چگونه در امارات، کار پیدا کنیم؟ آشنایی با صدها فرصت شغلی

مهندسی، پزشکی و مالی، در صدر فرصت‌های شغلی امارات

چگونه در امارات، کار پیدا کنیم؟ آشنایی با صدها فرصت شغلی

کار در امارات برای دانش اموختگان مهندسی، پزشکی و پیراپزشکی و مدیریت مالی، بیش از سایر رشته‌ها مثل امور هنری و آموزشی است. البته دارندگان مدارک بین المللی مثل CELTA یا TOEFL یا CAMBRIDGE می‌توانند برای تدریس اقدام کنند. اما پیدا کردن کار در امارات با مدارک مهندسی و پزشکی به خصوص MBA آسان تر است. اگر شما مدارک صلاحیت حرفه ای مثل مدیریت پروژه (PMP) یا بهداشت ایمنی و حرفه ای (NEBOSH) و امثالهم داشته باشید، شانس استخدامی شما به نسبت سایرین، افزایش می یابد. پیدا کردن شغل در امارات و ویزای کار امارات و مدارک دریافت ویزای کار در امارات و ده ها موسسه کاریابی اماراتی در این گفتار معرفی شده است.

با ما همراه باشید.

شغل‌های مهم در امارات

امارات، مقصد لاکچری گردهای خاورمیانه و آسیا است. کسب و کارهایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با صنعت گردشگری در اتباط هستند، به نوعی با درآمد پایدار روبرو بوده و می‌توان انتظار داشت که فعالان این عرصه، تا حدی با ثبات شغلی مواجه باشند. از طرفی، چون امارات متحده عربی یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان  نفت در خاورمیانه است، لذا شغل های مربوطه به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، در سطوح پایین دستی، بالادستی،‌فراساحل و امثالهم، می تواند در جذب متخصصان این حوزه از خارج از کشور، موثر باشد.

چون صنایع غیر نفتی، بیش از نیمی از صنایع امارات را شامل می شود، لذا هر کسب و کاری که به نوعی با این حوزه  در ارتباط باشد، شانس بقا و فعالیت دراین کشور دارد.صنعت خدمات، صنعتی مهم و پول  ساز در امارات است که برای تازه واردانی که قصد سرمایه گذاری در این کشور دارند، پیشنهاد می شود. صنایع نفتی، مخابراتی، حمل و نقل و گردشگری، نیازمند ده ها حوزه خدماتی از تامین نیروی انسانی تا مدیریت منابع و استقرار سیستم های مدیریت کیفی وغیره هستند که شرکت های خدماتی و مشاوره ای، نیازهای آنان را بر طرف می کنند.

در دبی، شاهد تجمع صنایع هستیم. از ساخت و ساز گرفته تا صنعت گردشگری (از SPA تا ارتفاع گردی) و صنایع ذوب آلومینیوم. اگر به دنبال فرصت های کاری در دوبی هستید، به بندر منطقه آزاد جبل علی (JAFZA) رفته و با کسب و کارهایی که در آنجا فعال است آشنا شوید. در آنجا با کارفرمایان و پیمانکاران عمده و خرد بسیاری آشنا می شوید که لینک های مطلوبی برای ارتباط شما با کارفرما را فراهم می کند. منطقه آزاد ام القین در پنجاه کیلومتری شمال دوبی نیز که یکی از بزرگ ترین مراکز تعمیر کشتی جهان است، فرصت های شغلی خوبی برای مهندسان مکانیک، صنایع، برق، الکترونیک، کشتی سازی، فناوری اطلاعات و ساخت و تولید دارد.

حتما ببینید: با هزاران فرصت شغلی در عمان آشنا شویم

کارفرمایان بزرگ امارات

برای پیدا کردن کار در حوزه های خرده فروشی، داروسازی، گردشگری، ارتباطات و رسانه، از شرکت های زیر استفاده کنید. شرکت ASTRA ZENCA خلیج که در حوزه داروسازی کار می کند.

کار در امارات
شرکت داروسازی ASTRA در امارات فعال است و یک کارفرمای بزرگ محسوب می شود.
برای پیدا کردن فرصت شغلی برای کار در شرکت تولید لباس H&M سوئد در امارات به HM.com رجوع کنید
فرصت های کاری متنوعی برای علاقمندان به اشتغال در شرکت حمل و نقل DHL در امارات وجود دارد. از مهندسان صنایع تا فناوری اطلاعات و نیروهای خدماتی. به DHL.ae بروید
شرکت خدمات مشاوره و مدیریت امور مالی و بیزینس EMC از کارفرمایان بزرگ امارات است. به سایت EMCuAE.com رجوع کنید.
شرکت فدرال اکسپرس در امارات در نشانی fedex.comفرصت های شغلی را ارائه کرده است
هتل هیلتون امارات برای علاقمندان به فعالیت در بخش گردشگری توصیه می شود
اگر علاقمند به فعالیت در حوزه ماساژ و SPA در امارات هستید، به SPASTAFF.com رجوع کنید
یکی از برترین سایتهای کاریابی در امارات همین سایت akhtaboot.com است
هزاران فرصت شغلی عمومی و تخصصی در سطوح گوناگون در امارات را در سایت https://www.bacme.com پیدا کنید که شما را به کارفرمایان مختلف اماراتی متصل میکند

حتما ببینید: راهنمای تضمینی پیدا کردن کار در آلمان ۲۰۱۹

پاسخ به سوالات متداول درباره کار در امارات

چگونه در امارات می توان کار کرد؟

شما باید یک پیشنهاد شغلی (JOB OFFER) از یک کارفرمای ثبت شده دولتی یا خصوصی در امارات متحده عربی داشته باشید. با داشتن این پیشنهاد شغلی، ویزای کار گرفته و اجازه اقامت به شما در مدت قرارداد، داده می شود.  داشتن ویزای کار، الزاما منجر به دریافت اقامت دائم (PERMANENT RESIDENT PERMIT)  نمی شود. یعنی مثل ویزای سوئد، ویزای کار  استرالیا و نیوزلند نیست.

فرآیند دریافت ویزا کار در امارات چگونه است؟

  • ارائه پیشنهاد شغلی توسط کارفرما
  • دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرما توسط شما
  • دریافت ویزای موقت ۳ ماهه برای ورود به امارات
  • صدور کارت شناسی (کارت کار)
  • انجام معاینات پزشکی کارگر
  • ارائه مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار ۳ ساله امارات

ساعت کار در امارات چقدر است؟

ساعت کاری در امارات ۹ ساعت است. از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ یا ۹ صبح تا ۱۸. معمولا در این کشور، چهل و هفت ساعت در هفته کار می کنند.

مرخصی کارگر در امارات چگونه است؟

مثل ایران،  قانون کار در این کشور حکمفرماست و بر این اساس، هر کارگر مشغول به کار در این کشور، ۳۰ روز در سال،  حق مرخصی دارد. بیست و دو روز مرخصی با حقوق است. ۱۵ روز در سال، حق استفاده از مرخصی استعلاجی دارید. قانون کار امارات را در این PDF دانلود و مطالعه کنید.

آیا سنوات هم به کارگران تعلق می گیرد؟

بله. امتیازات پایان خدمت در مورد کارگران مهاجر نیز حاکم است. کارگران مشغول به فعالیت در این کشور که ۱۲ ماه از فعالیت آن ها می گذرد، حق دریافت ESG داشته که شامل بیست و یک روز حقوق برای هر سال در پنج سال اول است.  برای سال های پنجم به بعد، ۳۰ روز حقوق به ازای هر سال، دریافت می کنند.

حقوق در امارات چقدر است؟

بستگی به شغل و حساسیت و تخصص و مهارت شما دارد. به طور متوسط، فعالان حوزه مهندسی، ماهانه ۲ تا ۳ هزار درهم دریافت می کنند. فعالان بخش مالی مثل مدیریت،  حسابداری، حسابرسی، بیمه، بانکداری و امثالهم، ماهانه ۴ تا ۶ هزار درهم دریافت می کنند. فعالان بخش املاک و مستغلات، در صورتی که نیروهای خدماتی باشند، سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار درهم  حقوق می گیرند. افرادی که در زمینه مدیریت خدمات مشغول به فعالیت هستند، سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ هزار درهم درآمد دارند.

اگر دانش آموخته پرستاری، مامایی، داروسازی، پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی هستید، امارات،  مقصد خوبی برای شما خواهد بود  و سالانه بین ۶۰ تا ۹۰ هزار درهم می توان در صورت تجربه و مهارت و گواهینامه های پزشکی بین المللی، درآمد داشت. در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، پایه حقوق از سالانه ۲۵ هزار درهم آغاز می شود.

آیا حقوق کارگران، معاف از مالیات است؟

بله. جزییات بیشتر  را در این لینک دنبال کنید.

سایت رسمی دولت امارات متحده عربی

مدارک مورد نیاز برای کار در امارت چیست؟

  • گذرنامه با حداقل ۱ سال اعتبار و ۲ برگه خالی
  • دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرما قانونی ثبت شده
  • متقاضی کار در امارات باید کم تر از ۵۰ سال داشته باشد. مگر شغل خاص در جایی خاص باشد.
  • گواهی تست پزشکی متقاضی کار از یک بیمارستان معتبر ارائه شود.
  • فرم درخواست ویزای کار امارات
  • حمایت مالی کارفرما مستقر در امارات متحده عربی از کارگر
  • تایید صلاحیت مدارک
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • عکس

برای داشتن زندگی حداقل در امارات، چقدر نیاز است؟

بستگی به سبک زندگی و شرایط زندگی شما دارد. به طور متوسط، بین ماهانه ۱ تا ۲ هزار درهم، پایه زندگی در این کشور است. سایت سفارت امارات  در تهران، اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می دهد.

ایندکس سایت سفارت امارات در تهران

ارتباط با کارآفرینان اماراتی و ایرانیان شاغل در این کشور، از طریق اینستاگرام و لینکدین توصیه می شود. برای پیدا کردن کار در امارات، صبور باشید و از سایت های کاریابی ارائه شده استفاده کنید. مجهز شدن به مدارک صلاحیت حرفه  ای، شانس شما را بیشتر می کند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود