راهنمای استفاده از هشتگ و لوکیشن در اینستاگرام

جهانگردی دیجیتالی در یک کلیک!

راهنمای استفاده از هشتگ و لوکیشن در اینستاگرام

هشتگ (hashtag) و مکان یابی (location)، دو ظرفیت جذاب و کاربردی اینستاگرام است که در اختیار کاربران این شبکه اجتماعی محبوب عکس محور قرار دارد و بسیاری از مخاطبان این شبکه، از این دو ابزار، بی اطلاع هستند. بسیار پست های اینستاگرامی که بخاطر عدم درج هشتگ مطلوب و لوکیشن، امکان دیده شدن بهتر و بیش تر را از خود سلب کرده اند.

در مقولات بازاریابی دیجیتالی (digital marketing)، از هشتگ و لوکیشن به عنوان ۲ ابزار عالی برای فهم نیازهای مخاطب، مطالعات بازرایابی، مهندسی اجتماعی، تبلیغات و تعامل با مشتری (CRM) استفاده می شود و میزان تمایل شرکت ها، موسسات و اشخاص حقیقی فعال در اینستاگرام به استفاده از این ۲ ابزار رو به افزایش است.

با درج هشتگ، این فرصت را برای اینستانوشته های خود ایجاد می کنیم که در گروهی مشخص از پست های اینستاگرامی که مرتبط با محتویات پست به صورت مستقیم و غیر مستقیم  است و مصداق های مکانی و زمانی پست ما را در بر  میگیرد، قرار گرفته و شانس دیده شده بیشتر (VIEW) و کسب لایک را فراهم کند.

وقتی موضوعی در باره تهران می زنیم، چه عکس و چه نوشته و به چند زبان می نویسیم، قرار دادن پست تحت هشتگ #تهران و #TEHRAN مناسب است. اگر چه اکنون، در هشتگ های پربیننده اینستاگرام، شاهد تگ شدن تصاویری هستیم که هیچ ارتباطی با موضوع هشتگ ندارد و تولید کننده آن، صرفا بخاطر دیده شدن بیشتر پست، آن را روی هشتگ غیر مرتبط، تگ می کند.

اصرار به این کار، به خصوص برای صفحاتی که کاربر کمی دارد و غیر تبلیغاتی است، پرستیژ صفحه را کاهش می دهد. برای جذب لایک و فالو واقعی در اینستاگرام، راهکارهای بسیاری وجود دارد که التماس از کاربران اینستاگرام برای دیده شدن و لایک کردن، در فهرست این راهکارها قرار ندارد.

لوکیشن موزه زمان زعفرانیه تهران

هشتگ ها، فرصت آفرین هستند و اگر شما پست هایی به زبان غیر فارسی منتشر کنید، شانس دیده شدن بیشتری را برای مطالب خود روی هشتگ های خوب و پربیننده و تخصصی، فراهم می کنید. این قضیه برای لوکیشن هم صادق است.

وقتی شما می دانید که درج لوکیشن، نقض حریم خصوصی خود و دیگران که در عکس حضور دارند نیست، لوکیشن زنی می تواند این شانس را برای پست شما فراهم کند تا توسط کاربرانی که از طریق لوکیشن، به دنبال اطلاعاتی هستند، دیده  شود.

جست و جوی اطلاعات در اینستاگرام از طریق لوکیشن، به ندرت توسط کاربران انجام می شود و بعضا موسسات تبلیغاتی و مارکتینگ یا کاربرانی که به دنبال اطلاعات خاصی در مکان و شهر و کشوری هستند، از LOCATION بهره می برند.

اگر شما به دنبال جست و جوی اطلاعاتی درباره پیونگ یانگ کره شمالی  (پایتخت کره شمالی) یا سیتی سنترالن استکهلم سوئد یا موزه لوور پاریس یا فرودگاه بین المللی امام خمینی باشید و بخواهید بدانید که در ساعاتی پیش یا روزهای قبل یا حتی لحظاتی پیش، چه اطلاعات و تصاویری توسط چه کاربرانی روی این location ها به اشتراک گذاشته شده است، از طریق باکس search اینستاگرام، نام محل مورد نظر را وارد می کنید.

وقتی نام خیابان شانرلیزه پاریس را در باکس جست و جوی اینستاگرام تایپ می کنید، لوکیشن این خیابان به نمایش در می آید

روی لوکیشن خیابان شانزلیزه پاریس، صدها هزار عکس مرتبط یا غیر مرتیط تگ شده است.

اگر قصد شانزلیزه گردی دارید و می خواهید با کافه ها و رستوران ها و سینماها و فروشگاه ها و مزون های معروف این خیابان رمانتیک گردهای لاکچری دوست پاریس آشنا شوید، کافی است چند دقیقه روی لوکیشن شانزلیره در اینستاگرام، بگردید

معمولا روی هر لوکیشن اینستاگرامی، صدها تا میلیون ها عکس تگ شده است. الزاما هم تصاویر تگ شده، ربطی به موضوع لوکیشن ندارد. اما، چون شما در آن واحد، یک پست اینستاگرامی را نمی توانید روی ۳۰ لوکیشن تگ  کنید (بر خلاف هشتگ)،  به این خاطر، تصاویر، مرتبط تر با لوکیشن مربوطه هستند.

استفاده از لوکیشن این  فایده را دارد که به شما امکان می دهد تا:

  • تصاویری از مکان مورد نظر از لنز دوربین گردشگران و مسافران و کاربران و شهروندان کشور مقصد بدست اورید.
  • اطلاعات دست اول از مکان مورد نظر به روایت اینستاگردان بدست آورید.
  • بتوانید با کاربرانی که ساعاتی پیش یا روزهای پیش یا ماه های پیش در لوکیشن مورد نظر بودند و تصاویر خود را روی لوکیشن مزبور تگ کرده اند، رایزنی کرده و اطلاعات بیشتری درباره مکان مورد نظر و جغرافیای آن بدست آورید.

فرض کنید شما قصد بازدید از خیابان ISTIKLAL استانبول را دارید. با وارد شدن به لوکیشن این خیابان معروف ترکیه، به تصاویری که گردشگران و شهروندان ترک و غیر  ترک روی این لوکیشن تگ کردند، آشنا شده و با ظرفیت  های گردشگری، فرهنگی، هنری، شکم  گردی و . . .  این خبایان و اطرافش آشنا می شوید.

لوکیشن
تصاویری از لوکیشن خیابان استقلال استانبول

می توانید با دایرکت زنی به  کاربران مزبور، اطلاعات بیشتری درباره مقولات فوق الذکر در  خیابان استقلال استانبول که یکی از مقصدهای گردشگری توریست ها در این  شهر است، بدست آورید.  این اطلاعات  به شما کمک می  کند تا اشراف اطلاعاتی شما درباره این خیابان و قیمت اجناس فروشگاه های اطراف و رستوران و کافه ها و هتل ها و هاستل ها، ارتقا یابد.

این شبکه، از طریق لوکیشن و هشتگ، امکان دسته بندی اطلاعات متنی ومصور را فراهم کرده اند. مثلا اگر شما می خواهید ببینید که دیشب، چه افرادی از موزه لوور پاریس دیدن کردند یا در بازی منچستر یونایتد با فلان تیم لیگ برتر انگلیس، چه  تماشاگرانی، سلفی و عکس از جهنم  اولترافورد به اشتراک گذاشتند یا در فلان کافه یا رستوران یا مقصد گردشگری تهران، ایران و جهان، چه موضوعاتی توسط کاربران منتشر شد، کافی است به هشتگ ها رجوع کنیم.

امروزه جهانگردی دیجیتالی با هشتگ ها بسیار آسان و جذاب است و شما را با نکته ها، اطلاعات و کاربران زیادی در سراسر جهان آشنا می کند که همگی فرصت آفرین  و برگ برنده برای بازاریابان دیجیتال است. قدرت هشتگ ها را دست کم نگیرید و از آن برای کسب و کار و روابط و گسترش ارتباطات و تبادل اطلاعات خود استفاده کنید.

لوکیشن سفارت روسیه در تهران

همیشه در این لینک، شاهد اطلاعاتی درباره سفارت روسیه و رویدادهای این نهاد دیپلماتیک در پایتخت هستیم.

لوکیشن سفارت  ایتالیا در تهران

سفارت بزرگ ایتالیا در تهران، به خصوص در بلوار اندرزگو، دارای لوکیشن  های مختلفی در اینستاگرام است. یکی از ان ها این  لینک است. با مراجعه به این لینک، همواره به تصاویری که از رویدادهای فرهنگی و هنری این سفارت به اشتراک گذاشته می شود، دسترسی خواهید داشت.

لوکیشن سفارت انگلیس در تهران

مراسمی که در سفارت انگلیس در تهران برگزار می شود نیز مثل سفارت روسیه و ایتالیا، روی هشتگ و لوکیشن های خاصی تگ می شود. یکی از آن ها این لینک  است که با باغ سفارت انگلیس یا British embassy garden مرتبط  است.

هشتگ و لوکیشن در اینستاگرام

از طریق این روش، شما همیشه به تصاویر و اطلاعاتی که درباره رویدادهایی که در سفارت خانه ها و مراکز فرهنگی و هنری و اقتصادی و سیاسی تهران یا سایر استان ها برگزار می شود، تا حدی دسترسی خواهیدداشت.

لوکیشن فرودگاه بین المللی امام خمینی

هشتگ و لوکیشن در اینستاگرام
تصاویری که ساعت به ساعت روی لوکیشن فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران توسط مسافران تگ می شود و شما می توانید برخی از مسافران خارجی ورودی یا خروجی را تماشا کنید!

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود