زن جذاب و جذابیت زنانه: ویژگی‌های ظاهری زنان که مردان را شیفته خود می‌سازند

زن جذاب و جذابیت زنانه: ویژگی‌های ظاهری زنان که مردان را شیفته خود می‌سازند

تعریف شما از جذابیت زنانه یا زن جذاب چیست؟ شاید این مهم ترین سوالی باشد که زنان در مورد زیبایی و جذابیت ظاهری خود به دنبال پاسخ آن می گردند. چه چیزی زنان را در چشم مردان جذاب و زیبا می سازد؟ اگر از یک مرد بپرسید، هنگام نگاه کردن به یک زن اولین چیزی که نظرش را جلب می کند چیست شاید بیش از همه به تناسب اندام یا لبخند او اشاره کند. البته طیف گسترده ای از مردان پیش از هر چیز به انحناها و برآمدگی های بدن زنان جذب می شوند و این امر توسط بسیاری از محققان و کارشناسان تایید شده است.

علاوه بر این، این جذابیت زنانگی تنها بر اساس یک بررسی ظاهری و ساده توسط مرد بدست نمی آید بلکه یک فرآیند بیولوژیکی بسیار عمیق و پیچیده است. اگر چه شاید هر مردی سلیقه متفاوتی در مورد زنان داشته و تعاریف خاصی برای زن جذاب داشته باشد اما در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی های ظاهری زنانه ای که توسط بسیاری از مردان به عنوان ویژگی های یک زن جذاب شناخته شده و باعث جلب توجه آن ها می شود اشاره ای اجمالی داشته باشیم.

۱- موهای بلند

زن جذاب و جذابیت زنانه

بر اساس تحقیقات گسترده، مردان به طور عمومی زنانی با موهای بلند،ضخیم و براق را ترجیح می دهند.  مطالعات نشان می دهد که مردان این ویژگی های ظاهری زنانه را به صورت ناخودآگاه نشانه ای از سلامت جسمانی، انرژی کافی حیاتی و حتی نشانه ای از قابلیت باروری بالای زن می دانند. آلن میلر و ساتوشی کانازاوا در کتاب خود با عنوان «چرا افراد زیبا دختران بیشتری دارند: از قرار ملاقات، خرید و دعا کردن تا رفتن به جنگ و میلیونر شدن» (Why Beautiful People Have More Daughters: From Dating, Shopping, and Praying to Going to War and Becoming a Billionaire) می گویند که یکی از نشانه های سلامت جسمانی جذابیت ظاهری است.

البته از نشانه های دیگر می توان به موهای زنان اشاره کرد زیرا زنان سالم همواره موهایی درخشان دارند در حالی که زنان دارای وضعیت جسمانی نامناسب معمولاً با موهای بی رنگ و مات دیده می شوند. از این رو داشتن موی بلند و البته درخشان و سالم یکی از ویژگی های یک زن جذاب است که چشم مردان را به خود جلب خواهد کرد.

۲- بوی خاص

زن جذاب و جذابیت زنانه

بسیاری از ما در مورد فرومون ها شنیده ایم؛ سیگنال های شیمیایی که از بدن ما متساعد می شود. اما کمتر کسی می داند که این بوهای خاص توسط افراد و به صورت ناخودآگاه به عنوان نشانه ای از سلامت و جذابیت یک زن در نظر گرفته می شوند. مطالعات نشان داده است که  فرومون ها اطلاعات قابل توجهی در مورد شخص در خود دارند؛ از جمله شرایط سیستم ایمنی بدن. از این رو می توان گفت که مردان می توانند با بوی یک زن تشخیص دهند که او سیستم ایمنی قوی دارد یا خیر. البته این موضوع در جهت عکس نیز کاربرد دارد و زنان با توجه به بوی بدن مرد می توانند سطح تستوسترون موجود در بدن وی را درک کنند.

۳- تقارن صورت

زن جذاب و جذابیت زنانه

تقارن صورت در جذابیت زن بسیار مهم و تعیین کننده است و می توان آن را با چند ترفند اندازه گیری کرد. مردان به طور ناخودآگاه به این ویژگی زنانه دقت می کنند زیرا ویژگی های صورت زنان  نشانه ای از ژن خوب در بدن آن هاست. از طرف دیگر، عدم تقارن، همواره با وخامت وضع سلامتی، ژن های بد و حتی ناهنجاری هایی در ارگان های تولید مثلی زنان همراه است. حتی حیوانات وحشی نیز هنگام نگاه به جنس مخالف خود موضوع تقارن را در نظر می گیرند. برای مثال؛ پرستوهای ماده، پرستوهای نری را ترجیح می دهند که دم های متقارنی دارند زیرا این موضوع نشان دهنده داشتن ژن های خوب است.

۴- رنگ دندان

زن جذاب و جذابیت زنانه

وقتی که محققان می خواستند تاثیر لبخند شخص بر جذابیت او را مشخص کنند، با تغییر محل و فاصله دندان ها از طریق فتوشاپ و نشان دادن آن ها به افراد به نتایج جالبی دست یافتند: با نشان دادن عکس مردان به زنان و برعکس، مشخص شد که دندان زنان اهمیت زیادی برای مردان دارد و حتی بدون توجه به بحث سنی، این موضوع نشان دهنده توان باروری باقیمانده در وی است. بدین ترتیب زنانی که می خواهند جذابیت زنانه بیشتری داشته باشند بهتر است به سلامت دهان و دندان خود اهمیت بیشتری دهند زیرا از نظر مردان، زن جذاب زنی است که دندان های زیبا و سفیدی داشته باشد.

۵- دست های بلند

زن جذاب و جذابیت زنانه

این مورد یکی از ویژگی های ظاهری است که ممکن است داشته و یا نداشته باشید اما جالب این است که بدانید مردان، زنان دارای دست های بلند را حتی بیشتر از پاهای بلند شبیه سوپرمدل ها جذاب می دانند. بر اساس تحقیقی که در دانشگاه نیو ساوث ولز انجام گرفت، گروهای از مردان به تماشای ویدیوهایی از ۹۶ زن با سنین ۲۰ تا ۴۹ سال نشستند. بعد از تماشای ویدیو، از آن ها خواسته شد به زنانی که دیده اند به صورت جداگانه امتیازی بدهند. نتایج نشان داد که زنان دارای دست های بلند همواره بیشتری امتیاز را در میان دیگر زنان بدست آورده و بدین ترتیب بلند بودن دست یکی از معیارهای مردان برای یک زن جذاب است.

همچنین مطالعات نشان داد که سایز باسن و دور کمر نیز برای مردان بسیار مهم است و پس از آن نیز وزن و سن اهمیت بالایی دارند. برخلاف تصور بسیاری از زنان که پاهای بلند را عاملی برای جلب توجه مردان و نشان دهنده جذابیت زنانه می دانند اما این مطالعه نشان داد که این ویژگی تاثیر زیادی در نظر مردان در مورد زن جذاب ندارد.

۶- صدای با تُن بالا

زن جذاب و جذابیت زنانه

مطالعات نشان داده که مردان صداهای نازک زنانه را دوست دارند زیرا چنین زنانی معمولاً جوان تر بوده و ویژگی زنانه ای محسوب می شود که نشان از سطح بالای استروژن در بدن زن دارد. علاوه بر این صدای با تنُ بالا نیز نشان دهنده سایز بدنی کوچکتری است، در حالی که صدای با تن پایین با مردانگی مرتبط است. از این رو زنانی که تن صدای پایینی دارند معمولاً دارای ویژگی های زنانه کمتر و مردانه بیشتری هستند . از این رو وقتی مردان چنین صدایی را می شنوند به طور ناخودآگاه یک مرد قوی یا بزرگ جثه را در ذهن خود مجسم می کنند که از نظر آن ها هنگام تماشای یک زن جذابیتی ندارد. محققان دریافته اند که تُن و طنین صدا در دنیای حیوانات نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است. برای مثال غرش های عمیق نشان دهنده حیوانی بزرگ و تُن های بالا و سبک نشان دهنده موجودی کوچک جثه مانند حشرات است.

۷- انحنای ستون فقرات

همه می دانند که زنان از زنان دارای انحنا و پیچ و خم بدن خوششان می آید و از نظر آن ها یک زن جذاب باید دارای انحناها و پستی بلندی هایی در بدن خود باشد. اما صرفاً داشتن برآمدگی و برجستگی برای مردان جذاب نیست زیرا ممکن است این برآمدگی ها و انحناها نتیجه اضافه وزن باشد. از این رو مردان، زنانی را دارای جذابیت زنانه می دانند که در ناحیه کمر و ستون فقرات و به صورت طبیعی دارای انحنا باشند. یک روانشناس به نام دیوید لوییس از دانگشاه بیلکنت در این زمینه ۲ آزمایش انجام داد.

در ابتدا از تعدادی مرد خواسته شد که عکس زنانی را نگاه کنند که به کمک تکنولوژی دیجیتال، تغییراتی در ناحیه کمر آن ها ایجاد شده و این تغییرات در زوایای مختلف به نمایش در می آمد. مردان انحناهای ۴۵ درجه ای در کمر را بسیار جذاب می دیدند. در آزمایش دوم، محققان تصمیم گرفتند به این نکته برسند که آیا مردان این زاویه را به دلیل برجسته تر کردن باسن زنان دوست دارند یا زیبایی و جذابیت زنانه این حالت در خود انحنا نهفته است. نتیجه آزمایش نشان داد که خود انحنا باعث جلب توجه مردان می شود و در این مورد، اندازه باسن اهمیت چندانی برای مردان ندارد.

۸- رنگ قرمز

زن جذاب و جذابیت زنانه

تحقیقی که توسط اندرو الیوت و دانیلا نیستا انجام شده نشان داده است که واکنش خاص مردان به رنگ قرمز می تواند یک فرآیند بیولوژیکی باشد. این موضوع در دنیای حیوانات نیز صادق است زیرا در میان حیوانات نیز رنگ قرمز معمولاً نشان دهنده آمادگی جنس مخالف برای جفتگیری است. این دو محقق در نهایت دریافتند که رنگ قرمز تاثیر زیادی بر روی ماهیت جذابیت زنانه از دیدگاه مردان دارد بدون این که خودشان متوجه نقش رنگ قرمز در این ماجرا باشند. در کمال ناباوری مشخص شد که رنگ قرمز هیچ تاثیری بر استنباط زنان از جذابیت زنانه در مورد زنان دیگر ندارد و این موضوع تنها بر مردان موثر می افتد.

۹- لگن پهن

زن جذاب و جذابیت زنانه

یکی از جذاب ترین ویژگی های جسمی زنانه که مردان را به شدت به یک زن جذب کرده و دارنده آن یک زن جذاب دارای جذابیت زنانه شناخته می شود دارا بودن لگن یا باسن پهن است و به گفته محققان، مردان نسبت ۷ به ۱۰ سایز کمر در مقابل پهنای لگن خاصره را جذاب ترین شکل می دانند زیرا که چنین شرایط جسمی از نظر آن ها بهترین و کامل ترین شکل برای فرزند آوری است. هر چه این نسبت کاهش یابد نشان دهنده این است که وضع حمل برای زن سخت تر و پیچیده تر خواهد بود و اگر شاهد بالا رفتن این نسبت در قسمت باسن باشیم این موضوع می تواند نشان دهنده چاقی زن مورد نظر و داشتن مشکل در باروری باشد.

البته که مردان ضرورتاً و به صورت آگاهانه خواستار چنین نسبتی نیستند و اکثر مردان نیز از این که چنین ویژگی هایی را به صورت ناخودآگاه نشانه باروری می دانند غافل هستند زیرا تمام این فرآیند کاملاً ناخودآگاهانه صورت می گیرد بدون این که مردان خود از علت توجهشان به این مسئله آگاه باشند علاوه بر این نقش غریزه و جنبه شهوانی موضوع را نیز نباید نادیده گرفت و مطالعات نشان داده که این موضوع نقش مهمی در تصور یک مرد از جذابیت زنانه و زن جذاب دارد.

واکنش ها به آزار جنسی خبرنگاران زن جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با هشتگ: LetHerWork

زنان جسوری که سقف های شیشه ای را در هم شکستند؛ با ۲۰ زن پیشگام تاریخ آشنا شوید

۷ واقعیت جالب و باورنکردنی در مورد زنان که خود نیز از آن بی اطلاعند

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲۳ نظر

ورود

  • آریا رستما اردیبهشت ۹, ۱۳۹۸

    من لگن پهن دوست دارم

    • امیر بهمن ۲۴, ۱۳۹۸

      اینا فرعه اصل اجزای صورته که شامل چشمهایی درشت و کاملا پلک دار و هر رنگی بجز قهوه ای بینی باریک و خوش فرم پیشانی نسبتا بلند ابروهای کشیده و کمانی شکل ینی حاظرم جونمو واسه این دخترا بدم البته جا داره بگم کم این تیپی تو ایران خودمون نداریم

  • رضا خرداد ۵, ۱۳۹۸

    چرت میگه رسما
    ۹۰ درصد آقایون از باسن بزرگ خوششون میاد

    • ... مرداد ۸, ۱۳۹۸

      ولی خانوما بر عکسن

    • علیرضا خرداد ۱۹, ۱۴۰۲

      اصلا اینطور نیست همه خوش شون نمیاد باسن زیادی بزرگ چندشه

  • باران مهر ۲۳, ۱۳۹۸

    دقیقا همسر منم عاشق همین ویژگی هاست که گفتن

  • نبی لو آذر ۷, ۱۳۹۸

    فقط باسن بزرگ

  • اسد دی ۵, ۱۳۹۸

    به نظرم باسن حجیم اول و اخره

  • سیمین دی ۱۱, ۱۳۹۸

    من انتظارداشتم درموردرفتارهای زن جذاب که مثلا چطوردریک جمعی رفتارکنه که اقایون خوششون بیادوجذبش بشن منظورمم جلف بودن نیست منظورم داشتن لطافت وطراوت زنانه است ومثل مردهاخشن وسریع نبودن درکارهاست.دریغ ازکوچکترین نکته!

  • ثنا دی ۲۰, ۱۳۹۸

    زیبایی زن در لگگگگگن بزرگ نیست
    تو رفتار درست و قشنگه
    کاش از ظاهر و لگن عاشق نشید…

  • شادان دی ۲۸, ۱۳۹۸

    ولی ما فقط از مردها یه چیز میخوایم اونم عقل سالم!!!

    • کمال خرداد ۱۲, ۱۳۹۹

      بنده موافق میباشم

    • علیرضا خرداد ۱۹, ۱۴۰۲

      بله حق با شماست اصلا هم مهریه نمی خواید

  • رکسانا شهریور ۲, ۱۳۹۹

    من یک ۲۲ساله ام و از خانواده مذهبی هستیم ولی فکر میکنم این موضوع رو مطرح کنم بهتره .داشتن سیب گلو (همان خرخره برجسته ) هم میتواند محرک مردان باشد. چون من طی بلوغ سیب گلویم کمی برجسته شده وحتی مورد توجه همسرم هست. البته بعضی از اطرافیانمان به خاطر حسادت بهم میگفتن خرخرت بزرگه و انگ ترنس بودن به من میزدن درصورتی که هم صدام دخترونه است و هم خدا به من چهره زیبایی عطا کرده. تازش خیلی از زنان معروف سیب آدم دارن. تازش همه خانم ها سیب گلو دارن ولی به خاطر بافت چربی گردنشون و تغییرات بعد بلوغشان کمتر قابل رویتش شده ولی باز هم دارن. بعضی خانم ها که مثل من جعبه صوتیشان بیشتر رشد کرده و گردنشان استخوانی تر هست اگر سیب مان را لمس کنند کمی تیز تر و برجسته تر است.ولی اگر همان زنانی که سیب گلو را مسخره میکنند سرشانن را بالا ببرند و یک قلوپ آب را قورت بدهند میتوانند آن غضروف را لمس کنند. در هر حال همه زنان هم خرخره دارند هم سیب گلو. ولی در اندازه تفاوت دارد. و در لاغر کردن خود را نشان میدهد.

  • یکی دی ۱۶, ۱۳۹۹

    سلام خیلی جالب نبود

  • علی فروردین ۷, ۱۴۰۰

    با سلام و وقت بخیر‌ عزیزان

    بنده بعنوان یک مرد و یک روانشناس از خواندن این مطالب بسیار آزرده خاطر شدم و اون رو توهین بزرگ تلقی می کنم هم به مردان هم به زنان

    این یعنی مردان فقط ظاهر زن ( آن هم بادمعیارهای غربی براشون مهمه) و زنان هم (با عرض معذرت از خانمها) انگار کنیز زر خرید یا کالای جنسی مخصوص اتاق خواب هستند.
    خیلی تاسفباره که چنین مطالبی در سایتها درج میشه. مطالبی که حاصل سلایق غربی و القائات اوناست.

    اولا هر مردی سلیقه ای داره.و لازم نیست این معیارهای بنگاههای مد غربی رو به مردان تحمیل کنن.
    ثانیا یه مرد آگاه و عاقل و باشخصیت در انتخاب همسر به اخلاق و تفاهمات توجه میکنه. چون قراره یک عمر با اون خانم زندگی کنه‌
    اما این معیارهایی که نوشتین بیشتر نشون دهنده نگاه حیوانی و کالایی به زن هست که اونو صرفا برای هوسهای جنسی میخواد

    و متاسفانه با نشر این مطالب دارین معیارها و استاندارهایی خاص و یک شکل به همه مردان تحمیل می کنین.

    اینا مصداق بارز آزار زنان و دختران هست. چون چنین القا میکنه که حالتهای طبیعی اکثر زنان جذابیت نداره و اونا باید خودشون رو به تیغ جراحیهای زیبایی متعدد بسپارن یا از لوازم آرایشی گران بصورت مداوم استفاده کنن تا تغییر کنن و بشن مورد پسند چنین مردان ظاهربینی!

    هیچ می دونین در دهه های اخیر با تبلیغات گسترده چنین معیارهایی، اکثر دختران و زنان عزت نفس و اعتماد بنفس جنسی خودشون رو از دست دادن؟

    می دونین بخاطر چنین تبلیغاتی، امروزه دغدغه اکثر زنان شرقی و مخصوصا ایرانی فقط و فقط تغییرات ظاهری و زیبا شدن طبق سلیقه القایی بنگاههای مد هست؟

    اینها دقیقا خشونت علیه زنان محسوب میشه. بجای اینا به فکر ارزش دادن به زنان و کمک به افزایش اعتماد بنفسشون برای رشد در جامعه باشیم.

    جامعه ای که اوج فکر زنانش زیباتر شدن برای جلب توجه مردان باشه، جامعه ای عقب مانده و حیوانی خواهد بود.

    دختران و زنانمون رو هر طور که آفریده شدند، باید دوست داشته باشیم و از اونا رفتارهای صحیح و پیشرفت در عرصه های مختلف رو بخواییم نه اینکه اونا رو نگران ظاهرشون کنیم.

    با عرض معذرت بخاطر اطاله کلام.

    • چه مرد فهمیده ای هستین...زنده باشین ... ماشالله ... خداوند امثال شما رو زیاد کنه . فروردین ۲۵, ۱۴۰۰

      ماشالله به این فهمیدگی … خداوند‌ امثال شما رو زیاد کنه.

    • زهرا تیر ۲, ۱۴۰۰

      احسنت ب شما واقعا ادم فهمیده ای هستین خدا آدمایی مثل شمارو زیاد کنه

    • RAHUN MINEYYY مرداد ۱۱, ۱۴۰۰

      بله دقیقا، منم وقتی وارد این سایت شدم یه احساس بی ارزشی کردم. واقعا که…
      یه چیز دیگه هم که میخوام بگم اینه که من متوجه نمیشم چرا تو اکثر موردهایی که گفتین؛ این کلمه باروری بود؟:||||||
      یعنی خاعک..
      مگه زن جذاب فقط برای باروری و بچه آوردن و زنده نگه داشتن نسله؟:|

    • .. بهمن ۱۲, ۱۴۰۰

      چقد خوبه هنوزم از این مردا تو دنیا هست

  • محیا مرداد ۱۷, ۱۴۰۰

    بیشتر چیز هایی که نوشته شده مادرزادی هست مثلا کسی که اندام و اجزایش درشت باشد صدایش انقدر نازک نیست و ممولا ریزه میزه ها صدای نازک تری دارند . الان ما دست دراز از کجا بیاریم ؟ احزای بدن هرکسی متناسب با اندامشه. ینی هرکی اینارو نداشته باشه نمیتونه ازدواج کنه؟ الان امبر هرد همه ی این ویژگی هارو داره اما دیوونس روانیه و باید بستری بشه الان این مورد خوبی برای ازدواجه ؟ کدوم احمقی با امبر ازدواج میکنه و خوشبخت میشه؟ ما ی فامیل داشتیم همه ی این ویژگی هارو داشت اما شوهرش بهش خیانت کرد رفت ی زن چاق با قیافه معمولی گرفت ازش بچه دار شد و باهم بخوبی زندگی کردن باور کنید مهم اخلاقه قیافه عادی میشه این حرفا بریزید دور

  • Zahra بهمن ۵, ۱۴۰۰

    با ارز پوزش، این چه مطالب مزخرفیه!
    موقع ورود به این سایت فکر میکردم راجب جذابیت رفتاری و جایگاه اجتماعی و کاری خانم ها میخواد بگه نه این معیار ها و دیدگاه جنسی که یک نوع توهین به جنس زنه!
    خانم ها با هر ظاهری جذاب هستن و برای رشد و پرورش خودشون به دنیا اومدن، بنابراین قرار گرفتن در کنار یک مرد برای اونها واجب نیست و صرفا یک انتخوابه، پس مهم نیست که چطور میتونن برای یک مرد جذاب تر به نظر بیان.
    و این موضوع برای آقایان هم صدق میکنه.
    به جای نشر این مطالب زرد که توهین به هر دو جنسیت هستش، بهتره مطالبی درباره افزایش اعتماد بنفس و بالا بردن جایگاه اجتماعی و رفتار درست در موقعیت های مختلف رو به جوونا یاد بدید.

  • ab دی ۷, ۱۴۰۲

    لطفا عکس های بی حجاب را منتشر نکنید