دوئل پرتغالی-کرواتی: بیانیه کارلوس کیروش علیه برانکو و ۱۰ اتهام جدید

برانکو: تو «مربی قهرمان» هستی - کیروش: تو اردوی دوبی را بر هم زدی!

دوئل پرتغالی-کرواتی: بیانیه کارلوس کیروش علیه برانکو و ۱۰ اتهام جدید

کارلوس کیروش بار دیگر با انتشار بیانیه ای، اتهامات جدیدی را به سرمربی سرخ پوشان پایتخت نسبت داد که بخشی از پشت صحنه فوتبال ایران را در چند ماه اخیر نشان می دهد. به نظر میرسد دوئل کارلوس-برانکو مثل دوئل علی کریمی با فدراسیون فوتبال، هر روز ابعاد تازه تری به خود می گیرد و ماحصل این جدل ها، قطعا به نفع فوتبال رو به رشد ایران که شاهد خداحافظی زودهنگام لژیونرهایش است نخواهد بود.

کارلوس کیروش، سرمربی پرتغالی موفق تیم ملی فوتبال ایران در دو جام جهانی اخیر که نتایج خیره کننده ای با نسل جدید فوتبالیست های ایران در آوردگاه های بین المللی گرفته، چند وقتی است که توپخانه حملات خود را سمت اردوگاه پرسپولیسی ها نشانه رفته و پس از بازگشت باشکوه از سرزمین تزارها، همچنان سرخپوشان پایتخت را هدف صحبت های نیش دار خود کرده است. این در حالی است که نوک پیکان حملات کارلوس کیروش در چند ماه اخیر، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات موفق پرسپولیسی ها بوده که بارها به خاطر عدم دادن بازیکن به اردوی تیم ملی و ارجح کردن باشگاه به وضعیت تیم ملی، مورد انتقاد شدید سرمربی تیم ملی قرار گرفت.

کارلوس کیروش برانکو
تیتر اول روزنامه محبوب پرسپولیسی ها

جدل های رسانه ای برانکو و کیروش در روزهای اخیر، آن هم در زمانی که ۸۰ میلیون ایرانی، خرسند از نتایج فوق العاده تیم ملی در بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هستند و ایران در بین ۳۶ تیم توانست رتبه ۱۸ را کسب کند و تاریخی ترین نتایج ادوار این بازی ها را به دست آورد، جذاب نیست. حتی پرسپولیسی ترین رسانه ها و طرفداران فوتبال نیز امروزه کارلوس کیروش را بر خلاف ماه های پیش از جام جهانی مورد حمله قرار نمی دهند و با توجه به نتایج شگفت انگیز او و بازی های مهم پیش رو، به حمایت از سرمربی پرتغالی روی آوردند. این در حالی است که برانکو همچنان با لفظ هایی چون مربی قهرمان، سعی در تخریب کارلوس دارد و به رسانه ها گفته است که کیروش، قصد اخراج او از پرسپولیس داشت.

احتمال جدایی وحید امیری از اردوی قرمزهای پایتخت

عدم دعوت سید جلال حسینی به فهرست نهایی تیم ملی اعزامی به رقابت های جام جهانی روسیه، نقطه عطف دوئل کارلوس و برانکو بود که به نظر می رسد همچنان ادامه دار باشد. سریال ترکش های کارلوس به برانکو با احتمال جدایی وحید امیری از پرسپولیس قوت گرفته است. به هر حال، برانکو را باید در تاریخ پرسپولیس، یک مربی تاثیر گذار و فرصت آفرین دانست که توانست ۳ بار پیاپی، پرسپولیس را در کورس اول قهرمانی لیگ برتر قرار داده و ۲ بار جام را بالای سر ببرد.

صحبت های جنجالی برانکو علیه سرمربی تیم ملی

کارلوس کیروش در مصاحبه‌ای تلویزیونی به مشکلات آماده‌سازی تیم ملی پرداخت و پیکان انتقادات خود را به سمت برانکو ایوانکویچ و چند تن دیگر از مربیان لیگ برتر نشانه گرفت. در پی این انتقادات شدید کی‌روش از مربی پرسپولیس، خبرنگار یورونیوز فارسی برای جویا شدن نظر برانکو ایوانکویچ در این‌ باره مکالمه تلفنی جالبی با وی داشت:

مربی کروات تیم پرسپولیس که از طریق مترجم خود با یورونیوز صحبت می‌کرد، در پاسخ به اولین سوال درباره واکنشش به اظهارات کارلوس کیروش گفت:‌ کیروش منظورتان بازیکن ذوب‌آهن است که در دقیقه آخر به ما گل زد؟ وی با توضیح خبرنگار یورونیوز پاسخ داد: آن مربی قهرمان را می‌گویید که هیچ قهرمانی نداشته اما ظاهرا قهرمان است؟

برانکو درباره ریشه تنش میان خود با کارلوس کیروش گفت: چه تنشی؟ من با کسی تنش ندارم و با کسی دعوا نکردم. وی در ادامه درباره اینکه سرمربی تیم ملی حتی در مصاحبه‌هایی که در روسیه انجام می‌داد نیز به طور ضمنی همین حرف‌ها را زده بود و همواره از افرادی که با موفقیت تیم ایران ناراحت می‌شوند یاد می‌کرد؟ و آیا اینکه شما خودتان حس می‌کردید که مخاطب این سخنان باشید, اظهار داشت: نمی‌دانم موضوع چیست؟ منظور شما همان شخصی است که می‌خواهد مرا از ایران و پرسپولیس اخراج کند؟ ایشان و رفیق خبرنگارش؟

برانکو همچنین در پاسخ به سوالی درباره دلیل دعوت نشدن سید جلال حسینی، بازیکن تیم پرسپولیس به تیم ملی و اینکه آیا این موضوع را به دلیل اختلاف کی‌روش با خودش می‌‌داند گفت: ایشان (سید جلال) به تیم خودش وفادار است و گل می‌زند, ولی ظاهرا او (کیروش) از این موضوع خوشش نمی‌آید.

متن کامل بیانیه کارلوس کیروش علیه سرمربی پرسپولیسی ها

آقای پروفسور از کشور فوق العاده کرواسی. از طرف یک شهروند فروتن پرتغالی. از طرف کشوری که بیش از یک هزار سال قدمت تاریخی دارد؛ کشوری که در تاریخ، کشفهای بزرگی در این جهان و در مناطق مختلف دنیا داشته است. سرزمین لوییس کاموئز بزرگ (شاعر). سرزمین اوزه بیو، فیگو، کریستیانو رونالدو که توانایی معرفی سه تن از برترین های تاریخ فوتبال دنیا را داشته است. اما وسعت تاریخ و فرهنگ یک کشور ارتباطی با اندازه های مرز آن کشور ندارد و بر عکس ارتباط مستقیم به ارزشها و اصولی دارد که مردمان آن سرزمین برای آن می جنگند و همیشه برای آن تلاش می کنند.

هیچ وقت خود را پشت کشور بزرگ کرواسی پنهان نکن و خواهشا به صورت غیرمحترمانه و کنایه آمیز کشور و مردم من را تحقیر نکن. این مساله بین من و تو است و دقیقا بین من و تو است زیرا متاسفانه مسوولان ورزشی که وظیفه دارند شما را به سکوت وادار کنند و از لطمه زدن و سم پاشی علیه تیم ملی جلوگیری کنند، این انگیزه را برای دعوت شما به سکوت ندارند.
بنده به هیچ عنوان در تلاش نیستم و نمی خواهم از کار کردن شما جلوگیری کنم و اگر دوست دارید در ایران بمانید امیدوارم تا آخر عمر اینجا کار کنید.

فقط یک بار دیگر مستقیم در چشمان شما می گویم. نوع رفتار شما و ارزشهایی که شما می خواهید به آن پایبند باشید با ارزشها و اصول بنده کاملا متفاوت است. در این زمینه ما نمی توانیم هیچ شکی داشته باشیم. ما در دو سنگر متفاوت هستیم. این بار هم شما تلاش کردید توجهات را منحرف کنید اما نمی توانید از دست من فرار کنید:

  • شما برنامه آماده سازی تیم ملی را در اردوی ژانویه در دوبی بر هم زدی و تمام سازمان تیم ملی را از هم پاشیدی تا جایی که من تهدید به اخراج شدم.
  • با رفتار و عمل خود در پرسپولیس روحیه و همدلی تمامی کادر تیم ملی را از بین بردید.
  • شما به صورت مستقیم در ساختمان پک و ایفمارک دخالت کردید وقتی برای دفاع از هومن افاضلی و خانم هراتیان حاضر شدی مصاحبه هایی را انجام داده و عکسهای متفاوتی را بگیری.
  • شما به صورت مستقیم در مسائل آماده سازی و کیفیت زمین شماره یک مرکز ملی فوتبال دخالت کردید.
  • شما در مسائل مرتبط به البسه جیووا دخالت کردی و کیفیت این لباسها را تحسین کردی و حتی خود باشگاه پرسپولیس یک ماه قراردادش را با جیووا لغو کرد.
  • شما با برنامه آماده سازی تیم ملی در راه جام جهانی ۲۰۱۸ با چند مصاحبه در برهه های مختلف مماشات داشتی.
  • به دفعات مختلف در رسانه ها در راستای تحقیر و دست کم گرفتن حضور بازیکنان و تمرین آنها یک روز در هفته با تیم ملی مصاحبه انجام دادی و تلاش داشتی تجربه مربیگری من را زیر سوال ببرید.
  •  بله حق با شماست. مممنونم که منشا را به من یادآوری کردی و الان از این فرصت می خواهم استفاده کنم که راجع به ” آدام همتی” یادآوری کنم که با تخصص شما به تیم اضافه شد؛ بازیکنی که مثل بازیکنان اوکراینی هیچ دقیقه یا دقایق بسیار اندکی بازی کرد و این نشان دهنده کیفیت تصمیمات فنی شماست که با این تصمیمهای شما هزاران یا میلیونها دلار را از بین بردی.
  • شما با صحبتهای تمسخرآمیز و سم گونه خود سعی بر تحسین بازیکنان لیگ داشتی و به عمد فراموش کردی که مهدی طارمی را تحسین کنی؛ بازیکنی که مجبور به دروغ گویی شد و فیفا او را جریمه کرد و او بعدا مجبور به ترک ایران شد. همینطور هیچ صحبتی راجع به بازیکنانی مثل رامین رضاییان، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد، میلاد محمدی و سعید عزت اللهی انجام ندادی به خاطر اینکه از قصد به دنبال تفرقه در تیم ملی فوق العاده ایران هستی.
  • برای امروز جهت یادآوری عرض می کنم که برای شما ۱۰ سال طول کشید که بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ پا به کشور بی نظیر ایران بگذاری. به خاطر اینکه بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ شما شجاعت یا وجاهت لازم برای نشان دادن صورتتان در ایران و قبول مسوولیت برای عملکردتان دوشادوش بازیکنانتان را نداشتید و آنها تنها و بدون حضور شما از جام جهانی برگشتند و شما به خاطر دارید که بعضی از بازیکنان مجبور شدند به صورت مخفیانه از فرودگاه خارج شوند. همینطور باید یادآوری کنم که وقتی شما سرمربی الاتفاق عربستان بودید حتی جسارت لازم برای بازگشت به ایران را نداشتی و با ایجاد بهانه به ایران نیامدی.
برانکو و کیروش
آیا این ۳ مرد باز هم در سال ۹۷ قهرمان می شوند؟

نظر شما درباره بحث های جنجالی کیروش و برانکو چیست؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود