۲۰ چیز عجیبی که تنها در کشور شگفت انگیز «هند» وجود دارد

۲۰ چیز عجیبی که تنها در کشور شگفت انگیز «هند» وجود دارد

گرچه کشور هند به خدایان بسیار زیادش یا به قولی «هفتاد و دو ملت» بودنش معروف است، اما حقیقت آن است که گوشه گوشه ی این سرزمین مملوء از عجایبی است که منحصر به کشور هندوستان هستند و نظیر آن ها را در هیچ جای دیگر دنیا نمی توان دید. در ادامه به ۲۰ چیز عجیبی می پردازیم که فقط در کشور هند وجود دارند.

۱- جنس سومی به نام هیجرا

شگفتی های کشور هند

«هیجرا» در هند به کسانی اطلاق می شود که خود را تراجنسیتی یا تراجنسی می دانند. در منابع تاریخی مکتوب شبه قاره ی هند هم به هیجراها اشاره شده. قدمت این اشارات به دوران باستان برمی گردد، به طوری که در کاما سوترا، قدیمی ترین کتاب مصور هندی، هم از آن ها صحبت شده. دیوان عالی هند، افراد تراجنسیتی را به عنوان یک «جنس سوم» به رسمیت شناخته و همچنین بر اساس قانون، پاسپورت و دیگر اسناد و مدارک ویژه ای برای آن ها صادر می شود.

۲- زیارت ۱۳۰ میلیون نفری

«کوم میلا» یکی از مراسم های مذهبی آیین هندو است که هر دوازده سال یک بار برگزار می شود. این مراسم بزرگ ترین اجتماع انسانی دنیا به شمار می رود و از فضا هم قابل مشاهده است. مراسم کوم میلا، امسال از پانزدهم ژانویه تا چهارم مارس در شهر الله آباد هند برگزار شد و طبق تخمین ها، ۱۳۰ میلیون نفر در آن شرکت کردند.

۳- اولین کتاب تاریخ درباره ی جراحی زیبایی

«سوشروتا سمهیتا» یک کتاب باستانی به زبان سانسرکیت در حوزه ی پزشکی است که آن را یکی از اولین و پیشگام ترین کتاب های دنیا می دانند که در آن به طور مفصل به مباحث پزشکی و جراحی پرداخته شده. این کتاب به دست «سوشروتا» نوشته شده و قدمت آن به حدود قرن ششم پیش از میلاد مسیح باز می گردد. از قرار معلوم این کتاب منبع علم جراحی زیبایی امروزی است. در این کتاب روش بازسازی لب ها و بینی با استفاده از قسمتی از پوست گونه، شرح داده شده.

۴- موج سواری با گاوها

موج سواری با گاوها یک مسابقه ی ورزشی است که در روستای آنانداپالی هند، بعد از فصل برداشت، برگزار می شود. در این مسابقه از یک جفت گاو نر که به یکدیگر وصل هستند، برای شخم زدن زمین یک مزرعه ی برنج استفاده می شود که به بزرگی یک زمین فوتبال است و آب آن تا زانو می رسد. شرکت کنندگان روی یک تخته ی چوبی روی آب حرکت می کنند و دم گاوها یا تسمه های متصل به آن ها را  با دست می گیرند.

۵- پستخانه های عجیب و غریب

در کشور هند دفاتر پستی عجیب و غریبی هم وجود دارد که شباهتی به پستخانه های معمول ندارند. مثل پستخانه ی شناوری که درون یک خانه ی قایقی ساخته شده و تصویر آن را در بالا می بینید یا مرتفع ترین دفتر پستی دنیا که در ارتفاع ۴۷۲۴/۴ متری از سطح دریا، در استان هیماچال پرادش هند قرار دارد. در دهه ی ۱۹۷۰، بعضی شهرهای استان راجستان هند، حتی پستخانه های سیاری داشتند که با شتر جا به جا می شدند. در نواحی کوهستانی دارجلینگ از قاطرها برای جا به جایی این پستخانه های سیار استفاده می شد.

۶- گونه های حیوانی منحصر به فرد و در معرض انقراض

کشور هند بعضی از کمیاب ترین و خاص ترین گونه های حیوانی قاره ی آسیا را در خود جای داده. از این میان می توان به گونه ی در خطر انقراض شیر آسیایی و گونه ی منحصر به فرد قورباغه ی بنفش اشاره کرد.

۷- یکی از بزرگ ترین مصرف کننده های طلا در دنیا

ظرف ۱۰ سال گذشته، میزان تقاضای سالیانه برای طلا در کشور هند، ۸۳۸ تن بوده. در سال ۲۰۱۸، ۷۶۰/۴ تن طلا در این کشور مصرف شد که از بیشتر آن برای تولید زیورآلات مخصوص مراسم ازدواج و جشنواره ها استفاده شد.

۸- پل هایی از ریشه ی درختان

پل های استان مگالایای هند، که پرباران ترین نقطه ی روی کره زمین به شمار می رود، تماماً از ریشه ی درختان ساخته شده اند تا با این روش، به خاطر رطوبت شدید هوای منطقه، جلوی پوسیده شدن آن ها گرفته شود. فرآیند ساخت این پل ها سال ها زمان می برد، اما پل هایی که با این روش ساخته می شوند، بسیار مقاوم تر از پل های چوبی هستند.

۹- ثروتمندترین معبد هندوی دنیا

معبد «پادماناب هاسو آمی» که در مرکز استان کرالای هند واقع شده، نه تنها ثروتمندترین معبد هندوی دنیا، بلکه ثروتمندترین عبادتگاه تاریخ هم به شمار می رود. در سال ۲۰۱۱، باستان شناسان با ورود به به بخش های مخفی معبد در آنجا گنجینه هایی از طلا، نقره و سنگ های گرانبها یافتند که هزاران میلیون دلار قیمت دارند.

۱۰- آرایش شانزده مرحله ای عروس ها

آرایش عروس های هندی شانزده مرحله دارد که به آن ها «سولا شرینگار» گفته می شود. یکی از این مراحل، خال قرمز رنگی به نام «بیندی» است که میان دو ابرو گذاشته می شود و دیگری، نوعی پیرسینگ بینی به نام «نات» است.

۱۱- سیصد و سی میلیون خدا

هشتاد درصد جمعیت هند، پیرو آیین هندو هستند. در آیین هندو ۳۳۰ میلیون خدا وجود دارد که خود هندوها هم بعضی از آن ها را نمی شناسند، با این حال به همان اندازه ی خدایان شناخته شده به آن ها احترام می گذارند. مهم ترین و مورد احترام ترین آن ها، خدایان سه گانه ی «تریمورتی» به نام های «ویشنو»، «شیوا» و «برهما» هستند. هر سه ی این خدایان برای هندوها اهمیت یکسانی دارند.

۱۲- روزه ی هشتاد ساله

«پراهلاد جانی» یک راهب هندوی Breatharian است که مدعی است از سال ۱۹۴۰ بدون هیچ آب و غذایی به زندگی ادامه داده است. Breatharian به کسانی اطلاق می شوند که معتقدند بدون آب و غذا و تنها با تکیه بر نیروی معنوی خود می توان به زندگی ادامه داد. جانی می گوید «آمبا»، الهه ی هندو، او را تغذیه می کند. تا به حال دو تحقیق مشاهده ای روی این مرد صورت گرفته، یکی در سال ۲۰۰۳ و دیگری در سال ۲۰۱۰. در هر دو مورد، محققین تأیید کردند که جانی در دورانی که تحت نظر بوده بدون هیچ آب و غذایی، شرایطی بدنی کاملاً سالمی داشته، گرچه هیچ کدام این پژوهش ها در ژورنال های علمی ثبت نشده اند.

۱۳- بلندترین مجسمه ی دنیا

رکورد بلندترین مجسمه ی دنیا متعلق به کشور هند است. این سازه که «مجسمه اتحاد» نام دارد، ۱۸۲ متر ارتفاع دارد و در حقیقت، مجسمه ی رهبر جنبش استقلال طلبی هند، سردار والاببائی پاتل، مشهور به سردار پاتل است.

۱۴- رنگ لباس عزا مشکی نیست

برخلاف بقیه ی کشورهای دنیا، مراسم عزاداری در هند با لباس سفید که نمادی از پاکی است انجام می شود، نه لباس مشکی. زنان هندی، بعد از مرگ همسرشان، تا آخر عمر، ساری سفید به تن می کنند. در استان راجستان هند هم زنان بیوه، توربانی به رنگ سفید به سر می کنند.

۱۵- تپه مغناطیسی لاداخ

این تپه ی مغناطیسی در نزدیکی شهر «لِه» در منطقه ی «لاداخ» هند واقع شده. این تپه ی معروف در گذشته هواپیماهای نیروی هوایی هند را به دلیل تداخل میدان های مغناطیسی، مجبور به تغییر مسیر کرده. اشیاء و ماشین هایی که در جاده ی منتهی به این تپه قرار می گیرند ممکن است، برخلاف نیروی گرانش، به سمت بالای تپه کشیده شوند، اما این چیزی است که به نظر می رسد، چون جاده ی منتهی به تپه، در حقیقت، نه سربالایی، بلکه سراشیبی است.

۱۶- نُه مرد ناشناس

«نُه مرد ناشناس» انجمنی مخفی بود که حدود سال ۲۷۰ پیش از میلاد مسیح، به دست «آشوکا»، امپراتور موریا، تأسیس شد. هدف آشوکا از تأسیس این انجمن، حفظ و توسعه ی دانشی بود که اگر به دست افراد نااهل می افتاد برای بشر خطرناک بود. هر کدام از این ۹ مرد مسئول حفظ و تکمیل یک کتاب بود. هر کدام این کتاب ها هم در مورد انواع مختلفی از دانش بودند که می توانستند بسیار حطرناک باشند.

۱۷- بزرگ ترین صنعت سینمای دنیا

بالیوود یا همان صنعت سینمای هند، تنها در سال ۲۰۱۸، ۱۸۱۳ فیلم تولید کرد. تا پیش از سال ۲۰۱۲، تعداد تولیدات بالیوود از هالیوود پیشی گرفته بود. واژه ی «بالیوود» از ترکیب «هالیوود» و «بمبئی» ساخته شده.

۱۸- برج خاموشان

در آیین زرتشت، خاک و آتش، مقدس شمرده می شوند. به همین دلیل، زرتشتیان بناهایی به نام «دخمه» می ساختند که به آن ها «برج خاموشان» هم گفته می شد. این برج ها سازه هایی مدور و مرتفع هستند که جسد مردگان را بر بالای آن ها قرار می دادند تا گوشت های آن ها توسط پرندگان لاشخور -معمولاً کرکس ها- خورده شود. به اعتقاد زرتشتیان، جسد مردار ناپاک است و نباید باعث آلودگی عنصر مقدس خاک شود.

این دخمه ها در کشور ایران هم وجود دارند اما در حال حاضر فقط در هندوستان از آن ها استفاده می شود.

۱۹- مردها گاهی در انظار عمومی دست در دست هم دیده می شوند

در کشور هند دیدن مردانی که دست در دست هم در خیابان راه می روند چیز عجیبی نیست. در برخی کشورها ممکن است این موضوع را نشانه ی گرایش جنسی خاصی بدانند، اما در هند این حرکت تنها نشان دهنده ی محبت میان دو دوست واقعی است. در مقابل، به ندرت ممکن است در انظار عمومی شاهد ابراز علاقه میان یک زن و مرد باشید. در هند این کار را ناپسند می دانند.

۲۰- حلقه های ازدواج در انگشت پا

حلقه ی ازدواج هندی ها که «تامیل نادو» نام دارد، در انگشت دوم پا قرار می گیرد. داماد دو حلقه ی نقره را به پای عروس می کند. به اعتقاد هندی ها، این حلقه ها قادرند زن را از یک بارداری سالم برخوردار کنند. برای این کار از حلقه های طلا استفاده نمی شود چون در آیین هندو، طلا نماد «لاکشمی»، الهه ی فراوانی و ثروت است و اگر روی انگشتان پا، که پایین ترین عضو بدن است قرار گیرد، این کار توهین آمیز محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:

۱۴ حقیقت جالب و خواندنی درباره کشور شگفت انگیز هند و مردم آن

منبع: brightside
یک نظر

ورود

  • Nila اسفند ۸, ۱۴۰۲

    شماره ۱۴
    رنگ لباس عزا در بسیاری از کشور ها سفید بوده.
    کره رو میدونم بوده.
    ایران هم در دوران باستان.