واکنش‌ها به درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی

واکنش‌ها به درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی

علیرغم تلاش پزشکان آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ساعت ۲۲ و ۳ دقیقه دوشنبه شب درگذشت.

قرار است پیکر ایشان در حرم حضرت معصومه (س) خاکسپاری شود.

پیام تسلیت محمد جوادظریف وزیر خارجه

محمد جوادظریف وزیر خارجه درگذشت آیت الله محمود هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت. در پیام ظریف ضمن ابراز تالم و تاثر آمده است: «این عالم بزرگوار ضمن آنکه در طول حیات پربرکت خود به تحصیل و تدریس علوم دینی و اجتهاد عالمانه مشغول بود، در دوران فعالیت مفید سیاسی و مشی معتدل خود در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه، دبیری شورای حل اختلاف قوا و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام منشاء خیر و برکت فراوان بود»

واکنش اینستاگرامی سردار سلیمانی

 

پیام محمود احمدی نژاد 

محمود احمدی نژاد رییس دولت هم نهم و دهم در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: “ایشان عمر با برکت خود را وقف ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، خدمت به مردم و دفاع از حقوق ملت ایران و عراق نمود و با اندیشه‌ورزی و مجاهدت در پی اصلاح امور بود. این ضایعه سنگین را به رهبری انقلاب، خانواده معزز ایشان و عموم دوستداران آن فقید سعید تسلیت عرض می‌نمایم.”

پیام تسلیت علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: “آیت الله هاشمی شاهرودی به دلیل هوش سرشار و کوشش فراوان در فراگیری علوم دینی در حلقه درس آیات آیات عظام خویی و شهید سید محمدباقر صدر قرار گرفت و در محضر این اساتید به تحکیم مبانی اجتهادی خود پرداخت.

ایشان علاوه بر اینکه از چهره های درخشان در علوم اسلامی بودند، در شورای نگهبان و قوه قضائیه، منشأ خدمات فراوانی شدند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت ضایعه ارتحال این روحانی گرانقدر و خدوم به محضر ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری، حوزه های مقدسه علمیه قم و نجف ، شاگردان، ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای آن عزیز سفر کرده رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.”

پیام تسلیت آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه

آیت الله آملی لاریجانی با صدور پیامی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: «ضایعه مولمه درگذشت این فقیه عرصه جهاد و اجتهاد را که در دوران ریاست قوه قضاییه منشأ تحولات بسیاری در دستگاه قضایی بودند و در سنگر شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری در مسیر وحدت، انسجام و سلامت نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بر می داشتند و در حوزه های علمیه منشأ خدمات علمی بسیاری بودند را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حوزه های علمیه و بیت معظم ایشان تسلیت می گویم و علو درجات و رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان را از درگاه حضرت حق مسئلت دارم.»

اطلاعیه دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، مرجع عالی‌قدر شیعه، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از یاران و مبارزان صدیق و مجاهد انقلاب بزرگ اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پس از تحمل دوره بیماری و علی‌رغم تلاش کادر پزشکی، شامگاه دوشنبه سوم دی‌ به ملکوت اعلی پیوست و در جوار بارگاه الهی آرام یافت.

این ضایعه عظیم را به محضر امام زمان(عج)، مقام عظمای ولایت، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، طلاب و شاگردان ایشان، بیت محترم آن مرحوم و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت و تعزیت گفته و علو درجات آن گوهر ارزنده و روحانی بلندمرتبه را از خداوند متعال خواستاریم.

بدون‌شک خدمات ارزشمند و ماندگار ایشان در سنگرهای مختلف نظام اسلامی ایران از جمله قوه قضاییه، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و سال‌ها مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم و جور طاغوت‌های زمانه در دفتر قطور انقلاب اسلامی و در یاد و خاطره ملت شریف ایران خواهد ماند.
ضمن اعلام تسلیت مجدد این ضایعه، به اطلاع می‌رساند زمان و مکان مراسم تشییع و بزرگداشت آن عزیز سفرکرده به‌زودی اعلام خواهد شد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • EF7 دی ۴, ۱۳۹۷

    واکنش چیه ؟؟؟

    اینا اگه اتفاق سال ۵۷ نمی افتاد بخدا در گمنامی و بدبختی و ۱۰ سال زودتر میمردند …