۱۰ سایت محبوب فریلنسرهای خلاق را بشناسید

چگونه از مهارت های کوچک خود پول خوبی بدست آوریم؟

۱۰ سایت محبوب فریلنسرهای خلاق را بشناسید

فریلنسر ها افرادی هستند که کسب و کار آنها، نه زمان محور است و نه مکان محور. بر خلاف کسب و کارهای سنتی قرن بیستمی که انجامش، اکثرا در زمان و مکان خاص امکان پذیر بوده و خریدار و فروشنده خدمات، می بایست در اکوسیستم خاصی مبادله محصول کنند، فریلنسر ها هم از نظر شیوه ارائه خدمات و هم زمان و مکان ارائه خدمات، تابع مولفه هایی که در کسب و کارهای سنتی شاهد هستیم، نیستند. شاید جذابیت کار فریلنسر ها هم همین باشد که میتوانند حتی در زمان استراحت روی کاناپه اتاق یا در حال سوار شدن به هواپیما یا قطار، خدمات ارائه کرده و ثانیه ای و ساعتی، درامد زایی کنند.

درامد فریلنسر های فوق حرفه ای، بعضا از اداره ای با ده ها کارمند هم بیشتر است. این ادعا را هکرهای کلاه سفید، متخصصان بلاک چین، بورس بازهای حرفه ای و تولید کنندگان محتوای پیشرفته برای سایت ها و شرکت ها، به خوبی درک میکنند. کارآفرینی دیجیتالی و کسب و کارهای مجازی، تجارت الکترونیک را روز به روز به واقعیتی مسلم در دهکده جهانی تبدیل کرده و میزان سود آوری چشمگیر و فوق العاده ای را برای فعالان این عرصه به ارمغان آورده است. شما برای درک محدود این وضعیت، نگاهی داشته باشید به ارزش بازاری شرکت های فناوری اطلاعات در بازار بورس ضعیف و معمولی ایران و وضعیت آنها را با شرکت های غول سیمانی و غذایی و تجهیزاتی و دارویی و خودرویی مقایسه کنید.

حتما بخوانید:‌ ارزش روز ۱۰ شرکت فعال گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازار بورس ایران

فریلنسر ها، روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود. مهم نیست شما مدرس آموزش زبان چینی هستید یا مترجم زبان آلمانی یا حتی متخصص طراحی نقشه های ۲ بعدی یا ۳ بعدی و حتی تایپیست و ویراستار و حروف چین و فوتوشاپ کار! اگر مهارتی دارید، از مهارت خود در هر جا و هر زمان میتوانید درامد زایی کنید. خیلی ها در دنیا، نیازمند مهارت شما هستند. خیلی ها خبر ندارند که فلان کار را شما در فلان زمان، به فلان قیمت میتوانید انجام داده و تحویل دهید. این را خیلی ها نمیدانند و شما هم خبر ندارید که چه افرادی به مهارت شما نیاز دارند.

دوستی چندی پیش از طریق آموزش زبان انگلیسی تخصصی به دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی مقیم لندن از طریق اسکایپ، درآمدی کسب کرد که در ۵ سال تدریس زبان انگلیسی در آموزشگاه های تهران بدست نیاورده بود. آموزش اینترنتی زبان تخصصی و درآمد به پوند انگلیس! آنهم از یکی از شهرستان های استان کرمان، خدمات اطلاعاتی و آموزشی به دانشجویان متعدد در نقاط مختلف لندن و منچستر ارائه میکرد.

شاید بپرسید چه نیاز است دانشجویی در پایتخت زبان انگلیسی جهان، آموزش زبان انگلیسی را از شهرستان های استان کرمان بیاموزد! پاسخ روشن است. هر یک ساعت تدریس زبان انگلیسی در انگلستان، چندین برابر تدریس زبان انگلیسی در خارج از این کشور است. ضمنا چه راهی بهتر از آموزش زبان از طریق اینترنت و رفع اشکال ۲۴ ساعته با مدرس ماهر؟

یا دوستی که شرکتی فعال و موفق با ۱ کارمند مستقر و ده ها کارمند غیر مستقر در هندوستان (سرزمین شگفتی ها) دارد و با OUT SOURCING (برون سپاری) پروژه ها به فریلنسرها، درآمد قابل توجهی کسب کرده است. این ها فقط مثال هایی از موفقیت ها و واقعیت های فریلنسرهای حرفه ای در ایران است.

برای اینکه در دنیای فریلنسر ها فعال شویم، بهتر است با سایت های معروف و محبوب فریلنسر ها آشنا شویم. گزارش امروز روزیاتو شما را با چندین سایت مطرح فریلنسر آشنا میکند که شما میتوانید با ثبت نام در آنها، خدمات و مهارت های خود را معرفی کنید. اگر چه موفقیت در دنیای فریلنسر ها،‌ محدود به پرتال های معروف شده ذیل الذکر نیست.

حتما بخوانید:‌ تولید محتوای جذاب، پاشنه آشیل رسانه های دیجیتال

فریلنسر دات کام

فریلنسر
برترین سایت فریلسنر جهان: FREELANCER.COM

Freelancer (با نام قبلی GetAFreelancer) یک سایت فریلنسینگ است که بیش از ۱۰۰ نوع مختلف از مشاغل موجود برای فیلنسرها را ارائه می‌دهد. اگر در زمینه IT، تولید محتوا، برنامه‌نویسی، طراحی و… مهارت‌های لازم را داشته باشید، Freelancer به شما کمک می‌کند تا یک مشتری پیدا کنید. Freelancer برای نویسندگان عالی است تا بتواند کار خود را با ارائه مطالب زیادی آغاز کنند. برخی از مشتریان به بیش از ۵۰۰ مقاله نیاز دارند تا برایشان نوشته شود.

کانتنت مارت

از دیگر پرتال های محبوب فریلنسرها میتوان به کانتنت مارت اشاره کرد. برای برون‌سپاری تولید محتوا یا پیدا کردن شغل، ContentMart یکی از معروف‌ترین وب‌ سایت‌ها در سال‌های اخیر بوده است. برای مشاهده جزییات بیشتر و پیشنهاد کار باید در سایت ثبت‌ نام کنید. ContentMart جز انجمن‌های بسیار قدیمی به شمار می‌رود و پلی میان کارفرما و افرادی است که به‌دنبال درآمد آنلاین هستند.

 کانستنت کانتنت
سایتی کمتر شناخته شده برای فریلنسرهای ایرانی، اما جایی عالی برای سفارش مقاله نویسی عمومی تا تخصصی. Constant-Content یک روند سخت‌گیرانه دارد اما بازار کار بزرگ آن و تقاضای زیاد برای مطلب‌نویسی، این سایت را به یکی از بهترین‌ها بازار کارها تبدیل کرده است. بیش از ۸۵ هزار سفارش کار در حوزه های مختلف در این سایت در دسترس است. ۴۵۱ میلیون بار هم در اینترنت ایندکس شده که نشان دهنده اهمیت پرتال در فضای کسب و کار فریلنسرها دارد. ۱۰۰ هزار نویسنده متخصص در این سایت ثبت اطلاعات کرده اند و شما با جشنواره ای از نویسندگان حرفه ای از ۱۴۰ کشور دنیا روبرو هستید.

آپ ورک

از سایت های مطرح فریلنسری میتوان به آپ ورک اشاره کرد. از مدعیان فریلنسری بوده و مشاغل زیادی در آن فعال هستند. میزان درآمدی که فریلنسرها از این سایت دارند خیلی بالا نیست اما همیشه محل درآمد خوب اما اندک برای حرفه ای ها بوده است.

کرایگس لیست

سایت Craigslist مقصد مطرح در کشورمان نیست اما همچنان یکی از جذاب ترین و ساده ترین پرتال های برای پیدا کردن شغل های تولید محتوا برای فریلنسرها محسوب می شود. هدف اصلی Craigslist این است که تیم محلی دایر کند اما شما فقط به شهر خود محدود نمی‌شوید. نگاهی به اطراف بیاندازید و ببینید چه ‌چیزی می‌توانید پیدا کنید؛ هزاران شرکت و پست شغلی برای نوشتن وبلاگ‌ها، مقالات و وب‌سایت‌ها در دسترس است.

تاپ تول

سایت TOPTAL.COM  از دیگر سایت های مطرح فریلنسرها محسوب  می شود. شبکه اختصاصی برای برترین فریلنسرهای حوزه فناوری اطلاعات و طراحان و متخصصان امور مالی واقتصادی که میتوانند با نتورکینگ و آشنایی با کارفرمایان بزرگ، خدمات مختلف ارائه کنند و درامد دیجیتالی داشته باشند.

سایت گورو

سایت گورو را باید یکی از مطرح ترین سایت های فریلنسری دنیا دانست. ۳ میلیون فریلنسر در آن ثبت نام کرده و از زمان راه اندازی، بیش از ۱ میلیون سفارش کار در آن با موفقیت از طریق پیمانکاران دور کار  تحویل کارفرما شده است.  درامد ۲۵۰ میلیون دلاری مورد ادعای گورو در این مدت، مصداقی از پر طرفداران بودن سایت است. محیطی امن و فعال برای دورکارها و کارفرمایان در سراسر جهان. انتشار فرصت شغلی در این سایت نیز رایگان است.

۹۹ دیزاین

بهشت طراحان گرافیکی ۲ بعدی و ۳ بعدی را میتوان ۹۹ دیزاین دات کام دانست. جایی مثل تم فارست که محبوب ورد پرس کارها بوده و میتوان با صدها هزار طراح وب و پوستر و کارت تبلیغاتی و بروشور و انیماتور، آشنا شد و تعامل کرد و پروژه های خوبی را به سرانجام رساند. ۴۴۴ هزار ارجاع کار موفق در این سایت ثبت شده است.

صبحت از تم فارست شد. اگر در طراحی پوسته های ورد پرس فعال هستید، این سایت را نیز فراموش نکنید که برای کارآفرینان و افرادی که به دنبال طراحی سایت هستند، پوسته های آماده این سایت، انتخاب نهایی را بسیار آسان میکند. اخرین سایت هم آدم های ساعتی نام دارد. بله! PEOPLE PER HOUR یا کار ساعتی یا هر اسمی که شما دوست دارید برایش انتخاب  کنید. داستان این است که شما ساعتی میتوانید بر اساس مهارت خود از کارفرما درآمد کسب کنید. کارکرد با سایت و ثبت نام آسان است. کافی است به بخش HOW IT WORKS بروید. همه سایت های فریلنسری را اول به بخش چطور کار میکند و درباره ما بروید تا اطلاعات جامعی درباره پلتفرم و اکو سیستم آن کسب کنید.

Peopleperhour.com

اگر شما هم تجربه فعالیت به عنوان فریلنسر دارید در اختیار ما قرار دهید. اگر سابقه فعالیت در این سایت ها یا هر سایت فعال فریلنسری داشتید هم در اختیار روزیاتو قرار دهید. اگر تازه قصد دارید به دنیای جذاب و هیجان انگیز فریلنسری بپیوندید و زبان انگلیسی بلد نیستید، نگران نباشد.

اکانتی در توییتر  و اینستاگرام و فیسبوک برای خودتان دست وپا کنید. در آپارات و یوتیوب چند ویویدی جذاب درباره مهارت خود درست کنید و در شبکه های مجازی به صورت غیر مستقیم، جریان سازی کنید. تبلیغ مستقیم دیگر در رسانه های سنتی هم جواب نمیدهد. چه برسد به فضای مجازی. مردم به دنبال محتوای آموزشی هستند. مهم نیست در چه موضوعی بلد هستید محتوا تولید کنید. محتوای خوب و با کیفیت که دردی از مردم دوا کند، همیشه مشتری دارد و مشتریان را به سمت شما هدایت میکند. فریلنسر خوب مثل بورس باز خوب، خیلی صبور است و پشتکار و خلاقیت بالا دارد تا با دنیای ۸ صبح ۴ عصر خداحافظی کند.

حتما بخوانید: چگونه برای ایده های دیجیتالی کوچک خود، پول های بزرگ جمع کنیم؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳۷ نظر

ورود

  • کیارش افضلی مرداد ۲۵, ۱۳۹۷

    من عاشق اون لپ تاپش شدم فک کنم اپله

    از شوخی بگذریم فریلنسر تو سایتای معروف خارجی نیاز به یه حساب بانکی داره که بتونن دستمزدو بریزن چون دنبالش بودم یه زمانی.
    خودم مترجم زبان انگلیسی تو یه موسسه اییم و حالا من که توفیق نداشتم ولی همکارایی که تو سطح بالاتر هستن ماموریتای زیادی میرن خارج کشور فقط برا اینکه ترجمه همزمان کنن
    تو سایتای ایرانیم خیلی گشتم دستمزدا طوریه که ترجیح میدم خودمو به زحمت نندازم. شاید الان به پول بیشتر نیاز ندارم دلیلش بوده باشه
    اصل فریلنس بودن اینه که هرطوری که راحتی کار کنی. منم فعلا همینکه پشت تلفن یا تو ویدئو کنفراسنا یا ترجمه همزمان رو اسکرین کار میکنم راحت ترم. پولشم خیلی بهتره
    قبلا تو سایت خارجی میگشتم حتی شغلایی مثل انالیز تصویر برا سازمانای امنیتی و جاسوسی هم اگهی شده بود. یکی دیگش این این بود یکی از سازمانای امنیتی خصوصی تو سنگاپور دنبال یه استراتژیست امنیتی میگشت و یکی از شرائطش این بود بتونه تو کل دنیا یا همون اروند د ولد کار کنه

  • ریحانه مهر ۱, ۱۳۹۷

    سلام ممنون از مقاله خوبتون. ولی با توجه به تحریم های فعلی ایران امکان کار کردن با این سایت ها فراهم نیست. همه یا از تحریم ها حمایت می کنن و به ما کار نمیدن یا اگرم قبول کنن برای واریز دستمزد مشکل خواهیم داشت. راه حلی دارید برای این مشکلات؟؟؟

    • ali آبان ۱۸, ۱۳۹۷

      بله شما میتونید با سایت payment24 همکاری کنید.
      درامد کسب شده رو به این سایت انتقال میدید و معادل ریالی رو دریافت میکنید

      • فرزاد خرداد ۱۱, ۱۳۹۸

        سلام من قبلا با پیمنت ۲۴ کار می کردم ولی الان دیگه فعالیتی نداره و الان دارم با سایت تراپی trapay.ir همکاری می کنم و هم خدمات افتتاح حساب پی پال را داره برای در یافت در امد و هم با فریلنسر ها برای نقد کردن درامد دلاری همکاری می کنه

    • محمد اسفند ۲۰, ۱۳۹۷

      سلام
      سایت های مشابه ایرانی هستن مثه سایت ناربو

    • اکبر مهر ۹, ۱۳۹۸

      اینقدر منفی بافی نکید
      همه چیز ممکن پذیر اگر بخوای

      دستمزدتون به بیت کوین درخواست کنید تموته هیچ تحدید و مخالفت و تحریمی. برای ارز دیجیتال وجود نداره
      فرمایشی بود بفرمایید

      • علی زمانی مهر ۹, ۱۳۹۸

        دقیقا
        ایرانیان هنوز قدرت بیت کوین رو مثل بورس، باور نکردن.

      • زهرا بهمن ۳۰, ۱۳۹۹

        شماره تلفن و مدرک شناسایی با عکس و اطلاعات دقیق میخوان اونو چ کنیم؟

    • مجید تیر ۳, ۱۳۹۹

      به نظرم موضوع تحریم‌ها به یک فرصت مناسب جهت پیگیری و فعالیت فریلنسرها تبدیل شده و در مورد مبحث درآمد یا دستمزد باید بگم درایت مدل بیشتر از هرشغل دیگه باید سیاست رو در روابط بین کارفرما و خودمون داشته باشیم

    • عسل کاوسی دی ۱۳, ۱۳۹۹

      ریحانه جان می تونید به جای عضویت در سایت های فریلنسری خارجی به دنبال ارتباط مستقیم با کارفرماهای خارجی باشید اینجوری خیلی از دردسرها رو نخواهید داشت. من در کانال یوتیوبی خودم راجب این موضوع چند ویدیو دارم. خوشحال میشم ببینی شون. لینک:
      https://youtu.be/i5vjjSrbBfs

  • محمدمحسن اسفند ۱۳, ۱۳۹۷

    البته Contentmart بسته شده کلاً
    فعلاً خداحافظی کردند رفتند

  • سحر اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸

    ممنون از توضیحاتتون، فقط عضویت تو این سایت ها برای ایرانی ها امکان پذیر نیست، ساختن حساب کاربری تو این سایت ها یک سری نیازمندی هایی داره که حتی اگر با وی پی ان هم وارد سایت بشیم در قسمت سند و مدرک برای احراز هویت دچار مشکل میشیم، میشه در این مورد هم راهنمایی بفرمایید.

    • علی زمانی اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸

      انشاله مشکل حل بشه
      میتوانید اگر خیلی حرفه ای هستید،، از حساب و اطلاعات دوستان و اشنایی در خارج از کشور استفاده کنید برای وریفای اطلاعات هویتی و کار را شما انجام دهید و به حساب این فرد پول واریز شود.
      خیلی لنگ این سایت ها نباشید. سایت و اینستاگرام چند زبانه، ظرفیت شما را اطلاع رساانی میکند.

    • عسل کاوسی دی ۱۳, ۱۳۹۹

      سحر جان برای فعالیت توی سایت های فریلنسری خارجی روش های زیادی هست. صرفا به یک مسیر بسنده نکنید. من توی کانال یوتیوبی خودم راجب این موضوع یه ویدیو ساختم و ۵تا از سایت های فریلنسری که خودم توشون فعالم، معرفی کردم. امیدوارم به دردت بخوره. لینک:
      https://youtu.be/i5vjjSrbBfs

  • ایرج خرداد ۱۵, ۱۳۹۸

    سلام خدمت دوستان عزیز
    بهترین راه حل از نظر من استفاده از سایت های فریلنسر خارجی است شما می تونید از این راه درآمد های دلاری کسب کنید
    ولی خوب مشکلاتی برای فعالیت در این سایت ها با وجود تحریم ها بر سر راه تان است و اونا ایران رو تحریم کردند ولی خوب من تو سایت freelancer و upwork ثبت نام کردم البته از این سایت های ایرانی کمک گرفتم و اون ها برام در این ۲ تا سایت ثبت نام کردند چون به راحتی اکانت شما وریفای نمی شه و اونا این مشکل رو حل کردند و الان نزدیک ۲ ساله من دارم تو سایت freelancer و upwork درآمد دلاری کسب می کنم
    من خودم با این سایت کار کردم

    • سعید تیر ۵, ۱۳۹۸

      سلام اقا ایرج. منم دارم تو این سایت ها کار میکنم. از پارسال شروع کردم. ولی خیلی پروژه نگرفتم. وضعیت کار شما چطوریه؟ پیشنهادی راه حلی داری؟ این ایمیل منه خوشحال میشم باهم مشورت کنیم. ایمیل: tarhestan3@gmail.com

  • mohadeseh خرداد ۲۵, ۱۳۹۸

    سلام . میتونم بپرسم شما با چه حرفه ای وارد گروه فریلنسر شدید و تجربیات خودتونو از بصرفه بودن و رزومتون و گرفتن کار بگید ممنون میشم راهنمایی کنید

  • امیر تیر ۱۰, ۱۳۹۸

    سلام وقت بخیر
    من یک فریلنسر هستم و الان چند وقتی هست درامد دارم اما نمیدونم چطور درامدم را در ایران دریافت کنم و نمیدونم به چه سایتی و شخصی اعتماد داشته باشم
    از دوستان کسی هست که راهنمایی کنه ممنون

    • علی زمانی تیر ۱۱, ۱۳۹۸

      از شرکت های پرداخت مجازی داخلی استفاده کنید. هیچ سایتی معرفی نمی شود

    • ارشیا تیر ۱۹, ۱۳۹۸

      سلام دوست عزیز
      سایت تراپی خوبه .من چند ماهی هست دارم باهاشون همکاری میکنم.از خدماتشون تا الان راضی بودم

  • منصور آذر ۲۶, ۱۳۹۸

    سلام‌دوست عزیز.
    سایت kohnekar.com اعتبارش چطوره خوبه ؟ یه سایت فریلنسری جدیده انگار

  • محمد دی ۳۰, ۱۳۹۸

    منم پارس فریلنسر رو پیشنهاد میکنم کاملا رایگان هست و همچنین به فریلنسرهای فعال وام قرض الحسنه پرداخت میکنه. parsfreelancer.ir/loan
    اگه کارفرما هستید و پروژه دارید با کد تخفیف enginethemes بیست درصد از هزینه پروژتون رو پارس فریلنسر پرداخت میکنه. همچنین هزینه پروژه تون رو می تونین اقساطی پرداخت کنید parsfl.ir/rent

  • سامان اسفند ۳, ۱۳۹۸

    منم باتون موافقم

  • میلاد خرداد ۲, ۱۳۹۹
  • شهروند درجه یک مرداد ۱۲, ۱۳۹۹

    سلام.

    مشکل اینجاست حتی اجازه ثبت نام هم نمیدن
    تو کشوراش ایران نداره !

  • عرفان میرزایی آذر ۹, ۱۳۹۹

    من بین سایت های فریلنسری که جدیدا راه اندازی شدن و پلتفرم خوبی داره https://prokar.ir رو بهتون پیشنهاد می کنم حتما یه سری بزنین

  • سروش آذر ۲۰, ۱۳۹۹

    سایت کارلنسر https://karlancer.com هم خیلی سایت خوبیه تو ایران برای دورکاری و فریلنسینگ

  • بومران دی ۲, ۱۳۹۹

    سلام وقت به خیر یه درخواست داشتم

    ممکنه لطفا پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ بومران را هم به لیست اضافه کنید.

    ممنون

    http://www.boomrun.org

  • سروش دی ۲۴, ۱۳۹۹

    درود بر شما خوببود محتواتون
    ب نظر من اینارو هم معرفی کنید

    کارلنسر
    پونیشا
    کاریابی
    ای استخدامی …

    + سایت هایی ک رایگان میشه ازشون پروژه گرفت مثل آگهی های فریلنسری دوری جاب و……….

    سپاس بیکران از سایت روزیاتووو

  • بهروز بهمن ۲۵, ۱۳۹۹

    بومران هم یک پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگه که هم بیمه میکنه هم قرارداد میبنده.

    boomrun,org

  • علی اسفند ۲۴, ۱۳۹۹

    افرادی که فریلنسری مشغول به کار هستند با ثبت نام در پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ بومران میتوانند علاوه بر دریافت پروژه از مزایای بیمه و قرارداد بهرهمند شوند.

  • مهدی فروردین ۱۸, ۱۴۰۰

    سلام . توی ایران هم سایت فریلنسری وجود داره ولی تا حالا به خاطر کمبودهاشون خیلی دیده نشدن. اما اخیرا یه پلتفرم را دیدم که حمایت عالی ای از کارفرما و فریلنسر می کنه و خیلی خوب شروع کرده. اسم این پلتفرم بومران هست

  • دفتر فنی فروردین ۲۱, ۱۴۰۰

    با سلام سایت دفتر فنی یک سایت فریلنسری هست که اگر متخصص هستید میتونید بعنوان فریلنسر انجام پروژه های دانشجویی رو بسادگی در داخل سایت انجام دهید و یا پروژه های خودتون رو به متخصصان مربوطه بسپارید http://www.daftarfanni.com

  • حامی ورکس خرداد ۶, ۱۴۰۰

    من پیشنهاد میکنم از سایت حامی ورکس هم استفاده کنید https://hamiworks.com/

  • سعید مرداد ۲۶, ۱۴۰۰

    سلام یه وب سایت نوپای فریلنسری دیگه هم هست که اگرچه تازه راه افتاده ولی امکانات و پشتیبانیش واقعا خوبه. https://karynet.ir/