دانشمندان می گویند داشتن خواهر برای سلامت روان مفید است

دانشمندان می گویند داشتن خواهر برای سلامت روان مفید است

داشتن خواهر و برادر حقیقتاً یک نعمت است، به ویژه اگر که خواهر باشد. شاید خواهرتان گاهی بی اجازه سراغ وسایل تان برود، غذایتان را بخورد یا برایتان دردسر درست کند و به همین خاطر شما را تا مرز جنون برساند، اما در عین حال، او یکی از نزدیک ترین حامیان، دوست، همبازی و شریک خرابکاری های شما است. و البته که این فهرست هم انتهایی ندارد و تا ابد می توان در مورد مزیت های خواهرها صحبت کرد. اما یک نکته ای که بسیاری از مردم از آن بی خبرند ارتباطی است که میان داشتن خواهر و سلامت روان ما وجود دارد، موضوعی که دانشمندان در تحقیقات علمی خود به آن پرداخته اند. در حقیقت محققان می گویند داشتن خواهر برای سلامت روان ما مفید است. در ادامه به یافته های تحقیقات علمی خواهیم پرداخت و می خواهیم ببینیم داشتن خواهر چطور می تواند به سلامت روان کمک کند.

فایده داشتن خواهر برای سلامت روان

بر هیچکس پوشیده نیست که خانواده تأثیر بسیار زیادی در شکل گیری شخصیت ما دارد. اما خواهر و برادرهای ما تأثیر ویژه تری بر ما دارند. این نتیجه ی تحقیقی است که بر روی حدود ۴۰۰ خانواده ی دارای ۲ فرزند یا بیشتر انجام شد. به گفته ی محققان، خواهر و برادرها ۲ برابر بیشتر از والدین ما را به انجام کارهای خوب سوق می دهند. آن ها باعث می شوند ما به دیگران کمک کنیم و با آن ها مهربان باشیم. تک فرزند نبودن کمک می کند از حس نوع دوستی و همدردی برخوردار شویم، مسأله ای که عادت کمک به افراد ضعیف تر و مراقبت از آن ها را در ما به وجود می آورد.

این تحقیقات نشان داده فارغ از مسأله ی تفاوت سنی، داشتن خواهر، احساس گناه، ترس، تنهایی و کمبود محبت را در ما از بین می برد. گاهی برای فرزندان راحت تر است رازها و تردیدهای خود را با هم سن و سالان شان درمیان بگذارند تا با پدر و مادر خود. و خواهر می تواند همان دوست خوبی باشد که می توانید شخصی ترین رازهایتان را با او در میان بگذارید. علاوه بر این، خواهرتان به شما کمک می کند گرفتار افسردگی نشوید و اضطراب کمتری داشته باشید. در عین حال، دعواها و کشمکش های میان فرزندان خانواده می تواند تأثیر مثبتی در توانایی کنترل احساسات و رو به راه کردن اوضاع داشته باشد.

طبق تحقیقات، داشتن خواهر به ما کمک می کند انسان مستقل تر و خوش بین تری باشیم. به علاوه، این مسأله به ما کمک می کند از توانایی مواجهه با مشکلات برخوردار شویم. در خانواده هایی که تعداد فرزندان دختر زیاد است، خواهر ها نقش مثبتی در بلندپرواز شدن اعضای خانواده دارند. آن ها باعث می شوند میل به دستیابی به هدف ها و بهتر کردن خود به وجود بیاید. این افراد در رشد و ارتقاء شغل خود موفق تر عمل می کنند، چون انسان های بسیار هدفمندی هستند و انگیزه ی زیادی برای به دست آوردن چیزی که می خواهند، دارند.

خواهرها به برادران شان کمک می کنند مهارت های ارتباط با خانم ها را یاد بگیرند. چنین مردانی راحت تر می توانند به یک زبان مشترک با جنس مخالف برسند. خواهرها نحوه ی برخورد مناسب با خانم ها را به برادران خود یاد می دهند و به آن ها کمک می کنند طبیعت زنانه را بهتر درک کنند. علاوه بر این، خواهرها با توصیه و پیشنهاد در مورد نحوه ی رفتار مناسب با خانم ها می توانند به برادر خود کمک کنند.

پیوندی که میان ما و خواهرمان وجود دارد بسیار ویژه است و تحکیم آن اهمیت زیادی دارد. تحقیقات نشان داده، خواهر و برادرهای ما به ما کمک می کنند عمر طولانی تر و زندگی مفرح تری داشته باشیم. خواهرها به ما عشق و توجه می دهند و همیشه در کنار ما هستند. بنابراین، پدر و مادرها هم مانند فرزندان خانواده باید تلاش کنند رابطه ی سالم و مستحکمی بین خواهر و برادرها در خانواده به وجود بیاید تا همگی از زندگی ای بهتر و مثبت تر برخوردار شوند.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • Arcsh خرداد ۲۷, ۱۳۹۸

    دانشمندان به قاطعیت گه خوردند با این تفاصیرشان !،

  • M خرداد ۲۸, ۱۳۹۸

    همه این حرفها درسته کاش منم خواهر داشتم…

  • hamid خرداد ۲۹, ۱۳۹۸

    اگر خواهر دارید قدرش رو بدونین. واقعاً نعمتیه.