فرودگاه هارتسفیلد-جکسون آتلانتا؛ ۸ واقعیت جالب در مورد شلوغ ترین فرودگاه جهان

فرودگاه هارتسفیلد-جکسون آتلانتا؛ ۸ واقعیت جالب در مورد شلوغ ترین فرودگاه جهان

فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا (Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport) شلوغ ترین فرودگاه جهان است. این فرودگاه بسیار وسیع در بزرگ ترین شهر ایالت جورجیا، آتلانتا، سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون و هر روز نزدیک به ۳۰۰.۰۰۰ مسافر را در خود می بیند. برای انجام چنین عملیات بزرگ و خارق العاده ای، این فرودگاه بیش از ۶۰.۰۰۰ نفر را در استخدام خود دارد که باعث شده فرودگاه هارتسفیلد-جکسون بیشترین تعداد کارمند را در ایالت جورجیا داشته باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۸ واقعیت جالب در مورد این فرودگاه بزرگ آشنا کنیم.

۱- فرودگاه آتلانتا سالانه میزبان بیش از ۱۰۷ میلیون مسافر و روزانه نزدیک به ۳۰۰.۰۰۰ مسافر است

فرودگاه هارتسفیلد-جکسون شلوغ ترین فرودگاه جهان

هارتسفیلد-جکسون پس از آن که در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۱۰۷ میلیون مسافر خدمت رسانی کرد عنوان شلوغ ترین فرودگاه جهان را بدست آورد. بدین ترتیب روزانه ۳۰۰.۰۰۰ نفر در این فرودگاه رفت و آمد می کنند. برای مقایسه، باید بدانید که شلوغ ترین پارک سرگرمی جهان، مجیک کینگدم والت دیزنی، کمتر از یک پنجم این افراد را در طول روز در خود می بیند.

۲- این فرودگاه برای ۲۱اُمین سال متوالی شلوغ ترین فرودگاه جهان بوده است

فرودگاه هارتسفیلد-جکسون شلوغ ترین فرودگاه جهان

فرودگاه هارتسفیلد-جکسون نه تنها شلوغ ترین فرودگاه جهان در سال ۲۰۱۸ بوده بلکه این عنوان را برای ۲۱اُمین سال متوالی به خود اختصاص داده است. برای چهارمین سال متوالی، تعداد مسافران این فرودگاه از ۱۰۰ میلیون فراتر رفته اما از لحاظ تعداد پروازها بعد از فرودگاه بین المللی اوهار شیکاگو در رتبه دوم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: شاهراه های سفر هوایی شرق؛ شلوغ ترین فرودگاه های قاره آسیا در سال ۲۰۱۹

۳- یک رودخانه از زیر این فرودگاه می گذرد

فرودگاه هارتسفیلد-جکسون شلوغ ترین فرودگاه جهان

رودخانه فلینت که از شمال فرودگاه آغاز می شود، از زیر فرودگاه هارتسفیلد-جکسون می گذرد. این رودخانه آن چیزی که انتظار دارید نیست زیرا بخش زیادی از آن از میان جاده ها و لوله های زیر شهر آتلانتا می گذرد. همچنین این رودخانه در بخشی از مسیر خود از میان تونل هایی که زیر فرودگاه قرار دارند گذشته و در نهایت با رودخانه چاتاهوچی در مرز فلوریدا یکی می شود که در نهایت رودخانه آپالاچیکولا را تشکیل داده و به خلیج مکزیک می ریزد.

۴- هر ساله یک مسابقه دوومیدانی ۵ هزار نفری روی یکی از باندهای این فرودگاه برگزار می شود

فرودگاه هارتسفیلد-جکسون شلوغ ترین فرودگاه جهان

باند پرواز ۱۰-۲۸، پنجمین باند پرواز این فرودگاه، هر ساله میزبان ۵ هزار دونده است. شعار این مسابقه این است: «روی آن پرواز کرده اید. زیر آن رانندگی کرده اید. اکنون روی آن بدوید». این مسیر پروازی یکی از هموارترین و سریع ترین مسیرها در آتالانتا است و عواید بدست آمده از مسابقه صرف برنامه حمایت از دانشجویان در شهرداری آتلانتا می شود.

۵- این فرودگاه قبلاً یک پیست مسابقات اتومبیلرانی بوده است

فرودگاه هارتسفیلد-جکسون شلوغ ترین فرودگاه جهان

فرودگاه هارتسفیلد-جکسون روی یک پیست مسابقات اتومبیلرانی متروکه ساخته شده که روزگاری به آن «Atlanta Speedway» گفته می شد. این پیست اتومبیلرانی متعلق به آسا کاندلر، موسس کوکا کولا و فرماندار سابق آتلانتا بوده و از سال ۱۹۰۹ تا اوایل دهه ۱۹۲۰ فعال بود.

۶- نمایشگاه های هنری دائمی و چرخانی بین ترمینال های این فرودگاه برقرار است

فرودگاه هارتسفیلد-جکسون شلوغ ترین فرودگاه جهان

اگر چه اغلب مسافران از ترمینال های متفاوتی و با استفاده از خطوط راه آهن از فرودگاه خارج یا به آن وارد می شوند اما کسانی که این کار را با پای پیاده انجام می دهند دیوارهایی با آثار هنری بین این ترمینال ها خواهند یافت. یکی از نمایشگاه های دائمی فرودگاه در مسیر تلاقی بین ترمینال های B و C قرار دارد که تاریخچه جامع آتلانتا را به مسافران نشان می دهد. دیگر نمایشگاه های چرخان دارای آثار متنوعی از عکس های اقیانوس قطب شمال تا آثار هنری دانشجویان محلی هستند.

۷- این فرودگاه ۶۳.۰۰۰ کارمند دارد

فرودگاه هارتسفیلد-جکسون شلوغ ترین فرودگاه جهان

بیش از ۶۳.۰۰۰ نفر در فرودگاه هارتسفیلد-جکسون مشغول به کار هستند که نیروهای امنیتی، افراد فعال در حوزه حمل و نقل فرودگاه، ایرلاین ها، نیروهای فدرال، پرسنل شهرداری آتلانتا و کارمندان مراکز مسکونی فرودگاه را شامل می شوند. این فرودگاه بیشترین تعداد پرسنل را در ایالت جورجیا به خود اختصاص داده است.

۸- ۶ فروشگاه استارباکس در این فرودگاه وجود دارد

فرودگاه هارتسفیلد-جکسون شلوغ ترین فرودگاه جهان

طرفداران استارباکس نیز نباید هنگام رفتن به فرودگاه هارتسفیلد-جکسون نگرانی داشته باشند زیرا اگر برای سفر یا خوشامد گویی به مهمانانتان به این فرودگاه رفته اید، برای خوردن قهوه می توانید از ۶ فروشگاه استارباکس موجود در مجموعه استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: با ۱۶ مورد از زیباترین فرودگاه های دنیا آشنا شوید

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود