درس‌های موفقیت از مدیرعامل «پپسی» و «یوتیوب»

درس‌های موفقیت از مدیرعامل «پپسی» و «یوتیوب»

سخنان بزرگان و یادآوری آن‌ها، می‌تواند سرمشق خوبی برای افرادی باشد که قصد دارند در آینده، کارآفرین، مدرس، صنعتگر و یک انسان مفید برای خود و جامعه باشند. درس های خیلی ساده از شخصیت های بزرگ را در ۵ روایت در سرویس دانستنی های روزیاتو مطالعه کنید.

سوزان وجیسکی: هوشمندانه کارکنید

تنگ نظر نباشید. ما ایمان داریم که در طولانی مدت خدمات بهتری ارائه خواهیم داد.اکثر مدیرهای بازرگانی اهمیت و کارایی تبلیغات را متوجه نیستند. برای موفق شدن در تبلیغات، باید محصولات متنوع و مرتبط داشته باشید.من تا به امروز شکست های بزرگی را در زندگی تجربه کردم و توانستم از هرکدام درسی بگیرم. باید هوشمندانه کار کنید. اگر بتوانید با ذهنی خالق به کارهای خود ادامه دهید میتوانید در طولانی موفق باشید.

مجله تایم سوزان را قوی‌ ترین زن در زمینه فضای مجازی نامید و هم چنین به عنوان تاثیر گذار ترین فرد در تبلیغات  معرفی کرد. وجسیکی که هنگام پیوستنش به شرکت گوگل اولین فرزندش را باردار بود، نقش زیادی درارتقای تنوع‌ پذیری در صنعت تکنولوژی داشته است. اوبرای در نظر گرفتن ۱۸ هفته مرخصی زایمان، مقابله با تبعیض جنسیتی در شرکت‌های تکنولوژی و حمایت از اقداماتی درمدارس برای تشویق دختران به تحصیل در علم کامپیوتر و کدنویسی تلاش‌های‌ زیادی  کرد.

ایندرا نویی: رهبر موفق  کیست؟

رهبر موفق را نمیتوان واضح توضیح داد اما اگر مردم شما را تا آخر دنیا دنبال کنند، یعنی شما رهبر موفقی شدهاید./ در پایان روز یادتان نرود که شما مادر هستید، زن هستید، دختر هستید./ فقط به دلیل اینکه مدیرعامل شدهاید فکر نکنید که همه چیز تمام شده است. شما باید به طور مستمر به افزایش آموختههای خود، روش تفکر خود و بهبود رویکردتان نسبت به سازمان بپردازید. من هیچگاه از این امر غافل نشدهام./ همه ما نقشی در مشکالت کشورمان داریم.

نویی با بیدارشدن در ۴ صبح، به روزنامه آینده می گوید می گویند خواب نعمتی است که خدا به ما داده… نعمتی است که هیچوقت به من داده نشده. در یک مجموعه سخنرانی در پپسی، او فاش کرد که هیچ روزی دیرتر از ساعت ۷ در سرکارش نبوده.

ایندرا نویی در سال۱۹۵۵ در هند متولد شد. ایندرا دورگه هندی آمریکایی و مدیرعامل شرکت pepsi است.در سال ۱۹۷۴ در دانشگاه «مدراس» در رشته ریاضی وفیزیک مدرک کارشناسی گرفت و درسال ۱۹۷۸ در رشته  مدیریت مدرک کارشناسی ارشد گرفت. پس از فارغ‌التحصیلی در همان هند شروع به کار کرد وبه عنوان مدیر تولید دریک کارخانه مشغول به کار شد. سپس به آمریکا مهاجرت کرد. ایندرا، کارش را باگروه مشاوران بوستون آغاز کرد.سپس در سال ۱۹۹۴ کار خود را در کارخانه ساخت نوشابه پپسی آغاز کرد. به همین ترتیب در سال ۲۰۰۱ رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت پپسی شد. همچنین به‌عنوان مسئول امورخارجی شرکت انتخاب شد.

پیتر تیل: بهترین کارآفرین

در هنگام تفکر در مورد آینده، به پیشرفتی که قرار است داشته باشید تا از مرحله کنونی به آینده مورد نظر برسید فکر کنید. بهترین کارآفرین این را میداند: هر کسب و کاری بر مبنای رازهایی پنهان از دنیای خارج بنا شده است. آینده نامحدود است. هیچ وقت نباید نا امید شد.موفقیت اتفاق پیچیده ای نیست. اگر کاری را که میخواهید انجام دادید، یعنی موفق هستید.  باید توجه داشت که شرایط رقابتی شدید برای مشتریان خوب است، اما نمیتواند به پیشرفت چشمگیر بینجامند.

پیتر تیل در۱۱ اکتبر سال ۱۹۶۷ در فرانکفورت متولد شد. او بیزینس‌ من، بشر دوست، فعال سیاسی، و نویسنده آمریکایی است. او دکترای خود را از دانشگاه استنفورد در رشته حقوق دریافت کرد. تیل به همراه دو نفر از دوستان (PEOPLE پی‌پل) را تاسیس کردند و تیل به عنوان مدیر عامل شرکت خدمت می‌کند. او از اولین سرمایه‌گذاران خارجی فیس‌بوک بوده که در  سال ۲۰۰۴ با مبلغ ۵۰۰ هزار دلار توانست ۲.۱۰ درصد از سهام این شرکت را از آن خود کند. او هم چنین در سال ۲۰۰۳ شرکت نرم‌افزار پالنتیر را تاسیس کرد که درحال حاضر ۲ هزار کارمند دارد.

هنری فورد: اولین قدم در آشنایی

درباره آینده هرطوری فکر کنید، همانطور میشود. اگر فکر می‌کنید آرزوهایتان محقق نمیشود، پس حتما محقق نمیشود. آشنایی با یکدیگر اولین قدم است. با یکدیگر ماندن پیشرفت و با یکدیگر کار کردن موفقیت است. کیفیت یعنی کار درست را موقعی که هیچکس نگاه نمیکند انجام داد. وقتی به نظر میرسد همه چیز بر خلاف تو است، یادت باشد که هواپیما در خلاف جهت باد شروع به پرواز میکند نه در جهت آن. به نظر من هیچکس نمیتواند هرگز کسب و کار خود را رها کند. او باید روزها فکر آن را کند و شبها خوابش را ببیند.

درس موفقیت

هنری فورد درجولای۱۸۶۳ درمزرعه‌ای در میشیگان به دنیا آمد. در جوانی در یک تعمیرگاه ماشین‌آلات به عنوان شاگرد مکانیک در ازای دستمزد۵.۲ دلار در هفته کار می‌کرد. فورد علاقه زیادی به مهندسی مکانیک وخودرو داشت.او در سال ۱۸۹۶ اولین اتومبیل خودرا به نام  Quadricycle در زیر زمین خانه‌اش ساخت. او با ساخت اولین خودرو توانست شرکت خودروسازی دیترویت را تاسیس کند.

مارک کیون: استراحت بی معنی است

به نظر من استراحت برای دیگران است. اگر جلوی تلویزیون بنشینم، برنامه مفیدی را که به یادگیری من کمک میکند تماشا میکنم. وقتی به چیزهایی که به کسب و کارم کمک میکند فکر میکنم، به تلویزیونی که آنجا قرار دارد توجهی نمیکنم. زیبایی موفقیت مانند یافتن فرد مورد علاقه تان در زندگی، شغل مناسب یا سرمایه گذاری موفق است، مهم نیست چند بار شکست میخورید، مهم این است که دوباره بلند شوید. در ۱۱ سال اخیر یاد گرفتم که به خودم توجه کنم و تنها برای کارهایی که خودم انجام میدهم اهمیت قائل شوم. عاشق کاری که می کنید باشید یا اینکه اصلا آن کار را انجام ندهید.

کیوبن در سال۱۹۸۳ یک شرکت کامپیوتری با نام میکروسلوشن باکاربری مشاوره کامپیوتری بنا کرد که در عرض چند سال به سرعت به اولین شرکت مشاوره و ادغام سیستم‌ها تبدیل شد و از سال ۱۹۹۰ این شرکت سالانه درآمدی معادل ۳۰ میلیون دلار به دست آورد. او درسال ۱۹۹۵ سایت برودکست دات کام راتاسیس کرد و در ۱۹۹۹ به یاهو فروخت. در حال حاضر او سهام یک تیم بسکتبال را نیز خریداری کرده است.

حتما ببینید: درس های موفقیت از وارن بافت

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود