۱۰ نشانه به ظاهر ساده ای که می گویند بدن تان مملوء از سم است

۱۰ نشانه به ظاهر ساده ای که می گویند بدن تان مملوء از سم است

مواد سمی همیشه و همه جا ما در کمین ما هستند، چه در هوایی که تنفس می کنیم، چه آبی که می نوشیم و چه غذایی که می خوریم. حتی گوشی هوشمند عزیزتان هم مملوء از آلودگی است و آنقدر باکتری بر روی خود دارد که می تواند شما را دچار بیماری های جدی ای کند. مواد سمی ای که روزانه با آن ها سر و کار داریم، در بدن ما انباشته می شوند و اگر به میزان مشخصی برسند ممکن است به شکلی جدی ما را بیمار کنند. اما نشانه هایی وجود دارد که بدن از طریق آن ها سعی می کند به شما بفهماند که از مواد سمی اشباع شده و وقتش رسیده که آن را سم زدایی کنید. در ادامه با این نشانه ها آشنا خواهیم شد و می خواهیم ببینیم چطور می توانیم بدن خود را از این مواد سمی پاکسازی کنیم.

۱- یبوست

سم زدایی بدن

هنگام خوردن غذا، ما ناخواسته مقدار زیادی مواد شیمیایی وارد بدن خود می کنیم. این مواد درون مواد غذایی هستند و شامل مواد نگه دارنده، رنگ دهنده و طعم دهنده های مصنوعی می شوند. روده ها که وظیفه ی آن ها گوارش مواد غذایی است، با هجوم این مواد سمی مواجه می شوند. انباشت این مواد می تواند منجر به بروز مشکل در معده و یبوست شود.

مصرف مواد غذایی اورگانیک، خودداری از مصرف الکل و نوشیدن آب به مقدار لازم به حل این مشکل کمک می کند.

۲- مه آلودگی مغز

اگر احساس گیجی و سردرگمی می کنید و حتی صبح ها بعد از یک خواب خوب شبانه هم نمی توانید خوب تمرکز کنید، احتمالاً مواد سمی مضر درون بدن تان سلامت شما را به خطر انداخته اند. این مواد سمی باعث بروز مجموعه ای از واکنش ها در بدن می شوند که ویتامین ها و مواد معدنی ای که بدن برای عملکرد خود به آن ها نیاز دارد را از بین می برند. مثل زمانی که روغن نامناسبی درون ماشین خود می ریزید.

۳- تعریق بدن

اگر صبح ها دوش می گیرید و مام یا دئودورانت می زنید اما باز هم بوی عرق می دهید، باید بدانید که مواد سمی می توانند باعث بدبو شدن بدن هم شوند. این مواد وقتی در بدن هضم می شوند، گازها و بوهایی تولید می کنند که هنگام خروج از منافذ بدن می توانند بوی بسیار بدی ایجاد کنند.

۴- درد مفاصل و عضلات

اگر ورزش یا کار فیزیکی سنگینی انجام نداده اید اما دچار درد مفاصل یا عضلات شده اید، احتمالاً علت آن انباشت مواد سمی است. دردهای بدنی نشان دهنده ی وجود التهاب در بدن شما هستند، بنابراین اگر دلیل دیگری برای این التهاب وجود نداشته باشد، سم زدایی را امتحان کنید.

۵- لکه های پوستی

پوست بزرگ ترین اندام بدن است و اغلب در معرض آلودگی قرار دارد. علاوه بر این، محصولاتی مانند شامپوها، نرم کننده ها، صابون ها و لوسیون هایی که از آن ها استفاده می کنیم می توانند حاوی مواد شیمیایی مضر باشند. اگر زیاد در معرض مواد شیمیایی سمی قرار بگیرید، این مسأله می تواند منجر به بروز علائمی مانند جوش، ضایعات پوستی و اگزما شود.

۶- سخت خوابیدن

انباشت مواد سمی در بدن از یک سو، باعث احساس خستگی می شود و از سویی دیگر، می تواند خواب شما را مختل کند. وقتی مقادیر زیادی مواد سمی درون بدن ذخیره می شود، این مسأله می تواند سطح هورمون کورتیزول که کنترل کننده ی خواب است را تغییر دهد و درنتیجه تأثیری منفی روی خواب شما بگذارد. بی خوابی می تواند منجر به مشکلات جسمانی شدید شود، بنابراین اگر تصور می کنید که خوابیدن برایتان سخت تر شده، برای سم زدایی بدن تان دست به کار شوید.

۷- افزایش وزن

اگر با وجود ورزش کردن، کماکان وزن اضافه می کنید، ممکن است مشکل مربوط به هورمون های شما باشد. مواد سمی می توانند تأثیر شدیدی روی سطح بعضی از هورمون های بدن بگذارند، از جمله هورمون هایی که وظیفه ی آن ها حفظ وزن بدن است. در پیش گرفتن یک رژیم غذایی اورگانیک و سالم و سم زدایی بدن می تواند به حل این مشکل کمک کند.

۸- بوی بد دهان

بوی بد دهان معمولاً نشان دهنده ی مشکلات گوارشی است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که دستگاه گوارش شما برای هضم همه ی آنچه که خورده اید تقلا می کند. اما مورد دیگری هم که باعث مشکلات گوارشی می شود زمانی است که کبد برای پاکسازی بدن از تمامی سموم انباشته شده در آن تلاش می کند. تنها راه حل این مشکل، خلاص شدن از این مواد سمی است.

۹- شکننده و بدقواره شدن ناخن های پا

نیروی گرانش، مواد سمی درون بدن را به سمت پایین می کشاند و ناخن های پا می تواند یکی از قسمت هایی باشد که تحت تأثیر این مسأله قرار می گیرد. ناخن های پا، بیشتر روز را درون فضای تاریک و نمناک جوراب و کفش می مانند، یعنی همان اکوسیستمی که قارچ ها شیفته ی آن ها هستند. ترکیب این شرایط، ناخن های پا را به محلی مناسب برای رشد قارچ ها تبدیل می کند. گرچه داروهای موضعی ای برای مقابله با این مشکل وجود دارد، اما درمان داخلی با استفاده از سم زدایی بدن، به طور همه جانبه مشکلات شما را از بین می برد.

۱۰- ریزش مو

ریزش مویی که در اثر انباشت مواد سمی رخ می دهد ناشی از سمومی نیست که روزانه با آن ها سر و کار داریم. بلکه این مشکل در اثر مواد سمی خطرناک تری مثل آرسنیک، سرب و تالیوم (موجود در دود سیگار) به وجود می آید. این مواد حتی می توانند منجر به مرگ شوند. بنابراین ریزش موهایتان را دست کم نگیرید و حتماً به پزشک مراجعه کنید.

چگونه بدن خود را سم زدایی کنیم؟

اگر یکی یا تعدادی از نشانه های ذکر شده را در خود می بینید، سم زدایی بدن احتمالاً می تواند برای شما مفید باشد. گرچه روش های پیچیده تری هم برای سم زدایی بدن وجود دارد، اما ایجاد چند تغییر کوچک در سبک زندگی هم می تواند کارساز باشد.

  • به اندازه ی کافی آب بخورید، این کار به دفع سموم از بدن کمک می کند.
  • مواد سمی به کبد صدمه می زنند. برای قوی نگه داشتن کبدتان، چای قاصدک بنوشید یا جعفری، گشنیز یا خار مریم را به وعده های غذایی تان اضافه کنید.
  • یوگا کار کنید. این کار گردش خون در بدن را بهبود می بخشد و به دفع سموم کمک می کند.
  • شب ها بعد از شام دندان هایتان را مسواک بزنید و فراموش نکنید که از زبان شور هم استفاده کنید.
  • فقط مواد غذایی بهداشتی، خالص و ارگانیک مصرف کنید.
  • فقط از مواد آرایشی طبیعی استفاده کنید که فاقد عطر و دیگر مواد سمی هستند.

بیشتر بخوانید:

سم‌زدایی بدن با مصرف مواد غذایی خوشمزه و همیشه در دسترس

سم‌زدایی بدن با ترک کافئین؛ راهکارهایی برای کاهش مصرف قهوه

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود