با آداب سفر گروهی آشنا شوید

با آداب سفر گروهی آشنا شوید

وقتی با شماری از دوستان خود قرار سفر می‌گذارید به این معنی است با این افراد بسیار صمیمی هستید، دوستشان دارید، از بودن در کنار آنها لذت می‌برید، می‌خواهید شادی‌های خود را با این افراد قسمت کنید و با هم بخندید و لذت ببرید. بنابراین، بسیار مهم است که از انجام کارها یا گفتن حرف‌هایی که می‌تواند این احساسات خوب را از بین ببرد، پرهیز کنید.

برای سفرهای دسته‌جمعی باید به این درجه از درک رسیده باشید که نباید تنهایی تصمیم‌گیری کنید، نباید روی خواسته‌های فردی خود اصرار بورزید و همچنین نباید ایده و خواسته دیگران را نادیده بگیرید. در سفر دسته‌جمعی همه باید با هم همکاری کنند و برای آسایش همگان دست به دست هم بدهند.

حالا اگر سوال برایتان پیش آمده که چگونه می‌توان چنین کاری را انجام داد، از شما دعوت می‌کنیم تا این مطلب را تا انتها بخوانید. روزیاتو در این مقاله آداب سفر کردن گروهی با دوستان را آموزش داده تا با رعایت این مسایل، خاطره‌های ماندگاری به دفتر زندگی خود اضافه کنید.

برای حرف‌های خود ارزش قائل شوید

اگر به دوستان قول می‌دهید که همراه آنها به سفر خواهید رفت، حتما آن کار را را نجام دهید. دیر رفتن سر قرار یا پشیمان شدن از سفر در لحظه آخر نه تنها بی‌احترامی به وقت و برنامه‌ریزی دوستان است، بلکه برای شخصیت خودتان هم بسیار بد است. زیرا دیگران دیگر روی حرف‌هایتان حساب نخواهند کرد.

در مورد مسایل مالی شفاف صحبت کنید

اگر برنامه سفری که دوستان در نظر گرفته‌اند از توان مالی شما خارج است بدون هیچ تعارف یا رودربایستی این موضوع را مطرح کنید. مزیت این کار این است که شاید برخی از گزینه‌های پرهزینه سفر حذف شوند و بتوانید همراه دوستان خود به سفر بروید. یا اگر همه موافق آن تیپ سفر کردن هستند، شما از همان ابتدا کنار بکشید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

دُنگ خود را سر وقت پرداخت کنید

سفرهای دوستانه اغلب به این صورت است که یک نفر مادرخرج می‌شود و بقیه در انتهای سفر سهم مالی خود را پرداخت می‌کنند. اخلاق حکم می‌کند که به محض اعلام شدن دنگ هر فردی، سریعا پول خود را پرداخت کنید. این کار را به تاخیر نیندازید تا اطرافیان به صداقت شما شک نکنند.

مسئولیت‌پذیر باشید

پیش از سفر با دوستان دور هم جمع شوید و برای کارهایی که باید انجام شود، مشورت و همفکری کنید. حتما در این امر مشارکت کنید. در طول سفر هم همپای دیگر به انجام امور بپردازید و سعی کنید همیشه بادیگران معاشرت داشته باشید. اگر برخی مسایل خلاف میل شما انجام می‌شد به جای بدخلقی کردن سعی کنید همچنان در جمع بمانید و کام بقیه را تلخ نکنید.

موبایل را تا حد امکان کنار بگذارید

وقتی با دوستان سفر رفته‌اید، وسط بازی و شوخی و سرگرمی موبایل خود را بدست نگیرید. سعی کنید همیشه در جمع باشید و در فعالیت‌های گروهی مشارکت داشته باشید.

توصیه‌های مهم برای سفرهای گروهی

پیش از آغاز سفرهای گروهی برخی از مسایل هستند که باید به آنها توجه داشته باشید تا مشکلات کمتری در طول سفر برایتان پیش بیاید. از جمله مواردی که باید توجه داشته باشید، گزینه‌های زیر هستند:

  • مقصد خود را مشخص کنید

پیش از سفر باید مشخص کنید که قصدتان از سفر چیست؟ آیا می‌خواهید جایی خوش‌ آب‌وهوا برای استراحت و ریلکسیشن بروید؟ یا لب ساحل برای آب‌تنی و تفریح و هیجان؟ پیش از برنامه گذاشتن برای سفر باید سر شهر یا مکانی که قصد دارید چند روز را با هم سپری کنید، به توافق برسید و سپس بقیه اقدامات لازم را انجام دهید.

  • بودجه تعیین کنید

پیش از سفر حتما حداکثر هزینه‌ای که قرار است برای سفر درنظر بگیرید را همگی با هم مطرح کنید. سپس به یک رقم واحد برسید و بر اساس آن هزینه‌های اجازه خانه و تهیه خوراکی و غذا را برآورد کنید. به این ترتیب از هرگونه اختلاف نظر در مقصد پیشگیری می‌شود و همگی در نهایت صلح و آرامش می‌توانند به تفریح و استراحت بپردازند.

  • خانه یا اقامتگاه موردنظر را از قبل رزرو کنید

با همفکری و مشورت یکدیگر، مکانی که قصد اقامت در آن دارید را به صورت اینترنتی مورد بررسی قرار داده و در صورت موافقت جمع، آن را رزرو کنید. به این ترتیب، علاوه بر اینکه همه می‌دانند قرار است کجا بروند و چه امکاناتی در انتظارشان است، خیالتان هم راحت است که برای پیدا کردن خانه در شهر مقصد معطل نخواهید شد.

سایت‌های اینترنتی بسیار زیادی چنین خدماتی را ارائه می‌دهند و با یک جست‌وجوی ساده اینترنتی می‌توانید این مهم را به انجام برسانید.

  • برای سفرهای خارجی حتما از قبل ارز موردنیاز را تهیه کنید

پیش از سفر به کشورهای دیگر به صورت دسته‌جمعی، مقداری از پول کشور مقصد را از داخل تهیه کرده و همراه داشته باشید تا در آنجا معطل تبدیل ارز نشوید.

  • برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی برای سفر داشته باشید

در وهله اول باید تعداد روزهای سفر را مشخص کنید. سپس برای روزهایی که آنجا هستید یک برنامه‌ریزی کلی اما کامل داشته باشید تا بدانید که قرار است چه کاری بکنید، از چه سایت‌هایی دیدن کنید یا چه تفریحاتی را در اولویت بگذارید.

  • مناسب‌ترین زمان سفر وقتی است که همه موافق آن باشند

برنامه سفر گروهی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که همه اعضا با آن موافق باشند و مشکلی برای کسی پیش نیاید.

  • وسلیه نقلیه سفر را از قبل مشخص کنید

اگر قصد ندارید با ماشین شخصی بروید، حتما مشخص کنید که قرار است با چه وسیله نقلیه‌ای به مقصد برسید. یا اگر با ماشین شخصی می‌روید، هزنیه‌های سوخت خودرو را هم در لیست خریدهای خود بگنجانید.

  • برنامه خواب را از قبل مشخص کنید

همه آدم‌ها عادت‌های خواب منحصر به خودشان را دارند. از آنجا که خواب راحت در طول سفر بسیار حائز اهمیت است، توصیه می‌کنیم حتما قبل از راهی شدن، با دوستان یا خانواده خود در مورد برنامه خواب همفکری کنید. مثلا اینکه چه کسانی با هم بخوابند. یا مثلا حداکثر چه ساعتی بخوابید و بیدار شوید.

تعیین حدودی این مسایل به داشتن سفر گروهی بسیار شاد و راحت کمک زیادی می‌کند.

کارهایی که نباید در طول سفرهای گروهی انجام دهید

سفر رفتن برای استراحت و تفریح است. بنابراین مهم است که حسابی به خود در کنار دیگران خوش بگذارنید و از همه لحظه‌های سفر خود لذت ببرید. برای این منظور باید مواردی که در زیر ذکر شده را از دستور کارهای خود خارج کنید:

  • بار اضافه با خود نبرید: به این فکر کنید که در سفرهای گروهی اگر قرار باشد هر کسی چندین چمدان همراه خود داشته باشد دیگر برای بقیه جایی نمی‌ماند.
  • از دیگران پول قرض نگیرید: علاوه بر هزینه‌های مشخص شده پول بیشتری همراه خود بردارید تا پول کم نیاورید و از دیگران قرض نگیرید.
  • وسایل ضروری خود را به همراه داشته باشید: مسواک، خمیردندان، وسایل حمام، شارژر موبایل، وسایل آرایش، دستمال مرطوب، دارو و ….
  • بحث نکنید: در طول سفر از بحث کردن و دعوا راه انداختن با دیگران بشدت پرهیز کنید. هیچ موضوعی در زندگی وجود ندارد که با یک گفتمان ساده حل و فصل نشود.
  • بدون اطلاع دادن به همسفرها از آنها جدا نشوید: اگر قصد انجام کاری به تنهایی را دارید، حتما از قبل به همسفرهای خود اطلاع دهید تا غیبت ناگهانی شما موجب نگرانی آنها نشود.

آخرین توصیه این است که تا می‌توانید در طول سفرهای گروهی و سفرهای دوستانه خوش بگذرانید و از همه لحظات زندگی خود نهایت استفاده را ببرید. 

 

منبع: thespruce
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • احمد شهریور ۴, ۱۳۹۷

    مطلب عالی ای بود. مرسی