مدیریت کردن هزینه‌ها : چگونه پول پس‌انداز کنیم؟

مدیریت کردن هزینه‌ها : چگونه پول پس‌انداز کنیم؟

مدیریت کردن هزینه‌ها شاید در ظاهر بسیار آسان به نظر برسد اما هنگام اجرائی نمودن برنامه‌ها، نمی‌توان به آن‌ها وفادار بوده و هر آنچه روی کاغذ نوشته‌شده را در زندگی واقعی نیز پیاده‌سازی نمود. اما این امر را می‌توان به دوچرخه‌سواری تشبیه کرد؛ در ابتدا تا توان راندن این وسیله نقلیه را پیدا کنید بارها و بارها زمین خواهید خورد. اما با تمرین و ممارست می‌توان به هدف نهائی دست پیدا نمود.

مدیریت کردن هزینه‌ها

  • تنها فردی که نگران پول‌های شماست، خودتان هستید. بنابراین، در این رابطه خودتان باید ببینید که چه می‌خواهید و چه مسائلی می‌تواند شما را خوشحال نماید. با برنامه‌ریزی و یادداشت نمودن نیازمندی‌ها، علاقه‌ها و مواردی که موجب خوشحالی‌تان می‌شوند و درعین‌حال هزینه هم دارند، قادر خواهید بود تا حدی روی مخارجتان مدیریت داشته باشید.
  • برای خودتان یک هدف مالی هیجان‌انگیز تعریف نمایید. فرقی نمی‌کند که گرفتن وام باشد یا پس‌انداز پول برای خرید خانه یا دوران بازنشستگی، فقط هدفی را دنبال کنید و تا تحقق آن نیز از تلاش خود دست برندارید. پس از تحقق یکی از خواسته‌ها، این روند را ادامه داده و هدفی دیگر برای خود تعریف نموده و برای به دست آوردنش تلاش کنید. ( اگر زمانی هم از تصمیمات خود پشیمان شدید، هیچ اشکالی ندارد زیرا هیچ‌کسی شما را تحت نظر ندارد و از قوانینی که برای خود تعریف نموده‌اند نیز آگاهی نخواهد داشت که اجرا کردن یا نکردن آن برایش اهمیتی داشته باشد.)
  • اگر قرار است برای یک خرید بزرگ پول پس‌انداز نمایید، بهتر است یک حساب بانکی جداگانه برای این امر افتتاح کنید و به‌طورکلی آن را نادیده بگیرید. هیچ لذتی بالاتر از بالا رفتن رقم حساب پس‌انداز نیست، مخصوصا اگر برای یک هدف مشخص جمع‌آوری گردد.
  • از زمان به نفع خود استفاده نمایید. مهم نیست که چقدر سخت کار می‌کنید، فقط این را همیشه به خاطر داشته باشید که به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان زمان را متوقف کرد. بنابراین، به هر میزان که می‌توانید بخشی از درآمد را کنار گذاشته و آن را نادیده بگیرید تا همین پس‌اندازهای کوچک به مبلغی قابل‌توجه تبدیل گردند.
  • همیشه این را به خاطر داشته باشید که هدف نهائی آرامش و رهایی است نه پول. در بیشتر مواقع انسان برای داشتن زندگی راحت به پول نیاز دارد. اما برای این امر قرار نیست بقیه بخش‌های زندگی خود را فراموش کرده و  به دنبال جمع‌آوری پول باشید، بلکه بیشتر در پی خرید زمان باشید تا بتوانید از زمان حال خود در کنار خانواده بهره بگیرید.

منبع: businessinsider
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • سهراب مرادی آبان ۲۹, ۱۳۹۷

    برادر بزگوار با توجه به تورم کنونی چطور امکان دارد پول پس انداز کنیم ما که به نان شب محتاجم این عراجیف برای مایه دارها میباشد نه مردم قفیر ایران که فقط کار میکنند تا زنده بمانند نه زندگی کنند

  • کیوان آبان ۲۹, ۱۳۹۷

    ما معمولا قبل دهم برج حقوقمون تمومه ….قبلا پدر خدابیامرزم این عادت رو داشت و الانم ارثش رسید به ما و خدا رو شکر نگران پس انداز نیستیم ….این نگرانیا رو الحمدالله دولت حل کرده ، خدا خیرشون بده نمیذارند نگران باشیم