صعود ۵۱ پله‌ای دونالد ترامپ در فهرست ثروتمندهای مجله فوربس سال ۲۰۱۹

صعود ۵۱ پله‌ای دونالد ترامپ در فهرست ثروتمندهای مجله فوربس سال ۲۰۱۹

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، بر اساس جدیدترین فهرست مردان و زنان میلیاردر جهان که توسط مجله فوربس منتشر شده و علیرغم این که هیچ افزایشی در ثروت خالصش دیده نمی شود اما با ۵۱ رتبه صعود مواجه شده است. در فهرست ثروتمندترین میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۱۹، دونالد ترامپ در رتبه ۷۱۵اُم قرار گرفته است در حالی که وی در فهرست سال قبل از آن در رتبه ۷۶۶اُم قرار داشت. با این وجود ثروت خالص آقای ترامپ نسبت به سال گذشته بدون تغییر مانده و ۳.۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

ثروت دونالد ترامپ بر اساس فهرست مجله فوربس

بدین ترتیب کاهش ثروت دیگر میلیاردرهای جهان باعث شده که رتبه رییس جمهور ایالات متحده در این فهرست، بدون افزوده شدن بر ثروتش، به مقدار قابل توجهی بهبود یابد. بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، جایگاه دونالد ترامپ در این فهرست به خاطر کاهش درآمدهای باشگاه گلف اش و همچنین کاهش ارزش کمپانی املاک او، بیش از ۲۰۰ رتبه کاهش یافته بود. با این وجود، دونالد ترامپ اولین میلیاردری است که در تاریخ ایالات متحده به عنوان رییس جمهور این کشور انتخاب می شود. جاناتان گرینبرگ، نویسنده فهرست اصلی ۴۰۰ ثروتمند فوربس که برای اولین بار منتشر شد، ادعا می کند که در سال های اولیه ارائه این فهرست از طرف مجله فوربس، دونالد ترامپ آمار و اطلاعات نادرستی از ثروت خود در اختیار این مجله قرار می داد تا ثروت خود را بیشتر از آنچه که هست نشان دهد.

بیشتر بخوانید: از راب تا کایلی؛ اعضای خانواده «کارداشیان-جنر» هر کدام چه مقدار ثروت دارند؟

ثروت دونالد ترامپ بر اساس فهرست مجله فوربس

وی همچنین ادعا می کند که آقای پرزیدنت در سال ۱۹۸۴ سعی داشته از رابطه خود با یکی از دوستانش برای بالاتر نشان دادن ثروتش در این فهرست استفاده نماید. چند دهه بعد و در سال ۲۰۱۵ که دونالد ترامپ نامزدی خود برای ریاست جمهوری ایالات متحده را اعلام کرد، ادعا می کرد که بیش از ۹ میلیارد دلار ثروت دارد که بیش از دو برابر ثروت ۴.۱ میلیارد دلاری بود که مجله فوربس تخمین زده بود. مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ، نیز هفته گذشته در شهادت خود در برابر سنا به این موضوع اشاره داشت که ترامپ سعی کرده ثروت خود را بیشتر از آنچه که هست به مجله فوربس گزارش دهد. وی همچنین ادعا کرده که آقای ترامپ برای کاهش مالیات بر املاک خود بارها ثروت خود را کمتر از آنچه که بوده گزارش داده است.

ثروت دونالد ترامپ بر اساس فهرست مجله فوربس

کوهن در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ با نویسنده مجله فوربس ملاقات داشته تا در مورد ثروت آقای ترامپ به وی اطلاعات بدهد. در فهرست ثروتمندترین میلیاردهای جهان در سال ۲۰۱۹ که توسط این مجله منتشر شده، دونالد ترامپ فاصله بسیار زیادی با ثروتمندترین مرد جهان دارد که همواره هدف انتقادهای ترامپ قرار می گیرد.

ثروت دونالد ترامپ بر اساس فهرست مجله فوربس

ثروت جف بیزوس، موسس و مدیرعامل آمازون در رده بندی ۲۰۱۹ فوربس تقریباً ۱۳۱ میلیارد دلار برآورد شده که ۴۲ برابر بیشتر از ثروت خالص آقای دونالد ترامپ است. جوان ترین میلیاردر جهان نیز کایلی جنر است که تنها با ۲۱ سال سن توانسته ثروت خود را به بیش از یک میلیارد دلار برساند و عنوان «جوان ترین میلیاردر خودساخته» تاریخ را بدست آورد.

بیشتر بخوانید: گشتی در میان املاک دونالد ترامپ؛ از پنت هاوس مطلا تا میزبانی از قذافی

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود