حکم بدوی به محکومیت همسر مهناز افشار به ۱۷ سال حبس و پرداخت ۲ میلیون یورو

سکوت اینستاگرامی مهناز افشار پس از رای «یاسین رامین»

حکم بدوی به محکومیت همسر مهناز افشار به ۱۷ سال حبس و پرداخت ۲ میلیون یورو

یاسین رامین ، همسر مهناز افشار ، اولین حکم جنجالی سال نود و هشت را پیش از حکم سید محمد هادی رضوی (تهیه کننده شهرزاد و داماد شریعتمداری)، حسین هدایتی (عابر بانک پرسپولیسی‌ها) و مفسدان بانک سرمایه دریافت کرد.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از صدور حکم بدوی دادگاه کارکنان دولت در پرونده یاسین رامین خبر داد. به گزارش سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، علی فرجی با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از اعلام شکایت سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از یاسین رامین در سال ۱۳۹۳ به دلیل تصاحب اموال جمعیت هلال احمر و متعاقب صدور کیفرخواست و جلسات متعدد دادگاه، امروز (چهارشنبه) ۲۵ اردیبهشت ۹۸، رأی بدوی توسط شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری دو مجتمع رسیدگی به جرایم کارکنان دولت تهران صادر شد.

در پرونده شرکت رشد وابسته به جمعیت هلال احمر که یاسین رامین متهم آن است، شعبه ۱۰۵۸ مجتمع قضایی ویژه کارکنان دولت، در سه فقره اتهامی، رامین را جمعاً به ۱۷ سال حبس و رد مال محکوم کرده است.

بر اساس این گزارش، رامین به ۳ سال حبس بابت خیانت در امانت و دو فقره ۷ سال حبس به اتهام دو فقره اتهام انتقال مال غیر محکوم شده است که طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در صورت قطعیت یافتن، مجازات اشد یعنی هفت سال اجرا می‌شود.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر، ضمن ابراز خرسندی از فحوای رأی صادره درباره یاسین رامین، از رسیدگی دقیق و قاطعانه دستگاه قضایی تقدیر و تشکر کرد و افزود: با توجه به اینکه رأی صادره بدوی است، طبق قانون از بیان جزئیات معذور هستم.

حتما ببینید: جزییات پرونده جنجالی یاسین رامین 

یاسین رامین
آخرین اینستانوشته های مهناز افشار در اردیبهشت ۹۸ که خبری از واکنش او به صدور رای بدون علیه همسرش نیست
یاسین رامین
از کلکسیون توییت های مهناز افشار درباره شیر خشک و پرونده همسرش یاسین رامین

تشکیل پرونده مالی دیگر برای یاسین رامین در دیوان محاسبات

مدیرکل حقوقی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از تشکیل پرونده مالی دیگربرای یاسین رامین در دیوان محاسبات کشور خبر داد. میرحامد خانی با اعلام این خبر اظهار کرد: این پرونده در شعبه چهارم مستشاری دیوان محاسبات کشور مطرح رسیدگی است.

وی با بیان اینکه موضوع این پرونده هم مانند دیگر پرونده رامین، به اختلاف مالی با هلال‌احمر مربوط می‌شود، به تسنیم گفت: بعد از صدور دادخواست ( کیفرخواست) از سوی دادسرای دیوان محاسبات، پرونده رامین به شعبه چهارم مستشاری ارجاع شد که یک جلسه رسیدگی نیز برگزار شده و اکنون منتظر صدور رأی هستیم.

خانی همچنین درباره صدور حکم رامین در پرونده مطرح در مجتمع قضایی ویژه کارکنان دولت، توضیح داد: شعبه دادگاه پس از چندین جلسه رسیدگی، در این پرونده مبادرت به صدور رأی کرده اما چون رأی صادره بدوی و قابل تجدیدنظرخواهی است، از بیان جزئیات آن معذور هستم.

اواخر مرداد سال ۹۵ بود که رسانه‌ها از بازداشت یاسر رامین پسر محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دولت محمود احمدی‌نژاد و همسر مهناز افشار خبر دادند. در سال ۹۸، باید منتظر حکم های جالب دیگری بود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود