۹ حقیقت جالب درباره شهر پر زرق و برق دبی که شاید نمی دانید

۹ حقیقت جالب درباره شهر پر زرق و برق دبی که شاید نمی دانید

دبی یکی از شهرهایی است که بیشترین سرعت توسعه را داشته اند. در دهه ی ۱۹۶۰، این شهر تنها یک بیابان بی آب و علف با تعدادی ساختمان بود اما حالا پرجمعیت ترین شهر امارات متحده ی عربی است. آیا می دانستید که درست در میان صحرایی در این شهر یک پیست اسکی وجود دارد؟

در اینجا به حقایق جالبی درباره ی این شهر می پردازیم که احتمالا متعجب تان خواهد کرد.

۱- پلیس های دبی ماشین های لوکس و اسپورت دارند

در میان خودروهای مورد استفاده ی پلیس های دبی ماشین های گران قیمتی مثل فراری، مرسدس و استون مارتین وجود دارد. البته این ماشین ها عمدتا برای نمایش در برنامه ها و نمایشگاه ها استفاده می شوند، اما گاهی هم پلیس های این شهر را می بینید که سوار بر این خودروهای لوکس مشغول گشت زنی در مناطق ثروتمندتر دبی که مورد استقبال گردشگران قرار دارند هستند.

به لطف رشد اقتصادی این کشور، بعضی از شهروندان ثروتمند آن استطاعت خرید ماشین های لوکس را دارند. در مواقعی که عمل خلاف قانونی از صاحبان این ماشین ها سر بزند، پلیس های دبی می توانند با ماشین های اسپورت شان آن ها را تعقیب کنند.

در دبی هزاران خودروی پر سرعت رها شده وجود دارد. علت این مسأله آن است که این ماشین ها پیش از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ این کشور خریداری شدند. وقتی لقتصاد امارات متحده ی عربی سقوط کرد، بسیاری از مردم زیر بار قرض های سنگینی رفتند و برشکست شدند. آن ها چاره ای جز رها کردن خودروهایشان نداشتند تا مجبور به پرداخت مالیات نباشند.

۲- هفتاد و هفت درصد مردم مهاجر هستند

تنها ۲۳ درصد از ساکنان این شهر متولد کشور امارات متحده ی عربی هستند. کارگرانی که در کار ساخت ساختمان های جدید دبی هستند، معمولا از کشورهای پاکستان، هند و بنگلادش هستند. زندگی این کارگران تفاوت بسیار زیادی با سبک زندگی مجلل شهروندان امارات متحده ی عربی دارد.

۳- شیخ ها حیوانات خانگی عجیبی دارند

افراد ثروتمند سلیقه ی نامتعارفی دارند و شهروندان دبی هم از این قاعده مستثنی نیستند. شیخ ها و تاجران ثروتمند این کشور در گذشته حیوانات خانگی ای مثل شیر، ببر و چیتا داشتند. اما امروزه نگهداری از چنین حیواناتی در امارات متحده ی عربی ممنوع است، چون قانونی در این کشور به تصویب رسیده که مالکیت خصوصی و خرید و فروش حیوانات وحشی و خطرناک را منع می کند.

۴- قانون پرداخت مالیات تنها در دبی اجرا می شود

در گذشته دبی شهری بدون مالیات بود. پرداخت مالیات در این شهر پروژه ای ۱۰ ساله است که بعد از سقوط اقصادی این شهر اجرا شد. دلیل اصلی اجرای این قانون، تلاش برای افزایش درآمد دبی بود.

امارات متحده ی عربی قانون مالیات بر ارزش افزوده را با نرخ ۵ درصد از اولین ژانویه ی سال ۲۰۱۸ اجرایی کرد. با این حال، هنوز مالیاتی به اغلب محصولات، خدمات درمانی و آموزش تعلق نگرفته است.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده ی این کشور در مقایسه با استانداردهای جهانی نسبتا پایین است. بخش خرده فروشی در این کشور حمایت خواهد شد و افزایش قیمت ها برای مردم کم درآمد یک شوک نخواهد بود.

۵- تغییرات شهر با سرعتی برق آسا رخ می دهد

از سال ۲۰۱۴، دبی یکی از شهرهایی است که بیشترین سرعت توسعه را داشته اند و این سرعت به قدری است که ۴۲ ایستگاه متروی آن تنها در ۳ سال ساخته شدند. ۲۰ درصد از همه ی جرثقیل های بالابر در دبی هستند.

علاوه بر این، دبی در حال ساخت بزرگ ترین پارک تفریحی دنیا به نام دبی لند است که شامل جزایر مصنوعی و چندین تفریحگاه خواهد بود.

۶- هتل برج خلیفه پوشیده از طلا است

برج خلیفه یکی از مجلل ترین هتل های دنیا است. ۸ هزار متر مربع ورق طلای ۲۲ عیار در تزئینات این هتل به کار رفته است و این مقدار به قدری است که با آن می توان ۴۶۲۶۵ بار تابلوی مونالیزا را با طلا پوشاند!

۷- روبات ها در مسابقات شتر سواری شرکت می کنند

در دبی به جای مسابقات اسب سواری معمول، مسابقه ی شتر سواری برگزار می شود. اما جالب آنکه در بعضی از این مسابقات روبات ها به جای مردم شرکت می کنند. قیمت این ربات ها از ۳ هزار تا ۱۰ هزار دلار متفاوت است. هر ساله به تعداد تماشاچیان این مسابقات افزوده می شود.

۸- پروژه ی جدید دبی از کشور موناکو بزرگ تر خواهد بود

این منطقه که در زیر یک گنبد ساخته خواهد شد، ۴/۵ میلیون متر مربع مساحت داشته و شامل چندین سالن تئاتر، مرکز خرید، هتل و پارک خواهد بود. این پروژه تنها برای استفاده ی عابران پیاده خواهد بود و مناسب بودن دمای درون آن توسط کامپیوترها کنترل خواهد شد.

۹- یک پیست اسکی سرپوشیده در وسط شهر وجود دارد

یک پیست اسکی سرپوشیده به مساحت ۲۲۵۰۰ متر مربع در بزرگ ترین مرکز خرید دبی وجود دارد. کوه مصنوعی این تفریحگاه ۸۵ متر ارتفاع و ۴۰۰ متر طول دارد و دارای  ۵ سراشیبی است. در کنار این سراشیبی ها یک پارک بازی به وسعت ۳ هزار متر مربع وجود دارد که از امکانات تفریحی متنوعی مثل سرسره های سورتمه سواری، برج های صخره نوردی و غار یخی برخوردار است.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • مسعود خرداد ۱۲, ۱۳۹۷

    یااااا خداااااااااااااااااا