هزینه ها و روش های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ایتالیایی مورد تایید وزارت بهداشت

هزینه ها و روش های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا

تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشکده های علوم پزشکی دانشگاه های ایتالیا، یکی از علاقمندی های دانشجویان ایرانی مشتاق به طبیب شده در قاره سبز است.

ایتالیا، دانشگاه های علوم پزشکی بسیاری دارد که شمار زیادی از ان ها مورد تایید معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور قرار دارد.

برخی از رشته هایی که به صورت غیر مستقیم با گروه پزشکی در ارتباط است، توسط اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم تایید شده است که برای کسب اطلاعات بیشتر به msrt مراجعه کنید. دانشگاه های علوم پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا، کیفیت خوبی برای تحصیل دارند و اگر شما مشتاق به تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی و حتی داروسازی به زبان انگلیسی در قاره سبز هستید، دانشگاه های ایتالیا را در نظر داشته باشید.

تحصیل پزشکی و داندانپزشکی در ایتالیا، ۵ تا ۷ سال زمان می برد و هیچ بورسی در این مدت به دانشجو تعلق نمیگیرد. البته استثناهایی در برخی از دانشکده های علوم پزشکی در این زمینه وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر باید به سایت دانشگاه مقصد مراجعه کنید.

موضوع دیگری که باید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های ایتالیا بدانید آن است که این دانشگاه ها بعضا به زبان انگلیسی تدریس میکنند و داشتن آیلتس ۶ تا ۶.۵ آکادمیک برای تحصیل الزامی است.

اگر میخواهید در زمان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا، از ارز دانشجویی استفاده کنید، توصیه میکنیم که حتما در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت درس بخوانید تا ۱۲ هزار دلار کمک هزینه تحصیلی به نرخ دولتی و ۱۰ هزار دلار کمک هزینه برای پرداخت شهریه به قیمت دولتی از وزارت علوم دریافت کنید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، قطعا فرصت مهاجرت و اقامت دائم در ایتالیا را در اختیار شما قرار میدهد. اما این شرط کافی برای دریافت اقامت دائم و گذرنامه ایتالیایی نیست و باید برای آگاهی از شرایط قطعی اقامت دائم تخصصی در ایتالیا از سال ۲۰۱۸ میلادی به بعد، به سایت وزارت خارجه این کشور مراجعه کنید.

همچنین سفارت ایتالیا در تهران، اطلاعات لازم را درباره فرصت های مهاجرتی و سرمایه گذاری در اختیار کارآُفرینان و متخصصان ایرانی قرار می دهد.

حتما بخوانید: آشنایی با دانشگاه بولونیا ایتالیا، قدیمی ترین دانشگاه جهان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا
تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه میلان ایتالیا: http://www.unimi.it/ENG/courses/D54.htm
تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ساپینزا : http://en.uniroma1.it/structures/faculties-0/medicine-and-dentistry
تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پارما: https://en.unipr.it/ugov/degree/2061

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در گرایش های مختلف در دانشگاه های ایتالیا که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است، کاملا کمتر از هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلیس، هلند، دانمارک و سوییس و کانادا بوده و اگر مشتاق طبیب شدن هستید، دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیا که به زبان انگلیسی تدریس میکنند را در نظر داشته باشید. میزان شهریه و میزان تمکن مالی شما برای دریافت ادمیشن، هر سال توسط دانشگاه های اعلام می شود که باید به سایت دانشگاه رجوع کنید. دقت کنید قبل از مهاجرت بایستی اطلاعات لازم در رابطه با مبلغ تمکن یا ساپورت مالی سفارت ایتالیا را به دست آورید. و همچنین به علت اینکه یکی از موارد بسیار مهم در امر مهاجرت هزینه است از قبل از هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا مطلع گردید.

اگر شما علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی در خارج از ایالات متحده هستید، ایتالیا محلی عالی مهاجرت تحصیلی می باشد. همچنین در بسیاری از دانشگاه ها تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. توجه کنید که در دانشکده های علوم پزشکی ایتالیا میتوانید دوره زبان را پیش از ورود به مقطع اصلی آغاز کنید. اگر مشتاق تحصیل در رشته پزشکی هستید، حتما سعی کنید سطح زبان ایتالیایی شما در سطح متوسط باشد تا در فعالیت های بالینی و ارتباط با بیماران، با مشکلی مواجه نشوید.

الزامات مورد نیاز برای برنامه های زبان انگلیسی در دانشکده ها ایتالیایی

از جمله الزامات جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا، توجه به موارد زیر است:‌

  • مراجعه به سایت دانشکده پزشکی ایتالیا و اگاهی از admission’s requirements.
  • ارتباط با مسئول هماهنگی دوره و آشنایی با چارت درسی و الزامات ادمیشن و deadline ها.
  • شرکت در آزمون استاندارد IMAT (آزمون پذیرش بین المللی پزشکی) است.
  • دارا بودن نمره و مدرک زبان انگلیسی الزامی است.
  • نمره مورد نیاز در این آزمون ها در دانشگاه و دانشکده های ایتالیا متفاوت است.
  • دانشکده پزشکی بین المللی نمره حداقل ۴۰.۵۰، دانشگاه پاویا نمره ۳۸.۷۵ و دانشگاه ساپینزا نیاز به نمره  ۳۶.۵۰ دارند. این مدارس همچنین نیاز به برخی از پیش نیازها تحصیلی برای دانشجویانی که دوره های کارشناسی را انجام داده اند می باشد.
  • پیش نیازها برای گذراندن تحصیل پزشکی در ایتالیا عبارتند از:‌ ریاضیات، شیمی، فیزیک، زیست شناسی .
  • اگر شما دارای نمرات بالایی در آزمون بین المللی IMAT  باشید شما واجد شرایط برای برخی از بورس های تحصیلی برای تحصیل در ایتالیا می شوید. جزییات را در بخش scholarship یا grants یا financial aids بدست آورید.

دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا به زبان انگلیسی

یکی از دانشکده های پزشکی بزرگ ایتالیایی که منحصرا به زبان انگلیسی تدریس می کند دانشکده پزشکی بین المللی میلان است. شما می توانید به تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی بپردازید. این دانشگاه دوره شش ساله برای تحصیلات پزشکی را ارائه می کنند. برنامه های تخصص در شاخه های پزشکی و جراحی در سطح جهانی ارائه میگردد. شهریه این دانشگاه پزشکی بزرگ ایتالیایی در دو قسط در طول سال پرداخت می شود.

بر اساس شرایط مالی دانشجویان شرایط متفاوت است. بالاترین قیمت پرداخت هر قسط  ۳۴۰۰ یورو در هر قسط است ، اما بسته به شرایط شما می توانید حتی در اقساط ۱۰۰ یورویی شهریه خود را پرداخت کنید. همچنین هزینه های دیگری نیز بایستی پرداخت شود، این هزینه ها عبارتند از هزینه ثبت نام ۲۰۰ یورو و هزینه ۷۵ یورو هزینه های عمومی است.

شهریه هزینه های زندگی و کمک های مالی در ایتالیا

شهریه دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا وابسته به دانشگاه انتخابی شما می باشد. با توجه به دستورالعمل دولتی، هزینه های متوسط ​​بین € ۸۵۰ و ۱۰۰۰ € ( آمریکا ۹۰۰-۱،۰۶۰ $) در سال در دانشگاه های دولتی ایتالیا است. در حالی که دانشگاه های خصوصی هزینه ای گران تر دارند. برخی دوره های تخصصی نیز ممکن است هزینه بالاتری نیز حتی داشته باشند. اما برخی از دانشجویان دوره های دکتری کمک هزینه های تحصیلی برای طول دوره های تحصیلی خود دریافت میکنند. هزینه زندگی در شهرهای ایتالیا مختلف است و به سبک زندگی شما بستگی دارد. اما ماهانه بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو را در نظر داشته باشید.

به دانشجویان بین المللی و محلی پس از ارزیابی کمک هزینه های مالی و تحصیلی تعلق می گیرد. البته دانشجویان مورد ارزیابی قرار میگیرند که لیاقت علمی (qualified applicants) داشته باشند یا از لحاظ نیاز مالی دچار مشکل باشد. این امر در مورد بورس های تحصیلی، وام دانشجویی، خوابگاه، غذا است.

بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی پزشکی ایتالیا

تمامی دانشجویان بین المللی خدمات کمک هزینه تحصیلی دانشجویان ایتالیایی را دریافت میکنند، بر اساس الزامات شایستگی خود بورس های تحصیلی، وام دانشجویی، کمک مسکن، بلیط وعده غذایی در سالن های ناهار خوری را دریافت میکنند. بورسیه تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا برای شما امکان پذیر میگردد. برای ورود به مقطع پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا، روی بورس تحصیلی و ۲۰ ساعت کار در هفته در سال اول اصلا حساب نکنید.

فهرست دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی مورد تایید وزارت بهداشت در ایتالیا

متن نامه تاییدیه وزارت بهداشت به امضا دکتر باقرلاریجانی
فهرست دانشگاه های مورد تایید ایتالیا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی توسط وزارت بهداشت ایران

Seconda Universita’ di Napoli: School of Dentistry 

Odontoiatria e Protesi Dentaria Via S. Andrea Delle Dame 6 NAPOLI 80136

Università degli Studi “Gabriele D’annunzio” Chieti-Pescara: Facoltà di Medicina e Chirurgia

Via dei Vestini 31 Chieti (Chieti Scalo) 66013 Internet Home page: Click here

Università degli Studi “Magna Graecia” Di Catanzaro: Facoltà di Medicina e Chirurgia

c/o Policlinico “Mater Domini” Via Tommaso Campanella 115 Catanzaro 88100

اگر متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی، داندانپزشکی و داروسازی در ایتالیا هستید، توصیه میشود که رزومه از خود ارسال تا نکات لازم ارائه شود. از لینک های ارائه شده و فهرست دانشگاه های مورد تایید ایتالیا توسط وزارت بهداشت برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود