خروج فرزندان نزدیکان «نیکلاس مادورو» از ونزوئلا و خوردن حیوانات باغ وحش توسط مردم

آیا دیوسدادو کابیو، رییس مجلس موسسان ونزوئلا، خود را برای دوران پسا مادورو آماده می کند؟

خروج فرزندان نزدیکان «نیکلاس مادورو» از ونزوئلا و خوردن حیوانات باغ وحش توسط مردم

دومین شخصیت قدرتمند ونزوئلا پس از نیکلاس مادورو، رییس جمهور کشور، و مردی که دست راست او شناخته می شود، در بحبوحه بحران سیاسی در ونزوئلا، دو فرزندش را با استفاده از نام خانوادگی همسرش به چین فرستاده است. ظاهراً این اقدام ناشی از ترس وی از احتمال سقوط دولت مادورو بوده است. اواخر هفته گذشته خبر رسید که دیوسدادو کابیو (Diosdado Cabello)، رهبر مجلس قانونگذاران ملی ونزوئلا، دختر و پسر کوچکترش را سوار هواپیمایی به مقصد شانگهای کرده است. این اقدام زمانی مورد توجه قرار گرفت که مشخص شد به جای نام خانوادگی کابیو، از نام خانوادگی همسرش، کونترراس، روی مدارک شناسایی و پروازی این دو استفاده شده است.

بحران و گرسنگی در ونزوئلا
دیوسدادو کابیو در کنار همسر، دختر و پسر کوچکتر خود

دانیلا کابیو، ۲۲ ساله، با یک پاسپورت صادر شده در ایالات متحده و با نام دزیره (اسم میانی او) کونترراس سوار هواپیما شده در حالی که برادر کوچکترش، تیتو کابیو، ۱۷ ساله نیز با یک پاسپورت اوگاندایی و با نام تیتو کونترراس در این پرواز حضور داشته است. در روزهای اخیر، گزارش شده که چندین نفر از نزدیکان و افراد مورد اعتماد حلقه داخلی نیکلاس مادورو، برنامه ریزی های لازم برای خارج کردن اعضای خانواده خود را در سریع ترین زمان ممکن و در صورت سقوط دولت کنونی ونزوئلا انجام داده اند. دیسودادو کابیو ۳ فرزند (یک دختر و دو پسر) داشته و فرزند پسر ارشد او دیوید نام دارد. در می ۲۰۱۸، وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم هایی را علیه کابیو اعلام کرد و بدین ترتیب ثروتی به مبلغ دستکم ۸۰۰ میلیون دلار که متعلق به آقای کابیو بود در ایالات متحده ضبط یا مسدود شد.

بحران و گرسنگی در ونزوئلا

بخشی از دارایی های ضبط شده او شامل چندین عمارت در ایالات متحده مانند آپارتمان های لوکس در منطقه معروف سنترال پارک نیویورک است. دولت ایالات متحده بسیاری از نزدیکان آقای مادورو را به فساد، زیر پا گذاشتن حقوق بشر و البته فعالیت های غیرقانونی مانند خرید و فروش مواد مخدر متهم کرده است. وزارت خزانه داری ایالات متحده ادعا کرده است که آقای کابیو علاوه بر پولشویی و کسب درآمدهای نامشروع، در زمینه قاچاق مواد مخدر نیز فعالیت داشته است. مخالفان داخلی دولت ونزوئلا، آقای کابیو را با عنوان «اختاپوس» می شناسند زیرا به گفته آن ها وی در همه بخش های سیاسی و اقتصادی کشور دست دارد. او در پست های مختلفی در دولت های سوسیالیستی هوگو چاوز و نیکلاس مادورو حضور داشته است؛ از جمله معاونت رییس جمهور، فرماندار ایالت میراندا و سخنگوی مجلس ملی این کشور، تا اینکه مخالفان اکثریت مطلق این مجلس را بدست آورده و نیکلاس مادورو با تشکیل مجلسی به نام مجلس موسسان قانون اساسی یا مجلس قانونگذاران ملی، آقای کابیو را به عنوان رییس این مجلس انتخاب کرد.

بحران و گرسنگی در ونزوئلا

همسر او، مارلنی کونترراس که اکنون وزارت گردشگری ونزوئلا را در اختیار دارد، و برادرش خوزه دیوید کابیو روندون که سرپرستی اداره گمرک و مالیات کشور را بر عهده دارد نیز توسط دولت ایالت متحده تحریم شده اند. ماه گذشته نیز اتحادیه اروپا از تحریم آقای کابیو و ۷ نفر از نزدیکان آقای مادورو خبر داد اما آقای کابیو گفته است که هیچ مدرکی که نشان دهد او خارج از کشور دارای املاک و ثروت است وجود ندارد. همچنین دولت اسپانیا آقای کابیو را متهم کرده که میلیون ها دلار به طور مستقیم و به عنوان رشوه از یک کمپانی بزرگ ساخت و ساز فعال در آمریکای جنوبی دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: خشونت در ونزوئلا؛ از تهدید ایالات متحده توسط «نیکلاس مادورو» تا گریختن سربازان به کلمبیا

بحران و گرسنگی در ونزوئلا

روز جمعه گذشته، دختر و پسر آقای کابیو، همزمان با افزایش فشارهای داخلی و خارجی بر رییس جمهور ونزوئلا برای کناره گیری از قدرت، به چین فرستاده شده اند. مدارک پرواز و بلیط ها خطوط هوایی روسی Aeroflot نشان می دهند که این دو تحت نام های دزیره و تیتو کونترراس سوار هواپیما شده اند. همچنین مدارک پرواز نشان می دهند که این برادر و خواهر قبل از رفتن به چین مدت کوتاهی نیز در مسکو مانده و سپس در روز دوشنبه سوار هواپیمایی دیگر شده و وارد شانگهای شده اند. بلیط های این دو که در رسانه های اجتماعی منتشر شده نشان می دهدکه فرزندان کابیو بعدازظهر روز جمعه در شهر هاوانا، کوبا سوار هواپیما شده و صبح روز شنبه به مسکو رسیده اند. سپس این دو پس از توقفی کوتاه در شهر مسکو، بامداد روز دوشنبه در فرودگاه شانگهای فرود آمده اند.

بحران و گرسنگی در ونزوئلا

البته سیستم رزرو بلیط نشان می دهد که آن ها بلیط پرواز برگشت خود به مقصد هاوانا برای روز ۱۲ مارس را نیز تهیه کرده اند. دانیلا کابیو از زمانی که در ژوئن ۲۰۱۸ و هنگام تلاش برای ورود به کشور از فرودگاهی در ایالات متحده اخراج شد به یک سلبریتی در رسانه های اجتماعی تبدیل شده و با یک خواننده مشهور ونزوئلایی به نام عمر آسیدو نامزد شده است. دیوسدادو کابیو به عنوان رییس مجلس قانونگذاران ونزوئلا از افراد بانفوذ حزب سوسیالیست حاکم به رهبری نیکلاس مادورو بوده که به عنوان دست راست وی شناخته می شود. با توجه به رابطه نزدیک بین دولت ونزوئلا و کشورهای کوبا، روسیه و چین، مسیر و مقصد پروازی انتخاب شده برای فرزندان آقای کابیو اتفاقی و بی دلیل نبوده است. این سه کشور از زمان به قدرت رسیدن هوگو چاوز از متحدان و حامیان نزدیک وی و جانشین او، نیکلاس مادورو، بوده و تحرکات اخیر خوان گوایدو، رییس مجلس ملی کشور و رییس جمهور خود خوانده برای به زیر کشیدن او را غیرقانونی و یک کودتای آشکار با حمایت ایالات متحده و دیگر کشورهای مخالف همسایه دانسته اند.

بحران و گرسنگی در ونزوئلا

روز دوشنبه، وزیر امور خارجه چین اعلام کرد که کشورش با هرگونه دخالت کشورهای خارجی مخالف است، که ارجاعی واضح به ایالات متحده، کلمبیا، برزیل و تقریباً ۵۰ کشور دیگر بود که اعلام کرده اند نیکلاس مادورو را به عنوان رییس جمهور ونزوئلا به رسمیت نمی شناسند. دولت چین از مادورو و گوایدو خواسته است که اختلاف هایشان را بر سر میز مذاکره حل نمایند. در روزهای اخیر و در طی ممانعت از ورود کامیون های حاوی کمک های غذایی و دارویی بین المللی، درگیری هایی بین معترضان و نیروهای امنیتی دولت مادورو در مرزهای کشور با برزیل و کلمبیا رخ داد که به کشته شدن دستکم ۵ نفر و زخمی شدن و دستگیری چندین نفر دیگر منجر شد.

بحران و گرسنگی در ونزوئلا

همچنین با افزایش فشارها بر دولت کنونی ونزوئلا، روز گذشته مقامات وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کردند که ۴ فرماندار ونزوئلایی که از چهره های وفادار به نیکلاس مادورو هستند و در ممانعت از ورود کمک های بشردوستانه به خاک ونزوئلا دخالت داشته اند را در فهرست تحریم های خود قرار می دهد. فقر و گرسنگی و کمیاب شدن مواد غذایی و دارویی در ونزوئلا باعث شده که میلیون ها نفر از مردم این کشور برای تامین مایحتاج روزانه خود مجبور به ترک کشور شوند و روز گذشته نیز خبری تکان دهنده در مورد شرایط بغرنج مردم این کشور منتشر شد. بر اساس این خبر، مردم گرسنه به باغ وحش های کشور حمله کرده و حیوانات این باغ وحش ها را کشته و از گوشت آن ها غذا تهیه کرده اند.

بیشتر بخوانید: داستان دردناک زنان ونزوئلا؛ فرار با آرزوی زندگی بهتر اما گرفتار در گرداب تن فروشی

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۷ نظر

ورود

  • Ali اسفند ۷, ۱۳۹۷

    خدا ریشه دیکتاتور و دیکتاتوری رو بکنه، با مقاومت و هماهنگی همه چی درست میشه. به امید استقلال ونزولا و آزادی چند تا کشور باقی مونده.

  • حسین اسفند ۸, ۱۳۹۷

    مرگ بگیره این آمریکا که هرجا میره هرج و مرج میبره

    • جواد اسفند ۸, ۱۳۹۷

      نسوزی!! فعلا که هر کی با آمریکاست رو به پیشرفته 🙂

  • مجید اسفند ۸, ۱۳۹۷

    چی می خواین بگید؟ منظورتون رو شفاف تر بگید؟!
    اینکه اگر با ادامه یافتن دولت روحانی و سیاست های ظریف مستعفی، کشور ما هم به چنین جایی خواهد رسید و گوشت حیوانات باغ وحش رو خواهیم خورد؟!

  • Milad اسفند ۸, ۱۳۹۷

    به امید آزادی همه کشورهای زیر دست دیکتاتور !

  • اریا اسفند ۸, ۱۳۹۷

    این هم به زودی سرنگون میشه. رو سیاهیش میمونه به کشورهای حامی این دیکتاتور

  • محمد کاظم مهر ۹, ۱۴۰۱

    همیشه مردم چوب نالایقی اداره کنندگان مملکتشون را می‌خورند