نکاتی درباره انتخاب صندلی اپن مناسب برای آشپزخانه

نکاتی درباره انتخاب صندلی اپن مناسب برای آشپزخانه

از زمانی که آشپزخانه های قدیمی خانه ها جای خود را به آشپزخانه های اپن و جزیره ای دادند، استفاده از کانترهای آشپزخانه به عنوان میز بسیار رایج شد و به دنبال آن، پای صندلی های اپن هم به خانه ها باز شد. از آنجایی که صندلی های اپن بیشتر از صندلی های میز ناهارخوری مورد استفاده قرار می گیرند، دوام و مناسب بودن ظاهر و ارتفاع این صندلی ها اهمیت زیادی دارد. خرید صندلی اپن کار دشواری نیست اما نکاتی وجود دارد که در هنگام خرید باید به آن ها توجه داشت. در ادامه می خواهیم ببینیم صندلی اپن متناسب با آشپزخانه ی خود را چطور باید پیدا کنیم.

تعیین ارتفاع مناسب صندلی اپن

  • اولین قدم تعیین مناسب ترین ارتفاع برای فضای کانتر آشپزخانه ی شما است. به خاطر داشته باشید که ارتفاع صندلی اپن را باید از کف زمین تا نشیمنگاه صندلی در نظر بگیرید نه تا بالای تکیه گاه آن.
  • فاصله ی میان کف زمین تا زیر کانتر آشپزخانه را اندازه بگیرید.
  • با کم کردن ۱۰ تا ۱۲ اینچ (حدود ۲۵/۵ تا ۳۰/۵ سانتیمتر) از ارتفاع کانتر، ارتفاع مناسب صندلی اپن را به دست خواهید آورد.

ویژگی های قابل توجه صندلی های اپن

  • صندلی های اپن قابل تنظیم این امکان را می دهند تا در هنگام نشستن بتوانید به راحتی ارتفاع صندلی را به اندازه ی دلخواه خود تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید که حتما صندلی با کیفیتی خریداری کنید تا تحمل استفاده ی روزانه را داشته باشد.
  • صندلی های اپن چرخان شما را قادر می سازند تا بدون بلند شدن از روی صندلی، بتوانید به هر طرف بچرخید و از سمتی به سمتی دیگر جا به جا شوید.
  • صندلی های اپنی که تکیه گاه بلند و جای پا دارند در هنگام نشستن راحتی زیادی ایجاد می کنند. در زمان نشستن روی صندلی های پشت بلند، می توانید به طور کامل تکیه دهید و اگر به دنبال راحتی بیشتری هستید صندلی هایی را انتخاب کنید که جای پا دارند.
  • صندلی های اپن تاشو این امکان را می دهند تا هر زمان که نیازی به صندلی ها ندارید، آن ها را تا کنید و در جای دیگری بگذارید.

تعیین فاصله ی مابین صندلی های اپن

  • ابتدا نحوه ی چیدمان صندلی های اپن در زیر کانتر آشپزخانه در زمانی که استفاده نمی شوند را در نظر بگیرید. در ایده آل ترین حالت باید دست کم ۶ اینچ (حدود ۱۵ سانتیمتر) بین هر صندلی اپن فضای خالی وجود داشته باشد تا بتوانید به راحتی روی آن ها بنشینید و حرکت کنید و با شخص کناری خود برخورد نکنید.
  • به خاطر داشته باشید که باید به پهنای صندلی ها هم توجه داشته باشید. صندلی های دسته دار پهنای بیشتری دارند و این مسأله ممکن است تعداد صندلی های اپنی که می توانید برای کانتر استفاده کنید را کاهش دهد.

نکات مهمی که در هنگام خرید صندلی اپن آشپزخانه باید در نظر داشته باشیم

  • جنس صندلی اپن مورد نظرتان را به دقت بررسی کنید تا از محکم بودن و دوام آن مطمئن شوید. به خاطر داشته باشید که صندلی های سنگین تر لزوما صندلی های محکم تری نیستند.
  • اگر فضای اطراف کانتر آشپزخانه ی شما محدود است و به دنبال وسایلی هستید که تا حد امکان جای کمتری بگیرند صندلی های اپن چرخان، تاشو و بدون تکیه گاه بهترین انتخاب برای شما هستند.
  • اگر صندلی های اپنی که انتخاب می کنید روکش یا بالشتک پارچه ای دارند، باید به گونه ای باشند که بتوانید پارچه ی آن ها را برای شست و شو جدا کنید.
  • فراموش نکنید که سبک و رنگ صندلی های اپن باید با سبک و رنگ آشپزخانه ی شما متناسب باشند. نیازی نیست رنگ ها کاملا یکسان باشند، بلکه ایجاد تناسب در دکوراسیون آشپزخانه کافی است.

نگاهی به پنج مشکل عمده آشپزخانه های تمام سفید

چند ترفند ساده برای بلندتر دیده شدن ارتفاع سقف خانه

۱۰ کلیشه رایج در دکوراسیون داخلی که دیگر باید فراموش شان کنیم

منبع: houzz ، ballarddesigns
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود