بر اساس نوع گروه خونی خود چه مواد غذایی را باید مصرف کنیم؟

بر اساس نوع گروه خونی خود چه مواد غذایی را باید مصرف کنیم؟

همانطور که می دانید اطلاع از نوع گروه خونی خود اهمیت زیادی دارد و حتماً شما هم گروه خونی تان را می دانید. اما اگر برایتان جالب است که نوع گروه خونی را با آزمایش چطور تشخیص می دهند باید بدانید که این کار بسیار ساده است و تنها با استفاده از سه لوله ی آزمایش و البته نمونه خون شما انجام می شود. درون هر یک از این لوله ها سه نوع ماده ی شناساگر حاوی سه پادتن مختلف یعنی A، B و Rh وجود دارد. برای انجام این آزمایش، چند قطره از خون شما را داخل هر یک از لوله های آزمایش می ریزند و تا «کپه کپه» شدن خون صبر می کنند. این کپه کپه شدن به معنای واکنش نشان دادن خون درون لوله به پادتن یکسانی است که در خود هم دارد و به همین ترتیب نوع گروه خونی شما مشخص می شود.

اما جالب آنکه نوع گروه خونی افراد در نوع رژیم غذایی مناسب آن ها هم تأثیر دارد.

رژیم غذایی براساس نوع گروه خونی

به گفته ی دانشمندان، نوع گروه خونی ما رابطه ی تنگاتنگی با توانایی بدن ما در جذب بعضی از موارد غذایی دارد. بنابراین هر گروه خونی ای، رژیم غذایی مخصوص به خود را دارد که شخص با عمل به آن می تواند به بهترین و سالم ترین شکل زندگی کند. این نگرش توسط دکتر پیتر جی. دی آدامو و بعد از انتشار کتاب او که در همین رابطه بود رواج یافت. اما هنوز هیچ تحقیقی برای اثبات درست یا غلط بودن این تئوری انجام نشده است.

با این حال می خواهیم ببینیم طبق این نگرش هر نوع گروه خونی ای چه رژیم غذایی ای باید داشته باشد.

گروه خونی A

به کسانی که گروه خونی A هستند، گیاهخواری توصیه می شود. کسانی که این گروه خونی را دارند، میزان اسید معده آن ها کمتر از سایرین است و آن ها نمی توانند پروتئین های حیوانی و چربی را به خوبی هضم کنند. به همین دلیل است که به این افراد توصیه می شود که میوه، سبزی و غلات زیاد مصرف کنند. این مواد غذایی را باید در طبیعی ترین حالت ممکن آن ها استفاده کرد، یعنی به صورت تازه و اورگانیک و بدون هیچ مواد افزودنی ای.

گروه خونی B

طبق کتاب دکتر جی. دی آدامو، کسانی که این نوع گروه خونی را دارند گوشتخوار محسوب می شوند و بنابراین می توانند غذاهای متنوعی بخورند. با این حال، مواد غذایی ای مثل ذرت، گندم، سیب زمینی و بادام زمینی می تواند در این افراد باعث اضافه وزن، احساس خستگی و افت قند خون شود. ماده غذایی دیگری که افراد گروه خونی B باید از آن پرهیز کنند، مرغ است. گرچه مرغ نوعی گوشت کم چربی محسوب می شود، اما می تواند باعث بروز سکته و بیماری های ایمنی در افرادی شود که گروه خونی B دارند. این افراد بهتر است گوشت گوسفند را جایگزین گوشت مرغ کنند.

گروه خونی AB

گروه خونی AB نادرترین و جدیدترین نوع گروه خونی است. این گروه خونی، ترکیبی از ویژگی های گروه های خونی A و B را دارد. افراد دارای این گروه خونی، مانند گروه خونی A، سطح اسید معده ی آن ها پایین است، اما در عین حال، مانند گروه خونی B با گوشت سازگار هستند. تخم مرغ، غذاهای دریایی و سبزیجات برگ دار برای گروه خونی AB، مفید هستند. به علاوه، به این افراد توصیه می شود که هنگام خوردن غذا حجم لقمه ها را کمتر اما تعداد دفعات را بیشتر کنید چون این روش برای گوارش آن ها مناسب تر است.

گروه خونی O

کسانی که گروه خونی O هستند، میزان اسید معده ی آن ها بالا است و توانایی زیادی در هضم هر دو نوع حیوانی و گیاهی پروتئین دارند. به همین دلیل رژیم غذایی ای که پروتئین زیادی داشته باشد و حاوی مقدار زیادی گوشت، ماهی، سبزیجات و میوه های مقوی باشد، برای آن ها بسیار مفید است. در مقابل، کربوهیدرات هایی مثل غلات، انواع لوبیا و حبوبات می تواند به راحتی در سیستم بدنی این افراد به صورت چربی ذخیره شود. بنابران اگر از گروه خونی O هستید، بهتر است از خوردن این مواد غذایی خودداری کنید.

این ایده در تئوری مناسب به نظر می رسد، اما در واقعیت چطور؟ تحقیقاتی در سال ۲۰۱۴ نشان داد کسانی که به این رژیم های غذایی توصیه شده عمل کردند، از نظر سلامتی ارتقاء پیدا کردند. با این حال، معلوم شد این تغییرات مثبت به نوع گروه خونی ربطی نداشته. در هر صورت، همه ی چهار رژیم غذایی بالا، رژیم های سالمی بوده و با برنامه ی ورزش کردن هم همراه هستند، بنابراین می توان آن ها را تبدیل به یک سبک زندگی سالم کرد و سلامت عمومی خود را بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید:

گروه خونی شما چه حقایقی را در مورد شخصیت تان می گوید؟ [اینفوگرافیک]

۲۰ واقعیت جالب در مورد خون و گروه های خونی که شاید نمی دانستید

واقعیت‌های علمی جالب و فرضیه‌های عجیب در مورد گروه خونی O

منبع: brightside
یک نظر

ورود

  • Alireza بهمن ۵, ۱۳۹۷

    آشنایی با ایده های مختلف خوبه.
    ولی هیچ اثباتی براش وجود نداره مثل خیلی چیزا داخل طب سنتی