گشتی در امپراطوری هتلداری رابرت دنیرو: هنرپیشه اسکاری سینما

گشتی در امپراطوری هتلداری رابرت دنیرو: هنرپیشه اسکاری سینما

سلبریتی های سینما و موسیقی، از مدونا و لیدی گاگا گرفته تا ویکتوریا بکهام و جورج کلونی و رابرت دنیرو، از کسب و کارهای مختلفی فعال هستند که بعضا عموم مردم جز برندهای صاحب نام  لوازم آرایشی و بهداشتی شماری از ان ها مثل JL (جنیفر لوپز) و KKW (کیم کارداشیان)، معمولا در جریان بیزینس های دیگر چهره های معروف نیستند. رابرت دنیرو را باید از معدود هنرپیشه های موفق سینما دانست که تجربه فعالیت گسترده ای در عرصه هتلداری دارد. مثل لئوناردو دی کاپریو (گرگ وال استریت) که بزودی هتل لوکس خود را در برزیل افتتاح می کند.

بازیگر فیلم‌های پدرخوانده ۲، مخمصه، روزی روزگاری آمریکا و جوئی بتازگی مجوز ساخت سومین هتل خود را در لندن گرفته است؛ هتل لوکسی که ۸۳ اتاق خواهد داشت. گرچه فعالیت او به عنوان بازیگر درجه یک هالیوودی در مقام هتلدار در سال ۲۰۱۵ موجب شد تا به عنوان مالک بدترین هتل لوکس جهان شناخته شود، اما در هر حال امپراتوری رو به توسعه املاک دنیرو اکنون تا سواحل بریتانیا نیز گسترده شده است.

این بازیگر برنده اسکار هتل خود را در کاونت گاردن، در مرکز لندن تاسیس می‌کند که شامل دو رستوران و یک مرکز ماساژ و استخر هم می‌شود. این هتل در مجموعه‌ای مرکب از شش ساختمان از دوره ویکتوریایی و قرن بیستم تاسیس شده است. دنیرو چندی قبل درباره تصمیمش برای این کار گفته بود: لندن یکی از گران‌ ترین و جهانشمول‌ ترین شهرهای جهان است و ایجاد یک هتل در قلب این شهر احساس خیلی خوبی به آدم می‌دهد

رابرت دنیرو علاوه بر این که یک هنرپیشه توانایی است، در زمینه رستوران داری و هتلداری نیز یکی از افراد خلاق در عرصه صنعت گردشگری به شمار می رود. او شرکت NOBU CHAIN را تاسیس کرد و با همراهی نوبویوکی ماتسوشیتا ژاپنی، میر تپر و ترو هارول، مجموعه هتل هایی را در کشورهای مختلف تاسیس کردند که جدید ترین ان ها ماربلا نامیده می شود.

تصویر رابرت دنیرو و شرکا در زمان افتتاح Nobu Hotel Marbella
استایل رابرت دنیرو در دفتر کارش در هتلی در نیویورک

هتل «نوبو» مانیل که این بازیگر، نوبو ماتشوهیسای سرآشپز و میر تپر تهیه‌ کننده فیلم صاحبان آن هستند، در اطلاعات سفر لوکس (LTI) به عنوان بدترین هتل لوکس سال ۲۰۱۵ معرفی شد. این گروه لیستی از بهترین و بدترین هتل‌های جدید افراد ثروتمند و مشهور را تهیه می‌کند. دنیرو با این سرآشپز محبوب ژاپنی در امپراتوری رستورانی خود همکاری کرده است.

هتل نوبو نیز یکی دیگر از هتل های لوکسی است که صاحب آن رابرت دنیروی معروف می باشد. هتل نوبو که امروزه با نام سیتی آو دریمز در پایتخت فیلیپین شناخته شده است.

تصویر لحظه افتتاح هتل CITY OF DREMS شهر مانیل توسط رابرت دنیرو و شریک سرآشپزش

رابرت دنیرو یکی از بنیانگذاران مجموعه رستوران‌های «نوبو» است که ۲۶ شعبه در ۵ قاره جهان دارد. او اولین هتل نوبو را در لاس وگاس دایر کرد و پیش از این یک هتل به نام گرینویچ با ۸۸ اتاق  در محله ترایبکای نیویورک تاسیس کرده بود. 

رابرت دنیرورابرت دنیرو در کنار ۳ تن از شکاریش که هتل های زنجیره ای لوکس NOBU را تاسیس کرده اندهتل گروین ویچ نیویورک از دیگر هتل هایی است که توسط رابرت دنیرو تاسیس شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی هتل مراجعه کنید.

تصویر وب سایت هتل گرین ویچ رابرت دنیرو
تصویر دکوراسیون داخلی هتل گرین ویچ رابرت دنیرو که گفته می شود دیزاین أن بر گرفته از ایده های او بوده است
هتل گرینویچ در منطقه تریبکا شهر نیویورک قرار گرفته است. در ساخت این هتل سعی شده از طرح ها و سبک های مراکشی ایده گرفته شود. هتل گرینویچ شهر نیویورک یک استخر زیرزمین و یک مرکز ورزشی نیز دارد. این هتل دارای ۸۸ اتاق است و خدمات اسپا نیز در آن ارائه می شود.

البته یکی از هتل های رابرت دنیرو در سال ۲۰۱۵ میلادی در فهرست بد ترین هتل های سال قرار گرفت. علاوه بر این ۲ هتل که در بالا معرفی شد، هتل ولینگتون لندن از دیگر هتل های آقای خوش تیپ سال های نه چندان دور سینما است. یک هتل بوتیک و لوکس جدید است که در منطقه کاونت گاردن (Covent Garden) شهر لندن ساخته می شود. این هتل ۸۳ اتاق دارد و از امکانات آن می توان به دو رستوران ، یک کافه و مرکز اسپا اشاره کرد.

هتل ولینگتون رابرت دنیرو که سال ۲۰۱۹ افتتاح می شود

همچنین فاصله کم این هتل تا چشم لندن نیز یکی از دلایل محبوب شدن آن شود. هرچند شاید اگر اکثر افرادی که این هتل را برای اقامت انتخاب می کنند بدانند صاحب آن کیست دلیل دیگری غیر از چشم لندن برای انتخاب هتل ولینگتون داشته باشند ! این هتل هنوز در حال ساخت است و پیش بینی می شود اوایل سال ۲۰۱۹ افتتاح شود.

تورنتو کانادا مقصد هتلداری بعدی رابرت دنیرو اعلام شده است

صنعت گردشگری یکی از صنایع پولساز در قرن بیست و یکم است و فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز با جادوی اپ ها و شبکه های اجتماعی تخصصی مثل تریپ ادوایزر و لونلی پلنت، نقش زیادی در ارائه فرصت های گردشگری و اقامتی به گردشگران می دهد. اگر خواهان سرمایه گذاری در عرصه هتلداری و صنعت گردشگری هستید، از شرکت های فعال این حوزه در بازار سرمایه ایران استفاده کنید.

تاسیس هاستل های کوچک و هم چنین اسپاهای اقامتی کوتاه مدت میتواند ظرفیت پر درآمدی برای علاقمندان به سرمایه گذاری در حوزه هتلداری باشد. این فرصت خوبی برای گردشگری هنری و گردشگری سلامت نیز در سرزمین چهار فصل ایران خواهد بود. امیدواریم سازمان سینمایی و دیگر فعالان عرصه هنری کشور با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، برای توانمند کردن صنعت توریست ایران بیشتر تلاش کنند. موافقت مجلس شورای اسلامی در مرداد ماه ۹۷ به تاسیس وزارت گردشگری ایران، گامی مهم برای یک پویایی عالی در این حوزه در ایران عصر ۱۴۰۰ خواهد بود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود