گشتی در «سرزمین عجایب»؛ هتل زیرزمینی جدید چین که درون یک معدن ساخته شده

گشتی در «سرزمین عجایب»؛ هتل زیرزمینی جدید چین که درون یک معدن ساخته شده

«سرزمین عجایب، هتل بین قاره ای شانگهای» در اول دسامبر سال میلادی جاری رسماً افتتاح شد. این هتل که ساخت آن ۱۰ سال به طول انجامید، درون یک معدن سنگ واقع شده که حدود ۲۰ دقیقه تا شهر شانگهای فاصله دارد. از میان طبقات این هتل، تعدادی زیر زمین و تعدادی دیگر هم زیر آب قرار دارند. این هتل ۳۳۶ اتاق دارد که چشم اندازی بسیار زیبا رو به طبیعت، مجسمه هایی عظیم و معابر شیشه ای دارند. هر شب اقامت در اتاق های این هتل ۵۶۴ دلار هزینه دارد. در ادامه نگاهی اجمالی به این هتل زیبا و شگفت انگیز خواهیم داشت.

هتل زیرزمینی چین
این هتل داخل یک معدن سنگ در رشته کوه شی شن ساخته شده. طبق گفته های مسئولان هتل، این هتل طبق تفکر مرسوم در ساختمان سازی که هر سازه ای باید از روی زمین به طرف آسمان ارتفاع بگیرد ساخته نشده و به جای آن، بر خلاف این رویه ی معمول، در عمق حدوداً ۸۸ متری زمین بنا شده.
ساخت هتل ۱۰ سال به طول انجامید. گرچه ابتدا قرار بود هتل در اکتبر سال جاری میلادی بازگشایی شود، اما از اواخر ماه نوامبر بود که امکان رزرو اتاق های این هتل میسر شد. «سرزمین عجایب» در اول دسامبر سال میلادی جاری رسماً افتتاح شد.
کار طراحی سازه ی هتل به دست شرکت های معماری Atkins و JADE+QA انجام شد. مارتین ژاکمن مدیر شرکت JADE+QA، از کارکنان سابق شرکت مشهور Atkins است که بیشتر شهرت آن به خاطر ساخت هتل برج العرب در دبی است.
از میان ۱۸ طبقه ی این هتل، ۱۶ تای آن ها زیر زمین واقع شده اند. علاوه بر این، ۲ طبقه هم که در تصاویر دیده نمی شوند، به طور کامل زیر آب قرار دارند.
اما همه ی بخش های هتل درون معدن قرار نگرفته و ۲ طبقه از هتل بالاتر از سطح زمین قرار دارند.
در سرتاسر هتل مجسمه های زیبایی دیده می شود. بزرگ ترین مجسمه ی هتل که در محل ورودی هتل واقع شده، شکلی انتزاعی شبیه به یک اژدها دارد.
مهمانان هتل می توانند از بین ۳۳۶ اتاق و سوئیت مختلف هتل، محل اقامت خود را انتخاب کنند. همگی اتاق ها با الهام از طبیعت طراحی شده اند.
گرچه امکانات رفاهی تمامی اتاق ها یکسان نیست اما حتی ساده ترین اتاق ها هم مجهز هستند. برای مثال، در «اتاق های کلاسیک» این هتل، تلویزیون ال سی دی ۵۵ اینچ، سیستم پخش صدای پیشرفته، سشوار، اینترنت پرسرعت و دستگاه قهوه ساز وجود دارد.
این هتل گزینه های زیادی برای صرف غذا در اختیار مهمانان خود می گذارد. از رستوران های مجلل گرفته تا سالن های غذاخوری، «سرزمین عجایب» در مجموع ۶ مکان مختلف برای صرف غذا دارد.
برای مثال، یکی از رستوران های این هتل به نام Commune که از نوع بوفه ی سلف سرویس است، محل بازی ای هم برای بچه ها دارد و یک رستوران دیگر آن به نام Cai Feng Lou برای ضیافت های کاری و شام خانوادگی مناسب است.
رستوران Mr. Fishy Specialty این هتل در یکی از طبقات زیر آبی آن قرار دارد. این رستوران زیر آبی، مملوء از آکواریوم است و در آن غذاهای دریایی فصلی کشورهایی مثل ژاپن، فرانسه و امریکا سرو می شود.
در بیرون هتل یک معبر هوایی شیشه ای وجود دارد. علاوه بر صخره ها و درختان سرسبزی که ساختمان هتل را احاطه کرده اند، از روی این معبر شیشه ای می توانید منظره ی زیبای آب های خروشان و دره های کوهستان را تماشا کنید.
مسئولان هتل، راه رفتن روی این معبر شیشه ای را به قدم زدن روی ابرها تشبیه می کنند.
طبق گفته های مسئولان هتل، «سرزمین عجایب» نمونه ای مثال زدنی از سازگاری انسان با طبیعت است. از آنجایی که این هتل در میان جنگل ها و آب های فراوانی احاطه شده، احتمالا مهمانان آن فراموش می کنند که درواقع درون یک معدن هستند.
آب نقش پررنگی در سرتاسر این هتل دارد. طبیعت دوستان می توانند از آبشار طبیعی ای که در محوطه ی هتل وجود دارد لذت ببرند و کسانی که در هتل می مانند می توانند از اسپا و استخر شنای داخل ساختمان هتل استفاده کنند.
امکانات و جذابیت های هتل و طبیعت اطراف آن، مهمانان را بیکار نمی گذارد. این هتل علاوه بر امکانات زیادی که در خود دارد، در نزدیکی بسیاری از جاذبه های توریستی چین مثل پارک جنگلی ملی شی شن، باغ گیاهشناسی چین شان، کلوب ییلاقی تیانما، پارک گوانگ فولین، پارک مجسمه ای شانگهای و دره ی هپی شانگهای واقع شده.
شب ها تمام ساختمان هتل روشن می شود و منظره ای تماشایی به وجود می آید.

بیشتر بخوانید:

از سلول‎های خواب تا اتاق‎های لوله سیمانی؛ گشتی در میان کوچک ترین هتل های دنیا

گشتی در میان شگفت انگیزترین هتل های زیر آبی دنیا

آمانیانگیون؛ از روستایی محتوم به تخریب تا هتلی مجلل به سبک باستانی

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود