۱۲ خوراکی که حتما باید به صورت اورگانیک خریداری شوند

۱۲ خوراکی که حتما باید به صورت اورگانیک خریداری شوند

احتمالا شما نیز در هنگام خرید کردن، واژه «اورگانیک» را شنیده اید و یا با مغازه دارانی برخورد کرده اید که برای فروش اقلام خود از اورگانیک بودن آنها خبر می دهند. اما آیا معنای اورگانیک بودن محصولات را می دانید؟

اگر بخواهیم خلاصه و کوتاه اشاره کنیم باید بگوییم در کلیه مراحل رشد و پرورش محصولات اورگانیک، از خاک طبیعی استفاده شده و هیچ نوع سم، آفت کش و ماده شیمیایی در مراحل پرورش آنها به کار گرفته نمی شود و بدین ترتیب روند طبیعی رشد گیاه ادامه پیدا می کند. به همین دلیل نیز محصولات اورگانیک عمدتا به رنگ های طبیعی بوده و نه چندان پررنگ و نه کمرنگ هستند. مسلما به واسطه نگهداری دشوار از چنین محصولاتی، قیمت آنها نیز در مقایسه با انواع غیراورگانیک افزایش پیدا می کند.

برخی از مردم به دلیل گران تر بودن قیمت اقلام اورگانیک از خرید آنها سر باز می زنند اما بی شک، خوراکی های اورگانیک، برای سلامت افراد بسیار مفیدتر هستند.

00

یکی از موسسات و انجمن های بررسی تاثیرات محیطی بر خوراکی ها که در این نوشته از آن به EWG یاد می کنیم، اخیرا به بررسی فهرستی از خوراکی هایی پرداخته که بیشترین میزان سموم موجود در آفت کش ها، پس از سم پاشی را در خود نگه می دارند. EWG پس از بررسی ۳۶.۰۰۰ گونه، ۴۸ نوع از انواع میوه و سبزی که منتخب سازمان بهداشت جهانی و انجمن غذا و داروی آمریکا نیز بوده اند را برگزیده و در آزمایشگاه ها مورد تجزیه قرار داده است.

پس از تجزیه و تحلیل های انجام پذیرفته بر این مواد، میزان ورود سموم به آنها به دقت مورد بررسی قرار گرفت. این سموم برای سلامت انسان بسیار مضر هستند به همین دلیل نیز توصیه می شود که لااقل در مواردی که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت از انواع اورگانیک استفاده شود. این فهرست را از انتها به ابتدا مرور می کنیم:

۱۲- سیب زمینی

12
آفت کش ها تنها دلیل خریداری کردن سیب زمینی های اوراگانیک نیستند. زمانی که از میوه فروشی ها سیب زمینی خریداری می کنید، عمدتا مملو از گل و کثیف هستند.

۱۱- فلفل دلمه ای

11
پوست این نوع از فلفل ها، آنقدر کلفت نیست که مقاومت فراوانی در مقابل آفت کش ها داشته باشد. مهم نیست که کدام رنگ آن را خریداری می کنید اما اروگانیک بودن آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

۱۰- گوجه فرنگی

10
از آنجا که در بیشتر مواقع گوجه فرنگی را با پوست مصرف می کنید، باید آن را به خوبی بشویید. بر اساس یافته های انجمن غذا و دارو در آمریکا، ۶۹ آفت مختلف در گوجه فرنگی دیده شده.

۹- کرفس

9
از آنجایی که کرفس هیچ پوسته محافظ کننده ای ندارد، در معرض مستقیم، آفت کش ها قرار دارد. بر اساس آمار بدست آمده از EWG، کرفس در معرض ۶۴ آفت گوناگون قرار دارد.

۸- انگور

8
در انگور نیز، ۱۵ نوع مختلف از آفت حاصل از سم پاشی وجود دارد. فراموش نکنید که مویز نیز انگور خشک شده است. بنابراین حتما انواع اورگانیک آنها را خریداری کنید.

۷- گیلاس

7
در گذشته گیلاس در وضعیت بهتری قرار گرفته بود و از نظر دارا بودن مواد سمی در رتبه ۱۸ قرار داشت اما متاسفانه اکنون در میان ۱۰ میوه نخست فهرست قرار دارد.

۶- گلابی

6
گلابی نیز در گذشته در رتبه ۲۲ قرار داشت اما اکنون رتبه ششم را به خود اختصاص داده. تنها علت این روند هم به کار بردن انواع آفت کش ها در انواع غیر اورگانیک آن است. متاسفانه مصرف این آفتکش ها در ۷ سال گذشته به دو برابر افزایش پیدا کرده.

۵- هلو

5
هلو نیز در کنار شلیل در این فهرست قرار گرفته و حتما باید برای خریداری انواع اورگانیک آن اقدام کرد.

۴- سیب

4
۹۸ درصد از سیب هایی که مورد بررسی آزمایشگاهی قرار گرفته اند، بخشی از آفت کش ها را در داخل خود جای داده اند. به همین دلیل نیز هم در خریداری سیب و هم مصرف آب آن باید حتما از انواع اورگانیک استفاده شود.

۳- شلیل

3
انجمن غذا و داروی آمریکا، در آزمایش هایی که به انجام رسانده به اثبات رسانده که ۹۷ درصد از شلیل ها آغشته به سموم مواد آفت کش هستند. در مجموع ۳۳ نوع گوناگون، از این سموم در داخل شلیل یافت شده است.

۲- اسفناج

2
آزمایش های انجام شده نشان داده اند که سه چهارم از اسفناج های بررسی شده نیز آلوده به سموم موجود در آفت کش های جانوری هستند که البته مصرف این مواد شیمیایی در اروپا پیگرد قانونی نیز دارد.

۱- توت فرنگی

1
توت فرنگی که در صدر این فهرست قرار گرفته نیز ۲۰ نوع سم حاصل از انواع آفت کش ها را در خود نگه می دارد.

منبع: thisisinsider
بدون نظر

ورود