قابل توجه متقاضیان تعیین وقت مصاحبه سفارت آلمان در تهران

پاسخ به سوالات متداول متقاضیان سفر به آلمان

قابل توجه متقاضیان تعیین وقت مصاحبه سفارت آلمان در تهران

سفارت آلمان در تهران اخیرا اعلام کرده است که به دلیل حجم بالای درخواست های تعیین وقت مصاحبه متقاضیان روادید تحصیلی-تجاری-گردشگری و غیره، تعیین وقت مصاحبه به منظور تسلیم مدارک متقاضیان سفر به آلمان، در شرایط دشورای قرار گرفته و در فواصل چند ماهه صورت می گیرد. اگر چه موسسه هندی VFS Global مستقر در  پاساژ لوکس پالادیوم تهران، بخشی از فرآیند ارائه خدمات دریافت مدارک و ارسال آن به سفارت را برای متقاضیان گردشگری به آلمان انجام میدهد، اما همچنان سفارتهای پر مسافر  مثل فرانسه و آلمان و ایتالیا، با حجم بالای درخواست متقاضیان در تابستان مواجه شده اند.

به دلیل حجم بالای تقاضا، ثبت درخواست تعیین وقت سفارت در تمامی گروه‌های مربوطه، در حال حاضر با زمان انتظار زیادی همراه می‌باشد. زمان‌های انتظار برای هر گروه در اینجا قرار دارد. لطفاً این موضوع را برای برنامه‌ی سفرتان مد نظر قرار دهید.

سفارت همواره بیشترین تعداد ممکن وقت مصاحبه را فراهم می نماید تا زمان انتظار را تا حد امکان کوتاه نگه دارد. با این وجود تعیین وقت مصاحبه ویژه  تنها در موارد خاص و استثنایی بشردوستانه یا پزشکی اعطا می گردد، از این رو از درک شما در این خصوص کمال تشکر را می نماییم. شما تنها در این موارد می توانید وقت مصاحبه ویژه طی ۵ روز کاری دریافت نمایید. به سوالات در خصوص موارد دیگر جهت دریافت وقت مصاحبه ویژه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

حتما بخوانید: راهنمای کامل تحصیل مجانی در دانشگاه های آلمان

سفارت آلمان
ایندکس بخش فارسی زبان سایت سفارت آلمان در تهران

نکاتی درباره سیستم وقت دهی سفارت آلمان در تهران 

پس از ثبت موفقت آمیز بلافاصله یک شماره پیگیری، سپس در عرض ۳۰ دقیقه، یک تاییدیه به همراه دیگر اطلاعات روند درخواست دریافت خواهید نمود. چنانچه متوجه شدید که هنگام ثبت اطلاعات ناقص و یا اشتباه وارد کرده اید، این درخواست را لغو نمایید. سپس باید دوباره درخواست ثبت وقت کنید.

نهایتا ۶ هفته قبل از دریافت وقت مصاحبه، ایمیل تاییدیه دومی با درج دقیق زمان وقت مصاحبه شما جهت درخواست روادید در سفارت آلمان در تهران دریافت می کنید. در ایمیل دوم به دیگر مواردی اشاره خواهد شد، که بایستی وقت مصاحبه ثبت شده توسط شما صریحا ظرف مدت هفت روز تایید شود، در غیر این صورت وقت مصاحبه لغو خواهد شد.

این سیستم جدید وقت دهی، ساده شدن روند وقت مصاحبه را برای تمامی درخواست کنندگان روادید شنگن به همراه دارد. درخواست شما بلافاصله ثبت می شود و می توانید به هر صورت، سریع ترین وقت ممکن را دریافت کنید. مراجعه به شخص سوم و یا دفاتر ویزا برای دریافت وقت مصاحبه نه تنها لازم نیست بلکه بی فایده است. لطفا به جدول انتظار زمان دهی گروه های مربوطه که در بالا ذکر شده است دقت فرمایید. در حال حاضر به دلیل تقاضای بسیار بالا در سفارت آلمان در تهران شرایط بسیار سختی برای گرفتن وقت درخواست روادید وجود دارد.

سفارت همواره بیشترین وقت های مصاحبه ممکن را در اختیار قرار می دهد تا زمان انتظار را در حد ممکن کاهش دهد. لطفاً توجه داشته باشید که وقت های مصاحبه ویژه با زمان انتظار کم تر، تنها در شرایط خاص انسانی و یا موارد اضطراری پزشکی قابل ارایه است. تنها تحت این شرایط، امکان دادن وقت مصاحبه ویژه طی ۵ روز وجود دارد.

سؤالات متداول تعیین وقت و دریافت روادید شنگن از آلمان

 من برای گرفتن وقت سفارت ثبت نام نموده ام، اما ایمیلی دریافت نکردم. ثبت نام مجدد امکان پذیر نمی باشد. چکار می توانم بکنم؟ 

در چنین مواردی با ایمیل اشتباه ثبت نام کرده اید. لطفاً از طریق پست الکترونیک با ارسال تصویر گذرنامه خود به visainfo@tehe.diplo.de ، لغو تقاضای وقت خود را درخواست نمایید (به آلمانی و یا انگلیسی). سفارت طی ۵ روز کاری درخواست وقت شما را لغو خواهد کرد و پس از آن می توانید مجدداً ثبت نام نمائید. در چنین مواردی، پاسخی به ایمیل شما داده نخواهد شد.

پس از دریافت وقت نهایی سفارت، به اشتباه لینک لغو قرار (Storno) را زدم. آیا می توانم این امر را برگردانم تا قرار سفارتم لغو نگردد. 

لطفاً تأییدیه لغو قرار سفارت را طی ۵ روز کاری به همراه تصویر گذرنامه به visainfo@tehe.diplo.de ارسال نمائید. سفارت لغو قرار را برمی گرداند. در صورتی که زمان بیشتری از لغو قرار سفارت گذشته باشد، امکان برگرداندن لغو قرار وجود ندارد. در چنین مواردی می بایست مجدداً ثبت نام نمائید.

دعوتنامه رسمی (تعهد نامه) چیست؟ 

دعوتنامه رسمی (تعهدنامه) تضمین مالی هزینه های زندگی فردی با تابعیت دیگر میباشد که اثبات وجود شرایط اقتصادی برای صدور اقامت بر طبق ماده ۵ بند ۱ قانون اقامت را در مراحل اداری میسر می سازد. با تحویل دعوتنامه رسمی (تعهدنامه) شخص ارائه دهنده تمامی هزینه های زندگی و بازگشت درخواست کننده روادید را بر عهده گرفته و متعهد می شود. متعهد شونده می تواند شخص حقیقی و یا حقوقی باشد.

در دعوتنامه رسمی که دریافت کرده ام، تنها ۹۰ روز در شش ماه اعتبار دارد، اما من مایل به درخواست روادید برای دو سال هستم، آیا این امکان دارد؟ 

بله. ولی طبق دعوتنامه رسمی تنها ۹۰ روز اول تضمین مالی شده است. برای زمان باقی مانده روادید درخواست شده شما باید مدارک اضافه تری مبنی بر تمکن مالی ارائه نمایید. در اینجا حسابهای مالی سه ماه گذشته مناسب می باشند که نشان می دهند شما ماهانه چقدر درآمد دارید و اینکه اقامت مکرر در خارج را می توانید تقبل کنید.

تا چه زمانی دعوت نامه رسمی میزبان/دعوت کننده اعتبار دارد؟ 

سفارت معمولا دعوت نامه های رسمی را تا شش ماه پس از صدور قبول می کند.

آیا می توانم درخواست ویزای چند ساله را با یک دعوتنامه رسمی بدهم؟ 

بله. میزبان شما به اداره امور اتباع خارجی اعلام می کند که اقامت برای چه زمانی(یک تا چهار سال) در نظر گرفته شده است و درخواست میکند که در دعوت نامه رسمی به آن اشاره شود. بدین ترتیب تضمین مالی اقامت در آلمان برای کل این زمان وجود دارد. چنانچه اداره امور اتباع خارجی دعوت نامه رسمی را فقط برای مدت کوتاه تری قبول کند، شما (درخواست کننده) باید مدارک مالی اضافه تری درباره وضعیت اقتصادی خود ارائه کنید. در اینجا حسابهای مالی سه یا شش ماه گذشته مناسب می باشند که نشان می دهند شما ماهانه چقدر درآمد دارید و اینکه اقامت مکرر در خارج را می توانید تقبل کنید.

شرکت ما تا به حال مشتریان زیادی را دعوت کرده است که شما در جریان آن هستید. پس چرا ما باید برای هر درخواست جدید روادید دوباره تمامی مدارک تمکن مالی خود را ارائه دهیم؟ 

به دلیل مقررات موجود سفارت اجازه ذخیره اطلاعات میزبان را ندارد. مدارک مربوط به دعوتنامه های قبلی شما برای مشتریان در سفارت بر اساس درخواست روادید و نه بر اساس شرکت دسته بندی و نگهداری می شوند. بنابراین مدارک باید برای هر مشتری جداگانه ارائه شوند. سفارت از درک این موضوع تشکر می کند.

چه اقدامی انجام دهیم، وقتی که به طور مثال در دعوتنامه رسمی (تعهدنامه) یک اسم اشتباه نوشته شده باشد؟ 

تا زمانی که هویت دعوت کننده و دعوت شونده بدون شک قابل اثبات است، تفاوت املایی یک اسم با پاسپورت  باعث عدم پذیرش دعوت نامه رسمی نخواهد شد.

چگونه می توان روابط خانوادگی را اثبات کرد؟ 

سفارت قبل از صدور روادید معقول بودن درخواست را بررسی می کند. در اینجا سفارت در صورت نیاز بررسی می کند که آیا بین دعوت کننده و دعوت شونده واقعا روابط خانوادگی وجود دارد. روابط خانوادگی با یک شخص را می توان معمولا از طریق گواهی ولادت یا ازدواج یا شناسنامه اثبات کرد. به طور مثال روابط خانوادگی خواهر و برادر با ارائه گواهی تولد و یا شناسنامه خودتان و گواهی تولد یا شناسنامه خواهر/برادر. به این ترتیب می توان فهمید که هر دو نفر دارای پدر، مادر و یا پدر و مادر مشترک هستند.

دعوتنامه غیر رسمی چیست و چه مشخصاتی دارد؟ 

جهت درخواست روادید برای دیدار از خانواده و آشنایان، از شما ارائه دعوتنامه غیر رسمی شخصی که به دیدارش می روید درخواست می شود. دعوتنامه غیر رسمی باید به زبان آلمانی باشد و هدف از سفر و مدت سفر را مشخص نماید.
دعوتنامه غیر رسمی می تواند دست نویس و یا تایپ شده باشد. عضو خانواده و یا آشنایی که دعوت می کند باید شخصا آن را امضاء کند. تایید امضاء در اینجا لازم نمی باشد.

بررسی درخواست روادید چه مدتی طول می کشد؟ 

 دو تا سه هفته به طول می انجامد. اما احتمال افزایش آن در شرایط خاص وجود دارد.

اگر علاقمند به تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان یا سفر تجاری یا تحصیلی یا توریستی به این کشور هستید، در اسرع وقت نسبت به تکمیل مدارک و تعیین وقت مصاحبه اقدام کنید و این کار را به آینده موکول نکنید تا در صف طولانی تعیین وقت مصاحبه سفارت آلمان قرار نگیرید. اگر قصد تحصیل در کشورهای آلمانی زبان را دارید، بلژیک را در نظر بگیرید. عضویت در اتاق بازرگانی ایران و آلمان، شرط لازم یا کافی برای دریافت ویزا تضمینی آلمان در تهران نیست. مراقبت کلاهبرداران مجازی فروشنده وقت سفارت یا ویزا تضمینی شنگن باشید.

توجه کنید که آلمان یکی از ۲۶ کشور منطقه شنگن بوده و شما برای سفر به این کشور، میتوانید از ۲۵ کشور دیگر نیز استفاده کنید. برخی از سفارتخانه ها مثل لهستان و پرتغال، زمان مصاحبه کوتاه تری در اختیار متقاضیان روادید شنگن تیپ سی قرار می دهند. برای افزایش شانس دریافت ویزا آلمان، حتما مدارک تمکن مالی و دعوتنامه قوی و توجیه بازگشت به میهن را در اختیار کنسول قرار دهید.

حتما بخوانید: در طبقه ۱۱ پاساژ پالادیوم تهران چه خبر است؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • مقدم اردیبهشت ۵, ۱۳۹۸

    درخواست برای ویزای شرایط خاص و بشر دوستانه چطور انجام مبشود یعنی چه شرایطی هست