گشتی در «هوشینو»؛ هتل یخی جدید ژاپن که صفر تا صد آن از یخ ساخته شده

گشتی در «هوشینو»؛ هتل یخی جدید ژاپن که صفر تا صد آن از یخ ساخته شده

کشور شگفت انگیز ژاپن مملوء از هتل های عجیب و غریب است اما هتل یخی جدیدی که در شهر شیموکاپو ساخته شده، شاید خاص ترین آن ها باشد. هتل هوشینو در دهکده ی یخی تومامو که در دومین جزیره ی بزرگ کشور ژاپن یعنی هوکایدو قرار دارد، از صفر تا صد آن منجمد و یخ زده است. به جز کیسه های خوابی که در زمان خواب استفاده می شوند، همه چیز در این هتل از یخ ساخته شده، از اتاق ها و دستشویی ها گرفته ها تا سالن های عمومی و بار هتل. اما این هتل فقط در مدت محدودی در زمستان فعالیت دارد، به همین دلیل اتاق های آن که شبیه به خانه های اسکیموها ساخته شده اند، خیلی زود پر می شوند.

در ادامه به تصاویر جالبی از این هتل می پردازیم و گشتی در این اقامتگاه زیبا و رویایی می زنیم.

هتل یخی ژاپن
هتل یخی هوشینو که در شهر شیموکاپوی جزیره ی هوکایدو ساخته شده، یک هتل کاملاً یخ زده و منجمد است.
این هتل بخشی از یک دهکده ی یخی به نام تومامو است که امکانات مختلفی در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می دهد، از جمله اسکی روی یخ، سرو انواع خوراکی ها و نوشیدنی ها و روتنبوروی آب گرم (وان آب گرم در فضای بیرون).
هتل هوشینو بیشتر از بیست رستوران دارد که جای نشستن دارند و علاوه بر این ها چندین رستوران بیرون بر هم دارد. حتی اگر مایل باشید می توانید غذای خود را در فضاهایی که در هوای آزاد تعبیه شده بخورید.
در این هتل یک کافه ی تمام یخی هم وجود دارد که به قفسه هایی پر از کتاب مزین شده است. صندلی های کافه و حتی شومینه ی آن از جنس یخ هستند. کافه تومامو مکانی برای استراحت و تمدد اعصاب است و در آن علاوه بر انواع نوشیدنی، خوراک فوندو با سبزیجات منجمد هم سرو می شود.
نوشیدنی های یخ زده ی این کافه در لیوان هایی از جنس یخ سرو می شوند.
دمای هوا در هتل یخی هوشینو به منفی ۳۰ درجه ی سانتیگراد می رسد.
بازدیدکنندگان می توانند از کتاب های کافه استفاده کنند و علاوه بر این، اتاق های بزرگی هم وجود دارد که در آن ها جلسات کتابخوانی برگزار می شود.
این بازدیدکنندگان خوش شانس همچنین می توانند از امکانات متنوعی که برای فعالیت ها و تفریحات زمستانی در این دهکده فراهم شده بهره مند شوند. گرچه اسکی روی یخ پرطرفدار ترین آن ها است، اما اسکی، اسنوموبیل و ماهیگیری روی یخ هم دیگر امکانات تفریحی این اقامتگاه هستند.
هتل هوشیونو کاملاً خانواده پسند است و امکانات تفریحی مناسبی برای خانواده ها دارد.
اما به طور قطع، مهم ترین بخش این هتل یخی، اتاق های آن است که مانند خانه های اسکیموها ساخته شده اند و از دیوارها گرفته تا تختخواب و مبلمان آن، همگی از جنس یخ هستند.
البته کیسه های خواب مخصوصی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد که متناسب با هوای بسیار سرد این اتاق ها طراحی شده اند، بنابراین لازم نیست شب ها نگران سرمای هوا باشید.
این هتل یک سالن رو باز یخی هم دارد که در آنجا می توانید آسمان پر ستاره ی شب را تماشا کنید.
از آنجایی که هتل فقط مدت محدودی باز است، اتاق های آن به سرعت پر می شوند.
دهکده ی یخی از دهم دسامبر سال گذشته ی میلادی (اواخر آذر) شروع به کار کرده و تا میانه ی ماه مارس سال جاری میلادی (اواسط اسفند) به کار خود ادامه خواهد داد. بازدید از خود دهکده رایگان است، اما هر شب اقامت در اتاق های هتل هوشینو برای هر نفر حدود ۲۰۵ دلار هزینه دارد.
دهکده ی تومامو حتی یک کلیسای یخی دارد که امکان برگزاری مراسم ازدواج در آن وجود دارد و همه ی قسمت های آن، از محراب گرفته تا صلیب کلیسا، از یخ ساخته شده اند.

منبع: thisisinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود