چرا بعضی مردان به زنان بزرگ ‎تر از خودشان تمایل دارند؟

چرا بعضی مردان به زنان بزرگ ‎تر از خودشان تمایل دارند؟

وقتی صحبت از یک زوج می شود، بیشتر ما ناخودآگاه، زن را کوچک تر از مرد تصور می کنیم. در گذشته کوچک تر بودن مرد در یک رابطه ی عاطفی، قابل قبول نبود. امروزه اما دیدگاه ها نسبت به این موضوع تغییر کرده و مسأله ی اختلاف سنی میان زوجین دیگر اهمیت چندانی ندارد. مردان زیادی هستند که به زنان بزرگ تر از خودشان تمایل دارند و این مسأله دلایل مختلفی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

زنان سن بالاتر می دانند که از زندگی شان چه می خواهند

چیزی که در وهله ی اول یک مرد را به زنی بزرگ تر از خودش جذب می کند، روشن بودن طرز فکر و هدف او در زندگی است. این زنان به خوبی می دانند که از زندگی شان چه می خواهند و تمام انرژی شان را روی رسیدن به هدف های بزرگ تری متمرکز می کنند. در حالی که زنان جوان تر هنوز در حال مکاشفه ی دنیا از طریق تجربه ی روابط عاطفی و ماجراهای شور انگیز هستند، زنان سن بالاتر روی ارتقاء زندگی خود و عزیزان شان متمرکز هستند. بنابراین هیچ شک و شبهه ای در رابطه با این زنان وجود ندارد، ویژگی ای که برای مردان ارزشمند است چون شریک عاطفی شان را قابل اعتماد می سازد.

بیشتر از زندگی و فراز و نشیب هایش می دانند

زنان سن بالاتر، در مجموع تجربه ی بیشتری از زندگی و روابط عاطفی دارند. این مسأله به مردان این امکان را می دهد که چیزهای جدید زیادی از این زنان یاد بگیرند. چنین زنی نگاه خاص خودش به موضوعات مختلف را در میان می گذارد و باتجربه بودن او به شریک عاطفی اش کمک می کند که نگاه واقع بینانه تری به زندگی داشته باشد و باعث پختگی بیشتر او می شود. این زنان می توانند یک مرد را به گونه ای ببینند که خود او قادر نیست. آن ها به مردان نشان می دهند که واقعاً چگونه مردی هستند و به آن ها انگیزه می دهند تا به هدف های بزرگ تری برسند.

دید دیگری از مسائل به شما می دهند

رابطه ی عاطفی با زنان سن بالاتر به مردان فرصت رشد می دهد. درست است که هر نوع رابطه ای در مجموع به ما کمک می کند چیزهای جدیدی درباره ی خودمان و اینکه که هستیم یاد بگیریم، اما زنان سن بالاتر به مردان کمک می کنند که درک عمیق تری از احساسات خود پیدا کنند. در رابطه با چنین زنانی، نیازی نیست درگیر پروسه ی طاقت فرسای بازی های ذهنی و منتظر حدس زدن آن ها شوید، بلکه می توانید هر چه که در ذهن تان می گذرد را به راحتی بیان کنید و احساس نکنید که تحت فشار هستید. این مسأله ارتباط بین زوجین را قوی تر کرده و به ایجاد یک رابطه ی مستحکم و پخته کمک می کند.

اعتماد به نفس دارند و متکی به خود هستند

در حالی که زنان جوان تر هنوز به دنبال جلب توجه و تأیید دیگران هستند، زنان سن بالاتر به توانایی هایشان اعتماد دارند و با خودشان احساس راحتی می کنند. این زنان نیازی به اثبات خودشان به دیگران ندارند و در زندگی احساس راحتی می کنند. اعتماد به نفس این زنان و رفتار حاکی از احترام آن ها با خودشان، مردان را مجذوب آن ها می کند. زنان سن بالاتر هم از توجه مردان به خودشان لذت می برند اما در عین حال، روی چیزهای مهم دیگری هم تمرکز دارند.

از نظر عاطفی پخته ترند

زنان سن بالاتر تجربه ی بیشتری از زندگی دارند و فراز و نشیب های بسیار بیشتری را در زندگی از سر گذرانده اند. آن ها می دانند که چطور در عکس العمل هایشان به اتفاقات زیاده روی نکنند و چطور احساسات و رفتارشان را کنترل کنند. اما این قطعاً به معنای آن نیست که این زنان کسل کننده هستند و درکی از شوخی و تفریح ندارند. در بیشتر موارد، آن ها به اندازه ی زنان جوان تر، از درون سرزنده و شاداب هستند، از چت کردن لذت می برند و اوقات خوشی با شریک عاطفی خود دارند.

دیگر خبری از هیجانات ناپخته ی جوانی نیست

بعضی مردان شیفته ی حس آرامش و خونسردی ای هستند که در زنان سن بالاتر وجود دارد. زنان جوان تر انرژی خیلی زیادی دارند که می تواند برای بعضی تحسین برانگیز باشد، اما این ویژگی برای همه ی مردان جذاب نیست. بسیاری از مردان جوان، سبک زندگی آرام تر و آهسته تری را ترجیح می دهند که آرامش بخش باشد. بیشتر زنان سن بالاتر ترجیح می دهند سرگرمی های آرام تری مثل باغبانی، انجام کارهای دستی و نقاشی یا رفتن به یک کنسرت نه چندان پر سر و صدا داشته باشند، تا اینکه فعالیت خیلی مهیجی انجام دهند.

