تصمیم شوکه کننده محمد صلاح برای ترک تیم ملی پس از جنجالی شدن دیدار با رهبر چچن

تصمیم شوکه کننده محمد صلاح برای ترک تیم ملی پس از جنجالی شدن دیدار با رهبر چچن

یکی از منابع نزدیک به محمد صلاح، بازیکن برجسته تیم ملی مصر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اعلام کرده است که این بازیکن قصد خروج از تیم ملی کشورش را به دلیل اتفاقات ناخوشایندی که در چچن، محل استقرار تیم ملی کشورش، افتاده را دارد. فصل گذشته بود که محمد صلاح با درخشش در تیم لیورپول به یک ستاره بین المللی در دنیای فوتبال تبدیل شد و بسیاری به خاطر توانایی های خارق العاده او در گلزنی و همچنین سرعت قابل توجه و قدرت دریبل زنی اش، او را با کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و نیمار جونیور مقایسه می کردند. اما محمد صلاح در بازی نهایی لیگ قهرمانان جهان مقابل رئال مادرید مصدوم شده و نتوانست شروع خوب تیمش را به یک پایان خوب تبدیل نماید.

محمد صلاح

وی به دلیل همین مصدومیت، بازی اول تیمش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برابر اروگوئه را از دست داد اما در بازی دوم برابر روسیه که با شکست ۳ بر ۱ و حذف تیم مصر از رقابت ها همراه بود حضور داشته و تنها گل تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. بعد از این اتفاق ناخوشایند اما تصویری از صلاح در کنار رمضان قدیروف،رهبر جنجالی چچن منتشر شد که به یک جنجال رسانه ای بدل گشت. قدیروف که از سال ۲۰۰۴ رهبر چچن به شمار می آید، هر گونه مخالفت با اعتقادات و سیاست هایش در ترکیه را در نطفه خفه کرده و جریان استقلال طلبی که بیش از ۲ دهه برای جدایی از روسیه مبارزه مسلحانه می کرد را به شدت سرکوب کرده است. در جریان دیدار با محمد صلاح، قدیروف به وی شهروندی افتخاری چچن را اعطا کرد.

صلاح

وی در یک پست رسانه ای در این باره چنین نوشت:” محمد صلاح شهروند افتخاری جمهوری چچن است! اتفاق بسیار خوبی است! من نسخه ای از این دستور را به همراه یک در مهمانی شامی که به افتخار تیم ملی مصر ترتیب داده بودم به محمد صلاح دادم”. ویدیو پخش شده از شبکه دولتی راشا تودی روسیه نشان می دهد در حالی که قدیروف سخنرانی می کند، محمد صلاح لبخندی بر لب داشته و یک نشان حاوی پرچم چچن را به پیراهن تیم ملی کشورش می چسباند. به گزارش این منبع نزدیک به صلاح، وی فکر می کند با این اتفاقی که در چچن افتاده وی بیش از حد در معرض دید عموم قرار گرفته و رابطه او با قدیروف جنجالی شده است.

صلاح

وی نمی خواهد که در هیچ مقوله ای خارج از فوتبال دخیل بوده یا برای مقاصد سیاسی از تصویر او سوء استفاده شود. در ایمیلی که توسط فدراسیون فوتبال این کشور برای سی ان ان فرستاده شده، چنین آمده که این فدراسیون از تصمیم صلاح برای خروج از تیم ملی آن ها را غافلگیر کرده و این بازیکن ۲۶ ساله از قبل مقامات فدراسیون را در جریان تصمیم خود قرار نداده است. در این نامه چنین آمده است:” ما همیشه قبل از هر تصمیم گیری توسط صلاح در جریان قرار می گرفتیم. ما تمام روز را در کنار هم بودیم و او هیچ صحبتی در این مورد با هیچ یک از اعضای تیم نکرده است. ما اینجا در یک تورنمنت ورزشی هستیم و از قوانین فیفا تبعیت می کنیم، در مورد سیاست حرفی نمی زنیم و اگر بحثی سیاسی وجود داشته باشد نیز باید با فیفا در میان گذاشته شود”.

صلاح

آخرین بازی تیم ملی مصر برابر تیم عربستان سعودی در روز دوشنبه (امروز) خواهد بود اما در حالی که هر دو تیم بازی های گذشته خود را با شکست پشت سر گذاشته اند، هیچ یک از آن ها شانسی برای حضور در دور بعدی رقابت ها نداشته و این مسابقه صرفاً یک مسابقه تشریفاتی است.

شب پرتغالی یوزها: ۸۰ میلیون ایرانی منتظر «حماسه سارانسک»

رده بندی: هر یک از تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه چه مقدار ارزش دارند؟

پیش بینی یک برنامه کامپیوتری قدرتمند از رده بندی نهایی گروه های جام جهانی ۲۰۱۸

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • امیرحسین تیر ۴, ۱۳۹۷

    سلام اون بازی کاستاریکا نبود که ۳ بر ۱ باختن . اون بازی با روسیه بود!