۱۰ مورد از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ تاکنون که شاید ندیده باشید [قسمت دوم]

۱۰ مورد از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ تاکنون که شاید ندیده باشید [قسمت دوم]

آیا بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ تاکنون را دیده اید؟! در سال ۲۰۱۸ تاکنون و در حالی که دوران شلوغ فصل تابستان سینما نیامده است، شاهد اکران فیلم های بلاک باستر بوده ایم و در ماه های آینده نیز تعدادی دیگر از این فیلم ها که همه انتظار آن ها را می کشند اکران خواهند شد. در این میان، به این زودی ها نباید انتظار فیلم های مستقلی را کشید که در جشنواره کن ۲۰۱۸ به نمایش درآمده اند. در این میان برخی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ علیرغم انتشار و زیبایی های خاصی که دارند کمتر دیده شده و یا نادیده گرفته شده اند.

در بین فیلم های وسترن، تریلرهای اکشن، درام ها و دیگر فیلم های اکران شده در سال ۲۰۱۸، فیلم هایی وجود دارند که در رادار سینماروها قرار نگرفته و به عبارت بهتر کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۵ مورد دیگر از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند آشنا کنیم. قسمت اول این مطلب را در لینک «۱۰ مورد از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ تاکنون که شاید ندیده باشید [قسمت اول]» مطالعه نمایید.

۶- مرد دوازدهم

بهترین فیلم های سال 2018

شاید کشور نروژ در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی صاحب سبک و قدرت در عرصه فیلم سازی حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد اما بعد از ساخت فیلم هایی مانند «شکارچیان سر» (Headhunters)، «پادشاه جزیره شیطان» (King of Devil’s Island) و «اسلو» (Oslo)، فیلم جدیدی به نام «مرد دوازدهم» یا «دوازدهمین مرد » (۱۲th Man) بر اعتبار سینمای این کشور افزود. این فیلم تریلر مربوط به جنگ جهانی دوم بر اساس داستان واقعی یک مبارز نروژی به نام یان بالسورد ساخته شده است. او تنها بازمانده گروهی از نروژی ها بود که بر علیه نازی ها دست به عملیات خرابکاری بزرگی زدند.

بهترین فیلم های سال 2018

این فیلم تنها از به تصویر کشیدن قساوت گشتاپو سود نمی برد بلکه داستان مهیج جان سالم به در بردن یک سرباز شجاع را به تصویر می کشد که زیبایی آن را هیچگاه فراموش نخواهید کرد. فیلم «مرد دوازدهم» داستان میهن پرستانه ای را بدون غلو و بزرگنمایی به تصویر می کشد. شاید بسیاری از سینما دوستان با توماس گولستاد آشنایی زیادی نداشته باشند اما این موضوع نیز بر زیبایی و پیچیدگی فیلم می افزاید. وی در بازی خود زیاده روی نمی کند اما در تمام طول صحنه های خشن و دردناک فیلم از ابتدا تا به انتها نقش یک سرباز سرسخت را به بهترین شکل ممکن به تصویر می کشد.

بازی جاناتان ریس مایرز در نقش یک افسر نازی نیز قابل توجه است. اگر چه بسیاری این فیلم را به خاطر تقلای شخصیت اصلی داستان برای زنده ماندن در دل طبیعت وحشی با فیلم «از مرگ بازگشته» (The Revenant) مقایسه می کنند اما این فیلم نیز زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد. «مرد دوازدهم» علیرغم مدت زمان نسبتاً طولانی خود (۱۳۰ دقیقه) بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز بوده و بدون شک یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

۷- هیولا

بهترین فیلم های سال 2018

فیلمی که بسیار کمتر از دیگر فیلم های این فهرست در مورد آن صحبت شده است فیلم «هیولا» (Beast) است، درامی با بازیگران و کارگردانی کمتر شناخته شده که از هر جهت دردناک و تاثیرگذار است. فیلم «هیولا» داستان شخصیت مول را روایت می کند، زنی که در یک جزیره دوردست با خانواده سخت گیرش زندگی می کند. وی در نهایت با مردی به نام پاسکال آشنا شده و علیرغم مخالفت خانواده اش با او وارد زندگی جدید خود می شود. وقتی که پاسکال به خاطر چندین مورد قتل مورد سوء ظن قرار می گیرد، مول باید انتخاب های سختی برای زندگی اش بکند و با تنفر اطرافیانش از او کنار بیاید.

بهترین فیلم های سال 2018

مایکل پیرس در اولین تجربه کارگردانی خود یک داستان پیچیده و گیج کننده را به تصویر می کشد که حتی لحظه ای نیز حوصله شما را سر نمی برد. این فیلم درد و رنج شخصیت مول را با شدت و بیرحمی تمام به بیننده نشان داده و در عین حال یک داستان عاشقانه باورپذیر را روایت می کند. فیلم «هیولا» به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸، همچنین از بسیاری از کلیشه های این ژانر دوری کرده و با به تصویر کشیدن تنهایی و کشمکش درونی شخصیت مول شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. این فیلم برای به جنون کشاندن بیننده نیازی به خشونت ندارد و با ملایمت و ظرافت خاصی که از هیچ فیلم اول یک کارگردان نمی بینید، داستان خود را با نهایت تاثیرگذاری به پیش می برد.

فیلم برداری بی نقص فیلم در یک جزیره با دنیای سیاه و پیچیده و رابطه شخصیت های اصلی داستان ارتباط کاملی دارد. شاید پیرس که خود نویسندگی فیلم نامه را بر عهده داشته بیش از حد در محدودیت های فیلم نامه فرو رفته است اما شخصیت پردازی بی نقص او باعث شده که فیلم «هیولا» یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ تاکنون بوده و چیزی فراتر از یک اثر سینمایی معمولی باشد.

۸- انتقام

بهترین فیلم های سال 2018

فیلم «انتقام» (Revenge) برای کسانی که دل نازک هستند ساخته نشده است اما هر کسی که به دنبال تماشای فیلمی پر از خونریزی به سبک فیلم های ترسناک فرانسوی با یک شخصیت زن سرسخت است از تماشای آن لذت خواهد برد. این فیلم داستان پر از خونریزی شخصیت جن را روایت می کند، بازمانده خستگی ناپذیر و سرسختی که پس از رها شدن توسط نامزد و دو مرد دیگر در بیابان به فرض این که مرده است در جستجوی انتقام است. فیلم «انتقام» توسط کورالی فارگیت کارگردانی شده که بیش از پیش ارزش تماشای آن را به عنوان یک فیلم خارج از عرف در این ژانر خاص نشان می دهد.

بهترین فیلم های سال 2018

تبدیل شدن شخصیت جن از یک زن معمولی به شخصیتی نترس و بیرحم بسیار دیدنی بوده و بدون آن که متوجه شوید شما را شیفته این فیلم خواهد کرد. بسیاری از رسانه ها بر روی پیام کاملاً زنانه و فمینیستی فیلم تاکید دارند که برای طرفداران جریان «Time’s Up» و حامیان حقوق زنان دیدنی خواهد بود.اما جدای از بن مایه های زنانه و اهمیت زمانی آن، «انتقام» یک ترکیب دوست داشتنی از ژانر وحشت با داستانی جذاب و فانتزی از انتقام به سبک فرانسوی است که تجربه بسیار خوبی برای بیننده بوده و تا پایان دردناک و ناخوشایند فیلم همچنان شما را پای خود نگه خواهد داشت.

۹- تالی

بهترین فیلم های سال 2018

سخن گفتن در مورد این که شارلیز ثرون در طول دوران فعالیت خود چه اندازه نقش های متفاوت ایفا کرده و تا چه حد سعی کرده تغییرات ظاهری به خود بدهد کمی سخت است. وی در فیلم «تالی» (Tully) بار دیگر یکی از همان تغییر ظاهرها و تغییر شخصیت های معروف خود را انجام داده و نقش مارلو را بازی می کند، مادری که بزرگ کردن چالش برانگیز ۳ فرزند را بر عهده دارد. اما وقتی که برادرش با استخدام یک خدمتکار سعی دارد به او کمک کند، این دو رابطه ای بسیار قوی اما غیرطبیعی را شکل می دهند. از سکوت پرمعنا و پرحرف او تا فیزیکال ترین صحنه های بازی، شارلیز ثرون بسیار دوست داشتنی و بی نقص ظاهر شده است.

بهترین فیلم های سال 2018

ترکیب او و مکنزی دیویس کمی عجیب اما بسیار موثر و جذاب است. شخصیت های آن ها به خوبی توسط دیابلو کودی به عنوان فیلم نامه نویس ترسیم شده و یک بار دیگر آن ها را تحت رهبری کارگردانی نام آشنا به نام جیسون ریتمن به سمت خلق شاهکاری دیگر سوق داده است. این فیلم که بدون شک از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ است در واقع یک کمدی به شمار آمده و می توان تاثیر فیلم های دیگر این بازیگران را در این فیلم نیز دید. «تالی» به زیبایی زندگی یک مادر و دوران جوانی سپری شده مارلو را به تصویر می کشد و تماشای آن برای مادران بسیار جذاب بوده و چشم آن ها را به خیلی از مسایل پیچیده در میانسالی و بزرگ کردن بچه ها باز خواهد کرد.

۱۰- قصه های ارواح

بهترین فیلم های سال 2018

آخرین فیلم ما در فهرست بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸، فیلم «قصه های ارواح» (Ghost Stories) است، داستانی کلاسیک در ژانر وحشت که بسیار پیچیده تر و جذاب تر و البته متفاوت تر از فیلم های دیگر این سبک سینمایی است. فیلم «قصه های ارواح» داستان پروفسور فیلیپ گودمن را روایت می کند که به مسایل متافیزیک و فراطبیعی اعتقاد زیادی ندارد اما وقتی که با چندین مورد تسخیر شدن توسط ارواح روبرو می شود در کمال ناباوری در می یابد که تمامی این موارد با زندگی او در ارتباط هستند. فیلم «قصه های ارواح» شما را به یاد فیلم های کلاسیک و دوست داشتنی ژانر وحشت خواهد انداخت.

بهترین فیلم های سال 2018

نقش گودمن را اندی نایمن بازی می کند که خود نیز به طور اشتراکی در کارگردانی فیلم نقش داشته است. از دیگر بازیگران فیلم می توان به مارتین فریمن اشاره کرد و باید منتظر صحنه های ترسناک بسیاری باشید که شما را از روی صندلی تان بلند خواهد کرد؛ هر چند برای جذابیت خود بر صحنه های ترسناک فیلم های ژانر وحشت امروزی نیازی ندارد. در تمام طول فیلم شاهد داستان های معما گونه ای هستید که به دلیل اقتباس بی نقص صورت گرفته، توانسته اند بیننده را در خود غرق کنند. بعد از این که از صحنه های تب دار و هیجان انگیز فیلم لذت بردید نوبت به پایان تکان دهنده اما رضایت بخش فیلم می رسد.

در این مطلب هدف شناساندن تعدادی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ بود که نادیده گرفته شده یا کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند. هر چند در ماه های سپری شده از سال ۲۰۱۸ شاهد اکران فیلم های جذاب و پرسروصدایی بودیم اما بدون شک این ۱۰ عنوان از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۸ هستند که باید دید.

۵ فیلم برتر و دیدنی جشنواره سینمایی ساندنس ۲۰۱۸ که باید حتما تماشا کنید

۲۵ فیلم برتر قرن ۲۱ که هرگز از محبوبیت آنها کم نمی شود [قسمت اول]

۱۵ فیلم حماسی برتر و دیدنی تاریخ سینما که باید حتماً ببینید [قسمت اول]

۱۱ فیلم سینمایی برتر سال ۲۰۱۷ به انتخاب مردم و منتقدان

منبع: tasteofcinema
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • ریجانه آبان ۲۶, ۱۳۹۷

    من به نظرتون احترام میزارم ولی حداقل باید در لیستتون یک فیلم علمی تخیلی باشد که فروش میلیون دلاری و امتیاز بالا داشته باشد

  • سیاوش آذر ۵, ۱۳۹۷

    ممنون بابت مقاله مفید، یه همچین لیستی میخواستم تا بهترین فیلم های ۲۰۱۸ رو معرفی کرده باشه.

  • ابتین آذر ۲۵, ۱۳۹۷

    ۱۲مرد عالیه

  • hamed بهمن ۶, ۱۳۹۷

    فیلم انتقام چی بود اخه اصن تو هیچ لیستی نباید باشه