شرایط، مدارک و شیوه دریافت بیمه بیکاری سال ۹۸ با ابلاغ جدید

خبر خوش دیوان عدالت اداری برای مقرری بگیران بیمه بیکاری

شرایط، مدارک و شیوه دریافت بیمه بیکاری سال ۹۸ با ابلاغ جدید

بیمه بیکاری ۹۸ به مشمولان به ازای هر ماه بیکاری، مقرری معادل یک ماه حداقل حقوق پایه سال ۹۸ معادل ۱.۵ میلیون تومان خواهد بود. پس، حداقل مبلغ بیمه بیکاری ۹۸ مبلغ ۱۵ میلیون ریال است. هر چقدر سه ماه قبل از بیکاری، حقوق بیش‌تری گرفته باشید، دریافتی شما برای بیمه بیکاری ۹۸ افزایش می یابد. شرایط دریافت بیمه بیکاری ۹۸ و مدارک مورد نیاز برای دریافت بیمه بیکاری ۹۸ و شیوه درخواست بیمه بیکاری ۹۸ را در این گفتار مشاهده کنید.

بیمه بیکاری ۹۸  یک حق برای کارگران در قالب قانون کار بوده و مجردان به مدت ۳۶ ماه و متاهلان به مدت ۵۰ ماه می توانند بیمه بیکاری دریافت کنند. هر میزان سابقه پرداخت حق بیمه شما به تامین اجتماعی بیشتر باشد، مبلغ دریافتی بیمه  بیکاری ۹۸ و دریافت سقف ماهانه، افزایش خواهد یافت. مثلا کارگر مجردی که بیش از  ۱۲۰ ماه سابقه پرداخت حق بیمه  داشته باشد، ۱۲ ماه بیمه بیکاری ۹۸ بر اساس حداقل حقوق همان سالی که بیکار شده است دریافت می کند. این میزان برای متاهلان، ۲۶ ماه است.

سال ۹۶ بیش از ۲۲۰ هزار نفر در سراسر کشور بیمه بیکاری دریافت کردند و این راهی برای پوشش برخی از هزینه های زندگی کارگرانی است که به صورت ناخواسته از کار بیکار می شوند. حداقل مبلغ بیمه بیکاری در سال ۹۷ نیز  حدود ۹۵۰ هزار  تومان در ماه است که برای مشمولان، هر دو ماه یکبار به حساب آنها نزد بانک رفاه واریز می شود.

خبر خوشی که برای مقرری بگیران بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۷ اعلام شد، مربوط به رای دیوان عدالت اداری است. از این پس، اگر شما به منظور ثبت حضور و غیاب کامپیوتری در ادارات کار مراکز استان ها ‌(که باید هر ماه انجام دهید تا بیمه بیکاری شما از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود)، تاخیر ۴۵ دقیقه ای داشته باشید، این تاخیر منجر به قطع مقرری بیمه بیکاری شما نخواهد شد. این برای بیمه بیکاری ۹۸ هم صادق است.

بیمه بیکاری ۹۸
سایت tamin.ir برای دریافت اطلاعات درباره بیمه بیکاری ۹۸

خوب. صحبت از بیمه بیکاری شد. بد نیست درباره مدارک، شرایط و شیوه دریافت آن اطلاعاتی در اختیار کاربران عزیز روزیاتو قرار دهیم.  با ما همراه باشید.

شرایط دریافت بیمه بیکاری ۹۸ چیست؟

هر کارگری که سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی ماهانه را بر اساس لیست کارفرما (بیمه اجباری) داشته باشد، میتواند براساس میزان سابقه و مبلغ پرداختی، از مزایای بیمه بیکاری ۹۸ استفاده کند. بیمه بیکاری به افرادی تعلق می گیرد که بدون میل و اراده خود و به دلیل تغییر در ساختار کارگاه اقتصادی مربوط، بیکار شده باشند. بنابراین کارگری که به میل خود کار را ترک کند، از این مزایا بهره مند نمی شود.

ترک غیر ارادی کارگر  یعنی چی؟

در اصل، غیر ارادی بودن بیکاری ملاک اصلی برخورداری از حمایت های بیمه بیکاری است و کسی خودش کارش را ترک کند، شرایط دریافت بیمه بیکاری را نخواهد داشت. تشخیص ارادی و غیر ارادی بودی بیکاری بیمه شدگان بر عهده کمیته ای متشکل از نمایندگان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی است و شعب تامین اجتماعی بر اساس معرفی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در خصوص برقراری مقرری بیمه بیکاری برای بیمه شدگان اقدام می کنند.

چقدر  کارگر از زمان بیکار  شدن فرصت دارد تا خود را معرفی کند؟

زمان گزارش بیکاری برای دریافت مقرری بیمه بیکاری بیمه شده ای که کار خود را بصورت غیر ارادی از دست می دهد، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، باید حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ بیکاری، موضوع را به واحدهای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع دهد و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی خود و یا کار مشابه آن اعلام کند. اگر بیش از این زمان باشد، باید اداره کار را توجیه کنید.

آیا کارفرما باید معرفی نامه صادر کند؟

بله. کارفرما شما باید در نامه ای به اداره کار مرکزی استان، دلیل بیکار شدن ناخواسته شما را با درج زمان، به صورت مکتوب اعلام کند. البته سیل و زلزله و آتش سوزی محل کار، از این قاعده مستثنی هست. مثل مناطق سیل زده جنوب و غرب کشور در فروردین ۹۸ که به مشمولان، بیمه بیکاری ۹۸ بدون نامه کارفرما تعلق گرفت.

آیا به بیمه شدگان اختیاری هم بیمه بیکاری ۹۸ تعلق می گیرد؟

خیر.

فرق بیمه بیکاری با بیمه تکمیلی چیست؟

ارتباطی ندارد.

من ۱۵ سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم و اخیرا بیکار شدم. چه مدت مقرری بیمه بیکاری به بنده پرداخت می شود؟

مبلغ و ماه های پرداختی را تامین اجتماعی محاسبه می کند و بین متاهلان و مجردان، متفاوت است.

فرق بیمه بیکاری با بیمه اختیاری چیست؟

ارتباطی ندارد. بیمه اختیاری برای افراد خود اشتغال (خویش فرما) است که در صورت بیکار شدن به ان ها مقرری بیکاری پرداخت نمی شود.

اگر بیش از ۱ ماه از زمان بیکار شدن گذشته باشد چه باید کرد؟

باید با شرح دلایل متقن و نامه کارفرما به شعبه تامین اجتماعی که کد کارگاه کارفرما در انجا قرار داد مراجعه کنید.

آیا قرارداد کارگر با کارفرما برای تشکیل پرونده بیمه بیکاری ۹۸ ضروری است؟

بله.

آیا فیش حقوق کارگر برای تشکیل پرونده بیمه بیکاری ۹۸ ضروری  است؟

معمولا خیر. نامه کارفرما کفایت میکند.

شرایط دریافت بیمه بیکاری ۹۸

با توجه به آنچه گفته شد بیمه شدگان بیکار، در صورت احراز شرایط زیر استحقاق دریافت مقرری بیمه بیکاری را دارند.

  • مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی باشند.
  • در سال ۹۸ بیکار باشد.
  • به صورت غیر ارادی از کار اخراج شده باشند
  • تبعه کشورهای خارجی نباشند.
  • مستمری بگیر، بازنشسته و یا از کار افتاده کلی نباشند.
  • بیمه شده قبل از بیکار شدن حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد.
  •  در صورت اتمام قرارداد بیکار شدن حداقل یکسال سابقه نیاز است.
  • بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل، جنگ، زلزله و آتش سوزی بیکار می شوند، برای دریافت مقرری بیکاری، نیاز به داشتن حداقل سابقه پرداخت حق بیمه ندارند و حتی اگر در روز اول کار بر اثر این حوادث بیکار شوند می توانند مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.
  • بیمه شدگان باید در دوره های کارآموزی و سوادآموزی که از سوی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نهضت سوادآموزی برگزار می شود، شرکت کنند و هر دو ماه یک بار، گواهی لازم در این زمینه را به شعب تامین اجتماعی ارائه کنند. (این قضیه در  سال های اخیر برگزار نمی شود)

مقرری بیمه بیکاری روزانه چند تومان است ؟

میزان مقرری روزانه بیمه بیکاری، ۵۵ درصد متوسط مزد یا حقوق و یا کارمزد روزانه بیمه شده است. به مقرری افراد متاهل و متکفل، به ازای هر یک از افراد تحت تکفل (حداکثر تا ۴ نفر) ۱۰ درصد حداقل دستمزد زمان بیکاری (شروع بیکاری) افزوده می شود، اما در هر حال میزان مقرری بیکاری نباید از حداقل دستمزد تعیین شده برای هر سال کمتر و از ۸۰ درصد متوسط مزد یا حقوق بیمه شده بیشتر باشد. متوسط مزد یا حقوق روزانه بیمه شده که مبنای تعیین مقرری بیکاری است از طریق تقسیم جمع کل دریافتی مبنای کسر حق بیمه ظرف ۹۰ روز قبل از شروع بیکاری بر روزهای کار بیمه شده در این مدت محاسبه می شود.

در چه صورت بیمه بیکاری ۹۸ قطع می شود ؟ 

  • بیمه شده مجددا به کار اشتغال یابد
  • بیمه شده بیکار بدون عذر موجه از شرکت در دوره های کارآموزی یا سوادآموزی خودداری کند.
  • بیمه شده بیکار از قبول شغل تخصصی خود یا شغل مشابه پیشنهادی خودداری کند.
  • بیمه شده بیکار، مشمول استفاده از مستمری بازنشستگی و یا از کارافتادگی کلی شود و یا فوت نماید.
  • بیمه شده با دریافت مزد ایام بلاتکلیفی به کار اولیه برگردد.
  • مدت زمان استحقاقی بیمه شده برای دریافت مقرری بیمه بیکاری خاتمه یابد.

مدارک لازم برای دریافت بیمه بیکاری ۹۸

  • اصل و کپی یکسال آخر قرارداد کار یا رای صادر شده
  • عکس ۴*۳ جدید (۴ قطعه)
  • اصل و کپی مدرک تحصیلی یا مدرک فنی
  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی گواهی کار از شرکت
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت (برای آقایان)
  • پوشه روغنی (یک جلد)
  • کپی صفحه اول دفترچه بیمه

برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره شرایط جدید و پاسخ به پرسش های متداول، به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید. اگر با سوالی روبرو شدید، درخواست های خود را با شرح وضعیت کاری خود کامنت کرده تا بررسی شود.

فرق بیمه خویش فرما با بیمه اجباری چیست؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲۸۸ نظر

ورود

  • پیمان روشن دی ۶, ۱۳۹۷

    سلام . شیتون بخیر . من اردیبهشت ۹۷ در کارگاه تراشکاری مشغول کار شدم ولی طبق توافق اولیه با مدیران کارگاه بیمه ما حدودا ۵ ماه که پرداخت شده ، الان تعدیل نیرو کردن و منم جزو تعدیل شدهام .میخواستم بدونم اگه خودم یک ماه دیگه پول بیمه رو پرداخت کنم ،میتوانم از بیمه بیکاری استفاده کنم ؟؟؟

    • علی زمانی دی ۷, ۱۳۹۷

      سلام
      حتما نیاز به قرارداد کار و هم چنین نامه عدم نیاز کارفرما دارید و ضمنا یک ماه پس از بیکاری غیر ارادی باید به اداره کار مراجعه کنید. ممنوعیتی در پرداخت بیمه از طرف شما (به صورت اجباری و نه اختیاری خویش فرما) وجود ندارد و در لیست کارفرما قرار میگیرید. البته اگر قبول کنند. اما داشتن ۲ سند فوق الذکر الزامی است

    • قائم فروردین ۲۱, ۱۳۹۸

      سلام
      من ۱۸ ماه بیمه بیکاری دارم که تا الان فقط از ۶ ماه آن استفاده کردم و میخواهم مجدد به کار بگردم آیا در آینده باز هم میتوانم از مابقی بیمه بیکاریم استفاده کنم؟

      • علی زمانی فروردین ۲۱, ۱۳۹۸

        سلا
        بله میتوانید. این حق برای شما محفوظ است

  • مستانه دی ۸, ۱۳۹۷

    سلام یه سوال داشتم. اگه کارگر بخواد از بیمه بیکاری استفاده کنه، حتما باید از کارفرما شکایت کنه؟

    • علی زمانی دی ۹, ۱۳۹۷

      الزاما نه
      بهتر است نامه عدم نیاز از کارفرما را به همراه قرارداد به اداره کار تحویل داده تا فرم بیمه بیکاری تکمیل و معرفی شمابه شعبه مورد نظر از طریق اداره کار انجام شود.

  • سعید جعفری دی ۸, ۱۳۹۷

    با سلام و خسته نباشید…من قراردادی نداشتم و از ۱۸فروردین تا به امروز یعنی ۸دی ماه دنبال شکایت و درگیر رای اداره ی کار بودم..برای بیمه بیکاری اقدام کردم و۶ماه مقرری یعنی از ۱۸فروردین تا ۱۸مهر برای من تعیین شده..خواستم بپرسم الان ۳ماه از مهر گذشته..ایا مقرری بیمه بیکاری به صورت یکجا واریز میشه؟یا ماهیانه؟واینکه این ۶ماه سابقه بیمه حساب میشه؟…ممنون از شما

    • علی زمانی دی ۹, ۱۳۹۷

      سلام
      یک جا واریز می شود این ۳ ماه و مابقی نیز معمولا هر دو ماه یک بار.
      . ۶ ماه هم سابقه بیمه به حساب شما منظور و در زمان بازنشستگی٬ لحاظ خواهد شد

  • علی دی ۹, ۱۳۹۷

    سلام وقت بخیر . آقای زمانی من حدود ۸ماه در یک شرکت کار کردم ۷ماه سابقه بیمه دارم تعدیل نیرو شدبیمه بیکاری اقدام کردم قرارداد ۱۲ماهه ندارم اگه بیمه تعلق بگیره چندماه شامل میشه بنده متاهلم ولی جدا شدم . با تشکر از شما

  • علی دی ۹, ۱۳۹۷

    سلام وقت بخیر آقای زمانی بنده حدود ۸ماه در شرکتی مشغول کار بودم ۷ماه سابقه بیمه دارم ولی قرارداد ۱۲ ماهه ندارم تعدیل نیروشد بیمه بیکاری اقدام کردم اگر تعلق بگیره چن ماه شامل میشهمتاهل بودم ولی جدا شدم . با تشکر از شما

    • علی زمانی دی ۹, ۱۳۹۷

      سلام
      ممنونم
      تعلق گرفتن بیمه بیکاری به سوابق بیمه پردازی شما ارتباط دارد. کسی که ۲ سال سابقه بیمه دارد با کسی ۲۰ سال سابقه بیمه دارد و متاهل است یا مجرد٬ کف و سقفش متفاوت است. حداقل ۱۲ ماه را دریافت میکنیم.

  • سیدصادق دی ۱۰, ۱۳۹۷

    سلام
    ده سال توی شرکتی کار کردم الان شرکت تعطیل شده ولی قرارداد مکتوب نداشتم ولی بیمه ده سال رو شرکت واریز کرده و لیست داده بدون قرارداد بیمه بیکاری میتونم بگیرم ؟

    • علی زمانی دی ۱۰, ۱۳۹۷

      سلام
      نامه عدم نیاز و قرارداد مکتوب از شرکت گرفته و به اداره کار مراجعه کنید تا پرونده بررسی شود.

  • مانی دی ۱۰, ۱۳۹۷

    سلام چرا به کسانی که بیمه بیکاری دریافت میکنند سبد حمایتی تعلق نمیگیره ؟

    • علی زمانی دی ۱۰, ۱۳۹۷

      لطفا از سازمان هدفمندی رایانه ها یا بخش شکایت و پیشنهادات دفتر ریاست جمهوری یا روابط عمومی سازمان برنامه وبودجه بپرسید.

  • حمید دی ۱۱, ۱۳۹۷

    سلام خسته نباشید
    می خوام بدونم مرحله بعد از افتتاح حساب در فرآیند دریافت بیمه بیکاری چیه بعدش من سه ماه آخر دریافتیم ١۶٠٠٠٠٠تومان بودالان یه فرزندم دارم چقدر بیمه بیکاری بهم تعلق می گیره
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • علی زمانی دی ۱۱, ۱۳۹۷

      مرحله بعد این هست که هر ۲ ماه یک بار٬ معادل حدود ۶۰ درصد میانگین حقوق ۳ ماه اخرین حقوق را واریز می کنند. یک میلیون و اندی. متاهل ها بیشتر می گیرند. مدت دریافت هم به مدت سابقه بیمه شما بستگی دارد که از ۶ ماه تا ۳۶ ماه است.

      • حمید دی ۱۱, ۱۳۹۷

        سلام مرسی که جواب دادین
        یه سوال دیگه دارم ازتون من شش ماه دنبال این کاربودم حقوق این شش ماه کی واریز میکنن؟

        • علی زمانی دی ۱۱, ۱۳۹۷

          در اولین پرداختی به شما که بیمه تعیین می کند یک جا واریز خواهد شد و از دوره های بعدی٬ در بازه های ۲ ماهه

  • امید دی ۱۷, ۱۳۹۷

    سلام من از ۱ اردیبهشت ۹۷ در کارگاهی که مشغول به کاربودم تا ۱۶/۱۰/۹۷ سابقه بیمه دارم آیا به بنده بیمه بیکاری تعلق میگیرد

    • علی زمانی دی ۱۷, ۱۳۹۷

      باید نامه عدم نیاز کارفرماو اصلا قرارداد را به اداره کار تحویل داده تا بررسی شود

  • حمزه دی ۱۸, ۱۳۹۷

    با سلام . وقتتون بخیر . ببخشید من از ۱۳۹۰/۰۷ تا الان که ۱۳۹۷/۱۰ می باشد .در یک شرکت مشغول به کار هستم ، حال خواستم بپرسم اگه بخوام بیمه بیکاری بگیرم چقد برام حساب میکنند . در ضمن متاهل و یک بچه دارم . دریافتی کل حقوق ۲۲۰۰۰۰۰ ولی برا بیمه حقوق پایه ( ۱ و اندی ) در نظر گرفته شده .

    • علی زمانی دی ۱۸, ۱۳۹۷

      بستگی به سابقه بیمه شما دارد. بیمه بیکاری شما بر اساس بیمه ای است که رد می شود نزد تامین اجتماعی نه براساس فیش حقوق.

  • زندي دی ۲۴, ۱۳۹۷

    سلام، وقتتون بخیر ، من شنیدم در سال ٩٧ بیمه بیکاری شامل حال خانم های متاهل نمیشه و حتی موردی از آشنایان که خانم متاهل هستند مشمول دریافت بیمه بیکاری نشدند، صحت داره؟

  • عليرضا دی ۲۶, ۱۳۹۷

    سلام ببخشید پایان خدمت برا من که دانشجو هستم و سی ماه سابقه کار دارم الزامی هست؟

    • علی زمانی دی ۲۶, ۱۳۹۷

      نه. طبق قانون بیمه تامین اجتماعی، پایان خدمت،ملاکی برای دریافت بیمه بیکاری نیست.

  • احمد دی ۲۶, ۱۳۹۷

    با سلام خسته نباشید من ۱۰سال سابقه بیمه دارم و شرکت شورو به ترخیص نیرو کرده و احتمال داره منم شامل بشه میخواستم بدونم مادرم که تحد تکفل من میباشد ومن مجیدم بیمه بیکاری چند ماه تعلق میگیرد با تشکر

    • علی زمانی دی ۲۶, ۱۳۹۷

      بیمه بیکاری به تاهل و تجرد و سابقه بیمه شما ارتباط دارد. اگر مجردباشید، کم تر از متاهلین است. اما رقمش خیلی تفاوتی ندارد. اما مدت زمانش فرق می کند. با این سابقه شما می توانید بین ۱۲ تا ۲۴ ماه حساب کنید. رقم بیمه بیکاری در سال ۹۷ حداقل ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به صورت ماهانه است. ضریب ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش برای سال اینده در نظر بگیرید.

  • مهدی مرادی بهمن ۴, ۱۳۹۷

    من کلأ دو سال ونیم سابقه بیمه دارم ویک سال در این شرکت کار میکنم ولی الان تعدیل شدم بهم بادو سال سابقه بیمه بیکاری تعلق میگیره

    • علی زمانی بهمن ۴, ۱۳۹۷

      بله
      تعلق میگیره. نامه عدم نیاز کارفرما و نسخه قرارداد را به اداره کار محدوده محل اشتغال برده و فرم درخواست برقراری بیمه بیکاری را پر کنید تا پس از بررسی به شعبه تامین اجتماعی که برای شما بیمه پرداخت شده است، ارجاع شوید

  • علیزاده بهمن ۵, ۱۳۹۷

    سلام . ضمن تشکر از شما کارشناس محترم آقای زمانی . حدود ۹ ماه در شرکتی مشغول بکار بودم بنا بدلایلی بعداتمام قرارداد(قراردادها ۱ماه )میباشد بیرون اومدم . بعد ۴ ماه دوباره همون شرکت رفتم ماه سوم اخراج شدم . بیمه هم رهر ماه ریخته فقط ۲ تا فروردین ماه هم قراردادها ۱۵ روزه است هم بیمه )میخواستم بدونم بیمه بیکاری تعلق میگیره .؟ من تو ماه فروردین مشکل دارم چون قرداد ش ۱۵ روزه است اونو ۱۵ حساب کنن قراردادم ۱۱ ماه میشه

    • علی زمانی بهمن ۵, ۱۳۹۷

      ممنونم
      ببینید بیمه بیکاری برای درخواست، ۳۰ روز از زمان عدم نیاز کارفرما فرصت دارید. اگر تا فروردین بیشتر بیمه ندارید که نمی توانید بیمه بیکاری از بهمن اقدام کنید. قرارداد ۱۵ روزه برای وزارت کار معنی ندارد. به اداره کارمراجعه کنید و اطلاعات بیشتر بگیرید. کپی قراردادها هم با خود همراه کنید و کپی سابقه بیمه از همین کد کارگاه کارفرما

  • برومند بهمن ۶, ۱۳۹۷

    سلام وقت بخیر .این مساله که گفته شده قراداد موقت باشه حداقل یکسال باید در اخرین کارگاه سابقه بیمه داشته باشیم میشه توضیح بدید.بنده ۶ سال سابقه بیمه دارم ئلی در جای که الان مشغول هستم قراردادها سه ماه و یک ماه بسته میشه .از اول خرداد تا آخر دی بیمه برام رد شده الان با شرایط من اگر کارفرما عدم نیاز بزنه بیمه بیکاری تعلق می گیره به من یا خیر.

    • علی زمانی بهمن ۶, ۱۳۹۷

      سلام
      بله. چون شش سال سابقه بیمه دارید، احتمالا به شما تعلق می گیرد. با رونوشت قرارداد و نامه عدم نیاز حداکثر تا ۳۰ روز پس از تاریخ صدور نامه عدم نیاز کارفرما، به اداره کار محدوده محل اشتغال مراجعه کنید.

  • منصور بهمن ۶, ۱۳۹۷

    سلام مدت ۲ سال بیمه بیکاری به اینجانب تعلق گرفت ولی بعد از یک سال برای کار به عراق رفتم و۲۴ روز بیمه برایم رد شد وکارشان در عراق پروژه ای بود وتمام شد واز آن تاریخ حدود ۴ ماه می گذرد آیا بیمه بیکاری قطع می شود با تشکد

    • علی زمانی بهمن ۶, ۱۳۹۷

      اگر شما در حال دریافت بیمه بیکاری باشید اما مجددا برای شما بیمه اجباری رد شود، بله، قطع خواهد شد.

  • طاهره دفتری بهمن ۶, ۱۳۹۷

    سلام ، من چهار سال با دانشگاه قرارداد داشتم و آخر تیرماه ۹۷ قرار دادم تموم شد، من به دلیل ناآگاهی برای بیمه بیکاری اقدام نکردم ، و هم اکنون باردار هستم ، آیا می تونم برای بیمه بیکاری اقدام کنم ، لازم به ذکر است که من آذرماه یه کار پیدا کردم و بیمه اون ماه رد شده، ا

    • علی زمانی بهمن ۶, ۱۳۹۷

      سلام
      حداکثر ۳۰ روز پس از دریافت نامه عدم نیاز کارفرما باید به اداره کارمراجعه کنید.

  • Farzanhmirshahi بهمن ۷, ۱۳۹۷

    آیا یک سال آخر از بازنشستگی میتوان از بیمه بیکاری استفاده کرد

  • امید بهمن ۷, ۱۳۹۷

    سلام .سپاس از راهنماییهای دقیق و مفیدتان.بنده کارگر یک کارگاه هستم تا پایان برج ۹سال ۹۷ بیمه پرداختی دارم از اول برج ۱۰ از کار اخراج شدم آیا تامین اجتمایی میتواند اعلام کند بازرس زمان بازرسی شما را ندیده بیمه قابل قبول نیست و به اداره کار اعلام نماید این شخص شاغل نبوده درصورتی که سوابقم تا پایان برج۹تائید شده.
    ممنونم از راهنمایی شما

    • علی زمانی بهمن ۷, ۱۳۹۷

      ممنون از لطف شما به روزیاتو
      نه. چنین موضوعی قابل قبول نیست و شما با دریافت نامه عدم نیاز کارفرما تا ۳۰ روز پس از بیکاری غیر ارادی، به اداره کار مراجعه کرده و برای مقرری بیمه بیکاری، تشکیل پرونده بدهید.

  • سیدامین موسوی بهمن ۹, ۱۳۹۷

    سلام علیکم وقت بخیر .بنده هفت ماه دریک شرکت خصوصی بدون قراردادمشغول بودم وقبل ازان بیست وشیش ماه سابقه داشتم خواستم بدونم بیمه بیکاری بدون هیچ شرایط یاجریمه برای کارفرما به من تعلق میگیرد یاخیر؟

    • علی زمانی بهمن ۹, ۱۳۹۷

      سلام
      شرایط شما باید با شرایط مندرج در قوانین بیمه بیکاری همراستا باشه. نامه عدم نیاز از کارفرما بگیرید. همچنین٬ باید قرارداد مکتوب داشته باشین و بگید برای شما اماده کنند . نمیشه بدون قرارداد کارکرد و حقوق گرفت و بیمه هم رد کرد!!

  • میلاد مشایخی بهمن ۹, ۱۳۹۷

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من ۲۱ ماه در یک شرکت سابقه بیمه دارم و از اول بهمن تعدیل و بیکار شدم، هم زمان با کار مشغول تحصیل هم بودم و از ۱ اسفند به مدت ۴۰ روز سربازم (۴۰ روز از سربازیم مونده بود که به علت قبولی در دانشگاه به بعد از فارغ التحصیلی موکول شد)، از قسمت بیکاری تامین اجتماعی سوال کردم گفتن احتمالا چون سربازیت تموم نشده نمی تونی از بیمه بیکاری استفاده کنی. آیا می تونم از بیمه بیکاری استفاده کنم؟؟
    و یا اگر تا پایان ۴۰ روز سربازیم همان شرکت برایم بیمه رد کند، بعد از سربازی می تونم از بیمه بیکاری استفاده کنم؟؟
    ممنون از راهنمایی شما

    • علی زمانی بهمن ۹, ۱۳۹۷

      بله. احتمالا بیمه بیکاری به سربازان تعلق نمی گیرد. بیمه دوره خدمت سربازی را میتوانید خریداری کنید پس از اتمام خدمت.
      نامه عدم نیاز و هم چنین قرارداد را به اداره کار ببرید تا پرونده خاص شما بررسی شود

  • F. Z بهمن ۱۱, ۱۳۹۷

    با سلام و خسته نباشید
    تاریخ قرارداد برای بیمه بیکاری دقیقا باید طبق تاریخ ترک کار باشه ؟
    مثلا اگر کسی تا آخر دی قرارداد داشته ولی زودتر از شرکت رفته. باید قراردادش رو طبق تاریخ خروجش عوض کنه؟

  • F. Z بهمن ۱۱, ۱۳۹۷

    با سلام و خسته نباشید
    تاریخ قرارداد برای بیمه بیکاری باید بر اساس تاریخ ترک کار باشه ؟
    مثلا اگر کسی تا پایان دی قرارداد داشته ولی اواسط دی بیکار شده باشه ، تاریخ قراردادش باید حتما بر اساس تاریخ خروجش باشه یا همون قرارداد تا پایان دی درسته ؟

    • علی زمانی بهمن ۱۱, ۱۳۹۷

      شما ۳۰ روز فرصت دارید از زمانی که از کار برکنار می شوید و دیگه برای شما بیمه رد نمی شود و نامه عدم نیاز از کارفرما دریافت می کنید به اداره کار مراجعه کنید تا با دریافت نامه عدم نیاز کارفرما بر اساس ترک کار غیر عمد٬ پرونده بیمه بیکاری شما برررسی و به تامین اجتماعی ارسال شود.

  • سعید رحی بهمن ۱۱, ۱۳۹۷

    سلام خسته نباشید ..پدر من ۵۸سالش وحدود ۲۳سال بیمه داره الان بیمه ای که براش رد کردن این ماه ۳۱۰۰۰۰۰تومان هست خواستم ببینم تا ۵ماه دیگه این مبلغو بریزه بعد بیمه بیکاری بگیره چقدر بهش تعلق میگیره از این بیمه که رد میکنن براش …درضم به خودش که ۵۵درصد میدن یعنی به مادرم وبردارم هم ۲۰درصد میدن؟ممنون

    • علی زمانی بهمن ۱۱, ۱۳۹۷

      ۵۵ درصد میانگین حقوق ۳ ماه قبل است.
      فقط به خودش است و به دیگران درصدی پرداخت نمی شود.

  • رضا منصف بهمن ۱۱, ۱۳۹۷

    سلام. من و عمو خودم کارگر بیمه شده مغازه پدرم هستیم. و حدود ۱۵سال سابقه دارم. آیا با تعطیلی مغازه مشمول بیمه بیکاری هستم؟با تشکر.

  • بهروز بهمن ۱۴, ۱۳۹۷

    باسلام
    بنده حدود هفده ماه برای شخصی که پیمانکار دست دوم پروژه ای در سیستان بلوچستان هست مشغول به کار بودم . البته آن شخص با آن شرکت تا پایان خرداد ۹۸ قرارداد دارد و پروژه درحال انجام است و احتمالا قرارداد ایشان تمدید شود . ضمنا بنده نیز تا پایان خرداد با ایشان قرارداد دارم . ولیکن ایشان تا پایان سال بابنده همکاری خواهند داشت و بعدنامه عدم نیاز به بنده خواد داد (طبق گفته خودشان) . حال باتوجه به اینکه بنده در کل بیش از هفده سال سابقه بیمه دارم میتوانم از بیمه بیکاری استفاده کنم ؟

    • علی زمانی بهمن ۱۴, ۱۳۹۷

      بله
      تعلق میگیرد به شرطی که نامه عدم نیاز کارفرما داشته باشید. شما بیش از ۲ سال بر اساس سابقه بیمه می توانید بیمه بیکاری بگیرید

  • وحید بهمن ۱۴, ۱۳۹۷

    با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون ببخشید برای دریافت بیمه بیکاری باید قرارداد تموم شده باشه یا اینکه در حین قرارداد باشیم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • علی زمانی بهمن ۱۴, ۱۳۹۷

      أآقا وحید عزیز شما هر وقت نامه عدم نیاز کارفرما گرفتی برو اداره کار. چه اول کار چه وسط کار چه اخر کار

  • تهرانی بهمن ۱۶, ۱۳۹۷

    سلام وقت به خیر. آیا بعد از ثبت مدارک که شامل نامه کارفرما هم می شود دوباره از کارفرما استعلام می کنند درباره نیروی مازاد یا نه؟ و آیا کارفرما متوجه می شود که یکی از کارکنانش سابقش از بیمه بیکاری شرکت او استفاده می کند یا نه؟

    • علی زمانی بهمن ۱۶, ۱۳۹۷

      سلام
      ۱-از کارفرما استعلام نمیشه وقتی شما نامه عدم نیاز کارفرما را دارید.
      ۲-بیمه بیکاری شما ، ارتباطی به کارفرما نداره و بیمه بیکاری، چیزی نیست که به سابقه کارفرما در سازمان تامین اجتماعی ارتباط داشته باشه. بلکه به سابقه بیمه پردازی شما بستگی دارد.

  • زهرا بهمن ۱۶, ۱۳۹۷

    سلام.کار فرمای من ماهی ۲۱ روز برام بیمه رد کرده.بدلیل اینکه من دانشجو بودم و تقریبا نیمه وقت میومدم..الان بعد از عید تعدیل نیرو میخوان بکنن و منم جزو کسایی که قراره تعدیل بشن هستم..سه سال و نیم هم سابقه بیمه دارم در کل..میخواستم ببینم این ماهی ۲۱ روز ها تو مبلغ بیمه بیکاری تاثیری داره؟ یا نه من همون ۱۸ ماهی که مشمول میشمو کامل میگیرم هر ماه؟

    • علی زمانی بهمن ۱۶, ۱۳۹۷

      چون سابقه بیمه شما کم هست نهایت ۱۲ ماه به شما تعلق می گیره و ماهی یک میلیون و اندی. اگر نیاز به این مبلغ ندارید، با خویش فرما ادامه بیمه پردازی داشته باشید تا بعدا از حق بیمه بیکاری استفاده کنید تا سال های اینده مبلغ بیشتر و مدت زمان بیشتری به شما تعلق بگیره. این که الان با ۲۱ روز در ماه میشه یا نه از اداره کار سوال کنید و نتیجه را هم به ما اطلاع بدین

  • یااباصالح بهمن ۱۷, ۱۳۹۷

    باسلام.اقای زمانی من دریک مدرسه غیردولتی دبیر بودم ودرابان ماه ،ازکار اخراج شدم و۱۸ ماه دراین مدرسه بیمه داشتم ودرکل ۱۱ سال بیمه دارم وبیمه سال اخرم با۲۰ روز بیمه بودم وبلافاصله به اداره کار شکایت کردم ولی دوباره انصراف دادم.الان باتوجهبه اینکه ظرف یک هفته شکایت کرده بود ونامه ام موجوده.میتونم مجدد بروز کنم این شکایت رو بااستناد به شکایت اولیه وبیمه بیکاری دریافت کنم؟؟؟؟البته خودم هم ازابان ببعد بیمه مشاغل ازاد روریختم.

    • علی زمانی بهمن ۱۸, ۱۳۹۷

      سلام
      بعیده شما با این اوصاف بتوانید برای بیمه بیکاری اقدام کنید.چون ۲ شرط را ندارید: نامه عدم نیاز کارفرما + اقدام برای بیمه بیکاری، حداکثر ۳۰ روز پس از بیکار شدن. ضمنا شما چون بیمه اختیاری (صاحبان حرف و مشاغل آزاد ) را از آبان به بعد پرداخت کردید، عملا از نظر اداره کار و تامین اجتماعی، بیکار نیستید. حق بیمه بیکاری شما برای بیمه اجباری است. در سال های اینده از این حق استفاده کنید

  • آیدا احمدی بهمن ۲۳, ۱۳۹۷

    سلام‌، من از تاریخ ۹۷/۸/۸ از طرف کارفرما‌اخراج‌شدم‌و بابت بازگشت به کار از کارفرما شکایت‌کردم‌ و طبق رای دادگاه کارفرما می بایست عیدی سنوات مرا از اول فروردین تا ۸ آبان پرداخت‌کند ولی کارفرما به این رای دادگاه اعتراض کرده و شکایت من به مراجع حل اختلاف واگذار شد که در تاریخ ۹۷/۱۱/۲۹ باید به اداره کار برای حل اختلاف مراجعه کنم با توجه به گذشت تقریبا ۴ ماه از اخراجی من آیا میتوانم پس از رای قطعی دادگاه برای بیمه بیکاری اقدام‌کنم؟

    • علی زمانی بهمن ۲۳, ۱۳۹۷

      سلام
      بله میتوانید و مشکلی نیست. هر نتیجه ای که گرفته شد را به اطلاع ما برسانید

  • احمدرضا بهمن ۲۷, ۱۳۹۷

    با سلام.ببخشید من مجموعا ۱ سال بیمه دارم.و سر کار فعلی ۳ ماه کار کردم ایا میتوانم بیمه بیکاری دریافت کنم.متاهل هستم

    • علی زمانی بهمن ۲۷, ۱۳۹۷

      اگر نامه عدم نیاز از کارفرما بگیرید احتمالش هست

  • جاسم سلیمانی بهمن ۲۸, ۱۳۹۷

    سلام کارت پایان خدمت برا بیمه بیکاری الزامیه

    • علی زمانی بهمن ۲۸, ۱۳۹۷

      خیر

      • hamid # بهمن ۲۸, ۱۳۹۷

        سلام
        من ۳ سال و ۲ ماه سابقه بیمه دارم یکسال اخبر کار پاره وقت داشتم تو این یکسال حدود ۸ روز در ماه بیمه برام رد شده الان بیکار شدم آیا بیمه بیکاری به من تعلق می گیرد

        • علی زمانی بهمن ۲۸, ۱۳۹۷

          اگر بیکاری غیر ارادی باشد و نامه عدم نیاز کارفرما را بگیرید، ۳۰ روز از زمان بیکاری فرصت دارید به اداره کار رفته و تشکیل پرونده بدهید. با ۸ روز در ماه بعیده به شما بیمه بیکاری بدهند

      • لیلی بهمن ۳۰, ۱۳۹۷

        سلام..شما فرمودین ک کارت پایان خدمت الزامی نیس..الان همسر من رفته دنبال بیمه بیکاریش بهش تعلق نمیگیره میگه حتما باید کارت پایان خدمت داشته باشه…پس باید چکار کنه

        • علی زمانی بهمن ۳۰, ۱۳۹۷

          من فکر میکردم برای خودتان گفتین لیلی خانم. اگر دانشجو هستن و یا گواهی معافیت مثل معافیت تحصیلی دارند٬ جایگزین کارت پایان خدمت است. . برای بیمه بیکاری، کارت پایان خدمت آقایان الزامی است.

  • افسانه افشار بهمن ۳۰, ۱۳۹۷

    سلام.من برای بیمه بیکاری به این آدرس رفتم: چهارراه ولیعصر- مجتمع ابریشم- طبقه ۸ واحد ۸۰۴
    همه ی مدارک رو خودشون میگیرن و کارهای ثبت نام رو خودشون انجام میدن. شماره تماسشون رو میذارم اگر مشاوره خواستین باهاشون تماس بگیرید.
    ۰۲۱-۶۶۴۹۵۸۳۵

  • محسن بهمن ۳۰, ۱۳۹۷

    سلام من ۹ ماهی هست بیکار شدم خواستم بدونم بیمه بیکاری به من تعلق میگیره

    • علی زمانی بهمن ۳۰, ۱۳۹۷

      باید ۳۰ روز پس از بیکاری، نامه عدم نیاز از کارفرما داشته باشید. الان نامه بگیرید و با رونوشت قرارداد به اداره کار بروید ببینید قبول می کنند یا خیر

  • افسانه افشار اسفند ۴, ۱۳۹۷

    سلام. من برای ثبت نام بیمه بیکاری به این آدرس رفتم: خیابان ولیعصر- بالاتر از چهارراه ولیعصر- مجتمع ابریشم- طبقه ۸- واحد ۸۰۴
    شماره تماس: ۶۶۴۹۵۸۳۵
    همه ی کارهارو خودشون سیستمی انجام میدن فقط شما باید مدارکتون رو ببرید و ثبت نام کنید.

  • محمد خمسه اسفند ۱۷, ۱۳۹۷

    با سلام بنده در تاریخ ۹۷/۷/۱ تا پایان سال یعنی ۶ ماه در شرکتی مشغول به کار بودم و قرار دادم هم دو تا سه ماهه بوده الان هم کارفرما عدم نیاز منو زده میخاستم بدونم ایا از بیمه بیکاری میتونم استفاده کنم در ضمن از قبل ۱۳سال سابقه بیمه دارم با تشکر

    • علی زمانی اسفند ۱۷, ۱۳۹۷

      سلام
      بله. با نامه عدم نیاز و قرارداد به اداره کار محدوده محل اشتغال مراجعه کنید.

  • علی اسفند ۱۷, ۱۳۹۷

    سلام.من چند ماهی میشه بیمه بیکاری میگیرم و به موقع اعلام در کاریابی حضور زدم وتاریخ بعدی مراجعه هم برای من مشخص شده درضمن مامور بیمه هم یک ماه پیش برای تحقیقات به منزل ما مراجعه کرده وجویای بیکار بودن یا اشتغال بنده شده دلیل پرداخت نشدن مقرری این ماه چی میتونه

    • علی زمانی اسفند ۱۸, ۱۳۹۷

      از اداره کار سوال کنید که ایا اسم شما به بیمه ارسال شده یا نه

  • انیس اسفند ۱۷, ۱۳۹۷

    سلام من از قبل ۷ ماه سابقه بیمه دارم و شرکتی که الان هستم ۱۱ ماه سابقه اگه الان من اخراج شم میتونم بیمه بیکاری بگیرم؟؟؟

  • بهنام جباری نژاد اسفند ۱۷, ۱۳۹۷

    سلام من از تاریخ ۳۱/۰۶/۹۷ بیکار شدم و با مراجعه به اداره کار و شکایت کارفرما و طی مراحل به اداره کار معرفی شدم و بعد به بیمه تامین اجتماعی و بعد از طی مراحل در تاریخ ۱۰/۱۲/۹۷ موفق شدم تا بررسی های شعبه ۲۵ به شعبه ۳۳ارجاع شدم و به اداره کار رفتم و تاریخ ۲۰/۰۱/۹۸برای زدن انگشت مراجعه کنم .شعبه ۳۳ بعد از اسکن و نام نویسی مدارک اینجانب بیان کرد تا بازرس نیاد و بیکار بودن شما رو اثبات نکنه واریزی نخواخهید داشت ،میخام بدونم من که از مهرماه بیکار شدم و تا اسفند ماه واریزی نداشتم چرا باید منتظر بازرس باشم و هنوزم دریافتی نداشته باشم ؟؟؟؟؟لطفا راهنمایی کنید ،در ضمن اصل مدارک اینجانب از شعبه ۳۳دریافت نشده است

    • علی زمانی اسفند ۱۸, ۱۳۹۷

      تعجب آوره. منتظر باشید. معوقه های بیکاری شما اگر پرونده شما تایید بشه از اول مهر پرداخت میشه

  • بهنام جباری نژاد اسفند ۱۷, ۱۳۹۷

    سلام میخاستم یادآوری کنم که من تمام مدارکم و هم از بیمه ۲۵ توسیستم اسکن کردن و هم تو شعبه ۲۵نام نویسی شد حتی شماره حساب و بقیه مدارکم و دادم ولی نه دفترچه بیمه صادر شد ونه جواب درست و حسابی دادن فقط گفتن بازرس باید بیاد در خونتون و هنوزم نیومده

  • عبدی اسفند ۲۱, ۱۳۹۷

    سلام وقتتون بخیر.پدر من حدود ۱۰ سال سابقه بیمه داره و سنش ۵۷ ساله.حالا شرکتی که پدرم کار میکرد عمرانیه و هر چند ماه یکبار رو یه پروژه کار میکنن. الان میخوان تعدیل نیرو بکنن. از تامین اجتماعی سوال کردم گفتن باید ۶ ماه آخر بیمه رو از یک پروژه در یک محل رد شده باشه تا مشمول بیمه بیکاری بشه. یعنی اگر ۶ ماه مدام بیمه داشته باشه ولی از ۲ پروژه ی اون شرکت دردو محل باشه قبول نمیکنن؟؟؟

    • علی زمانی اسفند ۲۱, ۱۳۹۷

      ۲ پروژه از یک شرکت، یعنی از طرف یک کارفرما و با این حساب، مشکلی ندارید

      • علی فروردین ۲, ۱۳۹۸

        سلام من فروردین سال۹۷ازکاربیرونم کردن میخاستم اقدام کنم نشدالان سال جدیدشد۱۲ماه گذشته از ش بیمه بیکاری بهم تعلق میگیره ایا؟خیلی ناراحتم ؟چیکارکنم

      • علی فروردین ۲, ۱۳۹۸

        ببخشیدمن دیر اقدام کردم ۱۲ماه ازش گذشته خیلی ناراحتم نمیدونم بیمه بیکاری بهم تعلق میگیره یا نه؟؟خواهش میکنم راهنماییم کنید

  • محمد فروردین ۶, ۱۳۹۸

    سلام
    بنده از اول مهرماه ۹۷ مشمول دریافت بیمه بیکاری شدم و تا چند روز پیش پرونده ام تکمیل شد و قرار شد بازرس بیاد درب منزل و تایید کنه.
    حالا شرایطی برام پیش اومده که میخام برم سر کار جدید آیا با مراجعه به بیمه و اعلام به اشتغال مطالبات این چند ماه حقوق به حساب بنده واریز میشه؟ یا باید حتما بازرس بیاد تایید کنه؟

    • علی زمانی فروردین ۶, ۱۳۹۸

      برای مدتی که بیکار بوده اید و بیکاری شما تایید شده است، حقوق بیمه بیکاری پرداخت می شود.

  • مهرداد فروردین ۱۴, ۱۳۹۸

    با عرض سلام و خسته نباشید. علت نامه عدم نیاز کارفرما چه چیزی باید باشد تا انجا که در قوانین بیمه ذکر شده است نباید کوتاهی در امور محوله و کارگاه ذکر شده باشد

    • علی زمانی فروردین ۱۴, ۱۳۹۸

      نامه عدم نیاز کارفرما به منظور اقدام جهت دریافت بیمه بیکاری به این دلیل است که ترک کار، عمدی نباشد و کارگر به دلیل تعطیلی کارگاه یا اتمام قرارداد یا عدم نیاز کارفرما به هر دلیلی، کار خود را از دست داده باشد.

  • سارا فروردین ۱۵, ۱۳۹۸

    سلام وقت بخیر، همسر من مدتیه که بیکار شدن و از طرفی بزودی از کشور خوارج میشن ، ایا میتونه برای بیمه بیکاری اقدام کنه؟؟چون نمیتونه هر ماه حضور بزنه ولی من از طرف ایشون وکالت تام دارم، ایا من میتونم هر ماه بجای ایشون برم برای حضور زدن؟؟؟

    • علی زمانی فروردین ۱۶, ۱۳۹۸

      خیر
      چون نمیتوانند هر ماه برای حضور و غیات وزارت کار جهت برقراری بیمه بیکاری،حاضر باشند، عملا شانس دریافت مقرری ماهانه را ندارند

  • محمد رضا فروردین ۲۰, ۱۳۹۸

    باسلام
    شرکت ما قراره ماه آینده تعدیل نیرو کنه و من تصمیم دارم از تهران به رامسر مهاجرت کنم برای زندگی اگر بخواهم از بیمه بیکاری استفاده کنم ممانعتی نداره؟

    • علی زمانی فروردین ۲۰, ۱۳۹۸

      ممانعتی نداره. اما:
      ۱-نامه عدم نیاز از کارفرما بگیرید که به شما نیاز ندارند.
      ۲-ظرف ۳۰ روز این نامه با رونوشت قرارداد، در اختیار اداره کار محدوده محل اشتغال قرار بدهید.

  • امید فروردین ۲۲, ۱۳۹۸

    سلام من حدود ده سال بیمه دارم بیمه بیکاریم نگرفتم تا حالا اخرین کارگاه حدود ده ماه ونیم کار کردم به یک سال نرسید ایا میتونم بیمه بیکاری بگیریم یا حتما اخرین سابقه باید یک سال باشه ممنون از لطفتت

  • omid فروردین ۲۲, ۱۳۹۸

    سلام من حدود ده سال بیمه دارم بیمه بیکاریم نگرفتم تا حالا اخرین کارگاه حدود ده ماه ونیم کار کردم به یک سال نرسید ایا میتونم بیمه بیکاری بگیریم یا حتما اخرین سابقه باید یک سال باشه ممنون از لطفتت

    • Farzad فروردین ۲۲, ۱۳۹۸

      درود و خسته نباشید.
      ایا اتمام همزمان قرارداد شرکت (کارفرمای من)و قرارداد شخص خودم ارتباطی با بیمه بیکاری دارد؟

      • علی زمانی فروردین ۲۲, ۱۳۹۸

        بله
        نامه عدم نیاز بگیرید و به اداره کار مراجعه کنید

    • علی زمانی فروردین ۲۲, ۱۳۹۸

      بله
      میتوانید. نامه عدم نیاز از کارفرما بگیرید و با رونوشت قرارداد به اداره کار مراجعه کنید. بیش از ۱ سال به شما تعلق خواهد گرفت . از بیکاری شما نباید ۳۰ روز بگذرد. در غیر اینصورت باید اداره کار را توجیه کنید

  • سعید فروردین ۲۲, ۱۳۹۸

    با سلام
    من در کارگاه اول ۱ ماه سابقه پرداخت بیمه دارم و در کارگاه دوم ۹ ماه سابقه بیمه تا الان دارم. قراردادم هم پایانش باز است. نامه عدم نیاز هم میدن به من. اما تحت چه شرایطی بیمه بیکاری به من تعلق می گیرد؟