از جمع کردن صدف تا خوردن کیک؛ کارهایی کاملا عادی که در کشوری دیگر جرم محسوب می شوند

از جمع کردن صدف تا خوردن کیک؛ کارهایی کاملا عادی که در کشوری دیگر جرم محسوب می شوند

زمانی که در تدارک سفر هستید و برای آن برنامه ریزی می کنید، حتماً در مورد قوانین مقصد سفرتان هم تحقیق کنید، چون قوانین کشورها با یکدیگر متفاوت است و ممکن است محل سفرتان قوانین سختگیرانه ای داشته باشد و هیچ استثنایی هم برای گردشگران وجود نداشته باشد، درنتیجه، عدم آگاهی از این قوانین شما را به دردسر می اندازد تا جایی که حتی ممکن است روانه ی زندان شوید. مسلم است که هیچ کسی دوست ندارد در مکانی غریب دچار چنین دردسر بزرگی شود و از طرفی هم سفر به کامش تلخ شود. در ادامه به مواردی می پردازیم که گرچه در بسیاری از کشورها کاری عادی هستند اما در کشورهایی دیگر جرم محسوب می شوند.

۱- جمع کردن صدف، غذا دادن به ماهی ها و حمل پاسور با خود در تایلند

قوانین عجیب کشورهای مختلف دنیا

شاید باور نکنید اما کار عادی ای مثل جمع کردن صدف ها و مرجان های دریایی در سواحل کشور تایلند می تواند شما را روانه ی زندان کند. در یک مورد، چند گردشگر روس بعد از آنکه از یک بازار محلی مقداری سوغاتی خریدند، به جرم خرید صدف های دریایی، بازداشت و به یک سال حبس محکوم شدند. در نهایت، این گردشگرها در عوض گذراندن زندان، هر یک ۲ هزار دلار، جریمه ی نقدی پرداخت کردند.

در کشور تایلند گردشگران نه تنها اجازه ی جمع آوری صدف های دریایی را ندارند، بلکه غذا دادن به ماهی های آب های محل زندگی مرجان های دریایی هم ممنوع بوده و مجازات این جرم یک سال زندان است. برای مثال، یک بار گردشگری که سعی داشت به یک ماهی رنگارنگ غذا دهد تا با آن عکس بگیرد را به همین دلیل بازداشت کردند. این گردشگر بعدها با کمک دیپلمات های کشور خود آزاد شد اما در نهایت مجبور شد مبلغی را به عنوان جریمه ی نقدی پرداخت کند.

در سال ۱۹۳۵ قانونی در تایلند تصویب شد که بر اساس آن داشتن بیش از ۱۲۰ عدد کارت پاسور جرم محسوب می شود. بنابراین اگر در تایلند شما را با بیش از این مقدار کارت بگیرند یا مشکوک به قماربازی باشید، به زندان محکوم خواهید شد.

۲- ناسزا گفتن در استرالیا

بهتر است وقتی با استرالیایی ها صحبت می کنید خود را کنترل کنید و هرگز -حتی به شوخی- فحش ندهید. در ایالت های کوئینزلند و ویکتوریای کشور استرالیا، دشنام دادن در ملاء عام می تواند تا ۶ ماه حبس به دنبال داشته باشد.

۳- وصل شدن به وای فای دیگران در سنگاپور

در کشور سنگاپور هنگامی که می خواهید یک شبکه ی وای فای را انتخاب کنید باید خیلی دقت کنید، چون اگر بدون اطلاع صاحب شبکه به وای فای بدون رمز او وصل شوید، طبق قوانین این کشور، این کار حمله ی هکری محسوب می شود و مجازات این جرم ۳ سال حبس است.

۴- به همراه نداشتن کارت شناسایی و وارد کردن دارو در ژاپن

اگر می خواهید به ژاپن سفر کنید، به خاطر داشته باشید که در این کشور همیشه باید کارت شناسایی تان را به همراه داشته باشید. چون اگر پلیس جلوی شما را بگیرد و مدارک شناسایی تان را به همراه نداشته باشید، تا ۲۳ روز بازداشت خواهید شد.

علاوه بر این، باید در مورد داروهایی که در چمدان خود می گذارید هم دقت زیادی داشته باشید، چون بسیاری از داروها در ژاپن ممنوع هستند، از جمله ترکیباتی که در داروهای سرماخوردگی و آنفلوانزا هم استفاده می شوند. قبل از سفر به ژاپن، فهرست داروهای ممنوعه را حتما با دقت بررسی کنید، چون در غیر اینصورت در فرودگاه بازداشت خواهید شد.

۵- خوردن کیک خشخاش و پرواز به سمت دبی

اگر قصد سفر به امارات متحده ی عربی را دارید، باید خود را برای یک بازرسی دقیق در فرودگاه آماده کنید. حتی کوچک ترین چیزی هم می تواند باعث بازداشت شدن تان شود. مثلا در یک مورد، مردی سوییسی که به دبی رفته بود، شلختگی اش باعث شد به ۴ سال زندان محکوم شود. ماجرا از این قرار بود که این مرد در فرودگاه قبلی ای که از آنجا به سمت دبی پرواز کرده بود، مقداری کیک دانه ی خشخاش خورده بود و مأموران پلیس فرودگاه دبی ۳ عدد دانه ی خشخاش روی لباس او پیدا کردند.

۶- رقص داب و غذا خوردن در عربستان سعودی

عربستان سعودی به قوانین سختگیرانه اش معروف است. حتی حرکتی از یک رقص معروف هم می تواند باعث دستگیر شدن تان شود. رقص داب در این کشور ممنوع است چون مقامات محلی معتقدند این رقص مردم را به یاد اثرات جانبی مصرف مواد مخدر می اندازد. مدتی پیش هم یک خواننده ی سعودی به خاطر انجام این رقص معروف و جهانی دستگیر شد.

علاوه بر این، طبق قوانین عربستان سعودی، همه ی گردشگران باید در ماه رمضان از خوردن و نوشیدن در ملاء عام خودداری کنند. در غیر اینصورت، دستگیر و از کشور اخراج خواهند شد.

۷- غذا دادن به افراد بی خانمان و تف کردن در امریکا

ساکنان شهر فورت لادردیل در ایالت فلوریدای امریکا در مورد قانون ممنوعیت غذا دادن به بی خانمان ها در ملاء عام بسیار جدی هستند. این قانون به قدری سفت و سخت است که حتی کشیش ۹۰ ساله ی یکی از کلیساهای این شهر به خاطر آنکه برای افراد نیازمند غذا پخته بود و به آن ها داده بود، ۲ ماه را در زندان سپری کرد. در این شهر اگر کسی بخواهد به افراد نیازمند کمک کند، این کار را فقط در مکان هایی خاص و بعد از گرفتن مجوز رسمی از مقامات محلی می تواند انجام دهد.

یک قانون عجیب دیگر در ایالت فلوریدا وجود دارد که احتمالا افراد زیادی دست کم یک بار در زندگی شان آن را زیر پا گذاشته اند. در شهر کوچک لاکلند ایالت فلوریدا، از سال ۱۹۴۴ تف کردن در تمام مکان های عمومی رسماً ممنوع شده است. در یک مورد، جوانی امریکایی که از این قانون بی خبر بود، مجبور شد طی مدتی که پرونده اش بررسی می شد در زندان بماند.

بیشتر بخوانید:

در خاورمیانه لایک نشان ندهید! ۱۹ رفتار ساده ای که در کشورهای دیگر بی ادبانه هستند

از روروئک تا سس؛ نگاهی به عجیب‎ترین چیزهای ممنوعه در سراسر دنیا

با قوانین عجیب و جالب کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید

در خیابان‌های انگلستان راه بروید و بگویید «به سلامتی!»

با عجیب ترین آداب و اصول غذا خوردن در کشورهای مختلف اروپا آشنا شوید

با آداب استفاده از توالت عمومی در کشورهای مختلف جهان آشنا شوید

آداب تاکسی گرفتن در کشورهای مختلف جهان چگونه است؟

آشنایی با آداب دست دادن در ۱۴ کشور مختلف جهان

آشنایی با آداب خوشامدگویی مردم در گوشه و کنار جهان

منبع: brightside
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود