باکس آفیس هفته منتهی به ۳۱ اردیبهشت؛ «بیگانه» جای «نگهبانان کهکشان» را گرفت

باکس آفیس هفته منتهی به ۳۱ اردیبهشت؛ «بیگانه» جای «نگهبانان کهکشان» را گرفت

هفته ی گذشته رقابت سخت و فشرده ای برای قرار گرفتن در صدر جدول باکس آفیس در جریان بود اما در نهایت فیلم «بیگانه: پیمان» (Alien: Covenant) توانست با اختلافی یک میلیون دلاری صدر جدول را از رقیب سرسخت خود «نگهبانان کهکشان نسخه ی دوم» (Guardians of the Galaxy Vol. 2) بگیرد.

در رتبه ی اول باکس آفیس هفته ی گذشته فیلم «بیگانه: پیمان» قرار گرفت که توانست در سه روز اول اکران خود به فروشی معادل ۳۶ میلیون دلار دست یابد. این میزان فروش مطابق انتظار بود اگر چه با فروش فیلم قبلی این دنباله با عنوان «پرومثوس» (Prometheus) در همین مدت زمانی فاصله ای ۱۵ میلیون دلاری دارد. دلیل این کاهش فروش نسبت به نسخه ی قبلی را می توان در دو موضوع جستجو کرد: اول این که فیلم بیگانه ی جدید با رقیب سرسختی مانند «نگهبانان کهکشان» مواجه شده است و هر دو در یک ژانر تولید شده اند که تماشاگران یکسانی خواهند داشت. دوم این که علی رغم عکس العمل مثبت منتقدان و تماشاگران به فیلم، «بیگانه: پیمان» نتوانسته به اندازه ی نسخه ی قبلی آن ها را راضی کند.

1299872272165539-w700

بسیاری از خبرگان حوزه ی سینما بر این باورند که فیلم جدید «بیگانه» تنها ترکیبی از ویژگی های مثبت فیلم قبلی بوده و چیزهای جدید زیادی برای ارائه ندارد. در کل به نظر می رسد که میزان استقبال از این دنباله در مقایسه با فیلم قبلی کمتر خواهد بود. باید منتظر ماند و دید که آیا «بیگانه: پیمان» می تواند همچنان در هفته های آینده صدر جدول فروش هفتگی را در اختیار داشته باشد یا جای خود را به فیلم دیگری خواهد داد. تقویم اکران فصل تابستان سینمایی امسال  با ورود فیلم های «دزدان دریایی کارائیب: مرده ها قصه نمی گویند» (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) و «زن شگفت انگیز» (Wonder Woman) در چند هفته ی آینده شلوغ تر نیز خواهد شد و برآورده نشان می دهد که این دو فیلم با استقبال و فروش بسیار خوبی مواجه خواهند شد.

خبر خوب برای کمپانی فاکس این است که فیلم تاکنون نیز توانسته است در مقیاس جهانی فروشی بالاتر از هزینه های ساخت (۱۱۷.۸ میلیون دلار) داشته باشد. هنوز بسیار زود است که این فیلم را یک موفقیت تجاری بنامیم اما فروش روزهای اول اکران امیدوار کننده بوده و به نظر می رسد که سود قابل قبولی از این فیلم نصیب کمپانی فاکس خواهد شد.

21bc60374ef0a58b6dbd0aec5f3259d5216a1188-w700

در رتبه ی دوم باکس آفیس هفته فیلم «نگهبانان کهشکان نسخه ی دوم» با ۳۵ میلیون دلار فروش قرار دارد که بعد از دو هفته صدرنشینی مطلق جای خود را به «بیگانه: پیمان» داد. آخرین ساخته ی کمپانی مارول به فروش خوب خود ادامه می دهد و تاکنون توانست فروش خود در سینماهای ایالات متحده را به ۳۰۱.۷ میلیون دلار برساند. این دنباله در سه هفته اکران تقریباً توانسته از مقدار فروش کلی قسمت قبلی خود عبور کند.

MV5BM2UwNDlhNmUtOWRiYi00MzgzLWFiMzEtMDE2MWE2NWY0MzMxXkEyXkFqcGdeQXVyNTkxOTY3MDY@._V1_-w700

فیلم تازه اکران شده ی «همه چیز، همه چیز» (Everything, Everything) توانست در هفته ی اول اکران خود به فروشی معادل ۱۲ میلیون دست یابد که آن را در مکان سوم جدول فروش هفتگی قرار می دهد. اگر چه فیلم با واکنش نسبتاً منفی تماشاگران و منتقدان روبرو شده است اما توانسته مخاطبان نوجوان خود را راضی کند. این فیلم با بودجه ای پایین (۱۰ میلیون دلار) توسط کمپانی برادران وارنر ساخته شده و در سه روز اول فروش توانسته هزینه ی تولید خود را جبران کند.

SNATCHED-Movie-poster-2017-Amy-Schumer-Comedy-Moviesputlocker-3-w700

در مکان چهارم جدول فروش هفتگی فیلم کمدی «ربوده شده» (Snatched) قرار دارد که با فروش ۷.۶ میلیون دلار در این هفته، فروش کلی خود در داخل ایالات متحده را به ۳۲.۷ میلیون دلار رسانده است.

wimpy-kid.jpg.size.custom.crop.1086x748-w700

فیلم «دفترچه ی خاطرات یک بی عرضه: دور» (Diary of a Wimpy Kid: The Long Haul) در سه روز اول اکران خود توانسته ۷.۲ میلیون دلار فروش داشته باشد که آن را در مقام پنجم باکس آفیس هفته قرار می دهد. این دنباله تاکنون کمترین فروش را نسبت به قسمت های قبلی داشته است (کمتر از نصف فروش «روزهای سگی» (Dog Days) در سال ۲۰۱۲ در سه روز اول اکران). انتقادها از فیلم در کنار علاقه ی کودکان به فیلم «نگهبانان کهکشان» و شخصیت «Baby Groot» باعث شده اند که استقبال از فیلم «دفترچه ی خاطرات کی بی عرضه: دور» کمتر از حد انتظار باشد. به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده که کمپانی فاکس دفترچه ی خاطرات بی عرضه را ببندد زیرا به نظر می رسد که دیگر تقاضای چندانی برای آن وجود ندارد.

King-Arthur-Legend-of-the-Sword-23-w700

فیلم ناموفق «شاه آرتور: افسانه ی شمشیر» (King Arthur: Legend of the Sword) با ۶.۸ میلیون دلار فروش در هفته ی گذشته در رتبه ی ششم قرار دارد و همچنان به روند نزولی و ناامید کننده ی خود در فروش ادامه می دهد. این فیلم تاکنون در دو هفته اکران در سینماهای ایالات متحده توانسته فروش خود را تنها به ۲۷.۲ میلیون دلار برساند.

NEAUa0Uq6GmuDH_1_b-w700

در رتبه ی هفتم باکس آفیس هفته فیلم «سرنوشت خشمگین» (The Fate of the Furious) قرار دارد که با فروش ۳.۱ میلیون دلاری این هفته، فروش داخلی خود را به ۲۱۹.۸ میلیون دلار رسانده است.

1257515_cover-boss-baby-w700

انیمیشن جذاب «بچه ی رییس» (The Boss Baby) ساخته ی کمپانی دریم وورکس با فروشی معادل ۲.۸ میلیون دلار در رتبه ی هشتم جدول فروش هفتگی سینماهای ایالات متحده قرار دارد. این انیمیشن تاکنون ۱۶۶.۱ میلیون دلار فروش داشته است.

BeautyAndTheBeast581cb8c6af412-w700

در مکان نهم باکس آفیس هفته نیز فیلم-انیمیشن «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) قرار دارد که بعد از ۱۰ هفته نمایش توانسته فروش کلی خود را در سینماهای ایالات متحده به ۴۹۷.۷ میلیون دلار برساند.

Ken+Marino+Stars+Set+How+Latin+Lover+jjjBRZ7gYxil-w700

فیلم کمدی «چطور یک عاشق لاتین باشیم» (How to be a Latin Lover) نیز با ۲.۲ میلیون فروش هفتگی در رتبه ی دهم جدول فروش هفتگی سینماهای ایالات متحده قرار دارد و توانسته جمع فروش خود را به عدد ۲۹.۴ میلیون دلار برساند.

منبع: screenrant
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود