سفر ارزان عمانی‌ها به ایران ؛ تور ۶ روز و ۵ شب ایران فقط ۱۲۵ دلار

سفر ارزان عمانی‌ها به ایران ؛ تور ۶ روز و ۵ شب ایران فقط ۱۲۵ دلار

عمان به دلیل قدرت بالای پول ملی‌اش این روزها تبدیل به یکی از مقاصد کار برای ایرانی‌ها شده است. روابط دوستانه دو کشور هرچند گرفتن روادید را برای دو طرف سهل کرده اما موج سفر کارگران برای کار در عمان طی ماه‌های اخیر با هشدارهای دو کشور روبرو شده است. هر چند عمان سعی می‌کند با تبلیغات برنامه ریزی شده سهم بیشتری در بازار جهانی گردشگری پیدا کند و با توسل به تبلیغات نیم نگاهی به گردشگران ایران دارد اما ایران نیز مقصد مناسبی برای عمانی‌هاست.

در تبلیغی که به تازگی یک شرکت گردشگری منتشر کرده، هزینه سفر به ایران ۵۰ ریال عمان تعیین شده که با احتساب هر ریال حدود ۲٫۵ دلار، تور ۶ روزه ایران برای عمانی‌ها حدود ۱۲۵ دلار آب می‌خورد که مبلغ اندکی است. هر چند این تمام ماجرا نیست و تبلیغ تور ایران برای عمان‌ها، دستکمی از تبلیغات عمانی‌ها برای گردشگری این کشور ندارد.

هزینه هواپیما و خورد و خوراک در این مبلغ تور محاسبه نشده و البته مبلغ ۵۰ ریال در صورتی محاسبه می‌شود که سه نفر با هم اقدام به خرید این تور کنند. شگردهای تبلیغاتی‌ای که تلاش می‌کند بتواند بازاری در عمان پیدا کند.

سفر ارزان عمانی‌ها به ایران

تبلیغ سفر ارزان عمانی‌ها به ایران

خطه شمال همواره مقصد مورد علاقه برای اعراب حاشیه خلیج فارس بوده است. از سال گذشته ارزان شدن ایران به عنوان یک مقصد گردشگری با رونق سفر همسایه‌ها به ایران همراه بوده است حالا شرکت‌های مختلف می‌کوشند با توجه به روابط دوستانه دو کشور ایران و عمان بازار جدیدی برای گردشگری ایران در کشور عمان پیدا کنند. بازاری که طیف‌های کم برخوردارتر عمانی‌ها را هدف قرار داده تا با ارزان نشان دادن سفر به ایران، انگیزه سفر در آنها ایجاد کند.

منبع: چمدان
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • بهنام اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۸

    خب مشکلش چیه؟ طوری تیتر میزنین انگار از حلقوم پدرمون کشیدن یا ارث خون بابامونه. به جا اینکه خداروشکر کنیم تو این وضعیت میان سر میزنن داریم نفرت پراکنی میکنیم چرا میان.

    مگه ما خودمون سالها با ارز دولتی و به صورت ارزان به کشورای تایلند عراق ترکیه ارمنستان گرجستان و غیره نمیرفتیم؟ خوبه تا دو سال ارز دولتی میگرفتیم میرفتیم ترکیه تازه تو جیبمونم کلی پول باقی میموند.
    یا تو همون قضیه سفر عراقیا به مشهد که تبدیل به جنجال ملی شده. ایا شده یک فیلم حتی یک فیلم ازش بیاد بیرون؟ اون فیلمای سایتهای چورن و غیره رو روش صدا گذاشتن و بعدم به اسم این طفلک عراقیا پخش کردن.
    کسی که به سایتای چورن سر میزنه خوب میدونه همه اون فیلما قدیمی و برا کشورای مصر و مراکش و غیره بودن
    یا تو همین قضیه سفر عراقیا به خوزستان برا خرید مایحتاجشون دیدین ما باهاشون چیکار کردیم؟ ایا یادتون نمیاد ما خودمون سالها با لنج میرفتیم بصره و بازار بصره رو خالی میکردیم و میاردیم خوزستان؟ چه زود یادمون رفت تو ده دوازده سالی که پول عراق ارزشش کمتر بود ما خودمون چطور میرفتیم بصره و با لنج باربری بازارشونو خالی میکردیم. اما یکبار دیدین بر علیه ما تظاهرات کنن؟ یا بگن ایرانی گمشو بیرون؟

    سالهاست کولبرها میرن اجناس عراقو خالی میکنن و میارن ایران و هیچکی تو عراق تظاهرات نکرد و نمیکنه. دولت عراق اجناس رو به صورت یارانه ایی میفروشه برا همین اجناس تو عراق ارزونتره قیمتش نسبت به ترکیه. مثلا یه تلویزیون تو ترکیه سیصد دلار باشه تو عراق نصف قیمته. نصف قیمتو دولت عراق با فروش نفت میده. برا همینه سالهاست که ما ایرانیا میریم عراق تلویزیون یخچال لاستیک لیوان خلاصه هرچی که بگی رو رو کولمون میزنیم و میاریم ایران. حساب کنین چه ضرری به اقتصاد عراق میزنیم. اما خداییش عادلانه بگین ایا عراقیا به ما چیزی گفتن؟
    یادتون رفته ما خودمون با قطار میرفتیم گوسفند از پاکستان میاوردیم تا جایی که نخست وزیر یا رییس جمهورشون میگفت نخرین چون تو پاکستان قحطی میشه؟
    یادتون رفته قبل سقوط پولمون سالها گوسفند زنده از عراق با کامیون میومد ایران؟ یادتون رفته چطور ما گله های گوسفندشونو میاوردیم ایران میفروختیم؟
    یادتون رفته مردم افغانستان دلارهاشونو میاوردن ایران و با قیمت ارزون میفروختن؟ چون اگه ما سالی سیصد دلار میتونیم از بانک مرکزی بگیریم و بریم خارج افغانستانیها سالی ده هزار دلار میتونن بگیرن و چون اکثر مواد غذاییشون از ایران میاد معاملاتشون با تومن هست تا دلار. تا جایی که خیلی ها تو هرات اصلا با افغانی یا دلار معامله نمیکنن فقط با تومن معامله میکردن. گرچه با سقوط ازاد پولمون همشون به خاک سیاه نشستن.

    چه زود این چیزا رو فراموش کردیم و چه زود شعارهامون شد مرگ بر عراق پاکستان افغانستان ترکیه.
    ما سالها از این کشورا گوسفنداشونو قاچاق میکردیم میاوردیم میخوردیم، بازارهاشونو خالی میکردیم، میوه هاشونو با قیمت ارزون میخریدیم و باعث گرونی میشدیم. سالها هیچی نگفتن و نه شعار مرگ برا ما فرستادن و نه ناراحت شدن. نهایتا کاری که کردن این بود رییس جمهورشون بگه نخرین. اما خودمون یک ماه نتونستیم دهن لامصبمونو ببندیم و شعار مرگ براشون نفرستیم. خوب خودمونو نشون دادیم. سالهاست با قیمت نازل میریم دبی میگردیم و حالا عمانی ها میان چشمامون تنگ میکنیم و ناراحت میشیم. عراقیها از این ناراحت نبودن سالها کشورشونو غارت میکردیم و هنوزم غارت میکنیم و اجناسشونو میاریم بانه. از این ناراحتن براشون شایعه ایجاد کردیم تو مشهد. از این ناراحتن که تو خیابونا تظاهرات میکردیم عراقی برو گمشو بیرون سر میدادیم. تازه کاری نکرده بودن. اگه ما سالها با لنج میرفتیم بصره، از این ناراحتن که اگه این خرید کردن عراقیا بد بود پس چرا ایرانیها سالها میومدن بصره و شهرای مرزی عراق؟
    وقتی ارزش لیر ترکیه پایین اومد هجوم بردیم کشورشون ولی الان ارزش پول ما پایین اومده ناراحت میشیم میان کشورمون. اگه بده چرا خودمون میریم؟
    اگه رفتن ما خوبه پس چرا با رفتن ترکها و عربها مشکل داریم؟ یادم نمیره وقتی توریستهای ترکیه ایی اومده بودن تهران همه با عصبانیت نگاه میکردن و تلگرام پر شده بود از چرت و پرتایی که اینا اومدن تهران چون براشون ارزونه.

    عجب مملکتی داریم. سایتهایی مثل زومیت هم با این تیتر زدنهاشون اتیش بیار میشن.

    مگه چی میشد یه تیتر مثل این میزدین: استقبال عمانی ها از تورهای به مقصد ایران.

    میدونین که تو دنیای اقتصاد یه اصلی داریم که اگه استقبال از یه چیزی بالا بره عرضه کننده اون چیز رو با تعداد زیاد ولی با قیمت کم میفروشن.

    سالهاست با این تیترها و با این پیش فرضها گند زدیم به هرچی روابط دوستیه.
    خواهشا این کامنتو منتشر کنین این ملت خفته بیدار بشه و کمتر ابرو ریزی کنن.