کرد کتاب خود را به چاپ برساند از کارش غافل شد و در نتیجه از سازمان عفو بین الملل که در آن جا کار می کرد اخراج شد. بنابر مقاله ای از روزنامه ی دیلی میل، رولینگ در دوران نوجوانی به فستیوال ها می رفت و بریتانیا را می گشت.

۲- بیل گیتس در اوایل دوران جوانی یک برنامه نویس کامپیوتری ساده بود

10025_700x473-w700
بیل گیتس علاقه به کامپیوتر را در سن ۱۳ سالگی و زمانی که به مدرسه ای در سیاتل می رفت در خود کشف کرد. او در آن جا یک کد کامپیوتری ساده نوشت و سپس به همکاری با پل آلن پرداخت که در نهایت با هم شرکت مایکروسافت را تاسیس کردند. گیتس در سال ۱۹۷۵ و در سن ۲۰ سالگی وارد دانشگاه هاروارد شد اما برای تمرکز بر روی فعالیت های شرکت مایکروسافت دانشگاه را رها کرد. این تصمیم نسبتاً ساده باعث شد که وی به ثروتمندترین انسان خودساخته ی روی زمین تبدیل گردد.

۳- جف بزوس در نوجوانی در رستوران مک دونالدز همبرگر سرخ می کرد

dnixp.St_.56-w700
جف بزوس، موسس و مدیر عامل شرکت آمازون، در نوجوانی در رستوران مک دونالدز کار می کرد و البته در این کار نیز مهارت چندانی نداشته است. خود بزوس در مصاحبه ای در این مورد چنین گفته است: ” در اولین هفته ی کاری یک مخزن بزرگ پر از سس کچاپ که روی دیوار نصب شده بود را روی زمین انداختم [ناخواسته] و مقدار زیادی سس کچاپ به تمامی سوراخ سمبه های آشپزخانه رفت. از آن جایی که من تازه کار بودم آن ها به من کمک کردند که این خرابکاری را تمیز کنم و به من گفتند که به کارم ادامه دهم. من همبرگر سرخ می کردم و هیچ وقت در قسمت صندوق کار نکردم. سخت ترین کار انجام درست کارها در مواقع شلوغی و اضطراری بود”.

۴- تینا فَی در انجمن مسیحی مردان جوان کار می کرد

tina-fey-split-w700
تینا فَی که از او به عنوان مغز متفکر برنامه ها و سریال های تلویزیونی مانند «دختران بدجنس» (Mean Girls) و «۳۰ راک» (۳۰ Rock) یاد می شود در دوران دانشکده علاقه ی خاصی به تئاتر داشت اما تا سال ها بعد از فارغ التحصیلی وارد حرفه ی نویسندگی کمدی نشد. در ابتدا فَی به شیکاگو نقل مکان کرد تا بتواند کارگاه های بازیگری برپا کند و در اوایل دوران جوانی خود نیز به عنوان کارمند نام نویسی مراقبت از کودکان در انجمن مسیحی مردان جوان (YMCA) مشغول به کار بود. بعدها وی به گروه بازیگران بداهه گویی با عنوان « Second City» پیوست زیرا می دانست که بسیاری از افراد حاضر در برنامه ی «Saturday Night Live » از همین گروه کار خود را شروع کرده اند.در نهایت وی در سال ۱۹۹۷ توسط لورن مایکلز، تهیه کننده ی برنامه ی فوق به عنوان نویسنده استخدام شد.

۵- وارن بافت از دانشگاه هاروارد اخراج شد

warren buffett young and old-w700
در دورانی که بزرگ ترین سرمایه گذار جهان ۱۶ سال سن داشت او توانسته بود به اندازه ی ۵۳.۰۰۰ دلار امروزی پول جمع کند. یکی از اولین کارهای بافِت پیک روزنامه ی واشنگتن پست بود و این روزنامه را برای مشتریان می برد. همچنین او مدتی توپ گلف و تمبر می فروخت. حتی به خرید و فروش ماشین چپ کرده و درآمدزایی با بردن ماشین های پینبال (نوعی دستگاه بازی و سرگرمی) به آرایشگاه ها نیز پرداخت. او از دانشکده ی تجارت دانشگاه هاروارد اخراج شد اما بلافاصله در دانشکده ی تجارت دانشگاه کلمبیا ثبت نام کرد و مدتی را نیز به شغل های فروشندگی، تحلیل امنیت سرمایه گذاری و دلال بورس گذراند.

۶- اُپرا وینفری در یک ایستگاه رادیویی محلی کار می کرد

SDSDFSD-w700
اُپرا وینفری در حال حاضر یکی از مشهورترین مجریان، بازیگران و تهیه کنندگان برنامه های تلویزیونی در جهان به شمار می آید. وی در سن ۱۴ سالگی احساس کرد که به دنیای رسانه های تصویری علاقه دارد. او در سن ۱۶ سالگی اولین کار خود را به عنوان گوینده در ایستگاه رادیوی نشویل به دست آورد. در سن ۱۹ سالگی و در سال دوم تحصیل دانشگاه ایالتی تِنِسی را ترک کرد تا وارد دنیای رسانه ای شود. با این وجود وی بعد از این که در سال ۱۹۷۷ از مجری گری در برنامه ی اخبار ساعت ۶ عصر شبکه ی WJZ در بالتیمور اخراج شد به شهرت رسید. وی در این رابطه به روزنامه ی «بالتیمور سان» چنین گفته است: ” من نمی دانستم چه شرایطی دارم و این اتفاق به مشهور شدن من منجر خواهد شد. این اتفاق به شدت مرا تحت تاثیر قرار داد و در آن زمان نمی دانستم که تا چه حد آینده ی مرا متحول خواهد کرد”.

۷- جی- زد یک رپر بسیار گمنام بود

14052708-w700
جی زد (Jay Z) اسم موسیقایی خود را در سن ۲۰ سالگی انتخاب کرد و اسم واقعی او شان کوری کارتر است. کارتر این اسم را به لیل شباهتش به لقب او «Jazzy» و ادای احترام به استادش «Jaz-O» و همچنین به عنوان اشاره ای به ایستگاه مترو «J/Z» که در نزدیکی خانه ی آن ها در بروکلین واقه بود انتخاب کرد. او برای چند سال در کنار دیگر رپرها برنامه اجرا می کرد ولی در آن دوران بسیار گمنام بود. حتی او مجبور بود سی دی آهنگ های خود را در ماشینش بفروشد. او و دو دوستش، دیمون دَش و کریم بورک در سال ۱۹۹۶ شرکت «Roc-a-Fella Records» را تاسیس کردند و در همین زمان جی زد به یک رپر مشهور تبدیل شد.

۸- باراک اوباما به دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد رفت

exomuwvgdcs37havqhjm-w700
رییس جمهور سابق ایالات متحده بیشتر دوران نوجوانی خود را در جزایر هونولولو گذراند. در دوران مدرسه او یک بسکتبالیست قهار بود و در سال ۱۹۷۹ و در سن ۱۸ سالگی با نمرات عالی فارغ التحصیل شد. او یکی از ۳ دانش آموز سیاهپوست مدرسه ی پیش دانشگاهی «Punahou Academy» بود که در آن جا اولین بار با مفاهیم نژادپرستی و تفاوت بین آفریقایی تبارها و آمریکایی های سفید پوست شد. او سپس وارد کالج حقوق دانشگاه هاروارد گردید و شهرت خود را از این دانشکده آغاز نمود.

۹- آریانا هافینگتون رییس اتحادیه ی کمبریج بود

t671332-w700
آریانا هافینگتون، موسس روزنامه ی هافینگتون پست و کارآفرین سرشناس، در دوران جوانی در دانشگاه کمبریج اقتصاد خوانده است. وی در همین دوران توانست به عنوان اولین رییس خارجی و سومین رییس زن اتحادیه ی کمبریج انتخاب شود. آریانا در سن ۲۱ سالگی با یک روزنامه نگار بریتانیایی به نام هنری برنارد لوین آشنا شد که به وی در نوشتن اولین کتابش با عنوان «The Female Woman» به او کمک کرد. سپس آن دو چند سال را به گشت و گذار در نقاط مختلف جهان و شرکت در فستیوال های موسیقی گذراندند.

۱۰- مورگان فریمن یک بازیگر بسیار بی نام و نشان بود

GGGG
مورگان فریمن در حال حاضر یکی از مشهورترین بازیگران هالیوود است که بسیاری از کارگردانان سودای همکاری با وی را دارند. با این وجود اوضاع برای وی همواره بدین شکل نبوده و وی برای رسیدن به شرایط کنونی سختی های بسیاری کشیده است. وی بعد از دوران دبیرستان به نیروی هوایی ایالات متحده پیوست تا خلبان شود. از آن جا که وی علاقه ی زیادی به بازیگری داشت فریمن جوان نیروی هوایی را ترک کرد و سال های دهه ی ۲۰ زندگی خود را در جستجوی کار بازیگری گذراند. فریمن تا بعد از میانسالی نیز نتوانست در این حرفه موفقیت چندانی به دست آورد تا این که برای بازی در فیلم «رانندگی خانم دیزی» (Driving Miss Daisy) و در سن ۵۲ سالگی به شهرت رسید.

۱۱- مارک زاکربرگ برنامه ی کامپیوتر می نوشت

8-cach-nuoi-day-con-cua-cha-ceo-facebook-w700
مارک زاکربرگ، مدیرعامل و موسس کمپانی فیسبوک در دوران نوجوانی به برنامه نویسی کامپیوتری روی اورد. او در سن ۱۲ سالگی از زبان برنامه نویسی «Atari BASIC » برای ساختن یک برنامه ی پیامرسان با نام «Zucknet» استفاده کرد. در دوران نوجوانی و در دبیرستان وی یک برنامه ی دیگر با نام «Synapse» که علاقه ی موسیقایی شما را حدس می زد. در این زمان شرکت مایکروسافت به او پیشنهاد داد که برنامه اش را به قیمت ۱ میلیون دلار به آن ها بفروشد اما زاکربرگ نپذیرفت. در دوران دبیرستان و قبل از پذیرفته شدن در دانشگاه هاروارد او زبان های عبری، لاتین و یونانی را آموخته بود. بعد از آشنایی با برادران وینکلووس (Winklevosse ) وی برنامه ی فیسبوک را طراحی کرد. زاکربرگ در سال دوم تحصیل دانشگاه هاروارد را ترک کرد تا به طور تمام وقت روی برنامه ی فیسبوک و کمپانی تازه تاسیس اش کار کند.

۱۲- ریچارد برانسون اولین فعالیت اقتصادی خود را در دوران نوجوانی آغاز کرد

young-w700
ریچارد برانسون موسس گروه تجاری ویرجین گروپ (Virgin Group) است که بیش از ۲۰۰ شرکت بزرگ و کوچک در ۲۰ کشور جهان را اداره می کند. او اولین شرکت خود را در سن ۱۷ سالگی تاسیس کرد. جالب این که وی یک سال قبل از مدرسه اخراج شده بود. او اولین مجله ی فرهنگ جوانی خود را با عنوان «Student» تاسیس کرد که در اولین چاپ خود ۸.۰۰۰ دلار سود تبلیغاتی نصیب برانسون نمود. ۲ سال بعد برانسون شروع به فروختن آهنگ از طریق پست کرد و سپس یک فروشگاه آهنگ تاسیس نمود. در نهایت این فروشگاه به تاسیس کمپانی «Virgin Records» انجامید.

۱۳- هیلاری کلینتون در دانشکده ی حقوق دانشگاه ییل درس می خواند

88176_503815171-w700
هیلاری کلینتون از همان ابتدا برای موفقیت ساخته شده بود. وی اولین سخنرانی خود را در سال ۱۹۶۹و سن ۲۲ سالگی در جشن فارغ التحصیلی اش از کالج ولِسلی ایراد کرد و سپس وارد دانشکده ی حقوق دانشگاه ییل شد. در این دانشگاه وی در مرکز مطالعه ی کودکان مشغول به کار گردید و بر روی پرونده های آزار و اذیت کودکان متمرکز شد. همچنین به افرادی که استطاعت مالی نداشتند مشاوره ی حقوقی می داد. هیلاری در سن ۲۳ سالگی با بیل کلینتون آشنا شد و به سمت تبدیل شدن به بانوی اول ایالات متحده گام برداشت.

۱۴- اندی ماری از ابتدا در حوزه ی تنیس فعالیت داشت

0-w700
اندی ماری بریتانیایی که در حال حاضر رتبه ی اول بهترین تنیسورهای جهان را در اختیار دارد در سن ۱۸ سالگی ۲۸۷ رتبه در رنکینگ جهانی صعود کرد. در ان دوران ماری در مصاحبه با روزنامه ی هرالد در این باره چنین گفته است: “در شروع سال من گفتم که جزو ۱۰۰ نفر اول رنکینگ خواهم بود و بسیاری از افراد باور نداشتند که بتوانم این کار را بکنم. اما من همیشه فکر کردم که توانایی این کار را دارم. بنابراین افراد بسیاری را متوجه اشتباهشان کردم. حالا من مدتی است که در خانه هستم و این فرصت را داشته ام که به اطرافم نگاه کنم و به اتفاقاتی که در چند ماه گذشته افتاده است خوب نگاه کنم. من شدیداً تحت تاثیر قرار گرفته ام و امیدوارم که بتوانم سال آینده را نیز به موفقیتم ادامه دهم”.

۱۵- ایلا

ایلا

ایلان ماسک در نوجوانی بازی ویدیوی طراحی می کرد

elonandkimbal-e1427758067274-w700
ایلان ماسک (سمت چپ)، موسس کمپانی های «PayPal»، «تسلا موتورز» و «SpaceX »، در سن ۱۲۱ سالگی کدهای بازی ویدیوی فضایی «Blastar» را نوشت. در سال ۲۰۱۵ یک مهندس نرم افزار در کمپانی گوگل این بازی را به یک بازی واقعی تبدیل کرد. ماسک در سن ۱۷ سالگی به کانادا نقل مکان کرد و در دانشگاه کوئینز مشغول تحصیل شد اما بعد از مدتی به دانشگاه پنسیلوانیا رفت و به تحصیل در رشته های تجارت و فیزیک پرداخت. سپس برای تحصیل در مقطع دکتری در رشته ی فیزیک انرژی وارد دانشگاه استنفورد شد. اما تنها دو روز بعد از حضور در این دانشگاه تحصیل را رها کرد و وارد دنیای جدیدی شد که اکنون یکی از سلاطین آن به شمار می آید.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • Mahdi خرداد ۱۴, ۱۳۹۶

    مطلب بسیار خوبی بود،فقط سن و اسم ایلان ماسک تصحیح گردد