عمل بینی، تغییرات ناخواسته دیگری را نیز در صورت افراد به وجود می آورد

عمل بینی، تغییرات ناخواسته دیگری را نیز در صورت افراد به وجود می آورد

زمانی که افراد مبادرت به انجام عمل بینی یا «راینوپلاستی» می کنند، عمدتا این تصور را دارند که تنها عضوی که در صورت آنها با تغییر مواجه خواهد شد، بینی شان است. البته این تصور چندان هم دور از ذهن نیست چرا که در این جراحی، تنها نقطه صورت که توسط جراح ترمیم می شود، بینی است. اما مطالعات اخیر انجام شده در این زمینه نشان داده که در بسیاری از موارد، فرم لب بالا نیز با تغییراتی همراه خواهد شد. نتایج این پژوهش اخیر در JAMA Facial Plastic Surgery به چاپ رسید.

یکی از دلایل اصلی تغییر شکل لب ها، بالا بردن نوک بینی است. تغییر زاویه میان بینی و لب، عمدتا با کشیده شدن لب بالا به سمت پیشانی همراه است. در این پژوهش دو تن از جراحان پلاستیک به نام های «اریک سراتی» و «استیون دایان»، به بررسی تصاویر قبل و بعد از عمل ۲۰ بیمار، مبادرت کردند. از میان این بیماران، لب ۱۸ نفر از آنها، (یعنی ۹۰ درصد)، به سمت بالا تمایل پیدا کرده بود. این جراحان دریافتند، چنین تغییری خصوصا در زمانی که جراح، یکی از دو روش columellar strut و tongue-in-groove maneuver را به کار می گیرد، بیشتر مشاهده می شود.

1

یکی دیگر از جراحان پلاستیک به نام «جفری اپاشتاین» نیز بر یافته های حاصل از این پژوهش، صحه گذاشته و در مصاحبه ای با Allure از چگونگی این اتفاق می گوید: “خصوصا در زمان هایی که در نوک بینی دستکاری های می شود و درازای بینی تغییر کرده و به سمت بالا کشیده می شود، شکل طبیعی لب نیز تغییر می کند.”

البته پزشکان به این موضوع نیز اشاره می کنند که خود بیمار پیش از عمل و در صورت تمایل به تغییر شکل لب، توضیحاتی را به جراح می دهد و از او می خواهد که در حین عمل این موضوع را نیز در نظر داشته باشد. برخی از بیماران علاقه دارند که لب های شان بیشتر در معرض دید قرار گیرند. در چنین مواردی، پزشک عامدانه شکل لب ها را نیز تغییر می دهد.

منبع: allure
دیجیاتو
بدون نظر

ورود