آشنایی با سامانه سناد و خبرهایی برای سال تحصیلی ۹۷ آموزش و پرورش

آشنایی با سامانه سناد و خبرهایی برای سال تحصیلی ۹۷ آموزش و پرورش

سامانه دانش آموزی سناد از تابستان سال ۱۳۹۰ توسط وزارت آموزش و پرورش به منظور طرح تحول آموزش و پرورش ویکپارچه سازی ارائه خدمات هوشمند بزرگ ترین وزارتخانه ایران انجام شد و ماموریت جمع آوری اطلاعات دانش آموزان در ۳۱ استان کشور دارد. این جمع آوری اطلاعات به مدیران و استراتژیست های آموزش وپرورش برای برنامه ریزی هدفمند کمک شایانی کرده و نهادهای نظارتی و بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پروش را توان افزا خواهد کرد. این سامانه در سال ۱۳۹۰ توانست با ورود اطلاعات دانش آموزان در ده ها هزار مدرسه سراسر کشور، رکورد ثبت اطلاعات ۱۳ میلیون دانش اموز از مقطع پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی را بر جای بگذارد و ثبت نام کند.

این سامانه که به اختصار به نام سناد شناخته شده است، سیستم های متعددی به عنوان زیر سیستم های سامانه سناد از جمله سامانه ثبت نام المپیادهای علمی کشور و جشنواره جوان خوارزمی دارد. همچنین سیستم هایی مانند سامانه جامع امور شاهد و ایثارگران ، سامانه فروش و توزیع کتاب های درسی ، پرتال همگام ، سامانه دانش آموزی ، سیستم های دانش آموزی و سیستم های ساماندهی نیروی انسانی (بکفا) از سناد تغذیه اطلاعاتی می شوند.

سامانه سناد
۳ سامانه مهم دانش آموزی

از طریق ویدیوی زیر میتوانید طریقه کارکرد سامانه سناد را فهمیده و با آن کار کنید. این سامانه به دلیل مشکلات سرور، بعضا از دسترس خارج می شود. اما کارکردن با منوهای فارسی و بخش های مختلف آن آسان خواهد بود.

اگر سابقه کار با این سامانه دارید، تجربیات خود را از طریق کامنت در اختیار روزیاتو قرار دهید. امیدواریم بخش های مختلف آموزش و پرورش در جهت توسعه دولت الکترونیک در ایران و هوشمند سازی مدارس کشور، در قالب طرح تحول آموزش و پرورش، روند الکترونیکی شدن را دنبال کرده و بزودی شاهد شکوفایی فناورانه بزرگ ترین وزارت خانه ایران در عرصه آموزش اینترنتی باشیم.

خبرهای مهم برای والدین دانش اموزان در سال تحصیلی ۹۶

  • معرفی دانش آموزان پایه اول به پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی توسط مدیران مدارس الزامی و ثبت نام نهایی بدون نتایج سنجش ها ممنوع است.
  • ثبت نام تمام نوآموزان پیش دبستانی نیز از ۱۲ خرداد تا ۱۵ مهر و فقط از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان (سناد) انجام می شود.
  • ستاد نظارت بر ثبت نام باید بر ثبت نام الکترونیکی نوآموزان مدارس و مراکز دولتی و کلاس های چند پایه نظارت کامل داشته باشد.
  • نوآموزانی که در دوره پیش دبستانی در سال ۹۷ – ۹۶ مراحل مربوط به سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی را گذرانده و در سال تحصیلی جدید برای پایه اول ثبت نام می کنند، نیازی به سنجش مجدد ندارند.
  • دانش آموزان پایه های دوم تا ششم ابتدایی در هر مدرسه ایی که تحصیل می کنند بدون حضور آنان و اولیا در فرصت مقرر توسط کادر آموزشی در مدرسه ثبت نام خواهند شد.
  •  ثبت نام دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه سناد و در مهلت مقرر انجام شود و اولیا از ثبت نام فرزندشان در مدارس اطمینان داشته باشند.
  • والدین در زمان ثبت نام دانش آموزان فقط باید هزینه خرید کتاب و بیمه دانش اموز در طول سال تحصیلی را پرداخت کنند ضمن اینکه در مدارس عادی برای ثبت نام هزینه های دیگری از جمله شهریه دریافت نمی شود.

لینک های مهم برای دانش آموزان و والدین

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود