۸ نشانه ای که ثابت می کند از سلامتی برخوردار هستید

۸ نشانه ای که ثابت می کند از سلامتی برخوردار هستید

پزشکان می گویند امروزه مردم بیش از اندازه به سلامتی خود توجه دارند؛ مسأله ای که می تواند منجر به بروز بیماری روانی «خود بیمار انگاری» در فرد می شود. در اینجا به علائمی می پردازیم که حقیقتاً نشان دهنده ی سلامتی شما هستند.

۱- تنها در زمان گرسنگی غذا می خورید و هرگز پرخوری نمی کنید

اگر برای رفع خستگی غذا نمی خورید و به مصرف غذا اعتیاد ندارید، این نشان دهنده ی سلامتی شما است.

۲- رژیم غذایی سالمی دارید

غذاهای خوش طعم و متنوعی می خورید و برای مثال، رژیم غذایی خود را به برنج و تکه های مرغ محدود نمی کنید. و یا برعکس، بیش از اندازه شیرینی جات و مواد غذایی مضر مصرف نمی کنید.

۳- به اندازه ی نیاز بدن تان غذا می خورید

نیازهای غذایی هر شخص منحصر به او است. قاعده ای کلی وجود ندارد تا بتوانید مقدار کالری مورد نیازتان را طبق آن محاسبه کنید، در حقیقت این مسأله بسیار فردی است. شما می توانید بسیار کم یا بسیار بیشتر از دیگران غذا مصرف کنید و کماکان شرایطی طبیعی داشته باشید. نکته ی مهم آن است که به بدن خود توجه داشته باشید و سعی کنید به نیازهای آن پی ببرید.

بنابراین سه مورد ابتدایی این فهرست همگی به یک معنی هستند: شما به میزان طبیعی غذا می خورید، بسیار بیشتر یا کمتر از آنچه باید غذا مصرف نمی کنید و غذاهای متنوعی می خورید.

۴- می توانید از یک ردیف پله بالا بروید و تنفسی طبیعی داشته باشید

این نکته نشان دهنده ی سلامت فیزیکی شما است. نیازی نیست نیروی خارق العاده ای داشته باشید یا تمرینات ورزشی زیادی انجام دهید تا سالم محسوب شوید. اگر در زمان بالا رفتن از پله ها احساس خستگی بیش از اندازه نمی کنید به معنی آن است که وضعیت جسمی خوبی دارید.

اگر می توانید دو ردیف پله را بدون توقف بالا بروید و در آخر حال مناسبی داشته باشید، به آن معنی است که از سلامتی فیزیکی مناسبی برخوردار هستید و بدن شما قادر است به شکلی طبیعی از عهده ی فعالیت های فیزیکی روزانه بر بیایید.

۵- احساسات مختلفی را تجربه می کنید؛ از ناراحتی گرفته تا احساس هیجان

سلامتی روانی به معنی آن نیست که در همه ی لحظات زندگی به شدت خوشبین باشید. دانشمندان می گویند عصبانیت گاه و بیگاه، احساس غم، دلخوری و افسردگی، همگی مسأله ای طبیعی است. داشتن تمامی این احساسات، نشان دهنده ی سلامتی روانی شما است. اما باید بدانید که هیچ یک از این احساسات دائمی نیست.

۶- می توانید بدون زنگ ساعت زود از خواب بیدار شوید

این مسأله به معنی آن است که می توانید بدون استفاده از زنگ ساعت زود بیدار شوید و حال خوبی داشته باشید. این نکته در مورد روزهایی که باید ۶ صبح بیدار شوید صدق نمی کند، بلکه درباره ی روزهایی است که برنامه ی آرامی دارید و لازم نیست در ساعت مشخصی بیدار شوید.

پس اگر بعد از احساس داشتن یک خواب مناسب و استراحتی کامل می توانید زود از خواب بیدار شوید و حال خوبی داشته باشید، از سلامتی برخوردار هستید.

۷- فوراً به خواب نمی روید

در زندگی همه ی ما روزهای سختی وجود دارد که وقتی سر بر بالش می گذاریم چند لحظه کافی است تا به خواب برویم. این مسأله کاملا طبیعی است به شرط آنکه همیشگی نباشد. دانشمندان می گویند فرآیند طبیعی به خواب رفتن ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد. در حقیقت این فرآیند باید به آرامی صورت گیرد.

۸- انرژی کافی برای انجام کارهای مورد علاقه تان را دارید

این نکته به معنی آن است که اگر در یک چرخه ی «خواب-غذا-کار-خواب» گرفتار نشده اید، وضعیت جسمانی خوبی دارید. شما انرژی کافی برای کارهای مورد علاقه ی خود، مثل بازی با فرزندان و ملاقات با دوستان را دارید.

بنابراین قاعده ی ساده ای وجود دارد: اگر به میزانی طبیعی غذا می خورید، خواب مناسبی دارید و در طی روز تحرک دارید، این به معنی آن است که از سلامتی برخوردار هستید.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود