۱۸ دانشگاه ممتاز اتریش برای تحصیل ایرانیان در سال ۲۰۱۹

راهنمای تحصیل ارزان به زبان انگلیسی در دانشگاه های اتریش

۱۸ دانشگاه ممتاز اتریش برای تحصیل ایرانیان در سال ۲۰۱۹

تحصیل در اتریش یکی از مقصدهای جذاب برای تحصیل ایرانیان در اروپا بوده و در سالهای اخیر به دلیل پایان تحصیل رایگان ایرانیان در سوئد و فنلاند، در صدر توجهات متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است. دانشگاه های اتریش به دو زبان انگلیسی و آلمانی آموزش میدهند و دانشگاه های معتبر در این کشور به خصوص برای دانشجویان رشته های فنی و مهندسی در دسترس است. اگر علاقمند به تحصیل ارزان قیمت و به زبان انگلیسی یا آلمان در دانشگاه های اتریش هستید، فهرست ۲۰ دانشگاه خوب و ممتاز اتریش که در سال ۲۰۱۸ مورد ارزشیابی اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم ایران قرار گرفته است را در نظر داشته باشید. اگر خواهان ارز دانشجویی به قیمت دولتی هستید، فقط بایستی در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوید.

اگر خواهان تحصیل در اتریش با ارز به قیمت دولتی هستید، می بایست گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه های اتریشی زیر را به مهر سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین رسانده و به همراه روادید تحصیلی اتریش و پرداخت هزینه مربوطه، مدارک را در سامانه نشا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آپلود کنید تا نامه معرفی به بانک برای شما صادر شود. اگر هنوز به اتریش نرفته و جدیدا پذیرش تحصیلی گرفته اید، ترمی ۶ هزار دلار به شما پرداخت نمی شود و با گذاشتن وثیقه، میتوانید مقداری ارز اولیه بگیرید تا گواهی اشتغال به تحصیل را به مهر سفارت ایران در وین برسانید.

دانشگاه های اتریش برای بسیاری از رشته های پزشکی نیز مورد تایید وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی ایران است و به همین خاطر، شماری از دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل در گروه علوم پزشکی، دانشگاه های اتریش را برای ادامه تحصیل انتخاب میکنند. توجه داشته باشید که دانشگاه های اتریش مثل دانشگاه فنی وین، رشته های زیادی در مقاطع کارشناسی تا دکترا به زبان انگلیسی داشته و شما میتوانید با آیلتس و تافل، برای ادمیشن اپلای کنید. اگر خواهان تحصیل دکترا در دانشگاه های اتریش به زبان انگلیسی هستید، توصیه میکنیم که با اساتید اتریشی در دانشگاه مقصد رایزنی کنید و اطلاعات لازم را بدست آورید. بعضا ادمیشن بر اساس vacancy هایی است که در سایت دانشگاه های اتریش اعلام می شود و البته فرصت های بورسیه در قالب اسکولارشیپ و financial aids نیز در اختیار دانشجویان قرار دارد.

موضوعی که برای تحصیل در دانشگاه های اتریش باید در نظر داشته باشید آن است که این دانشگاه ها معمولا یک ترم به دانشجویان خود فرصت می دهند تا در یکی از ده ها دانشگاه طرف قرارداد در سراسر جهان مشغول به تحصیل شوند. این  تحصیل میتواند در اروپا یا آسیا و حتی آفریقا و آمریکا باشد. یعنی اگر شما ادمیشن ارشد یا دکترا از دانشگاه های اتریش بگیرید، قادر خواهید بود تا در قالب exchange student به یکی از دانشگاه های اروپا یا آسیا یا آمریکا رفته و ادامه تحصیل داده و نمرات دروس پاس شده را به دانشگاه مبدا انتقال دهید.

دانشگاه های اتریش، شهریه کمی از دانشجویان برای تحصیل دریافت میکنند و برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دریافت بورسیه تقریبا وجود ندارد. اما سورس های فراوانی برای دریافت بورس از دانشگاه های اتریش وجود دارد که با مراجعه به سایت دانشگاه های اتریش میتوانید این اطلاعات را بدست آورید. هم شرکت های اتریشی و هم موسسات بین المللی مستقر در اتریش مثل سازمان ملل متحد و هم نیکوکاران اتریشی در قالب پروژه هایی که در اختیار دانشگاه ها قرار می دهند، فرصت های بورسیه خوبی را برای متقاضیان بین المللی (international applicants) فراهم میکنند که زمینه خوبی برای تحصیل ارزان یا رایگان در دانشگاه های اتریش خواهد بود.

دریافت ادمیشن از دانشگاه های این کشور، تضمینی برای دریافت روادید تحصیلی اتریش نیست و شما می بایست به محض دریافت ادمیشن، نسبت به دریافت وقت مصاحبه از سفارت اتریش در تهران اقدام و مدارک را به تایید وزارت علوم و امور خارجه کشورمان و سفارت اتریش برسانید. گرفتن وقت سفارت اتریش در سال های اخیر به دلیل هجوم متقاضیان کمی سخت شده است و به همین خاطر، برای عقب نیفتادن از پروسه تحصیل، می بایست به محض دریافت ادمیشن نسبت به دریافت وقت سفارت اقدام کنید.

تحصیل در دانشگاه های AUSTRIA در رشته های علوم انسانی و علوم مهندسی به زبان انگلیسی در دسترس است. اما اگر خواهان مهاجرت و اقامت در AUSTRIA پس از تحصیل هستید، یادگیری زبان آلمان اکیدا توصیه می شود. مخصوصا برای کسانی که خواستار مهاجرت و ادامه تحصیل در کشور سوییس یا آلمان هستند. مالیات در AUSTRIA کمتر از آلمان است اما فرصتهای شغلی در آلمان به مراتب بهتر از اتریش خواهد بود.

حتما بخوانید: راهنمای  تحصیل مجانی در آلمان در رشته های مهندسی و پزشکی

تحصیل در دانشگاه های اتریش
دانشگاه اینسبروک اتریش یکی از برترین مقصدهای تحصیلی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور است:‌https://www.uibk.ac.at
تحصیل در اتریش
دانشگاه های وین یکی از بهترین دانشگاههای اتریش و قاره سبز است که از بخش STUDIES‌میتوانید فرصت های تحصیلی آن را پیدا کنید:‌https://www.univie.ac.at/en
دانشگاه فنی وین اتریش
دانشگاه فنی وین بهترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان فنی و مهندسی ایران است که ایرانیان زیادی در آن درس میخوانند: https://www.tuwien.ac.at/en
تحصیل در اتریش
دانشگاه یوهانس کپلر، یکی از دانشگاه های ممتاز و حامی محیط زیست و دانش بنیان اتریش است:‌https://www.jku.at
  1.  University of Innsbruck
  2. University of Vienna
  3. Vienna University of Technology
  4. Johannes Kepler Universtiät Linz
  5. Karl-Franzens- Universtiät Graz
  6. Universtiät Salzburg
  7. Akademie der bildendenKünste Wien
  8. Montan universität Leoben
  9. Technische Universtiät Graz
  10. Universität Klagenfurt
  11. Universität für angewandte Kunst Wien
  12. Universität für Bodenkultur Wien
  13. Universität für künstlerische und industrielle Gestaltung Linz
  14. Universität für Musik und darstellendeKunst Graz
  15. Universität für Musik und darstellende Kunst Wien
  16. Universität Mozarteum Salzburg
  17. Veterinärmedizinische Universität Wien
  18. Wirtschaftsuniversität Wien

 تحصیل در دانشگاه های این کشور نیازی به مدرک GRE-GMAT ندارد اما در اختیار داشتن این دو مدرک برای دریافت بورس تحصیلی برای مقطع دکترا توصیه می شود. اگرچه شرط لازم یا کافی برای ادمیشن نیست. برای تحصیل در این کشور از مقطع دیپلم یا کارشناسی، به سایت سفارت اتریش در تهران مراجعه یا به سایت وزارت آموزش عالی این کشور رجوع کنید.

هزینه تحصیل در دانشگاه های وین و سالزبورگ، ترمی ۳۵۰ تا ۸۰۰ یورو است و به صورت سالانه ۷۵۰ تا ۱۷۰۰ یورو را شامل  می شود. هزینه زندگی در این کشور دیدنی و تاریخی اروپا که لوکیشن فیلم نوستالژیک آوای موسیقی هم بود، برای هر فرد (بدون همراه) در ماه مبلغی معادل ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه بوده که این مبلغ شامل هزینه خوابگاه ، محل اسکان ، خورد و خوراک و… می باشد. برای افراد متاهل این مبلغ به ۱۱۰۰ یورو  نیز می رسد. بدین صورت که هزینه برای فرد ۷۰۰ یورو و به ازای هر همراه مبلغ ۴۰۰ یورو محسوب می شود. سالانه به این رقم ۱۰ درصد اضافه کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود