۱۱ باری که اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشتند

۱۱ باری که اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشتند

اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا از لحظه ی تولد در این خانواده موظف به رعایت قواعد و مقررات ویژه ای هستند که به آن ها پروتکل سلطنتی گفته می شود. اگرچه اعضای خاندان سلطنتی از قدرت و امکانات زیادی برخوردارند اما حقیقت آن است که بسیاری از قواعد پروتکل سلطنتی آن ها را از لذت تجربه ی بسیاری از امور ساده ی زندگی محروم کرده است و در اغلب موارد، این مقررات بسیار مضحک هستند. با این حال، گهگاه اعضای خاندان سلطنتی پروتکل را زیر پا می گذارند و مطابق میل خود عمل می کنند.

در ادامه به ۱۱ موردی می پردازیم که اعضای خاندان سلطنتی برخلاف پروتکل سلطنتی عمل کردند.

۱- وقتی پرنسس دایانا مثل اعضای خاندان سلطنتی رفتار نمی کرد

علت محبوبیت پرنسس دایانا رفتار صمیمی و صادقانه ی او بود. او بی پرده در مورد اختلال غذایی خود و اهمیت سلامت روان صحبت می کرد، به دیدن بیماران اچ آی وی مثبت رفت و آن ها را در آغوش کشید و مصاحبه های بی پرده ای در مورد ازدواج ناموفقش با پرنس چارلز داشت. اگرچه چنین رفتارهایی از عضو خاندان سلطنتی انتظار نمی رفت اما همین مسأله باعث محبوبیت او در میان مردم شده بود.

۲- وقتی پرنسس دایانا انگشتر نامزدی اش را انتخاب کرد

بعد از خواستگاری پرنس چارلز، پرنسس دایانا یک انگشتر ۱۲ قیراطی یاقوت آبی رنگ را به عنوان انگشتر نامزدی خود انتخاب کرد. یاقوت انگشتر بیضی شکل بود و ۱۴ الماس تک در اطراف آن کار شده بود. با این حال، این انگشتر برخلاف رویه ی مرسوم خاندان سلطنتی، به صورت سفارشی ساخته نشده بود و دایانا آن را از کاتالوگ جواهرسازی مشهور «گرد» انتخاب کرده بود. به همین دلیل منتقدان انگشتر دایانا را «یاقوت عوام» خطاب می کردند با آنکه اصلا انگشتر معمولی ای نبود. پرنس ویلیام، پسر بزرگ دایانا با همین انگشتر از کیت میدلتون، همسر فعلی اش خواستگاری کرد و کیت میدلتون هنوز این انگشتر را به دست می کند.

۳- وقتی پرنسس دایانا پسرش را به یک مدرسه ی دولتی فرستاد

دایانا همچون یک مادر معمولی همیشه در کنار فرزندانش بود. او پسرانش را به شهربازی می برد، به همراه آن ها در مک دونالد غذا می خورد و از همه جالب تر آنکه آن ها را به مدرسه ی دولتی فرستاد. وقتی پرنس ویلیام در سن ۳ سالگی به یک کودکستان دولتی رفت، درواقع اولین وارث تاج و تخت بریتانیا بود که آموزشش از داخل کاخ سلطنتی آغاز نشد. بعدها پرنس هری، پسر کوچک دایانا هم به همان کودکستان رفت.

۴- وقتی پرنس ویلیام یک فرد عادی را دلداری داد

طبق پروتکل سلطنتی، افراد عادی و کسانی که جزء خاندان سلطنتی نیستند نباید تماس فیزیکی ای با اعضای خاندان سلطنتی داشته باشند. اما در سال ۲۰۱۷ در جریان بازدید پرنس ویلیام و ملکه الیزابت از یک مرکز مراقبتی که در آنجا به بازماندگان حادثه ی آتش سوزی برج گرنفل رسیدگی می شد، اتفاق دیگری افتاد. در این آتش سوزی مرگبار، آپارتمانی در شمال لندن تخریب و ۶۹ نفر کشته شدند. پرنس ویلیام در آن مرکز مراقبتی با زنی ملاقات می کرد که سعی داشت همسر خود را که در آتش سوزی ساختمان گرفتار شده بود پیدا کند. طبق مقررات پروتکل سلطنتی مردان این خاندان باید تنها با تکان دادن سر پاسخ دهند. اما پرنس ویلیام بازوهایش را دور زن حلقه و زن در آغوش او شروع به گریه کرد. ویلیام به زن گفت هر کاری از دستش بربیاید برای پیدا کردن همسر او می کند.

۵- وقتی پرنس هری یک سگ را نوازش کرد

در سال ۲۰۱۵ پرنس هری در رویال ورایتی پرفورمنس حضور یافت؛ برنامه ای که پخش تلویزیونی دارد و به هدف جمع آوری پول برای موسسه ی خیریه ای به نام رویال ورایتی چریتی برگزار می شود. در جریان این برنامه، پرنس هری یک سگ اسکاتلدی را نوازش کرد که در یک برنامه ی استعدادیابی جایزه کسب کرده بود.

۶- وقتی پرنس ویلیام به همراه فرزندانش با هواپیما سفر کرد

در خاندان سلطنتی بریتانیا وارثان تاج و تخت باید به صورت جداگانه سفر کنند تا اگر حادثه ای برای یکی از آن ها رخ داد، دودمان سلطنتی حفظ شود. البته این قاعده جزء پروتکل سلطنتی نیست و پرنس ویلیام یک بار اجازه ی این کار را از ملکه الیزابت گرفت و به همراه همسر و فرزندانش با یک هواپیما به سفر رفت.

۷- وقتی کیت میدلتون در آلمان بچه ها را در آغوش گرفت

کیت میدلتون در جریان سفر خود به آلمان در یک مؤسسه ی خیریه حاضر شد که کار آن کمک به کودکان محروم بود. با آنکه طبق قواعد او تنها اجازه ی دست دادن دارد، کیت بچه ها را مهربانانه در آغوش کشید.

۸- وقتی پرنس ویلیام و پرنس هری چوباکا را در آغوش کشیدند

پرنس ویلیام و پرنس هری در جریان بازدید از پشت صحنه ی اپیزود سوم مجموعه فیلم جنگ ستارگان که در انگلیس فیلمبرداری می شد، علاوه بر گفتگو با بازیگران فیلم، چوباکا یکی از شخصیت های اصلی فیلم را در آغوش کشیدند.

۹- وقتی ملکه الیزابت میشل اوباما را در آغوش گرفت

در سال ۲۰۰۹ ملکه الیزابت با میشل اوباما، بانوی اول آن زمان امریکا در قصر باکینگهام دیدار و حتی درباره ی اختلاف قد خود با او مزاح کرد. سپس ملکه دستش را پشت او قرار داد و میشل اوباما هم همین کار را تکرار کرد.

۱۰- وقتی پرنس چارلز امضا داد

در سال ۲۰۱۰، پرنس چارلز به دیدن قربانیان سیل در منطقه ی کورنوال بریتانیا رفت و در آنجا یک زوج از او درخواست کردند برای پسرشان امضا دهد. پرنس چارلز خواسته ی آن ها را پذیرفت و از بادیگارد خود خواست به او یک تکه کاغذ دهد. اعضای خاندان سلطنتی از دادن امضا برای هر منظوری منع شده اند اما پرنس چارلز برای این خانواده ی بخت برگشته استثنا قائل شد.

۱۱- وقتی فرماندار کانادا بازوی ملکه را لمس کرد

البته در این مورد ملکه نبود که پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشت. در جریان حضور ملکه الیزابت در سفارت کانادا در لندن به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد تولد کشور کانادا، وقتی دیوید جاسنتون، فرماندار کل کانادا در کنار ملکه قدم بر می داشت بازوی ملکه را لمس کرد و این اتفاق سوژه ی رسانه ها شد. جدا از دست دادن، لمس اعضای خاندان سلطنتی اتفاق نادری است اما جانستون اظهار کرد که تنها قصد کمک به ملکه را داشت. او در اینباره گفت: «فرش کمی لغزنده بود و من فکر کردم برای اینکه ملکه سر نخورد ایرادی ندارد که خلاف پروتکل سلطنتی عمل کنم.»

منبع: rd
بدون نظر

ورود