آشنایی با برنامه مهاجرتی کارآفرینی جزیره پرنس ادوارد کانادا

شرایط و امتیازهای لازم برای مهاجرت کارآفرینی به جزیره پرنس ادوارد

آشنایی با برنامه مهاجرتی کارآفرینی جزیره پرنس ادوارد کانادا

پرنس ادوارد یکی از مقصدهای مهاجرتی ارزان و سریع کانادا است. مهاجرت به کانادا از طریق روش های مختلف امکان پذیر است که مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی و مهاجرت به کانادا از طریق نیروی کار متخصص (skilled worker) از آن جمله است. برای مهاجرت به کانادا از طریق این برنامه ها، می بایست مدارک و شرایط لازم و حد نصاب امتیازهای اعلامی را کسب کنید تا پرونده متقاضی اصلی پس از بررسی اولیه توسط آفیسرهای اداره مهاجرت استانی، در وضعیت pool رفته و برای تکمیل پرونده و دعوت به مصاحبه کارهای بعدی را انجام دهید.

هزینه های مهاجرت به کانادا و همچنین شرایط مهاجرت هر چند سال یک بار به روز رسانی می شود و با توجه به تغییر نرخ ارز در ایران، مهاجرت کارآفرینی به این کشور که نیاز به ودیعه سرمایه گذاری و ارزشیابی دارایی های متقاضی اصلی دارد، با نوسان همراه می شود.

با توجه به اینکه مخاطبان سفر به کانادا می بایست مدرک آیلتس داشته باشند و هزینه دریافت  این مدرک نیز سال به سال افزایش و شرایط قبولی سخت تر می شود، لذا اگر مشتاق  تجربه مهاجرتی به سرزمین های سرد شمالی هستید، توصیه میشود که در اسرع وقت با مراجعه به سایت های مهاجرتی استانی کانادا، از جدید ترین اطلاعات منتشره مطلع و نسبت به ارسال مدارک اقدام کنید. افرادی که به زبان انگلیسی آشنا هستند، نیازی به استخدام وکیل نداشته چرا که کلیه مراحل به صورت اینترنتی قابل انجام است. همچنین پرداخت هزینه های مهاجرتی نیز از طریق کارت های اعتباری قابل انجام پرداخت بوده و اگر کارت اعتباری ندارید، از شرکت های پرداخت مجازی داخلی استفاده کنید.

صفحه اطلاعات خود اظهاری اداره مهاجرت پرنس ادوارد expression of interest

یکی از برنامه های مهاجرت کارآفرینی و سرمایه گذاری استانی، استان زیبا پرنس ادوارد است که کوچکترین استان کشور محسوب می شود و یکی از استان های راحت برای مهاجرت کارآفرینی به کانادا خواهد بود. برای مهاجرت به استان پرنس ادوارد، می بایست شرایط ومدارک و امتیازات لازم را کسب کنید.

شرایط مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد

این شرایط در سال ۲۰۱۸ میلادی به شرح زیر بوده و هر روز احتمال تغییر قوانین وجود دارد. لذا برای دریافت اطلاعات دقیق و پرهیز از تلف شدن زمان و هزینه خود، به سایت اداره مهاجرت استانی جزیره پرنس ادوارد مراجعه کنید و شرایط جدید به روز شده برای سال ۲۰۱۹ را مشاهده کنید.

مهاجرت کانادا از طریق جزیره پرنس ادوارد
https://www.princeedwardisland.ca/en
  •  دارای سوابق مدیریت یا مالکیت کسب و کار حداقل ۳ سال در ۵ سال گذشته باشد.
  • دارای حداقل دارایی به ارزش معادل۶۰۰ هزار دلار کانادا (مجموع دارایی های متقاضی و همسر بصورت املاک، زمین، مستغلات و سپرده ثابت بانکی) باشد.
  • دارای حداقل تحصیلات در مقطع دیپلم باشد.
  • سن متقاضی بین ۲۱ تا ۵۰ سال باشد.
  • دارای مدرک زبان آیلتس حداقل CLB 4  در هر مهارت باشد.
  •  در زمان ارائه تقاضا، باید دارای طرح کاری (business proposal) و طرح توجیهی (business plan) مورد قبول از جانب استان باشد. (در طرح کاری و طرح توجیهی، جزئیات خرید یا ایجاد یک کسب و کار در جزیره پرنس ادوارد به حداقل مبلغ ۱۵۰ هزار دلار کانادا، باید ذکر شود)
  • متقاضی پس از قبولی در مصاحبه باید مبلغ ۲۰۰ هزار دلار کانادا را به عنوان ودیعه راه اندازی کسب و کار ۱۵۰ هزار دلاری در جزیره پرنس ادوارد پرداخت نماید.

این مبلغ تحت شرایط ذیل به متقاضی برگشت داده خواهد شد:

  • مبلغ ۲۵ هزار دلار کانادا پس از ۶ ماه زندگی در استان پرنس ادوارد پس از دریافت کارت اقامت (که در ابتدای ورود به متقاضی ارائه می شود)
  • مبلغ ۲۵ هزار دلار کانادا پس زندگی در ۶ ماه دوم در استان پرنس ادوارد پس از دریافت کارت اقامت (بدین معنا که متقاضی پس از ورود به استان اگر یک سال کامل ساکن استان شود مبلغ ۵۰ هزار دلار از ودیعه ۲۰۰ هزار دلاری پرداخت شده را پس خواهد گرفت)
  • مبلغ ۱۵۰ هزار دلار کانادا پس از راه اندازی کسب و کار (حداقل ۱۵۰ هزار دلاری) در استان پرنس ادوارد.

استان درخواست متقاضی را بر اساس امتیاز به دست آمده در موارد فوق الذکر و Business Plan ارائه شده را در مدیریت کسب و کار پیشنهادی بررسی می کند. بعد از پذیرفته شدن Business Plan و قبولی در گزینش استان متقاضی به مصاحبه دعوت می شود که مکان فیزیکی مصاحبه بسته به صلاحدید اداره ی مهاجرت متغیر است. متقاضیان این روش، باید به سفر اکتشافی ۵ روزه ی استان بروند، و علاوه بر ملاقات با مقامات کسب و کار آینده نگر، فضای کسب و کاری استان را بررسی کرده و سطح زندگی را از لحاظ هزینه های سکونت، تحصیلات و … از نزدیک مشاهده کنند.

بعد از قبولی در مصاحبه، اداره ی مهاجرت نامه انتخاب استانی متقاضی را برای اقامت دائم کانادا صادر کرده و برای بررسی در دولت فدرال جهت صدور ویزای اقامت ارسال می نماید. بعد از بررسی دولت فدرال، ویزای اقامت (Immigration Type) متقاضی و همراهان برای اقامت دائم در کانادا صادر خواهد شد. بعد از ورود به کانادا، متقاضی ۲ سال فرصت خواهد داشت تعهدات راه اندازی کسب و کار در استان را به انجام برساند.

درباره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد از تازه واردانی که تمایل دارند از فرصت های زندگی در کوچکترین استان کانادا استفاده کنند، استقبال می کند. با توجه به پیشینه به وجود آمدن کشور کانادا، جزیره پرنس ادوارد تاریخچه طولانی و با قدمت، از ورود تازه واردانی دارد که تبدیل به کارآفرینانی بزرگ و شخصیت هایی برجسته شدند. جزیره پرنس ادوارد جزیره ای است که در خلیج سنت لارنس کانادا واقع شده است. این استان نخستین بار در سال ۱۵۳۴ توسط ژاک کارتیه کشف شد و در سال ۱۸۷۳ نیز به کانادا پیوست. پرنس ادوارد به داشتن آب و هوای معتدل، بسیار معروف است.

این جزیره با داشتن مساحتی معادل با ۵۶۸۳ کیلومتر مربع، از شرق با ایالت استان نواسکوشیا و از غرب و جنوب غرب با استان نیوبرانزویک محصور شده است. برنامه استانی پرنس ادوارد در سال ۲۰۰۱، زمانی که این استان نقش مهمی در زمینه مهاجران ایفا می کرد، معرفی شد. طبق توافق هایی که میان دولت این استان و دولت فدرال کانادا انجام گرفت، به پرنس ادوارد اجازه ارائه خدمات مهاجرتی داده شد و برنامه استانی پرنس ادوارد مسئول بررسی پرونده های تمام تازه واردان بین المللی به جزیره پرنس ادوارد گشت. این جزیره از مدیران و صاحبان کسب و کار واجد شرایط، جهت سرمایه گذاری و کارآفرینی در این استان استقبال می کند. برای ارتباط با اداره مهاجرت PEI با آدرس و تلفن و پست الکترونیک زیر تماس بگیرید.

General Inquiries

Office of Immigration
۹۴ Euston Street, 2nd Floor
PO Box 1176
Charlottetown, PE C1A 7M8
Phone: (902) 620-3628
Fax: (902) 368-5886

immigratepei@gov.pe.ca

اگر تجربه اپلای برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه سرمایه گذاری و کارآفرینی استانی جزیره پرنس ادوارد دارید، تجربیات خود را در این مسیر از طریق کامنت یا کانال های روزیاتو در شبکه های اجتماعی در اختیار ما قرار دهید. توجه داشته باشید که برای هر گونه مهاجرت به کانادا، نیوزلند و استرالیا، مدارک اولیه شما باید ترجمه رسمی شده و اسکن آن از طریق سایت های اداره مهاجرت کشور مقصد ارسال شود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • بهنام شهریور ۱۳, ۱۳۹۷

    آقای زمانی واقعا مطالب خوبی دارید . مرسی

  • behrooz شهریور ۱۴, ۱۳۹۷

    برید برید برید برید برید برید برید
    از این خرابشده برید
    دو سال قبل دوستام قاچاقی رفتن من مسخرشون کردم امروز مثل سگ پشیمون شدم
    اون موقع گفتن بیا نرفتم
    یکیش داره اداره پست المان کار میکنه یکیشم برق تو دبیرستان میخونه
    من موندم و یه دنیای تاریک و پشیمونی