۱۱ شیء و موجودی که از دیدن آن ها زیر میکروسکوپ پشیمان خواهید شد

۱۱ شیء و موجودی که از دیدن آن ها زیر میکروسکوپ پشیمان خواهید شد

اگر خود را در مقیاس میکروسکوپی کوچک کنید خود را دنیایی بیگانه و بسیار عجیب و غریب خواهید یافت. بسیاری از موجودات یا اشیاء در حالت واقعی شکل بسیار عادی داشته و غیرطبیعی به نظر نمی رسند اما برخی چیزها وقتی در زیر میکروسکوپ قرار می گیرند چنان ظاهر ترسناک و چندش آوری پیدا می کنند که حالتان به هم خواهد خورد و آرزو می کنید که کاش از لنز میکروسکوپ به  آن ها نگاه نمی کردید چون در آینده برایتان کابوس خواهند شد. در ادامه قصد داریم تصویر عادی و تصویر زیر میکروسکوپ بعضی چیزهای و به خصوص موجودات ریز را به شما نشان دهیم تا خودتان متوجه موضوع شوید.

۱۱- کرم حشره (Maggot)

قبل از آن که کلوزآپی از این موجود کوچک ببینید بهتر است تصویری معمولی از آن را به شما نشان دهیم. کرم حشره یک کرم معمولی است که در اجساد و زباله ها به وجود می آید و از چیزهایی تغذیه می کند که ما معمولاً برای خلاص شدن از دستشان دفن شان خواهیم کرد. جدای از رژیم غذایی چندش آورشان، آن ها موجوداتی آرام و در حال وول خوردن هستند که بسیار بیگناه نیز به نظر می رسند.

اما در نمای نزدیک از این کار پشیمان خواهید شد و نظرتان تغییر خواهد کرد. باور کنید تصویری که در زیر می بینید کاردستی یک دانش آموز دبیرستانی برای کلاس زیست شناسی نیست. این لارو نوعی خرمگس است که در زیر میکروسکوپ الکترونی قرار دارد. به چشم های از حدقه بیرون آمده و دندان های خون آشامی وی توجه کنید!

36614-w700

36615-w700

۱۰- کک آبی

این حشرات بسیار ریز را نمی توان با چشم غیر مسلح دید. آن ها در آب های تازه زندگی می کنند پس اگر برای آب تنی به یک رودخانه ی کوچک رفتید و مقداری آب وارد شکمتان شد باید بدانید که ممکن است این موجود کوچک را همراه آن بلعیده باشید. تصویر آن زیر میکروسکوپ را ببینید. آن نقطه های روشن چشم های او هستند؟ آیا این چشم ها چشمک زده و به اطراف می چرخند؟ این عکس که برنده ی جایزه ی معتبر «Olympus BioScapes Digital Imaging Competition» در سال ۲۰۰۹ شده است کاملا واقعی است که توسط یک جانورشناس آلمانی به نام دکتر یان میشلز گرفته شده و ادعا می شود که وی بعد از دیدن این عکس دیوانه شده ست!!! این موجود فضایی زیر دریا ما را به یاد موجود ترسناک فیلم «بیگانه» می اندازد.

36616-w700

36617-w700

۹- مورچه

برای این موجود نیازی به ارائه ی عکس نیست چون همین الان یک مورچه از کنار شما رد شد. به ازای هر انسان روی این کره ی خاکی بیش از ۲ میلیون مورچه وجود دارد و ما به حضور آن ها عادت کرده ایم. عکس دوم را نگاه کنید. اصلا باور می کردید که این موجود کوچک و بی آزار چنین قیافه ی ترسناک و عصبانی داشته باشد. پس دفعه ی بعد که مورچه ای دیدید این تصویر را به یاد داشته باشید و حواستان را جمع کنید. این عکس متعلق به یک مورچه ی گلوله ای است. به نظر می رسد که این مورچه ها انتقام سختی از کسی که آنان را اذیت کند خواهند گرفت.

36618-w700

36619-w700

۸- کک معمولی

اگر این موجودات را در حالت بدون حرکت ببینید فکر می کنید که یک تکه خاک یا یک ذره غذا است تا این که می بینید از روی بدن سگ شما پایین می پرند.و عکس دوم هم عکس واقعی این کک های ریز است. بله اشتباه نکنید! این عکس کاملا واقعی بوده و توسط یک محقق به نام استیو شمیزنر با استفاده از روش اسکن الکترونی رنگی گرفته شده است. زیبا نیست؟!!! به  آن موهای بلند لرزان نگاه کنید! و آن ابروهای غول پیکر و آن آرواره ی خوش فرم.

36621-w700

36622-w700

۷- جنین جوجه

عکس دوم همان چیزی است که در داخل این تخم ها وجود دارد. بله کاملا واقعی است و این عکس که توسط یک محقق پرتغالی به نام توماس پایس دِ آزویدو تهیه شده توانسته جایزه ی بدترکیب ترین موجود را از آن خود کند! چطور توانسته با میکروسکوپ به چنین موجود چندش آوری نگاه کند؟ به اندازه ی کافی نگاه کرده اید!

36624-w700

36625-w700

۶- لارو حشره ی واتر اسنایپ (Watersnipe)

این حشره در آب زندگی کرده و در اطراف رودخانه ها و نهرها تخم ریزی می کند و شما متوجه لاروهای این حشره ی زیبا نخواهید شد مگر این که یکی از آن ها وارد گوش شما شود. اما عکس پایین را نگاه کنید! این عکس در مسابقات «عکس میکروگرافی دنیا کوچک نیکون» در سال ۲۰۰۹ به نمایش درآمده است. در ابتدا موجود زیبایی به نظر می رسد و از تماشای آن به وجد خواهید آمد اما بعد به یاد مخازن آب خانه خواهید افتاد. آن ها در حال حاضر در تانکر آب خانه ی شما در حال استراحت هستند!.

36626-w700

36627-w700

۵- مرغ مگس

این پرنده ی کوچک، دوست داشتنی و بی آزار معمولا در حال خوردن شهد شیرین گل ها و گیاهان با استفاده از زبان باریکش دیده می شود. اما عکس پایین را نگاه کنید. باور می کردید که این عکس کلوزآپی از زبان همین موجود بی آزار زیبا باشد؟ با این وجود هیچ موجودی به ترسناکی این مرغ مگس کوچک و زبان هیولایی اش نخواهد بود.

36628-w700

36629-w700

۴- شپش گندم سبیل دار

بدون شک در تصویر اول یک شپش گندم در حال خوردن برگ یکی از گیاهان تصویر بوده و ممکن است شما تاکنون یکی از آن ها را ناخواسته له کرده باشید. آیا فکر می کردید که شپش گندم سبیل دار چنین قیافه ی مضحک و البته ترسناکی داشته باشد؟! بدون شک این یکی از بهترین سبیل ها در دنیای حیوانات است. اما این سبیل خارق العاده متعلق به یک حشره ی خبیث بوده که باید مواظب آن باشید.

36630-w700

36631-w700

۳- شپش معمولی

این شپش های کوچک ممکن است در هر جایی از بدن به ویژه در ناحیه ی اعضای تناسلی جمع شوند. تصویر میکروسکوپی این موجود چندش آور چاق را نگاه کنید. این شپش شباهت زیادی به شخصیت «Jabba the Hutt» در فیلم «جنگ ستارگان» دارد. اینطور نیست؟!

Head-Lice-w700

36633-w700

۲- حشره ی «Tardigrade» با نام مستعار «خرس دریایی»

این حشره بسیار ریز است و در میان خزه ها و مناطق مرطوب دیگر زندگی می کند. اما عکس دوم را نگاه کنید. بیشتر به یک موجود فضایی شبیه نیست؟!! شاید آن را در سریال های فضایی شبکه ی Syfy  دیده اید. این حشره ی نادر تنها موجودی است که می تواند بیش از ۱۰ روز را در خلاء کامل زنده بماند و یک دهه کامل را نیز بدون آب زندگی کند و البته در دمای زیر صفر نیز زنده می ماند. به نظر می رسد که در وسط صورتش نیز یک دوربین دارد!

36634-w700

36635-w700

۱- دندان انسان

فکر کنم به اندازه ی کافی به حشرات پرداختیم. حالا نوبت خودمان است! در حال حاضر زبانتان دستکم با یکی از دندان هایتان تماس پیدا کرد! تصویر پایین با یک میکروسکوپ الکترونی تهیه شده است. این همان چیزی بود که الان با زبانتان لمس کردید. چندش آور است! احساس بدتری نسبت به جرم دندان پیدا کردیم. بهتر است دیگر ادامه ندهیم!

36637-w700

36638-w700

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • r اسفند ۱, ۱۳۹۷

    دیدن میکروسکوپی حشرات و هر موجود ریز دیگری ایده های خوبی میارن برای ساخت فیلم و بازی از روشون برای ایجاد موجودات عجیب غریب.
    اینارم فیلم سازان هیلولایی از روی همین حشرات ریز الهام گرفتن دیگه.

  • سید مرتضی بهمن ۷, ۱۳۹۹

    چیزی ندارم جز سر فرود آوردن در مقابل خالق این موجودات شگفت انگیز

  • نا شناس آذر ۱۱, ۱۴۰۰

    وایی من چندشم شد نمیتونستم صفحه رو پایین بیارم???????