آخرین پست های اینستاگرامی و تلگرامی شهرام جزایری پیش از بازداشت

اینستاگردی با شهرام از قهوه خانه عمو هوشنگ تا خواهر زاده کانادایی

آخرین پست های اینستاگرامی و تلگرامی شهرام جزایری پیش از بازداشت

شهرام جزایری عرب ۴۷ ساله یکی از نام های آشنا در تحولات اقتصادی دو دهه اخیر ایران است که رسانه ها از وی به عنوان مفسد اقتصادی یاد میکنند ولی در برنامه دید در شب رضا رشیدپور، خود را نخبه اقتصادی و کارآفرین بزرگ میداند. شهرام جزایری طبق حکم دادگاه از برخی از اتهامات مختلف تبرئه شد و پس از تحمل ۱۰ سال زندان، ۲ سال است که آزاد شده و همچون شهروند عادی زندگی می گذراند. او در اسفند ۱۳۸۵ از کشور گریخت و به عمان رفت و توسط وزارت اطلاعات دستگیر و به زندان بازگردانده شد. اگر دستگیری اخیرش مبنی بر خروج غیر قانونی از کشور صحت داشته باشد، این دومین فرار شهرام جزایری از کشور محسوب می شود که ناکام می ماند.

شهرام جزایری در اینستاگرام و تلگرام حضور فعالی دارد و در یکی از گروه های تلگرامی پربیننده به مدیریت مسعود مولوی نیز با آی دی واقعی، هر از گاهی پاسخگوی سوالات کاربران ایرانی این شبکه اجتماعی بود. خواهر زاده اش در کانادا بوده و پسرش ایلیا، قهرمان کاراته ایران در سال ۹۴ شد. اعطای چک ۱.۵ میلیارد ریالی به بیت رهبری سبب شد تا تحقیقات در رابطه با سرمایه نجومی این جوان در دستور کار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور در دهه هشتاد شمسی قرار بگیرد.

خبر دستگیری شهرام جزایری عرب در ماکو توسط گمرک این شهر، بازتاب گسترده ای در روزهای اخیر داشته است. شهرام جزایری طبق گفته مسئولان، در کانتینر عدس که قصد خروج از کشور را داشته مخفی شده و دستگاه X RAY مستقر در گمرک، وی را شناسایی میکند. طبق گفته رسانه ها، همراهان شهرام جزایری، برای آزادی وی، پیشنهاد رشوه ۱ میلیارد تومانی را میدهند. اگر چه مسئول کانال تلگرامی بانک جهانی شهرام جزایری، همه این اتهامات را بی اساس دانسته است، اما منتظر تکمیل این پرونده قضایی جذاب برای عموم مردم در روزگار نوسانات شتابان نرخ ارز هستیم.

اولین تصویر از شهرام جزایری توسط دوربین های حفاظت گمرک ایران

وقتی صحبت از یک سلبریتی اقتصادی به میان می آید، فعالان رسانه ای به سمت صفحات اجتماعی میروند تا فیدبک کاربران جامعه اطلاعاتی ایران را درباره زندگی و کارکردها و اتفاقات حاشیه ای پر رنگ تر از متن جویا شوند. برای بررسی نوشته های مجازی شهرام جزایری در چند هفته اخیر، مروری داریم بر جدید ترین پست های تلگرامی و اینستاگرامی ایشان تا با سبک زندگی مجازی او بهتر آشنا شویم.

اینستاگرام شهرام جزایری ۳۰ هزار فالور دارد
از تصاویر اینستاگرامی شهرام جزایری در منزل

برخی از رسانه ها پس از دستگیری شهرام جزایری، از عزم وی برای خروج غیر قانونی از کشور به مقصد کانادا خبر دادند. جایی که این روزها مقصد گردشگری و مهاجرتی برخی از هموطنان بوده و با فرار خاوی، مفسد اقتصادی و مدیرعامل سابق بانک ملی، همچنان در کانون توجه رسانه ها قرار دارد.

تصویری از درسا، خواهر زاده شهرام جزایری در کانادا

البته خواهر زاده شهرام جزایری در تورنتو کانادا زندگی میکند و شهرام جزایری، اواخر تیر ماه امسال با انتشار پستی در اینستاگرام، تصویری از خواهر زاده خود به نام درسا را منتشر کرد که در تصویر بالا مشاهده میکنید. تصویر زیر، بخشی از حکم دیوانعالی کشور درباره این فرد است.

دادنامه دیوانعالی کشور درباره پرونده محکومیت شهرام جزایری عرب

با ما همراه باشید.

گشتی در جدید ترین پست های اینستاگرامی شهرام جزایری

شهرام جزایری، ۵ روز پیش از بازداشت، با انتشار پستی درباره ولادت امام رضا، این روز را تبریک گفت و این آخرین پست اینستاگرامی شهرام جزایری پیش از بازداشت در ماکو بود.

شهرام جزایری
آخرین پست اینستاگرامی شهرام جزایری پیش از بازداشت

شهرام جزایری، ۱ روز پس از انتشار اینستانوشته بالا، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام ۳۰ هزار فالوری خود، به یک موضوع اقتصادی در حوزه سرمایه گذاری خارجی ایران اشاره کرد و نوشت: دکترلعیاباقری : آمارمیگوید سرمایه گذاران خارجی طی سه ماه گذشته درخواست خروج سیصد و پنجاه میلیون‌ دلار اصل سرمایه وسودشان را از ایران‌داشته اندکه نسبت به سال پیش ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

دکتر لعیا باقری

شهرام جزایری در آخرین شنبه تیر ماه ۹۷، سری به قهوه خانه عمو هوشنگ نیاوران تهران زده و فیلمی از این قهوه خانه را در اینستاگرامش منتشر کرد و درباره اش نوشت: قهوه خانه عمو هوشنگ نیاوران نبش کوچه عبدالهی؛ عمو هوشنگ آخرش که املت رو خوردیم ، خودش باعشق بهمون چایی داد، بدون اینکه یک کلمه حرفی برنه بهترین پذیرایی رو کرد. صبحانه املت ونیم رو و ناهارچلوقیمه.

روایت کافه گردی های شهرام جزایری در قهوه خانه عمو هوشنگ نیاوران تهران
شهرام جزایری در زمان بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با همراه پسرش در حال کافه گردی در تهران است (کافه ویونا)
آرنیکا و آرشیا و ایلیا (سمت چپ)

شهرام جزایری در یکی از جدید ترین پست های اینستاگرامی خود، نقل قولی از نلسون ماندلا را منتشر کرد که با انتشار این عکس که در پایین مشاهده میکنید، چنین نوشت: کسی که تاکنون شکست راتجربه نکرده باشد فرد پر ریسکی است زیرا باید هر لحظه منتظر شکست خوردنش بوده باشیم.

اینستانوشته ای از شهرام جزایری

یک ماه پیش نیز این فرد با انتشار ویدویی کوتاه از شنا در سواحل شمال کشور، به گردن درد خود اشاره کرد و نوشت: استراحت مطلق بهمراه ورزش درتنهایی با آب بطرز معجزه آسایی درد گردنمان کم شده اماحوصله مان سر رفت. ویدویی که ۱۱ هزار بار تماشا شد.

شنا گردی در سواحل شمال شهرام جزایری

شهرام خان با بادی گاردهای ایرانی نیز گویا ارتباطات خوبی دارد که یکی از تصاویر اینستاگرامی خود را به آنان اختصاص داد. بادی گارد هایی که گفته میشود روزانه ۸۰۰ هزار تومان درآمد دارند.

شهرام جزایری و بادی گاردها

یکی از پر بینده ترین پست های اینستاگرامی او  را در زیر مشاهده میکنید که آخرین پست بررسی شده وی در هفته های اخیر در این گزارش روزیاتو است.

شهرام جزایری نوشت: دکترمولوی خطاب به آقای احمدی نژاد: به ایشان گفتم خبر دارید وقتی در مناظرات انتخابات سال ۸۸ اسم اقای #شهرام_جزایری را آوردید، #مادر سالخورده ایشان پای تلویزیون از نگرانی آوردن ذکرنام شهرام ناگهان سکته مغزی کردند و فلج شدند؟! اقای احمدی نژاد عمیقا ناراحت شدند، ابروهایشان را گره کرد و گفتند نه خبر نداشتم. بنده خدا … معلوم بود ناراحت شده و گفتند شما به ایشون دسترسی دارید؟ گفتم بله. آقای احمدی نژاد درخصوص این موضوع بصراحت گفت: «لازم است از ایشان دلجویی کنم! »

وی در کانال تلگرام نیز با نام بانک جهانی شهرام جزایری فعالیت دارد که در غیاب وی، ادمین کانال ۲۱ هزار نفری او به اطلاع رسانی های مختلف مشغول است.

کانال تلگرامی شهرام جزایری

جنجال ها و حرف و حدیث ها درباره خبر دستگیری و بازداشت این فرد به اتهام خروج غیر قانونی از کشور همچنان ادامه خواهد داشت و منتظر حکم قضایی درباره این پرونده هستیم. دستگیری او در شبی که دلار از مرز ۱۲ هزار تومان گذشت، ترند دوم درشبکه های اجتماعی ایرانیان بود. پس از مائده هژبری و آناشید حسینی، شهرام جزایری را باید سومین سلبریتی مرداد ماهی دانست که در کانون توجه رسانه های مجازی قرار می گیرد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود