دکمه ری‌استارت زندگی را فشار دهید و از نو شروع کنید

هر غروب فرصتی تازه برای طلوعی دوباره است

دکمه ری‌استارت زندگی را فشار دهید و از نو شروع کنید

چند بار برایتان پیش آمده که دوست داشته باشید به عقب برگردید، به نقطه‌ای برسید که اشتباه‌های بزرگ زندگی‌تان در همانجا رقم خورده‌اند و این بار به جای پا گذاشتن در همان مسیر، به طور کلی راهتان را کج کنید تا هرگز دوباره آن اشتباه‌ها را تکرار نکنید؟

چند بار برایتان اتفاق افتاده که دوست داشتید پاک‌کنی جادوی در اختیارتان بود تا قسمت‌‎های بد زندگی خود را پاک می‌کردید؟ خاطره‌های سیاه را از بین می‌بردید و با ذهنی باز و با خلاقیت، هوشمندی و زیرکی بیشتری دوباره از نو زندگی را شروع می‌کردید؟

شاید حداقل یک بار در طول زندگی به چنین احساسی رسیده باشید. اگر این طور است و می‌خواهید از نو با قدرت، موفقیت و هوشمندی بیشتری زندگی خود را شروع کنید لازم است مسایلی را در این باب بدانید که ما در زیر شماری از آنها را برایتان نوشته‌ایم.

۱- دوباره از نو شروع کردن به معنی بازسازی بعد از شکست نیست

صحبت از شروع جدید است. شما در زندگی تجربه‌های بسیاری کسب کرده‌اید و تمامی آنها می‌توانند به شما کمک می‌کنند تا به اهداف خود دست پیدا کنید. با فکر کردن به اینکه چه چیزی می‌تواند شما را هیجان‌زده و خوشحال کند، اشتیاقات خود را برافروخته کنید. پیشنهاد ما این است که نتایج موردنظر خود را در ذهن تصویرسازی کنید و از هیجان دستیابی به آنها سوخت تمام مسیر را در وجودتان ذخیره کنید.

۲- حرکت در طول مسیر زندگی همچون بالا رفتن از پله‌ است

وقتی از پله‌ها بالا می‌روید، ممکن است در پاگرد توقف کنید، ممکن است گاهی چند پله به عقب برگردید، اما در هر صورت از جایگاه قبلی خود به سمت بالا حرکت کرده‌اید. این دقیقا روندی است که ما در زندگی شاهد آن هستیم: گاهی بالا می‌رویم و گاهی پایین اما در نهایت مقصدمان رو به بالاست. هیچ چیزی در زندگی ثابت نیست. بنابراین لازم است گاهی صبر خود را افزایش دهیم و با یافتن مسیرهای جدید و درست، پیشرفت را برای خود رقم بزنیم.

۳- اگر اراده کنید می‌توانید یک زندگی کاملا جدید برای خود بسازید

گاهی ایده‌های کوچک در زندگی دستاوردهای بسیار بزرگی دارند. بهترین کار این است که برای مشکلات و موانع زندگی خود به نتایج بسیار مثبت فکر کنید. تصویر سازی کردن و رویاپردازی در مورد خواسته‌ها و آنچه در زندگی می‌خواهید باعث می‌شود تا آن را بدست بیاورید. این یک شعار توخالی نیست، برخی پزشکان از بیماران صعب‌العلاج یا حتی کسانی که بیماری لاعلاج دارند می‌خواهند تا با تلقین انرژی‌های مثبت و فکر کردن به ادامه زندگی و شکست بیماری، برای از بین بردن آن تلاش کنند.

۴- از دست دادن و شکست همیشه هم بد نیست

حتی اگر شغل یا ثروت و سرمایه خود را از دست داده باشید، باز هم دلیل نمی‌شود که تصور کنید به آخر خط رسیده‌اید. به این فکر کنید که این سختی‌ها و بدبختی‌ها ممکن است پیش‌زمینه‌ای برای یک خوشبختی بزرگ باشند. در افسانه‌ها نوشته شده که ققنوس ۵۰۰ سال پس از زندگی خود را آتش می‌زند تا از خاکستر او پرنده‌ای تازه متولد شود.

۵- دوباره از نو شروع کردن شاید ترسناک باشد اما بدون شک موفقیت‌آمیز و خوشایند خواهد بود

فکر کردن به شروع یک زندگی تازه به شما انرژی و هیجان بسیار زیادی می‌بخشد و سبب از بین رفتن استرس‌ها و نگرانی‌ها در زندگی خواهد شد. شاید بد نباشد بدانید که هیجان مثبت و اضطراب در زندگی هر دو یک اثر روی بدن دارند و این ذهن انسان است که با انتقال ترس یا نشاط این دو حالت را از هم تفکیک می‌کند.

۶- این را همیشه به یاد داشته باشید که گذشته شما تعیین کننده آینده‌تان نیست

مهم نیست در گذشته چه مسایلی را از سر گذرانده‌اید، فقط باید راهی بیابید که شما را در مسیر خوشحالی و خوشبختی قرار دهید.

۷- آغاز زندگی نو با تصمیم‌گرفتن برای شروع دوباره فرق دارد

اگر زندگی آشفته و در هم ریخته‌ای دارید بسیار مهم است که از همین امروز برای آغاز یک روند جدید دست به کار شوید. در این مسیر بسیار سخت است که روی حمایت دیگران تکیه کنید. بنابراین اگر در حال حاضر توان روحی یا فکری انجام چنین کاری را ندارید، به خودتان قول بدهید که سریعا این برنامه را در دستور کار خود قرار خواهید داد.

۸- برای عادت‌های بد زندگی خود الگوهای تازه‌ای تعریف کنید

اگر برایتان آسان نیست که عادت‌های بد را کنار بگذارید، توصیه می‌کنیم به تدریج و مرحله به مرحله از تعداد آنها کم کنید. به خودتان فرصت دهید که بدون فشار ناگهانی، کارهایی که درست نیستند را ترک کنید.

۹- شروع زندگی جدید یعنی اهداف جدید در زندگی تعریف کنید

همه انسان‌ها وقتی به سوی اهداف خود حرکت می‌کنند بسیار خوشحال هستند و روحیه شادی دارند. به همین خاطر توصیه ما این است که پس از تحقق یک هدف، سریعا سراغ هدف بعدی بروید تا انگیزه و اشتیاق شما برای پیشرفت و آغاز زندگی نو همیشه مشتعل و در جریان باشد.

۱۰- ساخت دوباره به این معنی است که فرصت شاد بودن را به خود هدیه کنید

وقتی می‌خواهید از نو زندگی خود را شروع کنید، باید شهامت ترک عادت‌های اشتباه، توان یادگیری مهارت‌های جدید و استفاده از تجربه‌های گذشته را داشته باشید. بنابراین در مسیر جدید هدف اصلی خود را روی شادی و خوشبختی بگذارید و در همان مسیر حرکت کنید تا همه عناصر جهان دست در دست هم برای تحقق این شادی به شما کمک کنند.

منبع: psychologytoday
دیجیاتو
بدون نظر

ورود