۱۲ عاملی که تأثیری منفی در قضاوت دیگران درباره شخصیت شما دارد

۱۲ عاملی که تأثیری منفی در قضاوت دیگران درباره شخصیت شما دارد

قضاوت در نگاه اول یا برداشت اولیه همان ذهنیتی است که در اولین دیدارمان با کسی، آن شخص نسبت به ما پیدا می کند. تحقیقات نشان می دهد برداشت اولیه ظرف ۷ ثانیه از دیدار به وجود می آید. اگر مصاحبه ی کاری داشته باشید، کارفرما می تواند در عرض ۳۰ ثانیه درباره ی استخدام شما تصمیم بگیرد. با پرهیز از اشتباهات رایجی که تأثیر منفی ای در برداشت اولیه ی دیگران از ما دارد می توانیم احتمال پیدا کردن شغل، دوست، مشتری یا شریک زندگی را بالا ببریم. در ادامه به حرکات و رفتارهایی می پردازیم که می تواند شما را در نظر کسی که برای اولین با او ملاقات می کنید شخصی بی ادب، کسل، خودخواه و آزار دهنده نشان دهد. از این اشتباهات پرهیز کنید و از ۷ ثانیه ی خود به خوبی استفاده ببرید.

۱- شل دست دادن

شل دست دادن می تواند برداشت اولیه ی دیگران از شما را به کلی تخریب کند. طبق تحقیقات، کسانی که شل دست می دهند از نظر دیگران افرادی خجالتی، مضطرب، نه چندان رک گو و فاقد هر گونه توانایی ای هستند. اشتباه دیگر، زیاد نگه داشتن دست طرف مقابل در هنگام دست دادن است. اگر به دنبال موفقیت هستید، محکم اما نه بیشتر از ۲ ثانیه دست دهید.

۲- اشتباه بودن حالت دست ها

وقتی می نشینید به حالت دست هایتان دقت داشته باشید. می توانید دست هایتان را پاهایتان بگذارید اما آن ها در جیب هایتان نگذارید چون این احساس را به وجود می آورد که چیزی را پنهان می کنید. اگر دست هایتان را روی میز بگذارید، آن ها را خیلی محکم در هم قفل نکنید یا کف دست ها را روی میز نگذارید چون باعث می شود شخص مصاحبه کننده تصور کند می خواهید او را تحت کنترل خود درآورید.

به علاوه، اگر دست هایتان را روی میز بگذارید و آن ها را بدون فشار در هم قفل کنید، این حرکت هم مناسب است اما به خاطر داشته باشید که این حالت در کشورهای غربی پذیرفته شده است اما در ژاپن و هند این کار را بی ادبی می دانند.

۳- جویدن آدامس

اگر کسی اولین بار شما را در حال جویدن آدامس ببیند، ممکن است تصور کند شما فردی بی تجربه، کودک صفت و تا حدی کلاس پایین هستید. جویدن آدامس اصلا مناسب مصاحبه های کاری نیست. با این حال، در موقعیت هایی که رسمیت کمتری دارند، جویدن آدامس معمولا باعث می شود افراد خودمانی تر و خوش برخوردتر به نظر برسند.

۴- پرهیز از ارتباط چشمی

ارتباط چشمی ابزاری قدرتمند برای ایجاد یک برداشت اولیه ی مناسب است. طبق تحقیقات، افرادی که حین صحبت و گوش کردن به دیگران ارتباط چشمی خود را حفظ می کنند، اغلب با اعتماد به نفس تر و باهوش تر به نظر می رسند. اما کسانی که از ارتباط چشمی خودداری می کنند، از نظر دیگران کمتر صمیمی و جذاب و بیشتر مضطرب هستند.

۵- بازی با موها

اگرچه طبق تحقیقات، زنان روزانه تا ۱۸ بار به موهایشان دست می زنند، بازی با موها می تواند تصور نادرستی در کسی که با او صحبت می کنید ایجاد کند. اگرچه این کار گاهی روشی برای جلب توجه جنس مخالف است، اما این حرکت می تواند نشان دهنده ی نگرانی، عزت نفس پایین، اضطراب و معذب بودن باشد. بازی با موها به شکل مکرر و وسواس گونه حتی می تواند نشانه ی اختلال کنترل تکانه باشد (ناتوانی در مقاومت در برابر یک تکانه یا انگیزه که برای خود یا دیگران خطرناک بوده و با احساس لذت بعد از تحقق آن همراه است).

۶- اشتباه بودن موضوع گفتگو

بعضی موضوعات هستند که کمکی به ایجاد یک برداشت اولیه ی خوب نمی کنند مثل صحبت از بیماری ها، پول، مذهب، مدیران قبلی یا شریک های عاطفی سابق، سیاست یا زندگی و مشکلات شخصی. سعی کنید گفتگو را تنها به خودتان معطوف نکنید و فراموش نکنید که به حرف های کسی که با او صحبت می کنید هم گوش دهید.

۷- تجاوز به فضای شخصی

فضای شخصی فاصله ای است که میان خود و شخص مقابل تان ایجاد می کنید. طبق تحقیقات، فضای شخصی چهار سطح دارد. فاصله شما و کسی که با او در یک جلسه ی رسمی ملاقات کرده اید باید حدود ۱ تا ۳/۵ متر باشد. اگر بیش از حد به شخص مقابل نزدیک شوید، ممکن است سلطه جو به نظر برسید و از طرفی دیگر، اگز بیش از حد فاصله بگیرید این مسأله نشان دهنده ی بی علاقگی شما است.

۸- تولید صداهای آزار دهنده

هر صدایی که سهواً و بدون منظور خاصی ایجاد می کنید مثل ضربه شدن با انگشتان روی میز یا شکستن قولنج ممکن است برای دیگران آزار دهنده باشد و حواس آن ها را پرت کند. ضربه زدن می تواند نشان دهنده ی عصبی بودن، ناراحتی یا بی تابی باشد و همچنین ممکن است این تصور را ایجاد کند که دروغ می گویید یا سعی دارید دیگران را ناراحت کنید. شکستن قولنج هم شاید اضطراب شما را کم کند، اما بررسی ها نشان می دهد که یکی از آزاردهنده ترین صداها است.

۹- چک کردن مداوم ساعت یا تلفن همراه

هر شخص به طور متوسط ۱۱۰ بار در روز تلفن همراه خود را چک می کند. اما چک کردن تلفن همراه یا ساعت خود در حین مکالمه بسیار بی ادبانه است. این کار نشان می دهد شما علاقه ای به طرف مقابل ندارید، حوصله تان سر رفته و کارهای بهتری برای انجام دادن دارید. طبق تحقیقات، حتی گذاشتن گوشی روی میز کناری تان هم از کیفیت گفتگو و مشارکت در آن کم کمی کند.

۱۰- فراموش کردن اسم ها

فراموش کردن اسم یک شخص باعث خجالت خواهد بود، به ویژه اگر آن شخص اسم شما را به خاطر داشته باشد. برای جلوگیری از این مشکل، بلافاصله بعد از معارفه نام آن شخص را حین صحبت تکرار کنید. بهانه نیاورید که به خاطر سپردن اسم ها برایتان مشکل است؛ اگر به شخص مقابل تان علاقمند باشید، نام او در ذهن تان باقی می ماند.

۱۱- تأخیر داشتن

وقتی دیر می رسید، این برداشت را به وجود می آورید که غیر قابل اعتماد هستید، برنامه ریزی خوبی ندارید، برای زمان دیگران ارزش قائل نبوده و شخص متعهدی نیستید. سعی کنید زمان تان را به گونه ای تنظیم کنید که نگران دیر رسیدن تان نشوید و مجبور نباشید عجله کنید. حتی اگر به موقع برسید اما قبل آن مجبور شده باشید تا آنجا را بدوید، تمرکز کافی نخواهید داشت.

۱۲- نامناسب بودن لباس

طبق آمارها، ۵۵ درصد برداشت اولیه ی دیگران از شما بر اساس ظاهرتان شکل می گیرد. بعضی تحقیقات نشان می دهد ظاهر، قد، وزن، رنگ موها و میزان آرایش شما می تواند روی حقوق تان تأثیر بگذارد. اگر با کسی برای اولین ملاقات می کنید، سعی کنید در انتخاب لباس محافظه کار باشید و از یک ترکیب خنثی استفاده کنید، کفش هایتان را واکس بزنید و از عطرهای تند استفاده نکنید.

۶ قضاوتی که دیگران در نگاه اول درباره ما می کنند

۷ عامل کوچکی که دیگران شخصیت شما را بر اساس آنها قضاوت می کنند

۹ رفتار ساده که مردم بر اساس آنها شخصیت شما را قضاوت می کنند

مردم بر اساس چهره تان چه قضاوت هایی در مورد شما می کنند؟

منبع: brightside
بدون نظر

ورود