خوش صحبت و عمیق هستند

زنان سن بالاتر پخته و بسیار خوش صحبت هستند. تجربه هایی که این زنان از زندگی دارند، به آن ها این امکان را می دهد که درک عمیق تری نسبت به دنیا داشته باشند. علاوه بر این، آمارها نشان می دهد که بیشتر زنان بالای ۳۰ سال، تحصیلات دانشگاهی دارند. زنان تحصیل کرده باهوش هستند و می توانند یک مکالمه ی عمیق درباره ی تقریباً هر موضوعی را به خوبی پی بگیرند؛ از محیط زیست و جامعه گرفته تا سفر و رسانه ها. آن ها طرز فکر خودشان را درباره ی هر چیزی دارند و همین مسأله آن ها را برای مردان جذاب می کند.

ثبات مالی دارند

بر کسی پوشیده نیست که مردان هم -پیر یا جوان- در زندگی به دنبال امنیت اقتصادی هستند. بیشتر زنان سن بالاتر شغل ثابت و پس انداز مالی دارند و نسبت به مخارج خود احساس مسئولیت مالی زیادی می کنند. این بدان معنی است که مردان هم گاهی برای منفعت مالی و تأمین شدن، با زنان بزرگ تر از خود وارد رابطه ی عاطفی می شوند.

دیگر بچه ای در کار نیست

بعضی از مردان علاقه ای به مسئولیت مهم بزرگ کردن بچه ندارند. بیشتر زنان سن بالاتر، بچه های بزرگی دارند که دیگر با آن ها زندگی نمی کنند. این مسأله به زوجین این امکان را می دهد که تمرکزشان فقط روی یکدیگر باشد و نهایت علاقه و توجه شان را به شریک عاطفی شان بدهند. شاید خودخواهانه به نظر برسد، اما بعضی مردان ترجیح می دهند همه ی توجه زن زندگی شان به آن ها معطوف باشد و مجبور نباشند این توجه را با فرزندان او تقسیم کنند.

رابطه ی مادرانه

بعضی مردان به این دلیل به زنان پخته تمایل دارند که می خواهند زن زندگی شان از آن ها مراقبت کند. منظور از مراقبت در اینجا حمایت ذهنی و عاطفی ای است که یک زن سن بالاتر می تواند به شریک عاطفی اش بدهد. به این مسأله «سندرم مامان» هم گفته می شود. در این حالت مرد نیاز به زنی دارد که همه ی کارهای او را برایش انجام دهد، از پخت و پز گرفته تا انتخاب لباس های خود. با این حال، مردان باید بدانند که همه ی زنان سن بالاتر با این مسأله کنار نمی آیند.

دستپخت شان خوب است

زنان سن بالاتر دیگر در آشپزی مهارت پیدا کرده اند و می توانند با هر چیزی غذایی سرهم کنند که تقریباً همیشه بسیار خوشمزه از آب در می آید. زنان جوان تر کمتر آشپزی می کنند و ترجیح می دهند غذای آماده یا دستپخت مادرشان را بخورند، درحالی که زنان سن بالاتر از آشپزی کردن برای مرد زندگی شان لذت می برند. به علاوه، این زنان خوردن یک غذای گرم و خوشمزه ی خانگی در کنار خانواده را ارزشمند می دانند.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • md hassan اسفند ۵, ۱۳۹۷

    البته این موضوع وقتی که اختلاف سن از یک حدی بیشتر نباشه می تونه درست جلوه کنه اما اختلاف سن بالای ۵ سال به نظر من مشکل ساز هست به خصوص در مورد روابط زناشویی. البته همسر خودم هم از من ۴ سال بزرگتره

  • میلاد اسفند ۸, ۱۳۹۷

    من هم سندرم مامان دارم پس
    تجربه زندگی با خانمی رو دارم که پنج سال ازم بزرگتر بود و اون باعث شد دیدم به زندگی عوض شه و الان جایگاهمو مدیون اونم
    واقعا ارامش داره اینجور زندگی ها

  • امین تیر ۸, ۱۳۹۹

    اینو نگفتین که تمایل جنسی بیشتری به زنان سن بالاتر داریم

  • ali خرداد ۲۵, ۱۴۰۱

    این موارد کاملا از مزایای سن بالا بودن بود بیشتر! تا دلایلی که مردان جوان به زنان سن بالا دارن.

    من میتونم بگم از حسی که خودم دارم، منی که بیستویک سالمه… پسرای جوون ممکنه بالارفتن سن کمی اونارو آشفته کنه واسه همین میخان با سن بالاتر از خودشون باشن چون این حس کم سن بودن رو القا میکنه و جارو برای شیطونی و بچه بازی باز میکنه… و کلا میتونم بگم این تمایل به دلیل اختلالات و ضعف های روانیه بیشتر تا اینکه مثل لیست شما یه مجموعه ویژگی و دلیل قانع کننده باشه.